ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"17" березня 2014 р. Справа № 809/316/14
м.Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Кафарського В.В.,
За участю секретаря Дубінської І.В.,
представника позивача Вацеби М.І.,
представника відповідача Гаврищука М.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Івано-Франківської міської організації Всеукраїнського товариства політичних в'язнів і репресованих до Івано-Франківської міської реєстраційної служби юридичних осіб міського управління юстиції про визнання дій неправомірними та відшкодування моральної шкоди,-
ВСТАНОВИВ:
Івано-Франківська обласна організація Всеукраїнського товариства політичних в'язніві репресованих звернулася до суду з адміністративним позовом до Івано-Франківської міської реєстраційної служби юридичних осіб міського управління юстиції про визнання дій неправомірними та відшкодування моральної шкоди.
Позовні вимоги мотивовані тим, що внаслідок прийняття неправомірних рішень начальником Івано-Франківської міської реєстраційної служби юридичних осіб міського управління юстиції Гаврищуком М.В. не зареєстровано керівника Івано-Франківської міської організації Всеукраїнського товариства політичних в'язнів і репресованих.
Так 22.11.2012 року в зв'язку із смертю попереднього керівника ОСОБА_3, керівником вищевказаної організації було обрано ОСОБА_4, однак остання відмовилася від вказаної посади внаслідок того, що відповідачем протиправно не було здійснено її реєстрації як керівника.
27.06.2013 року керівником Івано-Франківської міської організації Всеукраїнського товариства політичних в'язнів і репресованих було обрано Вацебу М.І., однак відповідачем в порушення вимог чинного законодавства не здійснено її реєстрацію як керівника.
Таким чином позивач просить скасувати неправомірні рішення начальника реєстраційної служби Гаврищука М.В. щодо нездійснення реєстрації новообраного керівника Івано-Франківської міської організації Всеукраїнського товариства політичних в'язнів і репресованих Вацеби М.І. та зобов'язати відповідача здійснити реєстрацію керівника даної організації.
Крім того у заявленому адміністративному позові позивач просить відшкодувати моральну шкоду, завдану ОСОБА_4, внаслідок непроведення її реєстрації як керівника.
Ухвалою суду від 18.02.2014 року у відповідності до приписів ст.52 Кодексу адміністративного судочинства ( далі-КАС) України здійснено заміну первинного позивача - Івано-Франківську обласну організацію Всеукраїнського товариства політичних в'язнів і репресованих на належного позивача- Івано-Франківську міську організацію Всеукраїнського товариства політичних в'язнів і репресованих.
Представник позивача в судовому засіданні заявлені позовні вимоги підтримала з підстав, викладених у позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні проти заявлених позовних вимог заперечив з підстав, викладених у позовній заяві. Зазначив, що Івано-Франківська міська організація Всеукраїнського товариства політичних в'язнів і репресованих є місцевим осередком зі статусом юридичної особи Всеукраїнського товариства політичних в'язнів і репресованих, яке знаходиться у м.Києві. Вказав, що у відповідності до роз'яснення Державної реєстраційної служби від 06.06.2013 року документи для внесення змін до складу керівних органів місцевого осередку зі статусом юридичної особи подаються до уповноваженого органу з питань реєстрації за місцезнаходженням громадської організації, до якої належать місцеві осередки. Таким чином, Івано-Франківська міська реєстраційна служба юридичних осіб міського управління юстиції не є уповноваженим органом з питань здійснення реєстрації керівника Івано-Франківської міської організації Всеукраїнського товариства політичних в'язнів і репресованих. За таких обставин позовні вимоги вважає необгрунтованими, а відтак в задоволенні останніх просив відмовити.
Вислухавши представників позивача та відповідача, дослідивши та оцінивши в їх сукупності подані докази судом встановлено наступне.
Івано-Франківська міська організація Всеукраїнського товариства політичних в'язнів і репресованих ( код ЄДРПОУ 25669265) зареєстрована виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради.
11.10.2013 року членом Івано-Франківської міської організації Всеукраїнського товариства політичних в'язнів і репресованих ОСОБА_5 подано заяву до Івано-Франківського міського управління юстиції, в якій зазначено, що Івано-Франківською міською реєстраційною службою протиправно не внесено зміни до реєстру щодо керівника організації, якою 22.11.2012 року обрано ОСОБА_4, в зв'язку із смертю попереднього керівника ОСОБА_3 Вподальшому керівником організації було обрано Вацебу М.І., однак реєстраційних дій щодо зміни керівника проведено не було. ( а.с.13).
28.11.2013 року на вищезазначене звернення начальником Івано-Франківського міського управління юстиції було надано відповідь, в якій зазначено, що визначені чинним законодавством документи щодо внесення змін до складу керівних органів місцевого осередку зі статусом юридичної особи слід подати до уповноваженого органу з питань реєстрації за місцезнаходженням Всеукраїнського товариства політичних в'язнів і репресованих та вказано адресу на яку позивачу необхідно подати перелік документів.(а.с.43-44).
В ході судового розгляду встановлено, що 09.12.2013 року Подільським районним управлінням юстиції в м.Києві відмовлено у прийнятті повідомлення про зміни у складі керівних органів Івано-Франківської міської організації Всеукраїнського товариства політичних в'язнів і репресованих в зв'язку із тим, що правовою експертизою встановлено, що документи подані для реєстрації змін до статуту не відповідають законам України та статуту Івано-Франківської міської організації Всеукраїнського товариства політичних в'язнів і репресованих.
В даному правовому висновку зазначено, що засідання загальних звітно-виборчих зборів Івано-Франківського міського товариства політв'язнів і репресованих 27.06.2013 року скликане на засіданні управи Івано-Франківського міського товариства політв'язнів і репресованих 20.06.2013 року, що не відповідає Розділу Структура організації Статуту Івано-Франківської міської організації Всеукраїнського товариства політичних в'язнів і репресованих. ( а.с.73).
За наслідками судового розгляду суд приходить до висновку про необгрунтованість позовних вимог з огляду на нижченаведене.
У відповідності до приписів ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно вимог ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства (далі- КАС) України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
Так спірні правовідносини, які виникли між сторонами регулюються Законом України «Про громадські об'єднання», який набрав чинності з 01.01.2013 року. ( далі-Закон).
Відповідно до п.8 розділу V "Прикінцеві та перехідні положення» Закону правовий статус місцевих осередків громадських організацій, які діяли зі статусом юридичної особи на день введення цього Закону в дію, має бути приведений у відповідність із цим Законом протягом п'яти років із дня введення його в дію.
Отже, при розгляді документів щодо прийняття повідомлення про зміни у складі керівних органів та про місцезнаходження місцевих осередків зі статусом юридичної особи слід керуватися статтею 14 Закону України «Про громадські об'єднання".
Згідно ч.4 ст.14 Закону України «Про громадські об'єднання» зареєстроване громадське об'єднання для внесення змін до відомостей про склад керівних органів подає (надсилає) такі документи:
1) заяву довільної форми;
2) заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
3) засвідчений печаткою громадського об'єднання примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення вищого органу управління громадського об'єднання про зміну зазначених осіб, прийнятого в порядку, визначеному статутом громадського об'єднання, та оформленого з дотриманням пунктів 1, 2, 6, 8 частини другої статті 9 цього Закону, та/або примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення;
4) засвідчений печаткою громадського об'єднання примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) протоколу засідання керівного органу громадського об'єднання, на якому відповідно до статуту було скликано засідання вищого органу управління, якщо зміни прийняті вищим органом управління;
5) відомості про керівні органи.
Таким чином, оскільки Івано-Франківська міська організація Всеукраїнського товариства політичних в'язнів і репресованих є місцевим осередком зі статусом юридичної особи Всеукраїнського товариства політичних в'язнів і репресованих, яке знаходиться в м.Києві, то перелік документів визначений ч.4 ст.14 Закону України «Про громадські об'єднання» необхідно подавати за місцезнаходженням громадської організації, до якої належить місцевий осередок.
В ході судового розгляду встановлено, що жодних неправомірних рішень начальником Івано-Франківської міської реєстраційної служби по відношенню до Івано-Франківської міської організації Всеукраїнського товариства політичних в'язнів і репресованих не приймалося, а невнесення змін до складу керівного органу Івано-Франківська міської організації Всеукраїнського товариства політичних в'язнів і репресованих пов'язане із порушенням позивачем встановленого чинним законодавством порядку подання документів для проведення реєстрації, що підтверджується дослідженим судом правовим висновком Подільського районного управління юстиції в м.Києві.
Крім того Відділ державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та легалізації об'єднань громадян Реєстраційної служби Івано-Франківського міського управління юстиції в даному випадку не є уповноваженим органом для внесення змін у склад керівних органів Івано-Франківської міської організації Всеукраїнського товариства політичних в'язнів і репресованих.
Щодо заявленої позивачем вимоги про відшкодування моральної шкоди, то суд зазначає наступне.
Згідно чинного законодавства моральна шкода може полягати у приниженні честі, гідності, престижу або ділової репутації, моральних переживаннях у зв'язку з ушкодженням здоров'я, у порушенні права власності( в тому числі інтелектуальної), прав, наданих споживачам, інших цивільних прав, у зв'язку з незаконним перебуванням під слідством і судом, у порушенні нормальних життєвих зв'язків через неможливість продовження активного громадського життя, порушенні стосунків з оточуючими людьми, при настанні інших негативних наслідків.
Статтею 1167 Цивільного Кодексу України встановлено, що моральна шкода, завдана фізичній або юридичній особі неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю, відшкодовується особою, яка її завдала, за наявності її вини.
У відповідності до постанови Пленуму Верховного суду України за № 4 від 31.03.1995 року «Про судову практику в справах про відшкодування моральної( немайнової) шкоди встановлено, що під моральною шкодою слід розуміти втрати немайнового характеру внаслідок моральних чи фізичних страждань, або інших негативних явищ, заподіяних фізичній чи юридичній особі незаконними діями або бездіяльністю інших осіб. При цьому обов'язковому з'ясуванню підлягають наявність такої шкоди, протиправність діяння її заподіювача, наявність причинного зв'язку між шкодою та протиправним діянням заподіювача та вини останнього в її заподіянні.
Жодних доказів, які б підтверджували завдання моральної шкоди та її розмір позивачем не надано.
За таких обставин позовні вимоги є необгрунтованими та в задоволенні останніх слід відмовити.
На підставі ст.124 Конституції України, керуючись ст.ст.158-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні позову відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку.
Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя: Кафарський В.В.
Постанова складена в повному обсязі 21.03.2014 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.03.2014 |
Оприлюднено | 26.03.2014 |
Номер документу | 37769577 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кафарський В.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кафарський В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні