ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
24 березня 2014 року Чернігів Справа № 825/780/14
Суддя Чернігівського окружного адміністративного суду Скалозуб Ю.О., за участі секретаря Федоренка Я.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу
за позовом Корюківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Чернігівській області
до приватного підприємства "ФЛАМБРИ-М"
про припинення юридичної особи,-
В С Т А Н О В И В:
До Чернігівського окружного адміністративного суду 03.03.2014 надійшов адміністративний позов Корюківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Чернігівській області (далі - Корюківська ОДПІ) до приватного підприємства "ФЛАМБРИ-М" (далі - ПП "ФЛАМБРИ-М"), в якому позивач просить винести рішення про припинення юридичної особи - ПП "ФЛАМБРИ-М" (вул. Радянська, буд. 2, кв. 2, м. Крюківка, 15300), мотивуючи тим, що відносно відповідача до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою місцезнаходження.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, про час і місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав через канцелярію суду заяву у якій просив розглянути справу за його відсутності та додатково зазначив, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі (Вх. № 5265/14 від 19.03.2014).
Відповідач у судове засідання повторно не з'явився, про час і місце розгляду справи повідомлений належним чином.
За таких обставин, враховуючи ч. 1 ст. 41 КАС України, суд вважає за можливе розглянути спір по суті на підставі наявних у справі доказів без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що у задоволенні позову необхідно відмовити повністю з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, 16.08.2005 ПП "ФЛАМБРИ-М" (код 30618165) включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 14.02.2014 № 18166803, а.с. 4-6) і взято на облік до Корюківської ОДПІ 04.11.1999 за № 00004904 (Довідка від 21.02.2014 № 1425101400029, а.с. 7).
При цьому, судом встановлено, що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців 11.02.2014 року зроблено запис про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням (а. с. 5).
Так, підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України, визначено, що платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Правові норми Податкового кодексу України повністю кореспондуються із зазначеними вище Законами.
Вчинення платниками податків, їх посадовими особами та посадовими особами контролюючих органів порушень законів з питань оподаткування та порушень вимог, встановлених іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, тягне за собою відповідальність, передбачену цим Кодексом та іншими законами України (пункт 109.2 статті 109 Кодексу).
Відповідно до підпункту 20.1.37 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Відповідно до пункту 1 статті 59 Господарського кодексу України, припинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням власника (власників) чи уповноважених ним органів, за рішенням інших осіб - засновників суб'єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випадках, передбачених законами, - за рішенням суду.
В частині 6 статті 59 Господарського кодексу України зазначається, що суб'єкт господарювання ліквідується: за ініціативою осіб, зазначених у пункті першому цієї статті; у зв'язку із закінченням строку, на який він створювався, чи у разі досягнення мети, заради якої його було створено; у разі визнання його в установленому порядку банкрутом, крім випадків, передбачених законом; у разі скасування його державної реєстрації у випадках, передбачених законом.
Державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців проводиться державним реєстратором за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи - підприємця (стаття 5 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців").
Таким чином, з аналізу зазначених норм права, суд прийшов висновку, що оскільки на податкові органи покладається контроль за додержанням платниками податків законодавства лише у сфері податкового законодавства, то звернення податкового органу з позовом про припинення юридичної особи на підставі наявності в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаною адресою знаходиться поза межами правового поля.
Більше того, суд звертає особливу увагу, що позивачем не надано суду доказу щодо порушення відповідачем податкового законодавства в частині не подання відповідачем податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону, не зважаючи на те, що згідно довідки від 24.02.2014 № 18/25-10-25-015 ПП "ФЛАМБРИ-М" не має заборгованості зі сплати податків, зборів, платежів (а.с. 8).
Підстави для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством, передбачені частиною 2 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців".
Такими підставами є: визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом; провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом; невідповідність мінімального розміру статутного капіталу юридичної особи вимогам закону; неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону; наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням; визнання судом юридичної особи - емітента такою, що відповідає ознакам фіктивності; неподання акціонерним товариством протягом двох років поспіль Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку інформації, передбаченої законом; не скликання акціонерним товариством загальних зборів акціонерів протягом двох років поспіль; не утворення органів акціонерного товариства протягом року з дня реєстрації Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку звіту про результати приватного розміщення акцій серед засновників акціонерного товариства.
Порядок внесення до Єдиного державного реєстру запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням встановлений статтею 19 цього Закону, згідно якої у разі ненадходження в установлений частиною одинадцятою цієї статті строк реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати, встановленої для подання реєстраційної картки, юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору зазначеної реєстраційної картки.
У разі надходження державному реєстратору від органу доходів і зборів повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки (частина 12 статті 19 цього Закону).
У разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Якщо державному реєстратору повернуто поштового відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням (частина 14 статті 19 Закону).
Частиною 11 статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передбачено, що юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Суд звертає увагу, що доказів дотримання державним реєстратором наведеної вище норми Закону України "Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців" позивачем надано не було. Крім того, з матеріалів справи не вбачається, що відповідач не подавав державному реєстратору реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу. Позивачем не надано доказів підтвердження щодо встановлення ним відсутності відповідача за вказаною адресою, довідку своєчасності подання відповідачем податкової звітності, доказів про надсилання державним реєстратором відповідачу повідомлення щодо необхідності подання йому реєстраційної картки, а також не доведено правомірність внесення запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Зазначена правова позиція також підтверджується ухвалами Вищого адміністративного суду України від 17 січня 2013 рокуу справі № 2а-3737/10/2670(К-34796/10), від 17 жовтня 2013 року (К/9991/40545/12).
Таким чином, враховуючи наведене, статтю 19 Конституції України, частину 1 статті 11, статті 71, 72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд прийшов до висновку, що такі обставини справи виключають можливість припинення судом ПП "ФЛАМБРИ-М" з підстав наявності в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою місцезнаходження, а тому, суд визнав позовні вимоги про припинення юридичної особи - ПП "ФЛАМБРИ-М" (вул. Радянська, буд. 2, кв. 2, м. Крюківка, 15300), такими, що не підтверджені належними та допустимими доказами і такими, що не підлягають задоволенню.
Враховуючи викладене та керуючись статтями 41, 9, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні позову відмовити повністю.
Постанова суду набирає законної сили в порядку статей 167,186 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання її копії. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Суддя: Ю.О.Скалозуб
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.03.2014 |
Оприлюднено | 25.03.2014 |
Номер документу | 37783844 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Скалозуб Ю.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні