Рішення
від 17.03.2014 по справі 913/326/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 91016, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел./факс 55-17-32, inbox@lg.arbitr.gov.ua


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

17 березня 2014 року Справа № 913/326/14

Провадження №8пд/913/326/14

За позовом Прокурора міста Луганська в інтересах держави в особі Луганської міської ради, м. Луганськ,

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгівельний дім "Все для шиття", м. Луганськ, -

про внесення змін до договору оренди землі.

Суддя господарського суду Луганської області Середа А.П.,

при секретарі судового засідання Скоковій К.Л.,

у засіданні брали участь:

від прокурора (заявника) - Хижа К.Й. - прокурор прокуратури Артемівського району міста Луганська, - посвідчення №008348 від 09.10.2012;

від позивача - Шинкарьова О.А. - начальник відділу претензійно-позовної роботи, - довіреність №И01/03-31/5159/0/2-13 від 20.08.2013;

від відповідача - Шатських В.В. - представник, - довіреність № б/н від 01.10.2013, -

розглянувши матеріали справи, -

ВСТАНОВИВ:

суть спору: прокурором в інтересах держави в особі позивача заявлено вимогу про внесення змін до договору оренди землі, укладеного між позивачем - Луганською міською радою (далі - міськрада, орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Торгівельний дім "Все для шиття" (далі - ТОВ "ТД "Все для шиття", орендар) 22.09.2006, у нотаріальній формі, за реєстром №2551, державна реєстрація від 23.10.2006 №040640200245, - предметом якого є земельна ділянка площею 0,0257 га, що знаходиться за адресою: м. Луганськ, вул. Шелкового (біля будинку № 1-в), надана в оренду терміном до 19.12.2050 під благоустрій прилеглої території (без права здійснення будівельних робіт), а саме:

пункт 8 розділу "Орендна плата" договору викласти у новій редакції: "8.Річна орендна плата встановлюється у розмірі земельного податку із застосуванням до нього договірного коефіцієнту 3".

Датою внесення змін вважати дату набрання чинності рішення суду.

Позов мотивовано ухиленням відповідача від приведення договору у відповідність до чинного законодавства.

У зв'язку з надходженням позову господарським судом Луганської області порушено провадження у справі №913/326/14.

На підставі ст. 77 ГПК України розгляд справи було відкладено: з 17.02.2014 до 03.03.2014 - у зв'язку з неявкою відповідача та невиконанням ним вимог суду про надання документів та доказів; з 03.03.2014 до 17.03.2014 - з метою надання учасникам розгляду спору можливості подати додаткові докази.

До початку судового засідання 17.03.2014 від прокурора та сторін надійшло клопотання про відмову від здійснення фіксації судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу, яке судом задоволено.

У судовому засіданні прокурор та позивач заявлені вимоги підтримали повністю.

Відповідач позов не визнав, стверджуючи, що, на його думку, спір між сторонами у справі взагалі відсутній, оскільки позивачем 27.06.2013 було прийнято рішення №35/36 "Про деякі питання щодо розгляду акту ревізії фінансово-господарської діяльності Управління Луганської міської ради з питань земельних ресурсів за 2010-2011р.р. та завершений звітний період 2012 року", - у пункті 1 якого сказано, що з моменту прийняття цього рішення міська рада вважає усі договори оренди землі зміненими.

Ця обставина, на думку відповідача, є підтвердженням того, що він не ухилявся від внесення змін до спірного договору, оскільки після прийняття названого рішення він уже є зміненим.

В той же час, в ході розгляду цього спору він акцентував увагу суду на тому, що згадане рішення міської ради не містить пункту, яким би був визначений механізм, згідно якому усі укладені договори оренди землі слід вважати зміненими.

Відповідач вважає, що за таких обставин у суду відсутні підстави для покладення на нього витрат по сплаті судового збору (відзив на позовну заяву від 03.03.2014 за вих. №8) (а.с.43-45).

Заслухавши прокурора та сторони, дослідивши наявні докази, суд встановив наступні фактичні обставини справи.

22.09.2006 між Луганською міською радою (орендодавець) та відповідачем (орендар), у нотаріальній формі (за реєстром №2551) укладено договір оренди землі, відповідно до якого орендодавець на підставі рішення Луганської міської ради від 28.02.2006 №41/70 (а.с.16-17) надає, а орендар приймає у строкове платне користування терміном до 19.12.2050 (п.7) земельну ділянку площею 0,0257 га (п.2), нормативною грошовою оцінкою 40987,65 грн. (п.4), під благоустрій прилеглої території (без права здійснення будівельних робіт) (пункти 1 та 15), яка знаходиться за адресою: місто Луганськ, вул. Шелкового (біля будинку 1-"в") (п.1).

Річна орендна плата встановлюється у розмірі земельного податку (річного) у гривнях, збільшеного на коефіцієнт 2,5 (п.8), яка на день укладення договору становить 1024,70 грн. (п.14) та сплачується безготівково за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно, впродовж 30 календарних днів, наступних за останнім днем звітного (податкового) місяця (п.11); щороку, станом на 1 січня поточного року, орендна плата індексується на коефіцієнт, який застосовується для індексації грошової оцінки земель, порядок проведення якої затверджується Кабінетом Міністрів України (п.9); обчислення розміру річної орендної плати за земельну ділянку здійснюється з урахуванням індексу інфляції (п.10).

Сторони домовилися, що розмір орендної плати переглядається один раз на рік у разі: зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, у т.ч. внаслідок інфляції; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджується документами; в інших випадках, передбачених законом (п.12).

У п.31 договору сторони зазначили, що зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін, а у разі її недосягнення - у судовому порядку.

Зі змісту договору вбачається, що вони досягли домовленості щодо усіх інших його істотних умов.

Державна реєстрація договору здійснена 23.10.2006 за № 040640200245 (а.с.10-11;12-14).

Орендована земельна ділянка передана орендареві 24.10.2006, що підтверджується двостороннім актом приймання-передавання (а.с.14).

Цей спір виник з наступних підстав.

01.01.2011 набув чинності Податковий кодекс України (далі - ПКУ) у редакції Закону України від 02.12.2010 №2755-УІ, - що господарський суд визнає в якості загальновідомого факту, який в силу приписів частини 1 ст.35 ГПК України не потребує доказування.

З метою вжиття заходів до виконання вимог цього Кодексу та на підставі п.34 ч.1 ст. 26 Закону України від 21.05.1997 №№280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні" 27.05.2011 Луганська міська рада прийняла рішення №9/12 "Про деякі питання щодо орендної плати за землю у м. Луганську", - пунктом 1 якого визначено, що у разі укладення нових договорів оренди землі або внесення змін до раніше укладених розмір річної орендної плати за земельну ділянку встановлюється у цих рішеннях та у договорах оренди землі у розмірі земельного податку із застосування до нього договірного коефіцієнту залежно від мети використання земельної ділянки, яка (мета) та які (договірні коефіцієнти) зазначені у додатку до цього рішення, при цьому розмір річної орендної плати за будь-яку земельну ділянку повинен бути не меншим, ніж трикратний розмір земельного податку за цю земельну ділянку, який (розмір земельного податку), передбачений Податковим кодексом України, та не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки (а.с.15).

Дане рішення ради доведене до відома Луганської міської територіальної громади шляхом його опублікування у газеті "Жизнь Луганска" від 01.06.2011 №23(1095).

Крім того, з аналогічною метою 35-ю сесією Луганської міської ради шостого скликання 27.06.2013 було прийняте рішення №35/36 "Про деякі питання щодо розгляду акту ревізії фінансово-господарської діяльності Управління Луганської міської ради з питань земельних ресурсів за 2010-2011 роки, та завершений звітний період 2012 року", - у пункті першому резолютивної частини якого сказано: вважати зміненими договори, що посвідчують право користування земельними ділянками в частині збільшення розміру річної орендної плати, з урахуванням рішення Луганської міської ради від 27.05.2011 №9/12 "Про деякі питання щодо орендної плати за землю у м.Луганську", в яких розмір річної орендної плати складає менше трикратного розміру земельного податку:

1.1.щодо земельних ділянок, відносно яких Луганською міською радою прийняті рішення, але з землекористувачами не укладені та не зареєстровані договори про внесення змін до договорів (додаток №1);

1.2.щодо земельних ділянок, відносно яких Луганською міською радою не прийняті рішення щодо збільшення розміру річної орендної плати або землекористувачами надано відмову (додаток №2) (а.с.12-13).

З додатку №1 до цього рішення, наданого до справи, вбачається, що до нього під порядковим номером 417 внесено вищезгаданий договір.

Отже, як Податковий кодекс України, так і обидва вищезгадані рішення міської ради, що законодавчо змінено розмір орендної плати за землю, - при цьому про обізнаність щодо цих фактів орендар підтвердив, зокрема, в ході розгляду даного спору.

Як сказано у абзаці 11 підпункту в) пункту 2.2.3 Узагальнення Вищого господарського суду України від 01.01.2010 щодо практики розгляду господарськими судами справ у спорах, пов'язаних із земельними правовідносинами, - установивши, що законодавче змінено розмір орендної плати за землю, про що орендар був повідомлений, але ухилявся від вчинення дій, спрямованих на внесення відповідних змін до договору оренду землі, суди повинні враховувати вказані нормативні акти при вирішенні спорів про внесення змін до договорів у частині зміни орендних ставок.

Незважаючи на викладене, відповідач не вжив заходів, спрямованих на їх (Кодексу та рішень міської ради) виконання шляхом внесення змін до договору оренди землі від 22.09.2006, за реєстром №2551, - що стало підставою для звернення прокурора з цим позовом до суду.

Як уже сказано вище у цьому рішенні, відповідач позов не визнав.

Дослідивши його доводи проти позову, суд не погодився з ними з огляду на таке.

Так, відповідач, заперечуючи проти позову, послався на те, що згідно пункту 1 вищезгаданого рішення міської ради від 27.06.2013 №35/36 усі договори оренди землі слід вважати зміненими, при цьому, згідно його ж (відповідача) зауваженню, у даному рішенні відсутнє посилання на механізм, завдяки якому ці договори стали зміненими.

Дослідивши зміст цього рішення, суд погодився з доводами відповідача у цій частині (щодо відсутності посилання на механізм, завдяки якому ці договори стали зміненими).

Прокурор та позивач, визнаючи факт, про який сказано у попередньому абзаці цього рішення, але заперечуючи проти доводів відповідача, послалися на те, що:

1)наявність рішення міськради від 27.06.2013 №35/36 не свідчить про реальне внесення змін до спірного договору, оскільки, дійсно, у рішенні зовсім не йдеться про механізм внесення змін до останнього, а в силу приписів ст.654 Цивільного кодексу України змін и до договору вчиняються у такій самій формі, що й договір;

2)за таких обставин внесення змін до договору оренди землі повинно відбуватися у письмовій (або нотаріальній) формі відповідно до приписів чинного законодавства, зокрема, у порядку, визначеному статтею 188 Господарського кодексу України, або у судовому порядку.

Саме з метою вчинення таких дій прокурор звернувся з цим позовом до суду. На його думку (з якою згоден позивач), та з урахуванням вищевикладеного спір з приводу внесення змін до згадуваного у цьому рішенні суду договору оренди землі - існує.

Суд погоджується з позицією прокурора та позивача.

Заслухавши прокурора та сторони, оцінивши наявні у справі докази, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.

Згідно частинам 1 та 2 статті 11 Цивільного кодексу України (далі - ЦКУ) цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Правочини можуть бути односторонніми та дво- чи багатосторонніми (договори) (частини 1 та 2 ст. 202 ЦКУ).

Різновидністю правочину є договір.

Договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків (ч. 1 ст. 626 ЦКУ); він є обов'язковим до виконання (ст. 629 ЦКУ).

З обставин справи та наявних у ній доказів вбачається, що спірний договір належить до категорії господарських, оскільки укладений з метою забезпечення здійснення господарської (підприємницької) діяльності відповідача (ч.1 ст.179 Господарського кодексу України (далі - ГКУ).

В силу частини 1 ст. 638 Цивільного кодексу (ст.180 ГКУ) договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.

Договір, укладений між сторонами по цій справі, належить до категорії орендних.

Згідно ст. 93 Земельного кодексу України (далі - ЗКУ) (ст.1 спеціального Закону України від 06.10.1998 № 161-ХІУ "Про оренду землі") право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.

За договором оренди землі орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства (ст. 13 Закону "Про оренду землі").

В силу ст.125 ЗКУ (ст.20 Закону "Про оренду землі") укладений договір оренди землі підлягає державній реєстрації.

Укладений сторонами основний договір відповідає приписам вищецитованого законодавства.

За загальним правилом (ст.651 ЦКУ) зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.

Сторони договору передбачили можливість внесення змін до нього (п.31), - що узгоджується з приписами статті 30 Закону "Про оренду землі", якою встановлено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується у судовому порядку.

Правова позиція щодо можливості внесення змін до договору оренди землі у разі наявності спору між його сторонами викладена у абзаці четвертому п.2.19 постанови пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011 №6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" (далі - Постанова №6), у якому зазначено, що статтею 30 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується у судовому порядку. Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати може бути підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору. При цьому надсилання відповідачеві пропозицій щодо внесення змін до договору є правом, а не обов'язком позивача, тому недотримання останнім вимог частини другої ст. 188 Господарського кодексу України щодо надсилання іншій стороні пропозицій про зміну умов договору не позбавляє його права звернутися до господарського суду з позовом про зміну умов договору.

З наявних у справі доказів вбачається, що підставою для позову стала істотна зміна обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, а також ухилення орендаря (відповідача) від приведення його у відповідність до чинного законодавства.

Такою істотною зміною прокурор та позивач вважають зміну встановленого чинним законодавством України рівня орендної плати за користування землею (ст.288 Податкового кодексу України).

У частинах 1 та 2 ст. 632 Цивільного кодексу України сказано, що ціна у договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, передбачена можливість застосування цін (тарифів, ставок тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.

У абзаці 3 п.2.19 вищезгаданої постанови №6 наведена правова позиція, згідно якій судам слід враховувати, що розмір орендної плати за землю визначається сторонами у договорі, в тому числі може визначатися шляхом встановлення відсоткового відношення до нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що відповідає чинному законодавству України, зокрема, приписам частини першої статті 15, статті 21 Закону України "Про оренду землі".

У справі у порядку та у спосіб, встановлені чинним законодавством, доведено, що між сторонами існує спір з приводу договірного коефіцієнту розміру річної орендної плати та необхідності приведення його у відповідність до вимог нині чинного законодавства.

Відповідач, будучи достеменно обізнаним з приводу набрання чинності Податковим кодексом України та рішенням міської ради від 27.05.2011 №9/12, ухилився від внесення змін до договору.

Зокрема, у частині 2 ст. 21 Закону "Про оренду землі" (у редакції Закону України від 02.10.2010 №2756-УІ, чинній на час виникнення спору) зазначено, що розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Статтею 652 Цивільного кодексу України передбачено, що у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувались при укладенні договору, останній може бути змінений за згодою сторін. Зміна обставин є істотною, якщо вони змінилися настільки, що, якби сторони могли це передбачити, вони не уклали б договір або уклали б його на інших умовах.

При вирішенні цього спору суд керується приписами частини 2 названої статті Кодексу, відповідно до якої, якщо сторони не досягли згоди щодо приведення договору у

відповідність з обставинами, які істотно змінились, або щодо його розірвання, договір може бути розірваний, а з підстав, встановлених частиною четвертою цієї статті, - змінений за рішенням суду на вимогу заінтересованої сторони за наявності одночасно таких умов:

1) в момент укладення договору сторони виходили з того, що така зміна обставин не настане;

2) зміна обставин зумовлена причинами, які заінтересована сторона не могла усунути після їх виникнення при всій турботливості та обачності, які від неї вимагалися;

3) виконання договору порушило б співвідношення майнових інтересів сторін і позбавило б заінтересовану сторону того, на що вона розраховувала при укладенні договору;

4) із суті договору або звичаїв ділового обороту не випливає, що ризик зміни обставин несе заінтересована сторона.

У даному випадку позивачем належним чином доведена наявність сукупності усіх 4-х обставин, передбачених даною нормою закону.

Як зазначено у частині 4 ст. 652 Цивільного кодексу, зміна договору у зв'язку з істотною зміною обставин допускається за рішенням суду у виняткових випадках, коли розірвання договору суперечить суспільним інтересам або потягне для сторін шкоду, яка значно перевищує затрати, необхідні для виконання договору на умовах, змінених судом.

Враховуючи обставини даної справи, суд дійшов висновку, що заявлена прокурором та позивачем вимога повністю узгоджується з приписами ч.4 ст.652 названого Кодексу.

За змістом статті 654 Цивільного кодексу України зміна умов договору вчиняється в такій самій формі, що й договір.

Відповідно до частини 2 статті 23 Закону України від 03.07.1992 № 2535-ХІІ "Про плату за землю" (був чинним на день укладення спірного договору) грошова оцінка земельної ділянки щороку станом на 01 січня уточнюється на коефіцієнт індексації, порядок проведення якої затверджується Кабінетом Міністрів України.

Як уже сказано вище у цьому рішенні, на день виникнення та вирішення даного спору по суті розмір орендної плати встановлено абзацом 3 підпункту 288.5.1 п.288.5 ст. 288 Податкового кодексу України, який набрав чинності з 01.01.2011 (Закон "Про плату за землю" того ж дня втратив чинність), а саме: для земель інших категорій (крім сільськогосподарських) - на рівні 3-кратного розміру земельного податку, а відповідно до підпункту 288.5.2 п.288.5 цієї статті орендна плата не може перевищувати 12% нормативної грошової оцінки - залежно від її призначення.

Оцінивши дії позивача, спрямовані на врегулювання цього спору, суд дійшов висновку, що вони, крім вищевикладених підстав, відповідають приписам чинного законодавства України ще і з огляду на таке.

Згідно ст.14 Конституції України та ст.1 Земельного кодексу України земля є основним національним багатством, яке перебуває під особливою охороною держави.

Предметом вищезгаданого договору оренди є земельна ділянка комунальної форми власності.

Розпорядження землями територіальних громад належить до повноважень сільських, селищних, міських рад (п. "а" частини 1 ст.12 ЗКУ).

Землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ та міст, є комунальною власністю (ч. 1 ст.83 ЗКУ), - тобто в даному випадку згадувана у рішенні земельна ділянка належить на праві власності територіальній громаді міста Луганська, а органом, на який законом покладено повноваження по здійсненню відповідних функцій з розпорядження земельними ділянками, є Луганська міська рада.

Як сказано вище у цьому рішенні, правовідносини щодо оренди землі врегульовані низкою спеціальних нормативних актів, у тому числі - Законом України від 06.10.1998 №161-ХІУ "Про оренду землі", Земельним та Цивільним кодексами України, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

Відповідно до ч.1 ст.124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

Пунктом 34 частини 1 ст. 26 Закону України від 21.05.1997 №280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні" вирішення земельних питань віднесено до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад.

Частиною 2 статті 19 Конституції України унормовано, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно приписів статті 144 Конституції України та ст.ст.59 і 73 Закону "Про місцеве самоврядування в Україні" органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території, а тому у разі прийняття відповідним органом рішення про внесення змін щодо ставок орендної плати за земельні ділянки та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть бути не взяті судом до уваги лише у разі скасування такого рішення органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку.

З огляду на викладене рішення Луганської міської ради від 27.05.2011 №9/12 "Про деякі питання щодо орендної плати за землю у м. Луганську" повністю відповідає приписам чинного законодавства.

Отже, факт законодавчої зміни розміру орендної плати за землю суд вважає належним чином доведеним, про що орендар є повідомленим та обізнаним, але ухиляється від вчинення дій, спрямованих на внесення відповідних змін до договору оренду землі.

Суд також дійшов висновку, що факт прийняття Луганською міською радою вищезгаданого рішення від 27.06.2013 №35/36 не є належним та допустимим доказом фактичного внесення змін до договорів оренди землі, у тому числі - до спірного договору.

За таких обставин позов підлягає задоволенню повністю з підстав, про які йдеться вище у цьому рішенні.

Згідно частини 3 статті 653 Цивільного кодексу України, якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.

Керуючись ст.ст.44 та 49 ГПК України, суд сплату судового збору у сумі 1218,00 грн. покладає на відповідача шляхом стягнення його на користь Державного бюджету України з урахуванням наступних обставин.

Відповідно до приписів п.11 ст. 5 Закону України від 08.07.2011 № 3674-УІ "Про судовий збір" органи прокуратури звільнені від сплати судового збору на користь Державного бюджету України у разі звернення до суду з позовом в інтересах держави.

За приписами п/п 2 п.2 ч.2 ст. 4 цього Закону у разі звернення до господарського суду з позовом немайнового характеру (до їх категорії належить спір по цій справі) на користь Державного бюджету України підлягає сплаті судовий збір у розмірі 1 мінімальної заробітної плати, встановленої Законом України "Про Державний бюджет на 2014 рік" на 1 січня 2014 року (1218,00 грн.).

На підставі викладеного, ст.ст.19,144 Конституції України, ст.ст.11,16,202,626,651-654 Цивільного кодексу України; ст.ст.93, 125 Земельного кодексу України; ст.ст.179-181,188 Господарського кодексу України; ст.ст.1,13,20,30 Закону України від 06.10.98 року № 161-ХІУ "Про оренду землі"; ст. 26 Закону України від 21.05.1997 року №280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні", керуючись ст.ст.4 3 ,4 7 ,22,27,32-34,43,44,49,75,82,84 та 85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд Луганської області -

В И Р І Ш И В :

1.Позов Прокурора міста Луганська в інтересах держави в особі Луганської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгівельний дім "Все для шиття" - про внесення змін до договору оренди землі - задовольнити повністю.

2.Внести зміни до договору оренди землі, укладеного між Луганською міською радою (орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Торгівельний дім "Все для шиття" (орендар) 22 вересня 2006 року, у нотаріальній формі, за реєстром №2551, державна реєстрація від 23 жовтня 2006 року №040640200245, - предметом якого є земельна ділянка площею 0,0257 га, що знаходиться за адресою: м. Луганськ, вул. Шелкового (біля будинку № 1-в), надана в оренду терміном до 19.12.2050 під благоустрій прилеглої території (без права здійснення будівельних робіт), а саме:

пункт 8 розділу "Орендна плата" договору викласти у новій редакції: "8.Річна орендна плата встановлюється у розмірі земельного податку із застосуванням до нього договірного коефіцієнту 3".

2.1.Відповідно до приписів ст.ст. 125-126 Земельного кодексу України та ст. 4 Закону України від 01.07.2004 №1952-ІУ "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" зміни у праві оренди земельної ділянки, про які йдеться у пункті 2 цього рішення, підлягають державній реєстрації.

3.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Все для шиття", ідентифікаційний код 21807149, яке знаходиться за адресою: місто Луганськ, вул.Шелкового, 1-д, - на користь Державного бюджету України на рахунок: №31214206783006, банк - ГУ ДКСУ в Луганській області, МФО 804013; одержувач коштів: УДКСУ у м. Луганську, код ОКПО 37991503, ККД - 22030001, символ звітності банку - 206, - судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050) у сумі 1218 (одна тисяча двісті вісімнадцять) грн. 00 коп.; після набрання рішенням законної сили видати наказ Ленінській об'єднаній державній податковій інспекції у місті Луганську.

Відповідно до ст. 85 ГПК України у судовому засіданні 17.03.2014 оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення.

Рішення набуває законної сили після закінчення 10-денного строку з дня його підписання, оформленого відповідно до статті 84 ГПК України.

Рішення складено у повному обсязі та підписано - 21 березня 2014 року.

Суддя А.П.Середа

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення17.03.2014
Оприлюднено25.03.2014
Номер документу37747725
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —913/326/14

Рішення від 17.03.2014

Господарське

Господарський суд Луганської області

Середа А.П.

Ухвала від 03.03.2014

Господарське

Господарський суд Луганської області

Середа А.П.

Ухвала від 17.02.2014

Господарське

Господарський суд Луганської області

Середа А.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні