8.1.1
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
12 березня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/9854/13-а
Луганський окружний адміністративний суд у складі :
головуючого судді Кисельової Є.О.,
за участю секретаря судового засідання Гришиної О.Ю.,
за участю представників сторін:
від позивача: Галкіної Н.М., Дубового І.М.,
від відповідача : Решетняка В.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луганську справу за адміністративним позовом колективного сільськогосподарського підприємства імені Дзержинського до Старобільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області про визнання дій неправомірними та скасування наказу,
ВСТАНОВИВ:
Колективне сільськогосподарське підприємство імені Дзержинського ( далі - КСП ім.Дзержинського, позивач) звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Старобільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області ( далі - Старобільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Луганській області, відповідач) про визнання дій неправомірними та скасування наказу
В обґрунтування адміністративного позову позивач зазначив наступне.
Позивачем отримано наказ № 197-ОД та повідомлення № 14 від 12.11.2013 Старобільської ОДПІ ГУ Міндоходів у Луганській області про проведення позапланової невиїзної перевірки КСП ім. Дзержинського 15.11.2013, проте запиту про надання документів підприємством не отримано. Фактично перевірка не проводилась, оскільки документи не були запрошені податковим органом.
19.11.2013 позивачу вручено наказ від 19.11.2013 № 201-ОД про продовження терміну проведення позапланової документальної перевірки.
Вважають наказ Старобільської ОДПІ ГУ Міндоходів у Луганській області від 19.11.2013 № 201-ОД про продовження терміну проведення позапланової документальної перевірки незаконним, оскільки податковим органом не обґрунтовано наявності підстав для продовження терміну перевірки, передбачених чинним законодавством, з огляду на наступне.
В оскаржуваному наказі в якості підстави для проведення перевірки вказано пп.20.1.4 п. 20.1 ст. 20, пп.75.1.2 п. 75.1 ст. 75, пп.78.1.11 п. 78.1 ст.78, п.82.2 ст. 82 ПК України, проте не зазначено підстав.
Зазначає, що податковим органом не було використане право направлення відповідного запиту у відповідності до вимог Податкового кодексу України платнику податків щодо витребування документів, а тому не проведення перевірки з вини податкової служби не є підставою для продовження строку проведення перевірки. Вважає, якщо податковий орган не приступив до проведення перевірки у встановлений строк з власної вини, тому не має права продовжувати термін проведення перевірки.
Таким чином, вважає, що дії податкового органу щодо прийняття наказу від 19.11.2013 № 201-ОД про продовження терміну проведення позапланової документальної перевірки не відповідають положенням Податкового кодексу України.
Просить визнати протиправними дії Старобільської ОДПІ ГУ Міндоходів у Луганській області у частині видання наказу від 19.11.2013 № 201-ОД про продовження терміну проведення позапланової документальної перевірки; визнати протиправним та скасувати наказ Старобільської ОДПІ ГУ Міндоходів у Луганській області від 19.11.2013 № 201-ОД про продовження терміну проведення позапланової документальної перевірки.
Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали у повному обсязі, просили адміністративний позов задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, просив у задоволенні позову відмовити у повному обсязі, про що подав письмові заперечення, які були долучені до матеріалів справи (а.с. 27-29).
Допитаний у якості свідка ОСОБА_4 в судовому засіданні показала, що працює на КПС ім.Дзержинського головним бухгалтером. 12.11.2013 вона перебувала у приміщенні Старобільської ОДПІ, де їй під підпис вручили повідомлення від 12.11.2013 № 14 про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки КСП ім. Дзержинського з питань дотримання вимог податкового законодавства з ПДВ за період з 01.01.2011 по 30.09.2013 тривалістю 5 днів. Наказ від 12.11.2013 № 194/ОД про проведення позапланової невиїзної перевірки КСП ім. Дзержинського їй вручено не було. Запит про витребування документів, що підтверджують дані податкових декларацій та розрахунків, пов'язаних зі сплатою податку на додану вартість за період з 01.01.2011 по 31.12.2011 та з 01.07.2013 по 30.09.2013 отримано в.о. голови правління КСП ім. Дзержинського Дубовим І.М. лише 19.11.2013. Інших запитів про необхідність надання документів до перевірки на адресу підприємства не надходило.
Допитані у якості свідків ОСОБА_5 та ОСОБА_6 в судовому засіданні показали, що на адресу Старобільської ОДПІ ГУ Міндоходів у Луганській області надійшла постанова слідчого відділу фінансових розслідувань ДПІ у м.Сєвєродонецьку ГУ Міндоходів у Луганській області від 04.11.2013 про призначення позапланової документальної перевірки КСП ім.Дзержинського , код за ЄДРПОУ 037390077 з питань дотримання вимог податкового законодавства з ПДВ за період з 01.01.2011 по 30.09.2013. Так, на підставі вказаної постанови слідчого начальником Старобільської ОДПІ було видано наказ від 12.11.2013 № 194-ОД про проведення позапланової невиїзної документальної перевірки КСП ім. Дзержинського, який разом із повідомленням № 14 від 12.11.2013 про проведення перевірки вручено головному бухгалтеру під підпис в приміщенні Старобільської ОДПІ. На підставі наказу від 12.11.2013 № 194-ОД було проведено позапланову невиїзну документальну перевірку. Під час проведення перевірки ними було використано документи КСП ім. Дзержинського, які були вилучені слідчим СВ ФР ДПІ у м.Сєвєродонецьку ГУ Міндоходів у Луганській області 04.10.2013 під час обшуку приміщення КСП ім.Дзержинського. Також пояснили, що 20.11.2013 та 21.11.2013 вони були присутні у якості спеціалістів на території КСП ім. Дзержинського, розташованого за адресою: вул.Дзержинького, 15, с.Михайлюки, Новоайдарського району Луганської області, разом із слідчим СВ ФР ДПІ у м.Сєвєродонецьку ГУ Міндоходів та оперативною групою, які в рамках кримінального провадження № 320130303700000039 здійснювали слідчі дії.
Заслухавши пояснення представників сторін, показання свідків, вивчивши матеріали справи, дослідивши надані сторонами докази, судом встановлено наступне.
Колективне сільськогосподарське підприємство імені Дзержинського є юридичною особою, зареєстрованою Новоайдарською районною державною адміністрацією Луганської області 03.05.1995, що підтверджується копією свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 № 444186 (а.с. 8).
Відповідно до ст.75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Згідно ст. 78 цього Кодексу Ддкументальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: отримано судове рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки або постанову органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону;
Працівникам податкової міліції забороняється брати участь у проведенні планових та позапланових виїзних перевірок платників податків, що проводяться контролюючими органами, якщо такі перевірки не пов'язані з веденням оперативно-розшукових справ або здійсненням кримінального провадження стосовно таких платників податків (посадових осіб платників податків), що знаходяться в їх провадженні. Перевірки платників податків податковою міліцією проводяться у межах повноважень, визначених законом, та в порядку, передбаченому Законом України "Про оперативно-розшукову діяльність", Кримінальним процесуальним кодексом України та іншими законами України.
Про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.
Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення документальної позапланової виїзної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу. Документальна позапланова невиїзна перевірка здійснюється у порядку, передбаченому статтею 79 цього Кодексу.
Строки проведення документальної позапланової перевірки встановлені статтею 82 цього Кодексу.
Документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником контролюючого органу рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.
Документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.
Виконання умов цієї статті надає посадовим особам контролюючого органу право розпочати проведення документальної невиїзної перевірки.
Судом встановлено, що у період з 13.11.2013 по 21.11.2013 головним державним ревізором-інспектором ОСОБА_6, головним державним ревізором-інспектором відділу податкового аудиту ОСОБА_5 на підставі пп.20.1.4 п.20.1 ст. 20, пп.75.1.2 п. 75.1 ст. 75, п.78.1.11 п.78.1 ст. 78, ст.79 Податкового кодексу України та на виконання постанови старшого слідчого відділу фінансових розслідувань ДПІ у м.Сєвєродонецьку ГУ Міндоходів у Луганській області підполковника податкової міліції Куцелепи Д.О. від 04.11.2013 про призначення позапланової документальної перевірки КСП ім. Дзержинського та згідно наказів по ОДПІ від 12.11.2013 № 194-ОД та від 19.11.2013 № 201-ОД проведена позапланова невиїзна документальна перевірка КСП ім. Дзержинського, код ЄДРПОУ 03739007 з питань дотримання вимог податкового законодавства з ПДВ за період з 01.01.2011 по 30.09.2013 відповідно до затвердженого плану перевірки, наведеного у додатку 1 до довідки, результати якої оформлені актом перевірки від 28.11.2013 № 97/2200-03739007 та встановлено наступні порушення: п. 1983.1 ст. 189 ПК України в результаті чого занижені податкові зобов'язання на 161228 грн., в т.ч. за січень 2011 р. на суму 9424,69 грн., за лютий 2011 р. на суму 22208,04 грн., за березень 2011 р. на 15278,17 грн., за квітень 2011 р. на суму 51620,39 грн., за травень 2011 р. на суму 20536,58 грн., за червень 2011 р. на суму 30219,91 грн., за липень 2011 на суму 11940,50 грн.; п.188.1 ст. 188 ПК України в результаті чого занижені податкові зобов'язання на 396234,17 грн., в т.ч. за серпень 2011 р. на суму 17779,46 грн., за вересень 2011 р. на суму 3971,35 грн., за жовтень 2011 р. на суму 5694,02 грн., за листопад 2011 р. на суму 27517,97 грн., за грудень 2011 р. на суму 15604,65 грн., за січень 2012 р. на суму 17005,64 грн., за лютий 2012 р. на суму 13259,99 грн., за березень 2012 р. на суму 18631,01 грн., за квітень 2012 р. на суму 21727,51 грн., за травень 2012 р. на суму 13784,30 грн., за червень 2012 р. на суму 14204,23грн., за липень 2012 р. на суму 37923,33 грн., за серпень 2012 р. на суму 13330,12 грн., за вересень 2012 р. на суму 3024,26 грн., за жовтень 2012 р. на суму 5386,41 грн., за листопад 202 р. на суму 34529,52 грн., за грудень 2012 р. на суму 26057,28 грн., за січень 2013 р. на суму 14891, 00 грн., за лютий 2013 р. на суму 30535,61 грн., за березень 2013 р. на суму 11227,89 грн., за квітень 2013 р. на суму 12479,58 грн.. за травень 2013 р. на суму 5160,54 грн., за червень 2013 на суму 2483,32 грн., за липень 2013 р. на 15204,35 грн., за серпень 2013 р. на суму 14817,83 грн.; п.201.4, п.201.15 ст. 201 ПК України, п.8, п.17 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 01.01.11 № 1379, в результаті чого не складено податкових накладних та не відображено в реєстрі виданих та отриманих накладних за період з 01.01.2011 по 31.08.2013 на суму 557462,00 грн.; п.п. 209.2, 209.3 ст. 209 ПК України в частині заниження суми ПДВ до спати на спеціальний рахунок в розмірі 53848 грн., в т.ч. за серпень 2013 р. в розмірі 53848 грн. (а.с. 96-126).
За наслідками проведення перевірки податковим органом не приймалися податкові повідомлення-рішення.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено під час розгляду справи, підставою для проведення позапланової невиїзної документальної перевірки позивача є постанова старшого слідчого відділу фінансових розслідувань ДПІ у м.Сєвєродонецьку ГУ Міндоходів у Луганській області підполковника податкової міліції Куцелепи Д.О. від 04.11.2013 про призначення позапланової документальної перевірки КСП ім. Дзержинського (а.с. 32).
05.11.2013 за вих. № 2587/8/22-15 та № 2512/8/22 податковим органом на виконання постанови слідчого направлено старшому слідчому СВ ФР ДПІ у м.Сєвєродонецьку ГУ Міндоходів у Луганській області у відповідності до п.п.2.1.5 п. 2.1 Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів ДПС при організації, проведення та реалізації матеріалів перевірок платників податку, затверджених наказом ДПС України від 31.10.2012 № 948, направлено запит про надання матеріалів , які мають відношення до перевірки (вилучені первинні документи, інформацію щодо підтвердження відносин із контрагентами, протоколи допиту посадових та інших відповідальних осіб, інформацію НКЦНФР, виписки банків щодо руху коштів по рахунку платника, реєстраційні документи та інші) (а.с.30), касових книг, касових стрічок по трьом РРО ( № 1223000190, зареєстрований 09.09.2003; № 1223000265, зареєстрований 14.04.1998; № 1223000349, зареєстрований 20.05.2013) по кожному РРО окремо, книги обліку розрахункових операцій з трьох РРО ( по кожному РРО окремо); чекові книги, накази на ліміт каси, накази на відрядження, кредитні договори (а.с.39).
11.11.2013 за вих. № 1195/13-32-07-10 на запити від 05.11.2013 за вих. № 2587/8/22-15 та № 2512/8/22 на адресу відповідача слідчим СВ ФР ДПІ у м.Сєвєродонецьку ГУ Міндоходів у Луганській області надано матеріали для проведення перевірки КСП ім. Дзержинського, призначеної відповідно до постанови від 04.11.2013 по кримінальному провадженню № 32013030370000039 за ч.4 ст. 191 КК України (а.с. 33-36).
13.11.2013 за вих. № 2781/8/22 відповідачем на адресу слідчого СВ ФР ДПІ у м.Сєвєродонецьку ГУ Міндоходів у Луганській області направлено запит, зі змісту якого вбачається, що податковим органом на виконання постанови від 04.11.2013 про призначення позапланової невиїзної перевірки КСП ім. Дзержинського розпочато перевірку та з метою перевірки цільового використання коштів зі спец.рахунків ПДВ, у зв'язку з чим просять направити всі первинні документи КСП ім. Дзержинського за 2011 рік та за період з 01.07.2013 по 30.09.2013, а також головні книги за період з 01.01.2011 по 30.09.2011, журнали ордери за період з 01.01.2011 по 30.09.2011, акти перевірок ПАТ «Державний експортно-імпортний банк Украхни» та ПАТ « Державний ощадний банк України» за період з 01.01.2011 по 30.09.2013 щодо цільового використання кредитних грошових коштів (а.с. 37).
13.11.2013 за вих. № 2742/8/22 відповідачем на адресу слідчого СВ ФР ДПІ у м.Сєвєродонецьку ГУ Міндоходів у Луганській області направлено запит, в якому зазначено, що відповідно до листа ДПІ в м.Сєвєродонецьку ГУ Міндоходів у Луганській області від 11.11.2013 № 1195/13-32-07-10 « Про направлення матеріалів» відповідачем отримано документи КСП ім. Дзержинського за період з 01.01.2013 по 30.06.2013 згідно переліку, проте не отримано : п.33 папка з податковими накладними по реалізації за 2012 рік КСП ім. Дзержинського, яка прошита та пронумерована, скріплена печаткою, яка містить підписи понятих та присутніх на 181 арк. (сторінка 3); п. 40 папка зі статистичною звітністю за 2012-2013 КСП ім. Дзержинського, яка прошита та пронумерована, скріплена печаткою, яка містить підписи понятих та присутніх на 23 арк. (статистична звітність прошита в матеріалах кримінального провадження то 1 ) (а.с38).
Так, на підставі вказаної постанови слідчого, керівником Старобільської ОДПІ ГУ Міндоходів у Луганській області було видано наказ від 12.11.2013 № 194-ОД про проведення позапланової невиїзної документальної перевірки КСП ім.Дзержинського з питань дотримання вимог податкового законодавства з ПДВ за період з 01.01.2011 по 30.09.2013 тривалістю 5 робочих днів, яку розпочати з 13.11.2013.
Відповідно до повідомлення 12.11.2013 № 14 відповідач повідомляє позивача про проведення позапланової невиїзної документальної перевірки КСП ім.Дзержинського з питань дотримання вимог податкового законодавства з ПДВ за період з 01.01.2011 по 30.09.2013 тривалістю 5 робочих днів, яку буде розпочато з 13.11.2013. Зі змісту повідомлення також вбачається, що разом із повідомленням додається копія наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Вказане повідомлення отримано головним бухгалтером КСП ім.Дзержинського ОСОБА_4 - 12.11.2013.
Доказів вручення наказу від 12.11.2013 № 194-ОД про проведення позапланової невиїзної документальної перевірки КСП ім.Дзержинського з питань дотримання вимог податкового законодавства з ПДВ за період з 01.01.2011 по 30.09.2013 тривалістю 5 робочих днів, представником відповідача суду не надано.
Вирішуючи питання щодо правомірності видачі Старобільською ОДПІ ГУ Міндоходів у Луганській області наказу від 19.11.2013 № 201-ОД про продовження терміну проведення позапланової невиїзної документальної перевірки КСП ім. Дзержинського з 20 листопада 2013 тривалістю 2 робочих дні, судом встановлено наступне.
Як вже зазначалося судом раніше, податковим органом на виконання постанови слідчого від 04.11.2013 про призначення позапланової документальної невиїзної перевірки КСП ім. Дзержинського з питань дотримання вимог податкового законодавства з ПДВ за період з 01.01.2011 по 30.09.2013 направлено старшому слідчому СВ ФР ДПІ у м.Сєвєродонецьку ГУ Міндоходів у Луганській області запити від 05.11.2013 за вих. № 2587/8/22-15 та № 2512/8/22, від 13.11.2013 за вих. № 2781/8/22, відповідно до яких просили направити первинні документи КСП ім. Дзержинського, вилучені 04.10.2013 під час обшуку, що підтверджується копією протоколу обшуку від 04.10.2013 (а.с.127-148).
Проте, обсяг документів, вилучених слідчим СВ ФР ДПІ у м.Сєвєродонецьку ГУ Міндоходів у Луганській області 04.10.2013 під час обшуку приміщення КСП ім.Дзержинського, не надавали можливості податковому органу здійснити перевірку КСП ім.Дзержинського з питань дотримання вимог податкового законодавства з ПДВ за період з 01.01.2011 по 30.09.2013, у зв'язку з чим 19.11.2013 керівником Старобільської ОДПІ ГУ Міндоходів у Луганській області було видано наказ № 201-ОД про продовження терміну проведення позапланової невиїзної документальної перевірки КСП ім. Дзержинського з 20 листопада 2013 тривалістю 2 робочих дні (а.с11), який вручено під підпис в.о.голови КСП ім. Дзержинського Дубовому І.М. 19.11.2013.
19.11.2013 за вих. № 2855/8/22 на адресу КСП ім. Дзержинського відповідачем було направлено запит про необхідність надання документів, що підтверджують дані податкових декларацій та розрахунків, пов'язаних зі сплатою податку на додану вартість за період з 01.01.2011 по 31.12.2011 та з 01.07.2013 по 30.09.2013 (а.с.45), який отримано позивачем 19.11.2013 (а.с. 13).
20.11.2013 за вих. № 459 позивачем на адресу слідчого СВ ФР ДПІ у м.Сєвєродонецьку ГУ Міндоходів у Луганській області було надано заяву, в якій зазначає, що 14.11.2013 ухвалою слідчого судді Сєвєродонецького міського суду Луганської області було надано тимчасовий доступ до документів КСП ім. Дзержинського та надано дозвіл на виїмку документів, проте документи, які необхідно надати мають значний обсяг, у зв'язку з чим просять надати строк для підготування документів для подальшого надання їх до ДПІ в м.Сєвєродонецьку ГУ Міндоходів в Луганській області до 12.12.2013 (а.с.173).
Доказів про направлення відповіді на запит про витребування документів від 20.11.2013 за вих. № 459 позивачем під час розгляду справи суду не надано.
Відповідно до ст. 82 КАС України продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, можливе за рішенням керівника контролюючого органу не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків - не більш як на 5 робочих днів.
З аналізу наведеного вбачається, що податковий орган має право продовжити строк проведення перевірки щодо суб'єктів малого підприємництва - не більше як на 2 робочі дні.
Оскільки під час розгляду справи встановлено, що оскаржуваний наказ був виданий відповідачем з дотриманням правових підстав, закріплених у статті 82 Податкового кодексу України, а тому позовні вимоги в частині визнання протиправними дій Старобільської ОДПІ ГУ Міндоходів у Луганській області у частині видання наказу від 19.11.2013 № 201-ОД про продовження терміну проведення позапланової невиїзної документальної перевірки не підлягають задоволенню.
У задоволенні позовних вимог про визнання противоправним та скасування наказу Старобільської ОДПІ ГУ Міндоходів у Луганській області у частині видання наказу від 19.11.2013 № 201-ОД про продовження терміну проведення позапланової невиїзної документальної перевірки слід також відмовити, оскільки відповідно до положень ст. 78, 79, 82 ПК України керівник податкового органу має такі повноваження. При цьому сам наказ не породжує для платника податків наслідків, обов'язкових для виконання, оскільки наказ стосується виключно підлеглих самого керівника щодо початку проведення перевірки та продовження терміну проведення позапланової невиїзної документальної перевірки. Позивач не оскаржує дії начальника податкового органу з наявності підстав для винесення наказу про продовження терміну проведення позапланової невиїзної документальної перевірки, у звязку з чим відповідно до вимог ч. 2 ст. 11 КАС України суд розглядає дану справу в межах заявлених позовних вимог. По справі відсутні підстави, які б були необхідні для виходу суду за межі позовних вимог в даному випадку, оскільки оскаржуваний наказ вже виконаний, а по справі судом надана оцінка наслідків виконання цього наказу.
Щодо тверджень представника позивача стосовно того, що податковий орган не міг у відповідності з приписами ПК України виконати постанову слідчого по кримінальному провадженню № 320130303700000039 про призначення позапланової документальної невиїзної перевірки КСП ім.Дзержинського з питань дотримання вимог податкового законодавства з ПДВ за період з 01.01.2011 по 30.09.2013, оскільки відповідачем у відповідності до п.78.1.1 не було направлено підприємству обов'язкового письмового запиту щодо надання пояснень та їх документального підтвердження щодо можливих порушень платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, відповідь на який надається протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту, судом визнаються незмістовними, з огляду на таке.
Відповідно до пп.78.1.11 п. 78.1 ст. 78 ПУ України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: отримано судове рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки або постанову органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону.
Згідно зі ст. 110 Кримінально процесуального кодексу України постанова слідчого, прокурора, прийнята в межах компетенції згідно із законом, є обов'язковою для виконання фізичними та юридичними особами, прав, свобод чи інтересів яких вона стосується.
Таким чином, з аналізу наведених норм вбачається, що документальна позапланова невиїзна перевірка призначається та здійснюється у відповідності до постанови слідчого, винесеної ним відповідно до закону, яка є обов'язковою для виконання та не потребує направлення суб'єкту господарювання обов'язкового письмового запиту щодо надання пояснень та їх документального підтвердження щодо можливих порушень платником податків податкового, валютного та іншого законодавства.
Тобто, податковим органом було призначено та проведено перевірку з дотриманням правових підстав, закріплених у пп.78.1.11 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України
З урахуванням зазначеного, на підставі встановлених в судовому засіданні фактів та обставин, враховуючи, що мотивація та докази, наведені представником позивача, не дають адміністративному суду підстав для постановлення висновків, які б спростували правову позицію представника відповідача, а останнім не доведено суду обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, відтак, у задоволенні позовних вимог необхідно відмовити повністю.
Згідно зі ст. 159 КАС України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Згідно з ч. 1 ст. 71 цього Кодексу, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Питання по судових витратах судом не вирішується, оскільки рішення винесено не на користь позивача.
Керуючись статтею 2, 11, 17, 18, 71, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову колективного сільськогосподарського підприємства імені Дзержинського до Старобільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області про визнання дій неправомірними та скасування наказу - відмовити повністю.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови складено та підписано 17 березня 2014 року.
Суддя Є.О. Кисельова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.03.2014 |
Оприлюднено | 27.03.2014 |
Номер документу | 37799377 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Є.О. Кисельова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні