Постанова
від 03.03.2014 по справі 826/19499/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 березня 2014 р. Справа №826/19499/13-а

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 12 год. 40 хв.

Суддя Донецькій окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Чучко В.М., за участю секретаря судового засідання Рясненко А.В., представника позивача - Псарева О.В. (довіреність від 28.10.2013 року № 50/05-66-10), відповідача - Вдовіна Ф.Ф. (наказ від 25.09.2013 року № б/н), Донецької міської ради - Скриль Ю.М. (довіреність від 02.08.2013 року № 01/13-3723вих), розглянувши у відкритому судовому засіданні позовну заяву Державної податкової інспекції у Куйбишевському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області до товариства з обмеженою відповідальністю «Сервіс Центр Колізей», за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спорту, на стороні позивача - Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві, Донецької міської ради, про стягнення з рахунків у банківських установах податковий борг з орендної плати за земельні ділянки з юридичних осіб, -

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 13 грудня 2013 року відкрите провадження у справі № 826/19499/13-а за позовом Державної податкової інспекції у Куйбишевському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області до товариства з обмеженою відповідальністю «Сервіс Центр Колізей», за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спорту, на стороні позивача - Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві, Донецької міської ради, про стягнення податкового боргу з орендної плати за земельні ділянки з юридичних осіб у розмірі 49235,08 грн.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 27 грудня 2013 року постановлено про передачу справи № 826/19499/13-а на розгляд до Донецького окружного адміністративного суду за територіальною підсудністю згідно з ч. 6 ст. 22 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 03 лютого 2014 року адміністративну справу № 826/19499/13-а прийнято до провадження суддею Чучко В.М.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач має заборгованість з орендної плати за землю в розмірі 49235,08 грн., яка виникла у зв'язку з несплатою відповідачем узгодженої суми грошового зобов'язання згідно податковим повідомленням-рішенням від 08.08.2013 року за № 0005511502/2553 в сумі 48895,08 (за основним платежем - 37806,06 грн., за штрафними санкціями - 11089,02 грн.) та за № 0005521502/2553 на суму 340,00 грн. (штрафні санкції). Приймаючи до уваги факт несплати відповідачем суми заборгованості у строки, встановлені чинним законодавством позивач просить стягнути наведену суму у судовому порядку.

Представник позивача позовні вимоги підтримав, просив задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача позовні вимоги визнав, про що заявив у судовому засіданні під запис, письмової заяви не надав.

Представник третьої особи - Донецької міської ради підтримав позовні вимоги, заявлені позивачем, не заперечував проти стягнення з позивача суми заборгованості.

Представник третьої особи - Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві (далі - ДПІ у Шевченківському районі м. Києва) у судове засідання не з'явився, направив до суду клопотання, в якому підтвердив наявність заборгованості у відповідача з орендної плати за землю, також просив розглянути справу без участі представника.

Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив.

Відповідач, товариство з обмеженою відповідальністю «Сервіс Центр Колізей» зареєстроване як юридична особа Шевченківською районною у місті Києві державною адміністрацією 17.01.2008 року, ідентифікаційний код - 35677481, місцезнаходження - 01034, м. Київ, вул. Ярославів Яр, буд. 13/2 літ.»Б». Узяте на податковий облік в ДПІ у Шевченківському районі м. Києва 05.02.2008 року за № 32084. Керівник ТОВ «Сервіс Центр Колізей» з 24.09.2013 року - Вдовін Федір Федорович (а.с. 10, 11, 31-34).

Згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб-та фізичних осіб-підприємців ТОВ «Сервіс Центр Колізей» змінено місцезнаходження - 83008, м. Донецьк, вул. Умова, буд. 1 (а.с. 69).

Судом з матеріалів справи встановлено, що ТОВ «Сервіс Центр Колізей» має у користуванні земельну ділянку, яка знаходиться за адресою: м. Донецьк, вул. Умова,1-х загальною площею 3037 кв.м. на підставі договору користування № 8/4346, укладеного з Донецькою міською радою 12.09.2012 року (а.с. 16-18). За умовами цього договору, ТОВ «Сервіс Центр Колізей» повинен сплачувати на рахунок місцевого бюджету Куйбишевського району м. Донецька плату за користування земельною ділянкою у розмірі 52965,93 грн. на рік (щомісячно рівними частками протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного місяця, починаючи з дня реєстрації цього договору.

ДПІ у Куйбишевському районі м. Донецька в період з 11.07.2013 року по 15.07.2013 року здійснено документальну невиїзну перевірку ТОВ «Сервіс Центр Колізей» з питань повноти нарахування та сплати в бюджет орендної плати за землю за період вересень-грудень 2012 року, січень-травень 2013 року, про що складено акт від 18.07.2013 року № 87/1502/35677481.

Проведеною перевіркою встановлено, що за 2012 рік нарахована орендна плата склала 16036,91 грн.: (52965,93 грн. / 12 міс.) х 3 міс. (жовтень-грудень 2012 р.); (4413,83 грн. / 30 днів) х 19 днів = 2795,43 грн. (орендна плата за землю за вересень 2012 року); 4413,83 грн. х 5 міс. = 22069,15 грн. (орендна плата за землю за січень-травень 2013 року). Наведені суми ТОВ «Сервіс Центр Колізей» не сплатив, а також не надавав до ДПІ у Куйбишевському районі м. Донецька податкові декларації по платі за землю (земельний податок або орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) на 2012 рік, 2013 рік.

Таким чином, встановлено порушення:

- п. 288.1 ст. 288 Податкового кодексу України, в результаті чого в бюджет не сплачено суми податкового зобов'язання з орендної плати за земельну ділянку за період вересень-грудень 2012 року в сумі 16036,91 грн., за січень-травень 2013 року в сумі 22069,15 грн.;

- п. 286.2, п. 286.4 ст. 286 Податкового кодексу України в частині неподання податкової звітності.

За наслідками акту перевірки від 18.07.2013 року № 87/1502/35677481 ДПІ у Куйбишевському районі м. Донецька прийняті наступні податкові повідомлення-рішення:

- від 08.08.2013 року № 0005511502/2553 на суму 49195,08 грн. (з яких: 38106,06 грн. - основний платіж, 11089,02 грн. - штрафні (фінансові) санкції) (а.с. 23);

- від 08.08.2013 року № 0005521502/2553 про застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 340,00 грн.

Всього: 49535,08 грн. (49195,08 грн. + 340,00 грн.).

Як слідує з картки облікового рахунку відповідача по платежу «Орендна плата за землю з юридичних осіб» та розрахунку суми податкового боргу по ТОВ «Сервіс Центр Колізей» станом на 13.02.2014 року у відповідача обрахувалася заборгованість з цього податку у розмірі 49235,08 грн. (з яких: основний платіж - 37806,00 грн., штрафні санкції - 11429,02 грн.) (а.с. 7, 99-100).

На даний час зазначена сума заборгованості відповідачем не сплачена, при цьому, відповідач підтвердив про це, визнавши позовні вимоги у повному обсязі.

Відповідно до п.14.1.153 ст.14 Податкового кодексу України податкова вимога - письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

Податковий борг, згідно із п.14.1.175 ст.14 Податкового кодексу України - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

За п. 36.1 та п. 36.2 ст. 36 Податкового кодексу України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.

Приписами статті 37 Податкового кодексу України встановлено, що податковий обов'язок виникає у платника податку з моменту настання обставин, з якими цей Кодекс та закони з питань митної справи пов'язує сплату ним податку.

Підставами для припинення податкового обов'язку, крім його виконання, є: ліквідація юридичної особи; смерть фізичної особи, визнання її недієздатною або безвісно відсутньою; втрата особою ознак платника податку, які визначені цим Кодексом; скасування податкового обов'язку у передбачений законодавством спосіб.

Виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.

Згідно з п. 59.5 ст. 59 Податкового кодексу України - у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Отже, з метою погашення заборгованості відповідачем приймалися заходи щодо погашення боржником заборгованості з плати за землю відповідно до ст. 59 Податкового кодексу України шляхом надіслання на адресу відповідача податкової вимоги від 12.09.2013 року № 427-19 на суму 49235,08 грн., яка отримана відповідачем 23.09.2013 року, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 24).

В матеріалах справи відсутні докази оскарження відповідачем наведених вище податкових повідомлень-рішень та податкової вимоги.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Приписами статті 16 Податкового кодексу України (ПКУ) визначені зобов'язання платників податків, один з яких зобов'язує, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до статті 31 Податкового кодексу України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно. Момент виникнення податкового обов'язку платника податків, у тому числі податкового агента, визначається календарною датою. Строк сплати податку та збору обчислюється роками, кварталами, місяцями, декадами, тижнями, днями або вказівкою на подію, що повинна настати або відбутися. Строк сплати податку та збору встановлюється відповідно до податкового законодавства для кожного податку окремо.

Відповідно до п. 286.2 ст. 286 ПКУ платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.

Пунктом 287.3 статті 287 ПКУ, яким встановлено, що податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Граничні терміни сплати податку за землю, які відповідач самостійно визначив у податкових деклараціях з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) сплинули. Станом на день розгляду даної адміністративної справи податковий борг з орендної плати за землю відповідачем не сплачений, що підтверджується матеріалами справи.

Плата за землю зараховується до відповідних місцевих бюджетів у порядку, визначеному Бюджетним кодексом України для плати за землю (п. 290.1 ст. 290 ПКУ).

Платники податків, податкові агенти та/або їх посадові особи несуть відповідальність у разі вчинення порушень, визначених законами з питань оподаткування та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (п. 110.1 ст. 110 ПКУ), зокрема: фінансову відповідальність (пп. 111.1.1 п. 111.1 ст. 111 ПКУ).

Фінансова відповідальність за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства встановлюється та застосовується згідно з Податковим кодексом України та іншими законами. Фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені (п. 111.2 ст. 111 ПКУ).

Відповідно до п. 113.3 ст. 113 Податкового кодексу України штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за порушення норм законів з питань оподаткування або іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, застосовуються у порядку та у розмірах, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Вимогами Податкового кодексу України передбачено, що за результатами встановлених в ході проведення перевірки порушень податковим органом приймається податкове повідомлення-рішення.

Згідно з пп. 14.1.157 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов'язок платника податків сплатити суму грошового зобов'язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності.

Відповідно до п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Пунктом 61.1 статті 61 Податкового кодексу України визначено, що податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Відповідно до п. 62.1 ст. 62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби; перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Приписами Податкового кодексу України встановлені обов'язки платників податків, такі як, виконання законних вимог контролюючих органів щодо усунення виявлених порушень законів.

З огляду на наведене, оскільки грошове зобов'язання з орендної плати за землю відповідачем не сплачене в установлені чинним законодавством строки, таке зобов'язання є податковим боргом.

Відповідно до приписів статті 136 Кодексу адміністративного судочинства України відповідач може визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи. Судове рішення у зв'язку з визнанням адміністративного позову чи примиренням сторін ухвалюється за правилами, встановленими статтями 112, 113 цього Кодексу.

Беручи до уваги до уваги те, що позовні вимоги про стягнення податкового боргу відповідач визнав в повному обсязі у судовому засіданні, підстави для неприйняття якої у суду відсутні, але станом на день розгляду цього спору сума боргу у розмірі 504 600,76 грн. відповідачем не сплачена, суд дійшов висновку що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню повністю.

Згідно зі п. 87.2 ст. 87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Згідно зі статтею 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Доказів, що спростували б доводи позивача, відповідач суду не надав.

Беручи до уваги те, що сума податкового боргу відповідачем у встановлені законодавством строки не сплачена, наявність вказаної заборгованості підтверджена матеріалами справи, доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд дійшов висновку що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню повністю.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст. ст. 71, 86, 94, 105, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов Державної податкової інспекції у Куйбишевському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області до товариства з обмеженою відповідальністю «Сервіс Центр Колізей», за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спорту, на стороні позивача - Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві, Донецької міської ради, про стягнення з рахунків у банківських установах податковий борг з орендної плати за земельні ділянки юридичних осіб - задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків, обслуговуючих товариство з обмеженою відповідальністю «Сервіс Центр Колізей» (ідентифікаційний код юридичної особи 35677481, місцезнаходження - 83008, м. Донецьк, вул. Умова, буд. 1) кошти в рахунок погашення податкового боргу з орендної плати за земельні ділянки юридичних осіб у розмірі 49235,08 грн. (сорок дев'ять тисяч двісті тридцять п'ять грн. 08 коп.).

Вступну та резолютивну частини постанови виготовлено у нарадчій кімнаті і проголошено в присутності представників сторін 03 березня 2014 року. Повний текст постанови виготовлений 10 березня 2014 року.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги.

В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, з подачею копій апеляційної скарги відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Суддя Чучко В.М.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.03.2014
Оприлюднено24.03.2014
Номер документу37731260
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/19499/13-а

Постанова від 03.03.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чучко В.М.

Постанова від 03.03.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чучко В.М.

Ухвала від 27.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пісоцька О.В.

Ухвала від 13.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пісоцька О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні