Постанова
від 19.03.2014 по справі 821/374/14
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 березня 2014 р. м. ХерсонСправа № 821/374/14 Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бездрабка О.І.,

при секретарі - Транчуковій О.С.,

за участю:

представника позивача - Решетар Д.В.,

представника відповідача - Оперчук О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Генічеської районної організації партії "Об'єднані ліві і селяни" до Генічеської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області про скасування податкового повідомлення-рішення № 0014511500 від 23.12.2013 р.,

встановив:

Генічеська районна організація партії "Об'єднані ліві і селяни" (далі - позивач) звернулась з адміністративним позовом до Генічеської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області (далі - відповідач, Генічеська ОДПІ), у якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 23.12.2013 р. № 0014511500, яким позивачу збільшено грошові зобов'язання з податку на прибуток за штрафними санкціями на 510 грн.

Свої вимоги мотивує тим, що відповідачем за спірним податковим повідомленням-рішенням незаконно визначено штрафні санкції з податку на прибуток за не реєстрацію змін до статутних документів, оскільки Генічеська районна організація партії "Об'єднані ліві і селяни" не є платником податку на прибуток, так як зареєстрована як неприбуткова організація. Оскільки позивач як неприбуткова організація був зареєстрований у Генічеській ОДПІ 19.08.2009 р. за № 60 у відповідності з діючим на той час Положенням про Реєстр неприбуткових установ та організацій, затвердженого наказом ДПА України від 24.01.2011 р. № 37, тому у подальшому мав регулювати відносини з податковими органами виходячи з приписів цього Положення. За приписами Положення № 37, яке на даний час втратило силу, не передбачалось відповідальності неприбуткових організацій за несвоєчасну реєстрацію змін до статутних документів. Відповідно до п.113.3 ст.113 ПК України застосування за порушення норм законів з питань оподаткування або іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, штрафних (фінансових) санкцій (штрафів), не передбачених цим Кодексом, не дозволяється.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити із зазначених підстав. Додатково зазначив, що податкове повідомлення-рішення прийнято на підставі незаконного акту перевірки. Так, у вступній частині акту зазначено, що проведено невиїзну документальну перевірку, між тим організація не отримувала наказ про проведення перевірки.

Представник відповідача заперечувала проти позовних вимог. Вказала на те, що Положенням № 37 передбачався обов'язок неприбуткової організації у разі виникнення змін у даних цієї організації повідомляти податкові органи про такі зміни у 10-денний термін після їх виникнення. Положення № 37 втратило чинність 24.01.2013 р., а зміни в статутних документах позивача відбулись у 2012 році, що дає можливість притягнути до відповідальності Генічеську районну організацію партії "Об'єднані ліві і селяни" за не подачу заяви про зміни у його статутних документах. Відповідальність за дане правопорушення передбачена п.117.1 ст.117 ПК України. Враховуючи ці обставини, представник відповідача вважає правомірним застосування до Генічеської районної організації партії "Об'єднані ліві і селяни" штрафних санкцій за спірним податковим повідомленням-рішенням.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні у справі докази, суд приходить до висновку про необґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.

Спірне податкове повідомлення-рішення складено Генічеською ОДПІ на підставі висновків акту від 23.12.2013 р. № 000973/21-10-15/33879234 (далі - акт № 973). За цим актом відображено результати камеральної перевірки своєчасності подання документів про внесення змін до облікових даних позивача у 2012 році. Як було встановлено відповідачем, позивач був зареєстрований в Генічеській райдержадміністрації 04.10.2005 р., взятий на облік у податковому органі 25.01.2006 р. за № 03-13. Згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 12.04.2012 р. у статутних документах позивача було внесено зміни у зв'язку із зміною назви. Заяву про такі зміни позивач до податкового органу не надав.

Відповідно до ст.63 ПК України облік платників податків ведеться з метою створення умов для здійснення контролюючими органами контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Взяттю на облік або реєстрації в контролюючих органах підлягають всі платники податків. Взяття на облік в контролюючих органах юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів, а також самозайнятих осіб здійснюється незалежно від наявності обов'язку щодо сплати того або іншого податку та збору. Особливості обліку платників податків за окремими податками, а також окремих категорій платників податків установлюються відповідними розділами цього Кодексу.

19.08.2009 р. за № 60 позивач у Генічеській ОДПІ здійснив реєстрацію своєї діяльності як неприбуткової організації. У цьому періоді відносини позивача з контролюючими органами щодо реєстрації, перереєстрації змін регулювались приписами Положення № 37, яке діяло до 24.01.2013 р. З 24.01.2013 р. взаємовідносини позивача та відповідача щодо реєстрації та обліку неприбуткової організації визначались приписами Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій, зареєстрованого наказом Мінфіну України від 02.01.2013 р. № 37. Положенням № 37 ДПА України та Положенням № 37 Мінфіну України передбачалось та передбачається, що у разі виникнення змін (доповнень) у даних неприбуткової установи або організації, визначених реєстраційною заявою, така неприбуткова установа або організація зобов'язана в 10-денний строк після їх виникнення подати до територіального органу ДПС нижчого рівня за її місцезнаходженням документи з указаними змінами (доповненнями) та додаткову реєстраційну заяву з позначкою "зміни" або "доповнення".

Таким чином у 2012-2013 роках при зміні статутних даних у зв'язку із зміною назви позивач зобов'язаний був про ці зміни повідомити контролюючий орган незалежно від свого статусу платника податку на прибуток у цих податкових періодах.

Розмір фінансової відповідальності за порушення порядку реєстрації чи перереєстрації облікових даних платників податків визначено п.117.1 ст.117 ПК України, яким передбачено, що неподання у строки та у випадках, передбачених цим Кодексом, заяв або документів для взяття на облік у відповідному контролюючому органі, реєстрації змін місцезнаходження чи внесення інших змін до своїх облікових даних, неподання виправлених документів для взяття на облік чи внесення змін, подання з помилками чи у неповному обсязі, неподання відомостей стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського обліку та/або складення податкової звітності, відповідно до вимог встановлених цим Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу на самозайнятих осіб у розмірі 170 гривень, на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, - 510 гривень.

За таких підстав суд вважає правомірним застосування до позивача штрафних санкцій у розмірі 510 грн. за спірним податковим повідомленням-рішенням.

Доводи представника позивача про те, що оскаржуване рішення прийнято на підставі неналежного акту перевірки суд не бере до уваги, так як помилкове зазначення у вступній частині акту камеральної перевірки про те, що проведено невиїзну документальну перевірку, не свідчить про її незаконність, оскільки як вбачається зі змісту акту відповідачем було проведено саме камеральну перевірку, та не спростовує виявлені Генічеською ОДПІ порушення.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що відсутні підстави для задоволення позову Генічеської районної організації партії "Об'єднані ліві і селяни".

Відповідно до ч.2 ст.87 КАС України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Пунктом 3 частини 2 статті 4 Закону України "Про судовий збір" передбачено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру ставка судового збору становить 2 відсотки розміру майнових вимог, але не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 4 розмірів мінімальної заробітної плати.

Оскільки Генічеська районна організація партії "Об'єднані ліві і селяни" просила скасувати податкове повідомлення-рішення від 23.12.2013 р. № 0014511500 на суму 510 грн., то судовий збір за адміністративний позов майнового характеру складає 1827 грн.

Згідно із ч.3 ст.4 Закону України "Про судовий збір" під час подання адміністративного позову майнового характеру сплачується 10 відсотків розміру ставки судового збору. Решта суми судового збору стягується з позивача або відповідача пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимоги.

Так, при подачі адміністративного позову товариством було сплачено судовий збір в сумі 182,70 грн., що підтверджується квитанціями від 06.02.2014 р. № 159 та від 18.02.2014 р. № 194.

Оскільки під час розгляду справи встановлено правомірність оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, суд дійшов висновку про необхідність стягнення з Генічеської районної організації партії "Об'єднані ліві і селяни" решти судового збору в сумі 1644,30 грн. (1827 грн. - 182,70 грн.).

Керуючись ст.ст.8, 9, 12, 19, 71, 158-163, 167 КАС України, суд -

постановив :

Відмовити в задоволенні позову Генічеської районної організації партії "Об'єднані ліві і селяни" до Генічеської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області про скасування податкового повідомлення-рішення № 0014511500 від 23.12.2013 р.

Стягнути з Генічеської районної організації партії "Об'єднані ліві і селяни" (код ЄДРПОУ 33879234) до Державного бюджету судовий збір у сумі 1644 (одну тисячу шістсот сорок чотири) грн. 30 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст.160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 21 березня 2014 р.

Суддя Бездрабко О.І.

кат. 8.3.1

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.03.2014
Оприлюднено25.03.2014
Номер документу37745594
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/374/14

Ухвала від 26.06.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 08.09.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Постанова від 19.03.2014

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 24.02.2014

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні