Постанова
від 25.02.2014 по справі 801/11042/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

25 лютого 2014 року Справа №801/11042/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кащеєвої Г.Ю., за участі секретаря судового засіданн Багдасарян Н.В., розглянувши у відкритому судовому заіданні адміністративну справу

за позовом Публічного акціонерного товариства "Кримгазбуд", Головного управління капітельного будівництва при Раді Міністрів АР Крим

до Державної фінансової інспекції в АР Крим

про визнання протиправними дій

за участі:

представник позивача, Щеглєнко І.Є., паспорт НОМЕР_1;

представник відповідача, Олейник І.А., посвідчення НОМЕР_2;

представник відповідача, Дружкова О.А., посвідчення НОМЕР_3;

представник позивача, Денисова Т.О., довіреність № 073/1048/1 від 04.07.2011, посвідчення НОМЕР_4;

Обставини справи:До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим звернулось Публічне акціонерне товариство "Кримгазбуд" з адміністративним позовом до Державної фінансової інспекції в АР Крим про визнання протиправними дій.

В ході розгляду справи до участі у справі у якості другого позивача було залучено Головне управління капітельного будівництва при Раді Міністрів АР Крим.

Позивачі вважають, що відповідачем неправомірно внесені до довідці № 06-31/101з від 09.0.2013 року дані про завищення вартості виконаних підрядних робіт на загальну суму 617276,16 грн., вказані у акті ревізії від 25.09.2013 року № 06-21/1-27.

Позивачі вважають, що висновки відповідача щодо порушення ним п. 5 ст. 40 Закону України "Про здійснення державних закупівель" в частині зміни істотних умов договору є необґрунтованими.

В ході розгляду справи позивачі доповнили позовні вимоги та просять також визнати протиправними та скасувати вимоги Державної фінансової інспекції в АР Крим в частині стягнення з контрагенту ПАТ «Кримгазбуд» коштів у сумі 617276,16 грн. та перерахування до бюджету.

Відповідач заперечує проти задоволення позовних вимог, вказуючи, що включення ПАТ "Кримгазбуд" до актів ф. КБ-2в розміру адміністративних витрат, розрахованого із застосуванням завищеного коефіцієнту у співставленням з коефіцієнтом, визначеним договірною ціною до договорів підряду та Додатку 13 ДБН Д. 1.1-1-2000, призвело до збільшення вартості виконаних підрядних робіт на загальну суму 617276,16 грн., а також вважає, що включення ПАТ "Кримгазбуд" до актів ф. КБ-2в розміру адміністративних витрат, розрахованого із застосуванням завищеного коефіцієнту у співставленням з коефіцієнтом, визначеним договірною ціною до договорів підряду є порушенням 5 ст. 40 Закону України "Про здійснення державних закупівель", а саме зміною істотних умов договорів, укладених відповідно до Закону України "Про здійснення державних закупівель".

Розглянувши матеріали справи, з'ясувавши всі фактичні обставини, надані докази, заслухавши пояснення представників сторін, суд -

ВСТАНОВИВ:

Законом України від 26.01.1993 № 2939-XII "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні", що визначає правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні, закріплено головні завдання органу державного фінансового контролю, якими є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб'єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за рішенням суду, винесеним на підставі подання прокурора або слідчого для забезпечення розслідування кримінальної справи.

Відповідно до п. 12 ст. 10 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні" (назва Закону - в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), Головному контрольно-ревізійному управлінню України, контрольно-ревізійним управлінням в Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі, контрольно-ревізійним підрозділам (відділам, групам) у районах, містах і районах у містах надається право: проводити на підприємствах, в установах та організаціях зустрічні звірки з метою документального та фактичного підтвердження виду, обсягу і якості операцій та розрахунків для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку підприємства, установи та організації, що контролюється.

З положень ч. 17 ст. 11 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні" зустрічні звірки, які проводяться органами державної контрольно-ревізійної служби, не є контрольними заходами і проводяться у разі виникнення потреби у їх проведенні на підставі направлення, виписаного керівником органу (підрозділу) державної контрольно-ревізійної служби.

Згідно пункту 3 Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2006 № 550 (далі - Порядку), зустрічна звірка - це метод документального підтвердження у суб'єктів господарювання, які мали правові відносини з підконтрольною установою, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку підконтрольної установи.

Аналізуючи зміст названого поняття, суд дійшов висновку, що документальне підтвердження передбачає витребування у суб'єкта господарювання, який мав правові відносини з підконтрольною установою необхідних документів, для досягнення мети ревізії та зустрічної звірки для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку підконтрольної установи, правових відносин цих суб'єктів.

Згідно п. 26 Порядку з метою документального підтвердження виду, обсягу операцій та розрахунків з об'єктом контролю - підконтрольною установою, з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку контролюючими органами можуть проводитися зустрічні звірки у суб'єктів господарювання, які мали правові відносини з об'єктом контролю - підконтрольною установою.

Для проведення зустрічної звірки посадовій особі контролюючого органу видається направлення встановленого Мінфіном зразка за підписом керівника, скріпленим печаткою відповідного контролюючого органу.

Зустрічна звірка проводиться шляхом документального і фактичного дослідження виду, обсягу операцій, проведених між суб'єктом господарювання та об'єктом контролю - підконтрольною установою. За результатами такої звірки складається у двох примірниках довідка, один примірник якої видається суб'єкту господарювання, що мав правові відносини з об'єктом контролю - підконтрольною установою, у тому ж порядку, що і акт ревізії. Другий примірник довідки долучається до матеріалів ревізії.

Згідно п.12 ст. 10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні", від 26.01.1993р., №-2939-ХІІ (зі змінами та доповненнями), на підставі направлень від 17.07.2013р. №№- 849, 850, виданих Держфінінспекціїю в АР Крим, заступником начальника відділу Держфінінспекції в Полтавській області Костиренко І.Б., та головним державним фінансовим інспектором з питать будівництва Держфінінспекції в Полтавській області Ярмаком В.С., проведено зустрічну звірку в Публичному акціонерному товаристві "Кримгазбуд", по питанню документального та фактичного підтвердження виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, перевірка яких необхідна для з'ясування реальності та повноти відображення операцій в обліку Головного управління капітального будівництва при Раді Міністрів АР Крим за період з 01.08.2011р. по 31.05.2013р.

Зустрічну звірку проведено в ході планової ревізії Головного управління капітального будівництва при Раді Міністрів АР Крим за період з 01.08.2011р. по 31.05.2013р., що проводилась відповідно п. 1.2.4.1 плану контрольно-ревезійної роботи Державної фінансової інспекції в АР Крим на II квартал 2013 року.

За результатами зустрічної перевірки складена Довідка від 09.08.2013 року "Про результати зустрічної звірки по питанню документального та фактичного підтвердження виду, обсягу і якості операцій та проведених розрахунків, що здійснювалися між ПАТ "Кримгазбуд" та Головним управлінням капітального будівництва при Раді Міністрів АР Крим протягом періоду з 01.08.2011р. по 31.05.2013 р." (а.с. 27-37).

В ході проведення зустрічної звірки встановлено, що коефіцієнти при визначенні розміру загальновиробничих витрат при проведенні взаєморозрахунків за виконані обсяги робіт, розраховувались на підставі Додатків №№ 3,4 ДБН Д. 1.1-1-2000 без врахуванням понижуючих коефіцієнтів 0,4123 та 0,7821 до І та III блоків, відповідно. Поряд з цим, до зустрічної звірки надано розрахунки загальновиробничих витрат по Товариству за попередні звітні періоди (2010, 2011 роки), відповідно до яких розрахункові коефіцієнти І та III блоку загальновиробничих витрат розраховані розрахунково-аналітичним методом на підставі фактично понесених витрат ПАТ "Кримгазбуд" перевищують коефіцієнти зазначені у Додатках №№ 3,4 ДБН Д. 1.1-1-2000. На підставі вищевикладеного підрядником застосовано при визначенні розміру загальновиробничих витрат, усереднених показників наведених у Додатках №№ 3, 4 вказаних вище норм без застосування понижуючих коефіцієнтів.

В ході проведення зустрічної звірки встановлено включення ПАТ "Кримгазбуд" до актів ф. КБ-2в, складених Товариством по виконаних роботах протягом 2011 року на підставі договорів від 23.05.2011 №20/276/070, від 28.09.2011 №73/328/070, від 22.09.2011 №70/325/070, розміру адміністративних витрат визначених із застосуванням коефіцієнту 6,0 грн/люд-год.

Відповідно до Додатку 13 ДБН Д. 1.1-1-2000 при визначенні розміру адміністративних витрат при будівництві об'єктів інженерної інфраструктури (інженерних мереж та споруд) застосовується усереднений показник 1,23 грн/люд-год. Також, застосування вказаного коефіцієнту передбачене договірними цінами до вказаних вище договорів підряду, укладених за результатом відкритих процедур закупівель.

На підставі вищевикладеного, ПАТ "Кримгазбуд" при виконанні робіт по зазначених вище договорах, не дотримано вимоги п. 4.3 ДБН Д.1.1-1-2000 в частині розрахунку адміністративних витрат при проведенні взаєморозрахунків, із застосуванням показників, уточнених на стадії визначення ціни пропозиції (договірної ціни) на підставі їх обґрунтованої величини і структури, яка склалася у цій організації за попередній звітний період (рік) та завантаженості будівельної організації, п.5 ст. 40 Закону України "Про здійснення державних закупівель" від 01.06.2010 № 2289-УІ (далі - Закон № 2289-УІ) в частині заборони зміни істотних умов договору від змісту пропозиції конкурсних торгів (у тому числі ціни за одиницю продукції) переможця процедури закупівлі до повного виконання зобов'язань сторонами.

Включення ПАТ "Кримгазбуд" до актів ф. КБ-2в розміру адміністративних витрат, розрахованого із застосуванням завищеного коефіцієнту у співставленням з коефіцієнтом, визначеним договірною ціною до договорів підряду та Додатку 13 ДБН Д. 1.1-1-2000, призвело до збільшення вартості виконаних підрядних робіт на загальну суму 617276,16 грн., в тому числі:

- по договору від 23.05.2011 №20/276/070 по виконаних роботах на об'єкті "Газифікація смт.Октябрське Красногвардійського району АРК (будівництво)" на загальну суму 373548,24 грн., оплату за які Управлінням проведено по КФК 150122 КЕКВ 2123 в повному обсязі;

- по договору від 28.09.2011 №73/328/070 по виконаних роботах на об'єкті "Газифікація с.Виноградне, с.Ленінське Ленінського району (будівництво) (залишкові роботи)" на загальну суму 188622,97 грн., оплату за які Управлінням проведено по КФК 150122 КЕКВ 2123 в повному обсязі;

- по договору від 22.09.2011 №70/325/070 по виконаних роботах на об'єкті "Будівництво міжпоселкового газопроводу с.Роздільне - с.Завітне Радянського району" на загальну суму 55104,95 грн., оплату за які Управлінням проведено по КФК 150122 КЕКВ 2123 в певному обсязі.

Результати зустрічної звірки були відображені в акті ревізії фінансово-господарської діяльності від 25.09.2013 року № 06-21/1-127 (том 1 а.с. 15-21).

Суд зазначає, що відповідачем за результатами зустрічної звірки відносно ПАТ "Кримгазбуд" не може бути прийнято будь яке рішення, яке він має право оскаржити у суді, однак у зв'язку з тим, що результати зустрічної звірки були відображені в акті ревізії фінансово-господарської діяльності від 25.09.2013 року № 06-21/1-127, 21.10.2013р., на адресу Головного управління капітального будівництва при Раді Міністрів Автономній Республіці Крим, від Державної фінансової інспекції в Автономній Республіці Крим, надійшли вимоги про усунення виявлених порушень, вказаних у акті ревізії від 25.09.2013р. №- 06-2Ш-127, згідно з якими потрібно стягнути з ПАТ "Кримгазбуд" кошти у сумі 617276,16грн.

22.10.2013р. на адресу ПАТ "Кримгазбуд" надійшло рішення Головного управління капітального будівництва при Раді Міністрів Автономної Республіки Крим, від 22.10.2013р. , за вихідним №- 074\1485, про перерахування в бюджет 617276,16грн., у строк до 11.11.2013р.

Досліджуючи правомірність висновків про завищення ПАТ "Кримгазбуд" вартості виконаних підрядних робіт на загальну суму 617276,16 грн. суд зазначає наступне.

Між Головним управлінням капітального будівництва при Раді Міністрів АРК - Замовником та Відкритим акціонерним товариством "Кримгазбуд" - Підрядником укладено договір № 20/276/070 про закупівлю робіт за державні кошти від 23.05.2011 року (том 1 а.с. 56-60) , згідно якого Підрядник зобов'язується у 2011 році виконати роботи, вказані у постанові Ради міністрів АР Крим від 29.04.2011 року № 205 "Про внесення змін до постанови Ради міністрів АР Крим від 21.02.2011 року № 63 "Про розподіл субвенцій з державного бюджету, бюджету АР Крим на соціально-економічний розвиток АР Крим у 2011 році", а замовник - прийняти та оплатити ці роботи.

Згідно п. 3.1. Договору № 20/276/070 ціна договору складає 30544,1208 тис грн. (тридцять мільйонів п'ятсот сорок чотири тисячі сто двадцять гривень 80 коп.)

Між Головним управлінням капітального будівництва при Раді Міністрів АРК - Замовником та Відкритим акціонерним товариством "Кримгазбуд" - Підрядником укладено договір № 70/325/070 про закупівлю робіт за державні кошти від 22.09.2011 року (том 1 а.с. 53-55) , згідно якого Підрядник зобов'язується у 2011 році виконати роботи, вказані у постанові Ради міністрів АР Крим від 16.09.2011 року № 466 "Про внесення змін до постанови Ради міністрів АР Крим від 21.02.2011 року № 63 "Про розподіл субвенцій з державного бюджету, бюджету АР Крим на соціально-економічний розвиток АР Крим у 2011 році", а замовник - прийняти та оплатити ці роботи.

Згідно п. 3.1. Договору № 70/325/070 ціна договору складає 2790,00840 тис грн. (два мільйона сімсот дев'яносто тисяч вісімдесят гривень 40 коп.).

Між Головним управлінням капітального будівництва при Рвді Міністрів АРК - Замовником та Відкритим акціонерним товариством "Кримгазбуд" - Підрядником укладено договір № 73/328/70 про закупівлю робіт за державні кошти від 28.09.2011 року (том 1 а.с. 48-52) , згідно якого Підрядник зобов'язується у 2011 році виконати роботи, вказані у постанові Ради міністрів АР Крим від 16.09.2011 року № 466 "Про внесення змін до постанови Ради міністрів АР Крим від 21.02.2011 року № 63 "Про розподіл субвенцій з державного бюджету, бюджету АР Крим на соціально-економічний розвиток АР Крим у 2011 році", а замовник - прийняти та оплатити ці роботи.

Згідно п. 3.1. Договору № 73/328/070 ціна договору складає 7091,14680 тис грн. (сім мільйонів дев'яносто одна тисяча сто сорок шість гривень 80 коп.).

В актах виконаних робіт по об'єктам:

1) Газифікація Кгасногвардійського району АРК (будівництво) за жовтень 2011 року та грудень 2011року (договір № 20/276/070),

2) Газифікація с.Виноградне, с.Ленінське у (будівництво) (залишкові роботи) за жовтень 2011 року (договір № 73/328/070),

3) Будівництво міжселищного газопроводу с. Раздольне - с. Заветне за червень та вересень 2012 року (договір № 70/325/070), застосовані коефіцієнти розміру адміністративних витрат 6 грн./люд-год. та 5,03 грн./люд-год, згідно даних бухгалтерського обліку.

У зв'язку з тим. що при розрахунку даних витрат фактичний коефіцієнт значно більше усередньоного, ПАТ "Кримгазбуд" звернулось до замовника с проханням узгодити застосування фактичних адміністративних витрат, згідно з п.4.3. ДБН Д. 1.1-1-2000 в межах договірної ціни листом № 253 від 03.08.2011 року (том 2 а.с. 108).

Листом № 071-2/1303-1 від 04.08.2011 року Головне управління капітального будівництва при Раді Міністрів АРК узгодило застосування фактичного коефіцієнту на адміністративні витрати з урахуванням того, що застосування таких коефіцієнтів не повинно привести до збільшення договірної ціни (том 2 а.с. 109).

Згідно п. 4.3 ДБН Д. 1.1-1-2000 передбачено, що в інвесторській кошторисній документації кошти на покриття адміністративних витрат будівельно-монтажних організацій визначаються на підставі усереднених показників (додаток 13 цього ДБН).

Відповідно до п. 2 ДБН Д.1.1-1-2000 інвесторська кошторисна документація розробляться для визначення кошторисної вартості будівництва проектованих підприємств, будівель, споруд або їх черг.

Показники адміністративних витрат можуть бути уточненні із замовником на стадії узгодження договірної ціни, і використовуються при проведенні взаєморозрахунків за обсяги виконаних робіт. За необхідності уточнення показників адміністративних витрат в процесі будівництва встановлюється договором (п. 4.3. ДБН Д. 1.1-1-2000).

Згідно з 3.3.1, 3.3.3, 3.3.3.1 ДБН Д.1.1-1-2000, договірна ціна - це кошторис вартості підрядних робіт, за яку підрядна організація, визначена виконавцем робіт, згодна виконати об'єкт замовлення, вид якої (тверда, динамічна та періодична) встановлюється сторонами (замовник, підрядник).

У п. 3.1. Розділу 3 вищевказаних договорів, укладених між Головним управлінням капітального будівництва при Раді міністрів Автономної Республіки Крим та позивачем, вид договірної ціни визначений як динамічна (додаток № 1 до договору).

При цьому відповідно до 3.3.3.3 динамічна договірна ціна встановлюється відкритою і може уточнюватися протягом всього строку будівництва.

Право на уточнення динамічної договірної ціни в міру виконання робіт, здійснення витрат підрядника тощо передбачене також п. 22 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668.

Право на уточнення показників адміністративних витрат при проведені взаєморозрахунків за обсяги виконаних робіт наведене у роз'ясненнях Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 19.10.2010 №21-12/543/0/6-10, в якому вказано, що вартість будівництва, що здійснюється за рахунок державних коштів або коштів підприємств, установ та організацій державної власності, визначається згідно з ДБН Д.1.1-1-2000 "Правила визначення вартості будівництва" (ДБН).

При обчисленні адміністративних витрат слід керуватися положеннями розділу 4 ДБН.

Зазначені витрати залежно від стадії будівельного процесу визначаються різними способами.

На стадії розроблення інвесторської кошторисної документації, коли ще не визначено виконавця будівельно-монтажних робіт, тому адміністративні витрати обчислюються з використанням усереднених показників, наведених у додатку 13 ДБН . Ці показники розраховані на підставі усередненої структури середньостатистичної будівельної організації.

Відповідно до п. 4.3 ДБН Д.1.1-1-2000 при підготовці тендерної пропозиції та формуванні договірних цін претендент на виконання робіт розрахунково-аналітичним методом визначає адміністративні витрати виходячи зі своєї структури і обґрунтованих витрат, що склалися в підрядній організації за попередній звітний період, як правило рік, з урахуванням потужності організації і обсягів робіт, що пропонуються до виконання. Розраховані на підставі таких даних показники адміністративних витрат погоджуються замовником у складі договірної ціни і використовуються при проведенні взаєморозрахунків за обсяги виконаних робіт. При цьому не враховуються адміністративні витрати будівельно-монтажної організації, пов'язані з витратами на збут та іншими операційними витратами, наведеними у розділі 2 та 3 додатка 3 до Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт.

Уточнені показники адміністративних витрат погоджуються із замовником і застосовуються при проведенні взаєморозрахунків за обсяги виконаних робіт.

Таким чином, при проведенні взаєморозрахунків за обсяги виконаних робіт використовуються показники адміністративних витрат підрядника, розраховані виходячи зі структури і обґрунтованих витрат, що склалися в підрядній організації за попередній звітний період (рік), та завантаженості будівельної організації, що пропонуються до виконання, за винятком витрат на збут та інших операційних витрат будівельно-монтажної організації, які не включаються до собівартості будівельно-монтажних робіт.

Пунктом 5 ст. 40 Закону України "Про здійснення державних закупівель" встановлена заборона на зміну істотних умов договору про закупівлю після його підписання до виконання зобов'язань сторонами у повному обсязі.

Пунктом 5 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 визначені наступні істотні умови договору підряду у капітальному будівництві:

- найменування та реквізити сторін; місце і дата укладення договору підряду; предмет договору підряду; договірна ціна;

- строки початку та закінчення робіт (будівництва об'єкта); права та обов'язки сторін;

порядок забезпечення виконання зобов'язань за договором підряду;

- умови страхування ризиків випадкового знищення або пошкодження об'єкта будівництва;

- порядок забезпечення робіт проектною документацією, ресурсами та послугами;

- порядок залучення субпідрядників; вимоги до організації робіт;

- порядок здійснення замовником контролю за якістю ресурсів; умови здійснення авторського та технічного нагляду за виконанням робіт;

- джерела та порядок фінансування робіт (будівництва об'єкта); порядок розрахунків за виконані роботи;

- порядок здачі-приймання закінчених робіт (об'єкта будівництва); гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва), порядок усунення недоліків;

- відповідальність сторін за порушення умов договору підряду; порядок врегулювання спорів;

- порядок внесення змін до договору підряду та його розірвання.

Як зазначалось вище згідно п. 3.1. договору Розділу 3 Договору № 20-276/070 від 23.05.2011 "Про закупівлю робіт за державні кошти" по об'єкту "Газифікація смт. Октябрьське Красногвардійського району АРК (будівництво) розмір договірної ціни становить 30544120,80 грн. При цьому позивачем роботи передбачені проектною документацією та технічним завданням по об'єкту виконані у повному обсязі за 25477860,00 грн., що підтверджується актами прийомки виконаних робіт (том 1 а.с. 167-250, том 2 а.с. 1-14).

По договору від 28.09.2011 року № 73/328/0170 по виконанню робіт на об'єкті "Газифікація с. Виноградне, с. Ленінське Ленінського району (будівництво) (залишкові робити) договірна ціна згідно п.3.1. договору складала 7091,1468 тис грн., роботи виконані на суму 7091,14657 тис грн., що підтверджується актами прийомки виконаних робіт (том 2 а.с.26-40).

Пунктом 3.1 договору № 70/325/070 від 22.09.2011 "Про закупівлю робіт за державні кошти", по об'єкту "Будівництво міжселищного газопроводу с.Раздольне - с.Завітне Радянскьго району" розмір договірної ціни становить 2770008,40 грн. При цьому роботи у повному обсязі позивачем виконані за 2659938,80 грн., що підтверджується актами прийомки виконаних робіт (том 2 а.с.44-71).

Таким чином, судом встановлено, що позивачем не було змінено ціну вказаних договорів, а саме застосування коефіцієнту 6,0 грн/люд-год не призвело до зміни істотних умов укладених договорів у тому числі, і не потягло за собою збільшення їх договірної ціни.

У зв'язку з чим висновки ревізійної групи про зміну істотних умов договору не відповідають дійсності.

Таким чином, застосування коефіцієнту 6,0 грн/люд-год (замість 1,23, як це передбачено інвесторською документацією) та відповідне включення до актів ф. КБ-2в адміністративних витрат на загальну суму 617276,16 грн. повністю відповідає нормам діючого законодавства і ні яким чином не порушує п.4.3 ДБН Д.1.1-1-2000 в частині розрахунку адміністративних витрат при проведенні взаєморазрохунків, із застосування показників, уточнених на стадії визначення ціни пропозиції (договірної ціни) на підставі їх обґрунтованої величини і структури, яка склалась у цій організації за попередній звітний період та завантаженості будівельної організації.

Згідно статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Суд вважає, що відповідачем не доведено порушення Публічним акціонерним товариством "Кримгазбуд" п. 5 ст. 40 Закону України "Про здійснення державних закупівель" в частині зміни істотних умов договору, у зв'язку з чим не мають підтвердження висновки відповідача про завищення ПАТ "Кримгазбуд" вартості виконаних підрядних робіт на суму 617276,16 грн.

Враховуючи встановлені судом обставини, суд дійшов висновку, що належним та достатнім способом захисту прав позивачів є визнання протиправним та скасування вимоги Державної фінансової інспекції в АР Крим в частині стягнення з контрагента ПАТ «Кримгазбуд» коштів у сумі 617276,16 грн., а тому позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.

З огляду на приписи ст. 94 КАС України, суд, відмовляючи у задоволенні позовних вимог ПАТ «Кримгазбуд», не стягує на його користь понесені судові витрати. У той же час суд ухвалює стягнути з Головного управління капітального будівництва при Раді Міністрів АР Крим судовий збір у розмірі 4872,00 грн.

На виконання вимог п.1 ст.94 КАС України, задовольняючи позовні вимоги Головного управління капітального будівництва при Раді Міністрів АР Крим, суд присуджує всі здійснені Головним управлінням капітального будівництва при Раді Міністрів АР Крим судові витрати стягнути з Державного бюджету України.

У зв'язку зі складністю справи судом 25.02.2014 року проголошені вступна та резолютивна частина постанови, 28.02.2014 року постанова складена у повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 94,158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити частково.

2. Визнати протиправним та скасувати п.2 вимоги Державної фінансової інспекції в АР Крим від 16.10.2013 року за вих. № 01-06-14-14/9119 щодо зобов'язання відобразити у бухгалтерському обліку дебіторську заборгованість за ПАТ "Кримгазбуд" на суму 617276,16 грн. за завищену вартість робіт, стягнути з контрагента ПАТ "Кримгазбуд" кошти у сумі 617276,16 грн. та перерахувати до бюджету, в іншому випадку стягнути з осіб, винних у проведені зайвих виплат, шкоду у порядку та розмірі встановленому чинним законодавством.

3. В задоволенні інших позовних вимог відмовити.

4. Стягнути з Головного управління капітального будівництва при Раді Міністрів АР Крим (95005, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Леніна, 17, ЄДРПОУ 26226434) судовий збір у розмірі 4872,00 грн.

5. Стягнути з Державного бюджету України на користь Головного управління капітального будівництва при Раді Міністрів АР Крим (95005, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Леніна, 17, ЄДРПОУ 26226434) документально підтверджені витрати зі сплати судового збору.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Кащеєва Г.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення25.02.2014
Оприлюднено25.03.2014
Номер документу37745407
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/11042/13-а

Постанова від 25.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кащеєва Г.Ю.

Ухвала від 25.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кащеєва Г.Ю.

Ухвала від 12.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кащеєва Г.Ю.

Ухвала від 05.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кащеєва Г.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні