Ухвала
від 18.03.2014 по справі п/805/63/14
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Дворников М.С.

Суддя-доповідач - Ляшенко Д.В.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 березня 2014 року справа №П/805/63/14 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі суддів Ляшенка Д.В., Ястребової Л.В., Чумака С.Ю., за участі секретаря Копиці С.В., представника відповідача Горової А.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 04 лютого 2014 р. у справі № П/805/63/14, за позовом Малого приватного підприємства "Золген" до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Донецькій області, про скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

24 грудня 2013 року МПП "Золген" звернулось до суду з позовом до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Донецькій області, про визнання протиправною та скасування постанови відповідача № 314/7/5-07-9467 від 11.12.2013р. про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

В обґрунтування позову підприємство зазначило, що його безпідставно було визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого п. 4 ч. 2 ст. 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" (зазначення в зареєстрованій декларації недостовірних даних щодо містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки), оскільки відповідні дані є цілком достовірними.

Постановою суду 1 інстанції позов задоволений.

Відповідач вважаючи, що це судове рішення ухвалено з порушенням норм матеріального і процесуального права, звернувся до суду з апеляційною скаргою, в якій просив постанову скасувати.

В обґрунтування скарги інспекція зазначила, що в декларації про початок виконання будівельних робіт "Магазин продовольчих товарів по вул. 230-ї Стрілецької дивізії у м. Донецьку" замовником МПП "Золген" в розділі "Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки" зазначений висновок Головного управління містобудівництва і архітектури 01/14-2640 від 25.06.2008р. по робочому проекту, який не є містобудівними умовами, а тому ці дані є недостовірними.

Представник відповідача в судовому засіданні скаргу підтримав, а представник позивача за викликом до суду не прибув.

Заслухавши доповідача, пояснення представника відповідача, дослідивши матеріали справи та обговоривши доводи апеляційної скарги колегія суддів вважає, що скарга задоволенню не підлягає, а постанову суду першої інстанції необхідно залишити без змін з наступних підстав.

04.11.2013р. Інспекцією проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил МПП "Золген" за об'єктом будівництва - магазин продовольчих товарів по вул. 230-ї Стрілецької дивізії у Будьоннівському районі м. Донецька, нове будівництво, за наслідками якої складено акт (а.с. 47).

Під час проведення цієї перевірки встановлено, що 03.01.2013р. за № ДЦ 083130040317 Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Донецькій області зареєстровано декларацію про початок виконання будівельних робіт "Магазин продовольчих товарів по вул. 230-ї Стрілецької дивізії у м. Донецьку" нове будівництво, замовник МПП "Золген" (а.с. 8-12). У цій декларації в розділі "Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки" у якості органу, який видав містобудівні умови та обмеження, їх реєстраційного номеру та дати видачі зазначено таку інформацію: "Головне управління містобудівництва і архітектури 01/14-2640 від 25.06.2008".

Дослідивши під час проведення перевірки документ із зазначеними вище реквізитами (а.с. 49) посадові особи відповідача дійшли висновку, що він не є містобудівними умовами та обмеженнями забудови земельної ділянки, а є висновком по робочому проекту, згідно з яким Головне управління містобудуванні і архітектури погоджує робочий проект магазина продовольчих товарів по вул. 230-ї Стрілецької дивізії у м. Донецьку за певних умов.

У зв'язку із цим фактом відповідачем складено протокол про правопорушення у сфері містобудування та прийнято постанову № 314/7/5-07-9467, якою позивача визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого п. 4 ч. 2 ст. 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" та накладено штраф у сумі 109620,0 грн. (а.с. 40, 46).

Статтею 36 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачено, що право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням або зареєстрованою декларацією про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об'єктах, що належать до I - III категорій складності, підключення об'єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт.

Реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт проводить орган державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом п'яти робочих днів з дня надходження декларації.

Виконувати будівельні роботи, підключати об'єкт будівництва до інженерних мереж та споруд без реєстрації зазначеної декларації забороняється.

За наявності зареєстрованої декларації про початок виконання будівельних робіт отримання замовником та генеральним підрядником чи підрядником (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) інших документів дозвільного характеру для виконання будівельних робіт та видалення зелених насаджень у межах будівельного майданчика не вимагається.

Форма декларації про початок виконання будівельних робіт, порядок її подання та реєстрації, форма повідомлення про зміну даних у зареєстрованій декларації визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Згідно з п. 8 Порядку виконання будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. N 466 (в редакції Постанови КМУ № 653 від 11.07.2012р.) (далі - Порядок № 466), реєстрація декларації здійснюється з дотриманням вимог Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності".

Декларація приймається у дозвільному центрі за місцезнаходженням об'єкта.

Відповідно до п. 9 цього Порядку замовник (його уповноважена особа) заповнює і подає особисто або надсилає рекомендованим листом з описом вкладення чи через електронну систему здійснення декларативних процедур у будівництві до Інспекції два примірники декларації за формою згідно з додатком 2.

Замовник згідно із законом відповідає за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації.

Згідно ст. 2 ч.2 п.4 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" суб"єкти містобудування, які є замовниками будівництва об"єктів несуть відповідальність у вигляді штрафу, зокрема, за наведення недостовірних даних у декларації про початок виконання будівельних робіт.

Відповідно додатку 2 Порядку 466 декларація про початок виконання будівельних робіт містить графу "Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки видані (крім об"єктів, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не видаються)" , в якій зазначається орган, який видав містобудівні умови та обмеження, їх реєстраційний номер та дата видачі.

Вперше в законодавстві України поняття містобудівні умови і обмеження було визначено в Законі України "Про архітектурну діяльність" (№ 687) відповідно до Закону України від 16.09.2008 року № 509 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння будівництву"

Статтю 1 ч.1 Закону № 687 було доповнено абз. 7 та доповнений абз. 8.

Відповідно до внесених змін містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки- документ, що містить комплекс містобудівних і архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів містобудування, встановлені законодавством та затвердженою містобудівною документацією.

Завдання на проектування - документ, у якому містяться обґрунтовані в межах законодавства вимоги замовника (забудовника) до планувальних, архітектурних, інженерних і технологічних рішень та властивостей об'єкта архітектури, його основних параметрів, вартості та організації його будівництва і який складається відповідно до містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки, технічних умов.

Абзацем 9 цієї статті Закону № 687 (в редакції до і після змін внесених Законом № 509) встановлено, що погодження проекту - процедура встановлення відповідності проектних рішень вихідним даним на проектування.

Надалі абз. 7 із ст. 1 Закону України "Про архітектурну діяльність" виключений у зв"язку із прийняттям Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (№ 3038 від 17.02.2011р.)

Відповідно до ст. 1 п.8 цього Закону містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки(далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

Статтею 29 ч.1, 2,3 Закону № 3038 встановлено, що основними складовими вихідних даних є:

1) містобудівні умови та обмеження;

2) технічні умови;

3) завдання на проектування.

Фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва.

Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі.

Відповідно до ст. 31 ч.1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" проектна документація на будівництво об'єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником.

Тобто видача містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки передує погодженню проекту.

На час прийняття Головним управлінням містобудування і архітектури Донецької міської ради висновку про погодження робочого проекту № 01/14-2640 (25.06.2008р.) законодавством видача містобудівних умов та обмежень забудови земельної не було передбачено, і встановлення відповідності проектних рішень вихідним даним на проектування, є фактично підтвердженням дотримання містобудівних і архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, та інших вимог до об'єкту будування, встановлених законодавством та затвердженою містобудівною документацією.

Таким чином позивач в декларації зазначив існуючий документ, прийняття якого доводить дотримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки в розумінні закону на час подання декларації, а тому судова колегія вважає безпідставними висновки відповідача про внесення позивачем недостовірних даних.

Приймаючи оскаржуване рішення інспекція діяла не розсудливо та без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.

За таких обставин постанова про накладення на МПП " "Зол ген" штрафу в сумі 109620 грн. підлягає скасуванню.

Враховуючи викладене суд апеляційної інстанції зазначає, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи та ухвалено постанову з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 184, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 04 лютого 2014 р. у справі № П/805/63/14 - залишити без задоволення, а постанову суду без змін.

Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення і може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів з дня складення рішення в повному обсязі.

Суддя-доповідач: Д.В.Ляшенко

Судді: Л.В.Ястребова

С.Ю.Чумак

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.03.2014
Оприлюднено24.03.2014
Номер документу37759938
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/805/63/14

Ухвала від 18.03.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Д.В.

Ухвала від 24.02.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Д.В.

Ухвала від 06.03.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Д.В.

Ухвала від 01.04.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 18.03.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Д.В.

Ухвала від 24.02.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Д.В.

Постанова від 04.02.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Дворников М.С.

Постанова від 04.02.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Дворников М.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні