Постанова
від 04.03.2014 по справі 814/5240/13-а
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Миколаїв

04 березня 2014 року справа № 814/5240/13-а

Суддя Миколаївського окружного адміністративного суду Марич Є. В. розглянув у порядку письмового провадження справу за

адміністративним позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Верола-Юг" вул. Спаська, 75-А/1, оф. 205, м. Миколаїв, 54001 представник позивача: Чабанюк Вадим Станіславович, АДРЕСА_1

до Державної податкової інспекції у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській обл., вул. Потьомкінська, 24/2, м. Миколаїв, 54030 провизнання неправомірними дії, зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Товариства з обмеженою відповідальністю "Верола-Юг", звернувся до суду з позовом до відповідача, Державної податкової інспекції у Центральному районі м. Миколаєва ГУ Міндоходів у Миколаївській області, про: визнати неправомірними дії Державної податкової інспекції у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів щодо неналежного проведення зустрічної звірки ТОВ "Верола-Юг", що оформлено Довідкою від 31.05.2013 №425/22-225/37340856, зобов'язати Державну податкову інспекцію у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів виключити з інформаційної системи "Податковий блок" відомості щодо документального непідтвердження правочинів між ТОВ "Верола-Юг" та ФГ "Промінь" та ТОВ "Кернел-Трейд", зобов'язати Державну податкову інспекцію у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів відкоригувати відомості інформаційної системи "Податковий блок" шляхом відновлення сум податкових зобов'язань та податкового кредиту ТОВ "Верола-Юг", що були сформовані за лютий 2013 року за результатами здійснення господарських відносин з ФГ "Промінь" та ТОВ "Кернел-Трейд", та неправомірно скореговані за результатами зустрічної звірки, яка оформлена Довідкою від 31.05.2013 №425/22-225/37340856.

Позов обґрунтовано тим, що відповідачем за результатами зустрічної звірки позивача щодо документального підтвердження господарських відносин із платниками податків ТОВ "Кернел-Трейд" та ФГ "Промінь", неправомірно без прийняття податкового повідомлення-рішення внесено зміни до інформаційної системи "Податковий блок".

Відповідач подав письмові заперечення проти позову, в яких просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог, посилаючись на доводи викладені у запереченнях, зазначивши, що до ст.ст.20, 21 Податкового Кодексу України податкові органи забезпечують здійснення державної політики в сфері здійснення контролю за додержанням податкового, валютного законодавства з боку платників податків усіх форм власності. Вказані повноваження реалізуються через здійснення контролю за адмініструванням податків та податкового аудиту. Порядок оформлення результатів перевірок платників податків податковими органами Міністерства доходів і зборів України врегульовано Порядком оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затвердженим наказом ДПА України від 22.12.2010 № 984. Вказаний наказ передбачає обов'язок податкового органу результати проведеної перевірки оформити відповідним актом (у випадку встановлення порушень) або довідкою та внести відповідні відомості щодо проведеної перевірки до інформаційної бази "Податковий блок".

З позиції відповідача внесення податковим органом інформації до інформаційних систем (в даному випадку - до "Аналітичної системи") є формальним рівнем податкового контролю та не впливають на певні права та обов'язки платника податків, а тим більш не приводять до їх порушень. За таких обставин позовні вимоги про поновлення в автоматизованій системі "Податковий аудит" даних, задекларованих позивачем за перевіряємий період, не підлягають задоволенню (арк. справи 41-42).

Сторони подали клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.

За приписами частини 4 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Суд дослідив матеріали і обставини справи, якими обґрунтовані позовні вимоги та заперечення, і встановив наступне.

Позивач зареєстрований як фізична особа-підприємець з видом діяльності "Неспеціалізована оптова торгівля" (арк. справи 24-28).

З 28.05.2013 по 31.05.2013 проведено зустрічну звірку позивача щодо документального підтвердження господарських відносин із платниками податків ТОВ "Кернел-Трейд" та ФГ "Промінь", за результатами якої складено довідку від 31.05.2013 № 425/22-225/37340856 (арк. справи 8-22).

За результатами проведеної перевірки будь-яких повідомлень-рішень відповідачем не приймалось.

Однак, в автоматизованій системі ''Податковий блок'' були внесені зміни щодо взаємовідносин позивача з ТОВ ''Кернел-Трейд''.

Вирішуючи спір між сторонами, суд виходить з наступного.

ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва Миколаївської області ДПС, згідно із п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами і доповненнями, проведено зустрічну звірку ТОВ "BEPOЛA-ЮГ" (код ЄДРПОУ 37340856) щодо документального підтвердження господарських відносин із платником податків ТОВ "КЕРНЕЛ-ТРЕЙД" (код ЄДРПОУ 31454383) їх реальності та повноти відображення в обліку за період лютий 2013 року.

Так, відповідно до п.73.5 ст.73 ПК України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.

Порядок проведення зустрічних звірок регулюється Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1232 ''Про затвердження Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок'' (надалі - Порядок №1232) та Наказом Державної податкової адміністрації України від 22.04.2011 № 236 ''Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок'' (надалі - Методичні рекомендації № 236).

Відповідно до п. 2 Порядку №1232 зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.

Пунктом 3 Порядку № 1232 передбачено, що з метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних. Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.

Згідно п. 4. Порядку № 1232 орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.

Відповідно до п. 5 Порядку № 1232 облік запитів на проведення зустрічних звірок у суб'єктів господарювання здійснюється органами державної податкової служби (як ініціаторами, так і виконавцями).

Пунктом 6 Порядку № 1232 встановлено, що у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку.

Згідно п. 7 Порядку № 1232 за результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.

З аналізу викладених норм вбачається, що податковий орган має право на проведення зустрічної звірки, обов'язковою умовою проведення якої є направлення податковим органом платнику податків запиту про подання інформації та її документальне підтвердження.

Вимоги до оформлення запиту визначені п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України, відповідно до якого органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.

Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби; для визначення рівня звичайних цін на товари роботи, послуги) під час проведення перевірок; виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; у разі проведення зустрічної звірки; в інших випадках, визначених цим Кодексом.

Пунктом 3.1 Методичних рекомендацій № 236 встановлено, що форма запиту є примірною та заповнюється залежно від наявних даних про платника податків та/або суб'єкта господарювання, виду здійснених господарських операцій та їх документального підтвердження.

Недотримання органом ДПС - ініціатором примірної форми запиту не є підставою для відмови органом ДПС - виконавцем у здійсненні зустрічної звірки.

З метою спрощення процедури проведення зустрічних звірок суб'єктів господарювання (особливо тих, які віднесені до категорії великих платників податків) за наявності інформації, зазначеної у запиті органу ДПС - ініціатора, та її документального підтвердження, орган ДПС - виконавець протягом трьох робочих днів проводить на їх підставі зустрічну звірку та складає Довідку про результати проведення зустрічної звірки відповідно.

У разі відсутності в органі ДПС - виконавця запитуваної інформації та її документального підтвердження, такий орган протягом 2-х робочих днів з дня отримання запиту надсилає завірений печаткою Запит про надання інформації та її документального підтвердження (додаток 2 суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному (уповноваженому) представникові під розписку, що передбачено н. 3.2 Методичних рекомендацій № 236.

З матеріалів позовної заяви вбачається, що позивач оскаржує процедуру проведення звірки та результати її оформлення, у зв'язку з чим відповідач зазначає, що довідка про результати проведення зустрічної звірки не породжує для платника податків настання будь-яких юридичних наслідків, не впливає на його права та обов'язки, оскільки не містить обов'язкового для суб'єкта господарювання припису.

Згідно з ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

За таких обставин, відповідач вважає, що вимоги позивача про визнання протиправними дій щодо проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання оформленої довідкою є не обґрунтованими

Результатом зустрічної звірки є довідка, в якій встановлено порушення. Податкове повідомлення рішення не складається у зв'язку з тим, що згідно з п. 5 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених наказом ДПА України від 22 квітня 2011 року № 236 (далі Методичні рекомендації), електронні копії підписаного керівником (заступником керівника) органу ДПС супровідного листа про результати проведення зустрічної звірки, складеної Довідки/Акта, інших документів та наданих суб'єктом господарювання матеріалів не пізніше наступного робочого дня від дати їх складання надсилаються до органу ДПС - ініціатора за допомогою ІС "Зустрічні звірки".

У разі не підтвердження господарських відносин із суб'єктом господарювання зазначені матеріали (один примірник складених працівниками органу ДПС Довідки/Акта та належним чином завірені копії отриманих від суб'єкта господарювання матеріалів) одночасно із направленням електронних копій надсилаються органу ДПС - ініціатору поштою із повідомленням та вручення, при цьому отримана від суб'єкта господарювання інформація та її документальне підтвердження залишається органу ДПС - виконавцю.

У разі неможливості проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання разом із Актом органу ДПС - ініціатору надсилаються належним чином засвідчені копії наявних матеріалів, що підтверджують цей факт, матеріалів щодо вжитих заходів з метою проведення зустрічної звірки, а також інших наявних в органі ДПС матеріалів, що мають або можуть мати відношення до питань запиту і не підтверджують дані платника податків, наведені у такому запиті.

Згідно з п. 7.1 Методичних рекомендацій результати проведеної зустрічної звірки суб'єкта господарювання підлягають врахуванню в результатах перевірки платника податків органом ДПС - ініціатором та долучаються до матеріалів такої перевірки.

Відповідно до п. 7.2 Методичних рекомендацій при отриманні матеріалів зустрічної звірки після закінчення перевірки платника податків орган ДПС - ініціатор: у разі підтвердження реальності здійснення господарських відносин із суб'єктом господарювання (їх виду, обсягу, якості, розрахунків тощо) - долучає матеріали зустрічної звірки до матеріалів перевірки; у разі не підтвердження реальності здійснення господарських відносин із суб'єктом господарювання (їх виду, обсягу, якості, розрахунків тощо) - здійснює заходи щодо проведення документальної позапланової перевірки такого платника податків з урахуванням вимог Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року N 2755-УІ зі змінами та доповненнями (далі - ПКУ).

Відповідно до пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 ПКУ документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється, зокрема, коли за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

За змістом ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони відповідно до вимог ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до ст. 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, обов'язок доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

За таких обставин, суд приходить висновку про те, що відповідач, не мав права без прийняття податкового повідомлення-рішення вносити зміни до інформаційної системи «Податковий блок», а тому позовні вимоги є обґрунтованими, доведеними та підлягають задоволенню.

Як наслідок суд приходить висновку, що позовні вимоги слід задовольнити частково.

Судові витрати, оскільки позов задоволено частково, відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, присуджуються позивачу відповідно до задоволених вимог.

Керуючись статтями 11, 71, 94, 122, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити частково.

2. Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області відкоригувати відомості інформаційної системи "Податковий блок" шляхом відновлення сум податкових зобов'язань та податкового кредиту ТОВ "Верола-Юг", що були сформовані за лютий 2013 року за результатами здійснення господарських відносин з ФГ ''Промінь'' та ТОВ ''Кернел-Трейд'', та неправомірно скореговані за результатами зустрічної звірки, яка оформлена довідкою від 31.05.2013 №425/22-225/37340856.

3. У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

4. Присудити Товариству з обмеженою відповідальністю "Верола-Юг" понесені ним судові витрати (судовий збір) у сумі 34,41 грн з Державного бюджету України.

Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Є. В. Марич

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.03.2014
Оприлюднено25.03.2014
Номер документу37742827
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —814/5240/13-а

Ухвала від 01.12.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Лосєв А.М.

Ухвала від 03.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Лосєв А.М.

Ухвала від 23.09.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 15.04.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 15.04.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Постанова від 04.03.2014

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Марич Є. В.

Ухвала від 15.01.2014

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Марич Є. В.

Ухвала від 25.12.2013

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Марич Є. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні