Постанова
від 19.03.2014 по справі 816/612/14
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 березня 2014 року м. ПолтаваСправа № 816/612/14

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Сич С.С.,

за участю:

секретаря судового засідання - Носенка М.В.,

представників позивача - Римар Я.П., Головка Л.С.,

представника відповідача - Голубова В.Г.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Державної служби з надзвичайних ситуацій України у Полтавській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма "Дизель" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -

В С Т А Н О В И В:

13 лютого 2014 року Управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України у Полтавській області /далі - позивач/ звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма "Дизель" /далі - відповідач; ТОВ Фірма "Дизель"/ про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації складської будівлі Товариства з обмеженою відповідальністю "Дизель" за адресою: Полтавська область, м. Комсомольськ, вул. Будівельників, 56-А, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що за результатами проведеної планової перевірки додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, контролю за діяльністю аварійно-рятувальних служб адміністративно-виробничого корпусу, складської будівлі ТОВ Фірма "Дизель" за адресою: Полтавська область, м. Комсомольськ, вул. Будівельників, 56-А складено акт № 14 від 31.01.2014 року, у якому зафіксовано порушення відповідачем вимог законодавства України. Пояснює, що у зв'язку з тим, що ТОВ Фірма "Дизель" при здійсненні своєї господарської діяльності в складській будівлі не дотримується (фактично не виконує) вимоги законодавства у сфері пожежної безпеки, подальша її експлуатація створює загрозу життю та здоров'ю людей. Дані обставини стали підставою для звернення позивача до адміністративного суду з позовом, у якому позивач просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації приміщення складської будівлі ТОВ Фірма "Дизель" за адресою: Полтавська область, м. Комсомольськ, вул. Будівельників, 56-А, до повного усунення порушень вимог законодавства та встановити порядок та спосіб виконання рішення шляхом зобов'язання ТОВ Фірма "Дизель" припинити використання (крім робіт по усуненню порушень вимог пожежної безпеки) складської будівлі, розташованої за адресою: Полтавська область, м. Комсомольськ, вул. Будівельників, 56-А. Також, просить покласти на Комсомольський міський відділ Управління ДСНС України у Полтавській області, який знаходиться за адресою: м. Комсомольськ, вул. Строни, 19, обов'язок щодо забезпечення виконання рішення - проводити огляд складської будівлі для здійснення контролю за виконанням відповідачем рішення суду.

Представники позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просили їх задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову не заперечував. У своїх поясненнях зазначав, що відповідачем проводиться робота по усуненню встановлених перевіркою порушень, вказував, що частина із встановлених порушень усунута.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, вивчивши та дослідивши матеріали справи, приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Фірма "Дизель" (ідентифікаційний код 30515350) зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Комсомольської міської ради Полтавської області 03.09.1999 року, номер запису про включення відомостей про юридичну особу до ЄДР 1 584 120 0000 000541 /а.с. 8/.

Згідно витягу про реєстрацію права власності на нерухоме майно у власності ТОВ Фірма "Дизель" знаходиться складське приміщення за адресою: Полтавська область, м. Комсомольськ, вул. Будівельників, буд. 56-А, на підставі свідоцтва про право власності на нерухоме майно серія САС № 076742 від 29.07.2008 року, видане Комсомольською міською радою Полтавської області /а.с. 10-11/.

Статтею 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 №877-V (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено, що державний нагляд (контроль) - це діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Частиною 4 статті 4 вказаного Закону передбачені загальні вимоги до здійснення державного нагляду (контролю), а саме, виключно законами встановлюються: органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності; види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю); повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг; вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності; спосіб здійснення державного нагляду (контролю); санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа.

Згідно з пунктом 1 Положення про Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій, затвердженого наказом ДСНС України від 04 лютого 2013 року № 3, Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області є територіальним органом Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області, уповноваженим на забезпечення реалізації державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру. Управління підпорядковується ДСНС України.

У відповідності до вимог статті 66 Кодексу цивільного захисту України, Управління здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Відповідно до частин 1, 2 статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ, який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.

На підставі наказу оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу, яке підписується керівником або заступником керівника органу державного нагляду (контролю) (із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові) і засвідчується печаткою.

У термін з 20.01.2014 по 31.01.2014 провідним інспектором Комсомольського міського відділу Управління ДСНС України у Полтавській області лейтенантом служби цивільного захисту Сальніковим А.О. на підставі наказу від 20.12.2013 № 15 /а.с. 12/ та посвідчення на проведення перевірки № 14 від 13.01.2014 року /а.с. 15/ проведено планову перевірку додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, контролю за діяльністю аварійно-рятувальних служб адміністративно-виробничого корпусу, складської будівлі ТОВ Фірма "Дизель" за адресою: вул. Будівельників, 56-а, м. Комсомольськ, Полтавська область, за результатами якої складено акт № 14 від 31.01.2014 року /а.с. 16-23/. Даний акт підписано представниками відповідача без заперечень.

У ході проведення перевірки встановлено та зафіксовано в акті №14 від 31.01.2014 порушення відповідачем вимог законодавства, виявлених органом Держтехногенбезпеки України під час здійснення перевірки, у тому числі:

- не поновленні документи відповідно до діючих нормативно-правових актів, що регламентують діяльність добровільної пожежної дружини, що є порушенням п. 3.14 НАПБ А.01.001-2004;

- відсутній договір обов'язкового особистого страхування членів добровільної пожежної дружини на випадок загибелі (смерті), поранення (контузії, травми або каліцтва), захворювань, одержаних під час ліквідації пожежі або наслідків аварії, чим порушено п. 3.14 НАПБ А.01.001-2004;

- на дверях складської будівлі не вказані визначені категорії щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки приміщень, що є порушенням п. 4.2.7 НАПБ А.01.001-2004;

- цех з ремонту автотракторної техніки, адміністративно-побутова частина будівлі, складська будівля не обладнані автоматичною установкою пожежної сигналізації, що є порушенням п. 6.1.2 НАПБ А.01.001-2004;

- підприємство не забезпечено необхідною кількістю води для цілей пожежогасіння, чим порушено п. 6.3.1.1 НАПБ А.01.001-2004;

- в складській будівлі допускається спільне зберігання автотранспорту, ємностей з бензином, балонів з киснем, тари з-під масел, що є порушенням п. 7.10.1.1 НАПБ А.01.001-2004;

- допускається розливання нафтопродуктів, зберігання порожньої тари безпосередньо у складі, що є порушенням п. 7.10.2.31 НАПБ А.01.001-2004.

З метою усунення недоліків, які виявлені під час здійснення перевірки, провідним інспектором Комсомольського МВ Управління ДСНС України у Полтавській області Сальніковим А.О. винесено припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту № 14 від 31.01.2014, який отримано представником відповідача, про що наявна відмітка у примірнику припису, копія якого наявна у матеріалах справи /а.с. 40-41/.

Із пояснень представників сторін у судовому засіданні встановлено, що вказаний припис відповідачем у судовому порядку не оскаржувався.

Встановлення зазначених вище порушень стало підставою для звернення позивача до адміністративного суду з даним позовом.

Оцінюючи обґрунтованість позовних вимог щодо застосування до ТОВ Фірма "Дизель" заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), суд виходить з наступного.

Кодекс цивільного захисту України регулює відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов'язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності (статті 1 Кодексу цивільного захисту України).

Згідно частини 3 статті 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.

У відповідності до пункту 12 частини першої статті 67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить: звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Частиною 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Згідно статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зокрема, є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

На підтвердження усунення порушення, що полягає у відсутності договору обов'язкового особистого страхування членів добровільної пожежної дружини на випадок загибелі (смерті), поранення (контузії, травми або каліцтва), захворювань, одержаних під час ліквідації пожежі або наслідків аварії, представник відповідача надав до суду копію генерального договору з обов'язкового страхування працівників відомчої та місцевої пожежної охорони і членів добровільних пожежних дружин (команд) від 18.03.2014 року з копіями страхових полісів обов'язкового страхування працівників відомчої та місцевої пожежної охорони і членів добровільних пожежних дружин (команд) /а.с. 45-50/. Однак, відповідачем не надано до суду доказів на підтвердження усунення решти порушень з питань пожежної безпеки, встановлених перевіркою.

Отже, при здійсненні своєї господарської діяльності на об'єкті, розташованому за адресою: Полтавська область, м. Комсомольськ, вул. Будівельників, 56-а, відповідач не дотримав вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, у зв'язку з чим подальша експлуатація складської будівлі створює загрозу життю та здоров'ю людей.

Зокрема, не поновлення документів, що регламентують діяльність добровільної пожежної дружини не дасть змоги вжити своєчасні заходи щодо гасіння пожежі. Відсутність на дверях складської будівлі визначених категорій щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки приміщень - може призвести до вчинення працюючими дій, що призведуть до виникнення пожежі та не дасть змоги оперативно визначити спосіб гасіння пожежі. Відсутність автоматичної пожежної сигналізації в складській будівлі - може призвести до несвоєчасного виявлення пожежі та як наслідок набуття нею значних розмірів. Незабезпечення підприємством необхідної кількості води для здійснення пожежогасіння - може унеможливити гасіння пожежі членами добровільної пожежної дружини та співробітниками аварійно-рятувальних підрозділів. Спільне зберігається автотранспорту, ємностей з бензином, балонів з киснем, тари з-під масел, розливання нафтопродуктів, зберігання порожньої тари безпосередньо у складі - може призвести до виникнення пожежі, підсилить небезпечні фактори пожежі, може призвести до неможливості визначення, які вогнегасні речовини можливо застосувати для гасіння пожежі. Сукупність вказаних порушень може призвести до виникнення пожежі, унеможливить вчасно її ліквідувати, призведе до її стрімкого розвитку та потенційно загрожує життю та здоров'ю працюючих та місцевого населення.

Відповідно до частини п'ятої статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

З огляду на викладені обставини, виходячи з системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, беручи до уваги виникнення загрози життю та/або здоров'ю людей та з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей, ненадання відповідачем доказів на підтвердження усунення порушень, встановлених в ході проведення планової перевірки, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.

При цьому суд зазначає, що згідно частини 12 статті 183 2 Кодексу адміністративного судочинства України особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Стосовно встановлення порядку та способу виконання даного рішення, суд виходить з наступного.

Відповідно до положень частин 1 та 2 статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України у разі необхідності спосіб, строки і порядок виконання можуть бути визначені у самому судовому рішенні . Так само на відповідних суб'єктів владних повноважень можуть бути покладені обов'язки щодо забезпечення виконання рішення.

Судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, є підставою для його виконання.

Отже, суд вважає за можливе встановити спосіб та порядок виконання рішення, що зазначений позивачем: зобов'язання Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма "Дизель" припинити використання (крім робіт по усуненню порушень вимог пожежної безпеки) складської будівлі, розташованої за адресою: Полтавська область, м. Комсомольськ, вул. Будівельників, 56-А.

Щодо покладення обов'язку виконання рішення варто зауважити, що зазначеними вище нормами Кодексу встановлено право визначення відповідних суб'єктів владних повноважень, але не звужуючи їх повноваження конкретизацією меж забезпечення виконання такого рішення суду.

За таких обставин, суд вважає за можливе покласти на Комсомольський міський відділ Управління ДСНС України у Полтавській області, який знаходиться за адресою: м. Комсомольськ, вул. Строни, 19, обов'язки щодо забезпечення виконання рішення.

Згідно пункту 10 частини 1 статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.

Відповідно до частини четвертої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України у Полтавській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма "Дизель" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма "Дизель" у вигляді повного зупинення експлуатації складської будівлі ТОВ Фірма "Дизель" за адресою: Полтавська область, м. Комсомольськ, вул. Будівельників, 56-А.

Встановити спосіб та порядок виконання рішення шляхом зобов'язання Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма "Дизель" (ідентифікаційний код 30515350) припинити використання (крім робіт по усуненню порушень вимог пожежної безпеки) складської будівлі, розташованої за адресою: Полтавська область, м. Комсомольськ, вул. Будівельників, 56-А.

Покласти на Комсомольський міський відділ Управління ДСНС України у Полтавській області, який знаходиться за адресою: м. Комсомольськ, вул. Строни, 19, обов'язки щодо забезпечення виконання рішення.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Оскарження постанови не зупиняє її виконання.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови складено 21 березня 2014 року.

Суддя С.С. Сич

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.03.2014
Оприлюднено25.03.2014
Номер документу37742833
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/612/14

Ухвала від 14.04.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

Ухвала від 06.03.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 25.04.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

Постанова від 19.03.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні