Постанова
від 19.03.2014 по справі 910/17536/13
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

04116 м.Київ, вул. Шолуденка, 1 (044) 230-06-58

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"19" березня 2014 р. Справа№ 910/17536/13

Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого: Самсіна Р.І.

суддів: Гончарова С.А.

Зубець Л.П.

За розглядом апеляційної скарги Благодійної організації «Благодійний фонд сприяння розвитку дитячого та юнацького баскетболу «Юніс» на рішення Господарського суду міста Києва від 12.11.2013р. у справі № 910/17536/13 (суддя Ярмак О.М.)

За позовом Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної

адміністрації

до Благодійної організації «Благодійний фонд сприяння розвитку

дитячого та юнацького баскетболу «Юніс»

третя особа Департамент комунальної власності м. Києва виконавчого органу

Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)

про виселення з нежитлового приміщення

За участю Прокуратури Дніпровського району міста Києва

Представники сторін:

від позивача: Шуман С.І. (довіреність № 1-35/2522 від 19.11.2013р.);

Рабійчук О.В. (довіреність № 1-45/560 від 19.03.2014р.);

від відповідача (скаржник): Шаповалова О.Л. керівник;

Собур А.К. (довіреність від 24.11.2013р.);

від прокуратури: Боса І.В. старший прокурор відділу (посвідчення № 002722 видане 05.09.2012р.)

В судовому засіданні присутній ОСОБА_7

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Господарського суду міста Києва від 12.11.2013р. задоволено позовні вимоги Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації, вирішено виселити Благодійну організацію «Благодійний фонд сприяння розвитку дитячого та юнацького баскетболу «Юніс» з нежитлового приміщення, загальною площею 544, 6 кв. м., за адресою: м. Київ, вул. Бучми 5-А.

Ухвалою суду від 27.01.2014р. прийнято до провадження апеляційну скаргу Благодійної організації «Благодійний фонд сприяння розвитку дитячого та юнацького баскетболу «Юніс» у якій, скаржник просив скасувати рішення Господарського суду м. Києва по справі № 910/17536/13 повністю і припинити провадження у справі. У зв'язку із зміною складу суду, апеляційну скаргу прийнято до провадження ухвалою від 19.03.2014р., якою розгляд скарги ухвалено здійснювати в судовому засіданні 19.03.2014р. про яке сторони повідомлені належним чином.

Згідно тверджень викладених в апеляційній скарзі, судом не враховано, що зазначений спір вже раніше розглядався господарським судом, і відповідно до п. 2 ст. 62 ГПК України, заявлений позов не може повторно розглядатися тим же судом і з тим же предметом спору і між тими ж сторонами.

З посиланням на рішення Господарського суду міста Києва у справі 2/13, скаржник стверджує, що вважаються доведеними і не потребують доказування встановлені судом факти, зокрема і те, що Управління освіти Дніпровської районної у місті Києві державної адміністрації, яке є правонаступником районного відділу освіти Харківської райдержадміністрації м. Києва, не є особою, уповноваженою розпоряджатися нежитловими приміщеннями в будинку № 5-А по вул. Бучми, в м. Києві, оскільки даний будинок віднесено до комунальної власності територіальної громади міста Києва, а не комунальної власності Дніпровського району.

Окрім того, скаржник вважає, що відповідно до вимог Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва, яке затверджено рішенням Київської міської ради від 22.09.2011р. № 34/6250, позивач не має права вимагати виселення з цілісного майнового комплексу площею 544, 6 кв.м., оскільки ці повноваження надані Головному управлінню комунальної власності м. Києва (яке зараз реорганізоване у Департамент комунальної власності м. Києва).

Позивачем суду апеляційної інстанції подано відзив на апеляційну скаргу (зареєстрований за вхідним суду № 09-11/4383 від 19.03.2014р.) у якому відхиляються доводи скаржника із зазначенням, що такі посилання не можуть бути підставами для скасування прийнятого у справі судового рішення.

В судове засідання призначене по розгляду апеляційної скарги не з'явились представники третьої особи - Департаменту комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), однак враховуючи, що явка в судове засідання є правом сторін, а не їх обов'язком, не визнавалась судом обов'язковою для представників сторін та третьої особи, справа може розглядатись без їх участі, оскільки таке нез'явлення не перешкоджає вирішенню спору.

За розглядом матеріалів справи, при дослідженні наявних доказів, враховуючи пояснення представників сторін та доводи скаржника викладені в апеляційній скарзі, судом відзначається про відсутність підстав для скасування оскаржуваного рішення виходячи з наступного.

Предметом заявленого позову у даній справі є вимоги Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації про виселення Благодійної організації «Благодійний фонд сприяння розвитку дитячого та юнацького баскетболу «Юніс» з нежитлового приміщення, загальною площею 544, 60 кв. м. за адресою: м. Київ, вул. Бучми, 5-А.

Відповідно до наданої довідки Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації № 1-35/1748 від 09.09.2013р., дошкільний навчальний заклад № 522, який розташований на вул. Амвросія Бучми, 5-А, знаходиться на балансі Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації, станом на 27.08.2013р. балансова вартість становить 4 731 430,00 грн. (аркуш справи 186).

Комісією у складі представників балансоутримувача - Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації були проведені обстеження та контрольний обмір приміщення ДНЗ № 522 по вул. Бучми, 5-А у м. Києві, за результатами яких складені Акти обстеження від 04.07.2013р., від 25.07.2013р., від 25.07.2013р..

Зазначеними актами підтверджено:

- займання приміщень, загальною площею 544, 60 кв. м. Благодійним фондом сприяння розвитку дитячого та юнацького баскетболу «Юніс», якому вказані приміщення були надані в користування на підставі договору оренди № 6 від 16.07.1998р.;

- використання вказаних приміщень наступним чином: частина приміщення першого поверху - для розміщення офісу, в іншій частині облаштовано салон татуажу, пірсінгу та складуються меблі;

- представником фонду дозвільних документів щодо правових підстав перебування у вказаних приміщеннях не надано.

Відповідно до ст. 2, 3 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» орендою є засноване на договорі строкове платне користування майном, необхідним орендареві для здійснення підприємницької та іншої діяльності. Відносини щодо оренди державного майна, майна, що належить Автономній Республіці Крим або перебуває у комунальній власності, регулюються договором оренди, цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

У матеріалах справи наявний договір оренди нежитлового приміщення № 6 укладений 16.07.1998 року між районним відділом освіти Харківської районної у місті Києві державної адміністрації (орендодавець за договором), правонаступником якого є Управління освіти Дніпровської районної у місті Києві адміністрації (код ЄДРПОУ 26063920), та відповідачем (орендар за договором) відповідно до розпорядження Харківської районної державної адміністрації м. Києва від 29.07.1998р. № 492.

Актом прийому та передачі від 16.07.1998р. підтверджено прийняття Благодійним фондом сприяння розвитку дитячого та юнацького баскетболу «Юніс» в орендне користування нежитлового приміщення, загальною площею 544,6 кв. м., що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Бучми, 5-А.

Рішенням Господарського суду м. Києва від 10.04.2003р. у справі № 3/88 за позовом Управління освіти Дніпровської районної у місті Києві державної адміністрації до Благодійного фонду дитячого баскетболу «Юніс», договір оренди від 16.07.1998р. № 6 нежитлового приміщення, що розташоване за адресою: вул. Бучми, 5-А, загальною площею 544, 60 кв. м., на підставі якого відповідач займав вказане нежитлове приміщення, визнано недійсним.

В свою чергу, при вирішенні в судовому порядку спору про виселення Благодійного фонду дитячого баскетболу «Юніс» із займаного ним приміщення розташованого за адресою: вул. Бучми, 5-А, загальною площею 544, 60 кв. м, було встановлено, що Управління освіти Дніпровської районної у місті Києві державної адміністрації (ідент. код 26063920) не є особою, уповноваженою розпоряджатися нежитловими приміщеннями в будинку № 5-А по вул. Бучми в м. Києві, оскільки даний будинок віднесено до комунальної власності територіальної громади міста Києва, а не комунальної власності Дніпровського району (рішення Господарського суду міста Києва від 15.05.2008р., залишене без змін постановою Київського апеляційного господарського суду від 12.08.2008р.).

Доводи апелянта про необхідність припинення провадження у справі через наявність рішення суду у справі 2/13 правомірно відхилені судом першої інстанції, оскільки позивач у даній справі - Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації (ідент. код 37397216) є іншою юридичною особою, з іншим підпорядкуванням, а питання належності повноважень розпоряджатися спірним приміщенням вирішені шляхом прийняття відповідних нормативно-правових документів вже після розгляду судом вказаної справи.

Так, зокрема, рішенням Київської міської ради № 7/4819 від 09.09.2010р. «Про питання організації управління районами в місті Києві» вирішено припинити з 31.10.2010р. шляхом ліквідації районні в місті Києві ради та їх виконавчі органи, в тому числі Дніпровську районну у місті Києві державну адміністрацію.

Розпорядженням Київської міської державної адміністрації № 787 від 30.09.2010р. «Про організаційно-правові заходи, пов'язані з виконанням рішення Київської міської ради від 09.09.2010 № 7/4819 «Про питання організації управління районами в місті Києві» утворена Дніпровська районна в місті Києві державна адміністрація.

Розпорядженням Дніпровської районної у місті Києві адміністрації № 639 від 09.12.2010р. «Про ліквідацію управління освіти Дніпровської районної у м.Києві державної адміністрації» припинено шляхом ліквідації управління освіти Дніпровської районної у м. Києві державної адміністрації (код ЄДРПОУ 26063920).

Таким чином, після ліквідації районних у місті Києві рад, новоутворені районні в місті Києві державні адміністрації згідно з розпорядженням Київської міської державної адміністрації № 787 від 30.09.2010р., підпорядковані Київській міській державній адміністрації, яка є виконавчим органом Київської міської ради.

Рішенням Київської міської ради № 183/4995 від 28.10.2010р. «Про окремі питання організації управління районами в м. Києві» було вирішено віднести до сфери управління районних в м. Києві державних адміністрацій, утворених відповідно до пункту 1 розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 30.09.2010 № 787 «Про організаційно-правові заходи, пов'язані з виконанням рішення Київської міської ради від 09.09.2010 № 7/4819 «Про питання організації управління районами в місті Києві», майно підприємств, організацій та установ, які належать до комунальної власності відповідних територіальних громад районів у місті Києві та забезпечують життєдіяльність відповідної адміністративно-територіальної одиниці у сферах житлово-комунального господарства, освіти і науки, культури, фізичної культури і спорту, охорони здоров'я.

Розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради № 1112 від 10.12.2010р. «Про питання організації управління районами в місті Києві» затверджено перелік підприємств, організацій та установ, майно яких передано до сфери управління Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації. Відповідно до п. 118 (таблиця 1) додатку № 4 до розпорядження № 1112 від 10.12.2010р., дошкільний навчальний заклад № 522 (ДНЗ № 522), що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Бучми, 5-А віднесено до сфери управління Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації.

Розпорядженням Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації № 46-к від 20.10.2010р. «Про утворення управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації» створено Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації (код ЄДРПОУ 37397216), яке зареєстроване 04.01.2011р., згідно Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії АОО № 778602.

Розпорядженням Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації № 449 від 27.10.2011р. «Про закріплення майна, переданого до сфери управління Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації» майно - ДНЗ № 522, загальною площею 1834,00 кв.м. було закріплено на праві господарського відання за Управлінням освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації (п.113 додатку № 1 до розпорядження).

Відповідно до п.1.1 Положення про Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації, затверджене розпорядженням голови Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації від 04.01.2011р. № 9, управління є структурним підрозділом районної держадміністрації, що утворюється розпорядженням голови Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації, є підзвітним та підконтрольним голові районної держадміністрації та Головному управлінню освіти і науки Київської міської державної адміністрації.

Питання щодо повноважень Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації розпоряджатися спірним нежитловим приміщенням, врегульовано відповідними нормативно-правовими актами прийнятими вже після розгляду справи 2/13 (рішення суду від 15.05.2008р.), відповідно встановлені при вирішенні вказаного спору факти, жодним чином не свідчать про відсутність у позивача права вимоги у відношенні приміщення закріпленого за ним на праві господарського відання у встановленому порядку.

Як правильно встановлено судом першої інстанції виходячи з підстав заявленого позову у даній справі, спір між сторонами виник у зв'язку з тим, що відповідач без достатніх правових підстав (договору оренди) фактично користується приміщенням, яке віднесене до сфери управління Дніпровської районної у місті Києві адміністрації та закріплене на праві господарського відання за позивачем - Управлінням освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації (код ЄДРПОУ 37397216).

Відповідно до п. 1 ст. 136 Господарського кодексу України право господарського відання є речовим правом суб'єкта підприємництва, який володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником (уповноваженим ним органом), з обмеженням правомочності розпорядження щодо окремих видів майна за згодою власника у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законами.

Згідно з п. 3 ст. 136 Господарського кодексу України щодо захисту права господарського відання застосовуються положення закону, встановлені для захисту права власності.

Під час розгляду справи, як в суді першої інстанції, та і при розгляді апеляційної скарги, документів, підтверджуючих право користування приміщеннями розташованими за адресою: вул. Бучми, 5-А, загальною площею 544, 60 кв. м., відповідачем представлено не було.

Вимоги позивача про звільнення приміщення по вул. Бучми, 5-А викладені зокрема, у претензіях від 07.08.2013р. № 1-35/1514, від 14.01.2013р. № 1-35/76 відповідачем не виконані, доказів звільнення відповідачем приміщення, яке є комунальною власністю матеріали справи не містять, що є підставою для задоволення поданого позову.

Правомірним та таким, що ґрунтується на повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи, є висновок суду першої інстанції, про те, що залучені копії відповідей Головного управління комунальної власності м. Києва на звернення фонду про продовження терміну дії договору оренди нежилих приміщень у буд. № 5-А по вул. А.Бучми, звернення БФ ДБ «Юніс» до Дніпровської райдержадміністрації про укладення нового довгострокового договору пільгової оренди вказаним приміщення (аркуш справи 187-189), не є належними доказами в розумінні ст.ст. 33, 34 ГПК України наявності договірних відносин між сторонами, що було б підставою для користування нежитловим приміщенням на законних підставах.

Посилання скаржника на Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва, затверджене рішенням Київської міської ради від 22.09.2011р. №34/6250, не свідчать про неповне з'ясування обставин, що мають значення для справи чи про порушення або неправильне застосування норм матеріального права при вирішенні спору, оскільки, згідно положень ст. 43 ГПК України, судом першої інстанції було надано належну оцінку наявним у справі доказам в сукупності з іншими наданими доказами.

Рішенням Київської міської ради від 15.03.2012р. № 198/7535 «Про діяльність виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)» (п. 2.13) Головне управління комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), перейменовано в Департамент комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 29.12.2012р. № 2383 затверджено «Положення про Департамент комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)», за яким Департамент відповідно до визначених галузевих повноважень виконує визначені завдання, зокрема, у сфері оренди майна (п. 5.4):

- здійснює повноваження орендодавця майна комунальної власності територіальної громади міста Києва у порядку, встановленому Київською міською радою.

Згідно порядку встановленого Київською міською радою у Положенні про оренду майна територіальної громади міста Києва, затвердженого рішенням Київської міської ради від 22.09.2011р. №34/6250 (п. 4.3) головне управління, райдержадміністрації щодо майна, яке відноситься до сфери їх управління, та підприємства формують щороку переліки майна, яке може бути передане в оренду, які оприлюднюються в засобах масової інформації та на офіційному веб-порталі Київської міської влади.

Порядок передачі майна територіальної громади міста Києва в оренду встановлений Положенням від 22.09.2011р. №34/6250 не свідчить про відсутність у позивача права вимоги щодо виселення з приміщення, яке віднесене до сфери управління Дніпровської районної у місті Києві адміністрації та закріплено на праві господарського відання за позивачем - Управлінням освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації (ідент. код 37397216). Спір у даній справі не стосується орендних відносин по вказаному приміщенню, а відповідач не позбавлений права на укладення нового договору оренди безпосередньо за процедурою його укладення згідно встановленого порядку у Положенні про оренду майна територіальної громади міста Києва, що затверджене рішенням Київської міської ради від 22.09.2011р. №34/6250, вказане право відповідача не є предметом судового захисту у даній справі.

На підставі вищевикладеного, апеляційний господарський суд приходить до висновку, що судом першої інстанції вірно з'ясовані обставини справи, рішення ухвалено відповідно до норм матеріального та процесуального права, в зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення апеляційної скарги Благодійної організації «Благодійний фонд сприяння розвитку дитячого та юнацького баскетболу «Юніс» та скасування рішення Господарського суду м. Києва від 12.11.2013 року.

Згідно положень ст. 49 ГПК України витрати по сплаті судового збору за розгляд апеляційної скарги покладаються на скаржника.

Керуючись статтями 99, 101, 103-105 Господарського процесуального кодексу України, Київський апеляційний господарський суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Апеляційну скаргу Благодійної організації «Благодійний фонд сприяння розвитку дитячого та юнацького баскетболу «Юніс» залишити без задоволення, а рішення Господарського суду міста Києва від 12.11.2013р. у справі № 910/17536/13 - без змін.

2. Матеріали справи № 910/17536/13 повернути до Господарського суду міста Києва.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена до Вищого господарського суду України протягом двадцяти днів.

Головуючий суддя Р.І. Самсін

Судді С.А. Гончаров

Л.П. Зубець

СудКиївський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення19.03.2014
Оприлюднено21.03.2014
Номер документу37748105
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/17536/13

Постанова від 17.06.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Селіваненко В.П.

Ухвала від 30.05.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Селіваненко В.П.

Постанова від 19.03.2014

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Самсін Р.І.

Ухвала від 27.01.2014

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Самсін Р.І.

Ухвала від 13.12.2013

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Самсін Р.І.

Рішення від 12.11.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ярмак О.М.

Ухвала від 29.10.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ярмак О.М.

Ухвала від 13.09.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ярмак О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні