копія ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 лютого 2014 р. Справа № 804/936/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Рябчук О.С. , розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративний позов Державної податкової інспекції у Кіровському районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Дніпропетровської обласної організації ліберальної України про припинення юридичної особи , -
ВСТАНОВИВ :
13 січня 2014 року Державна податкова інспекція у Кіровському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Дніпропетровської обласної організації ліберальної партії України (далі - відповідач) про припинення юридичної особи.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідач, перебуваючи на обліку в Державній податковій інспекції у Кіровському районі м. Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області, в порушення вимог чинного законодавства не подає податкової звітності про отримані доходи. Остання податкова звітність подана відповідачем 14.01.2010 р., що в свою чергу унеможливлює контролюючі органи здійснювати контроль за додержанням вимог податкового та іншого законодавства, при тому, що заборгованість перед бюджетом в організації відсутня.
Відповідно до вимог ч. 4 ст. 33 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються: юридичним особам та фізичним особам-підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.
Відповідач належним чином повідомлений про розгляд справи Дніпропетровським окружним адміністративним судом. Копія ухвали суду про відкриття скороченого провадження за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Кіровському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області від 14.01.2014р. направлена відповідачу за адресою, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Проте, конверт з вмістом вказаного поштового відправлення повернувся на адресу суду 23.01.2014 р.
Протягом десяти днів відповідач не наддав до суду заперечень проти позову та позов не визнав.
Згідно пункту 2 частини 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого для надання заперечень або заяви про визнання позову, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.
Суд, дослідивши матеріали справи, приходить до наступного висновку.
Дніпропетровська обласна організація ліберальної партії України зареєстрована рішенням виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради як юридична особа 27.02.2006р., організацію включено до ЄДРПОУ та присвоєно ідентифікаційний номер 34229005 (витяг з ЄДРПОУ серії АВ 941814).
Згідно довідки Державної податкової інспекції у Кіровському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області від 06.11.2013 р. №7736/10/19-010 Дніпропетровська обласна організація ліберальної партії України (код ЄДРПОУ 34229005) перебуває на обліку в податкових органах, станом на 06.11.2013 р. заборгованості не має.
Згідно з довідкою Державної податкової інспекції у Кіровському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області від 07.11.2013 р. №7819/9/04-65-18-02-235 остання податкова звітність (податкова звітність про використання коштів неприбуткових організацій і установ за 2009 р.) подана відповідачем 14.01.2010 р.
Позивачем також надано розпорядження начальника Державної податкової інспекції у Кіровському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області Бойцова С.В. від 12.11.2013 р. №19-р «Про направлення матеріалів до Дніпропетровського окружного адміністративного суду для припинення юридичної особи».
Аналіз матеріалів справи та норм права, які регулюють спірні правовідносини, показав наступне.
Згідно із частинами 1, 2 статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.
Законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.
Особливості створення, функціонування та припинення діяльності політичних партій регулюються спеціальним законодавством України, а саме Законом України "Про політичні партії в Україні" № 2365-III від 05.04.2001.
Статтею 2 Закону України "Про політичні партії в Україні" від 05.04.2001 № 2365-III визначено, що політична партія - це зареєстроване згідно з законом добровільне об'єднання громадян - прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах.
Згідно змісту статті 11 Закону №2365, реєстрація обласних, міських і районних організацій або інших структурних утворень, передбачених статутом партії, здійснюється відповідними органами юстиції Міністерства юстиції України, якщо інший порядок не передбачений законом. Після реєстрації обласних, міських та районних організацій політичних партій вони можуть набувати статусу юридичної особи, якщо це передбачено статутом партії.
Дана норма кореспондується з положенням ч.3,4 ст.3 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" № 755-ІV від 15.05.2003, де зазначено, що об'єднання громадян, політичні партії, державні органи та органи місцевого самоврядування, асоціації органів місцевого самоврядування, банки, торгово-промислові палати, фінансові установи (у тому числі кредитні спілки), біржі, інші установи та
організації, для яких законом встановлені особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим Законом. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, здійснює реєстрацію (легалізацію) об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок та їх об'єднань),
благодійних організацій, політичних партій, творчих спілок та їх територіальних осередків, адвокатських об'єднань, торгово-промислових палат, асоціацій органів місцевого
самоврядування, інших установ та організацій, визначених законом, та видає виписку з Єдиного державного реєстру, оформлену державним реєстратором відповідного центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, за місцезнаходженням
юридичної особи.
Згідно зі ст. 23 Закону України "Про політичні партії в Україні", політичні партії припиняють свою діяльність шляхом реорганізації чи ліквідації (саморозпуску) або в разі заборони її діяльності чи анулювання реєстраційного свідоцтва в порядку, встановленому цим та іншими законами України.
Рішення про реорганізацію чи саморозпуск приймається з'їздом (конференцією) політичної партії відповідно до статуту політичної партії. Одночасно з прийняттям такого рішення з'їзд (конференція) політичної партії приймає рішення про використання майна та коштів політичної партії на статутні чи благодійні цілі.
Статтею 24 Закону України «Про політичні партії в Україні» визначено порядок анулювання реєстраційного свідоцтва політичної, а саме у разі невиконання політичною партією вимоги частини шостої статті 11 цього Закону, виявлення протягом трьох років з дня реєстрації політичної партії недостовірних відомостей у поданих на реєстрацію документах, невисування політичною партією своїх кандидатів по виборах резидента України та виборах народних депутатів України протягом десяти років орган, який зареєстрував політичну партію, має звернутися до Верховного Суду України з поданням про анулювання реєстраційного свідоцтва.
Інші підстави для анулювання реєстраційного свідоцтва не допускаються.
Рішення Верховного Суду України про анулювання реєстраційного свідоцтва політичної партії тягне за собою припинення діяльності політичної партії, розпуск її керівних органів, обласних, міських, районних організацій і первинних осередків та інших статутних утворень політичної партії, припинення членства в політичній партії.
Окрім того, приписами ст. 19 Закону України "Про політичні партії в Україні" визначаються заходи, які можуть вживатися до політичних партій. Так, у разі порушення політичними партіями Конституції України, цього та інших законів України до них можуть бути вжиті такі заходи:
1) попередження про недопущення незаконної діяльності;
2) заборона політичної партії.
Відповідно до статті 21 Закону України "Про політичні партії України" політична партія за поданням Міністерства юстиції України чи Генерального прокурора України може бути заборонена в судовому порядку у випадку, порушення вимог щодо створення і діяльності політичних партій, встановлений Конституцією України, цим та іншими законами України. Заборона діяльності політичної партії тягне за собою припинення діяльності політичних партії, розпуск керівних органів, обласних, міських, районних організацій політичних партій, її первинних осередків та інших структурних утворень, передбачених статутом парії, припинення членства в політичній партії.
Окрім того, частина 1 статті 18 Закону України "Про політичні партії в Україні" передбачає, що державний контроль за додержанням політичною партією вимог Конституції та законів України, а також статуту політичної партії здійснює Міністерство юстиції України.
Частиною 1 статті 9 КАС України визначено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Оцінюючи усі докази, надані суду, у їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.
При поданні позову позивачем не враховано особливостей щодо підстав та порядку припинення юридичної особи відповідача - Дніпропетровської обласної організації ліберальної партії України, встановлених Законом України "Про політичні партії в Україні", який також у даному випадку є спеціальною нормою стосовно Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".
Між тим, слід врахувати, що відповідно до частини 2 статті 14 цього Закону, політичні партії є неприбутковими організаціями, внаслідок чого передбачається, що діяльність відповідача не має метою одержання прибутку, тому він не може вважатись суб'єктом підприємницької діяльності.
З аналізу норм чинного законодавства вбачається, що право на звернення до суду з позовом про припинення діяльності політичної партії чинним законодавством України надано органу, який зареєстрував політичну партію або Генеральному прокурору України, Міністерству юстиції України, до яких позивач не відноситься.
Ані Податковим кодексом України, ані іншими законами України не встановлено право податкових органів на звернення до суду з позовом про припинення політичної партії.
Враховуючи зазначене, суд вважає, що стосовно політичної партії законодавством передбачено інший порядок ліквідації, зокрема, не за позовами органів державної податкової служби.
Встановлена судом невідповідність позовних вимог положенням чинного законодавства, зокрема, відсутність компетенції у органу податкової служби на звернення з адміністративним позовом про припинення юридичної особи - Дніпропетровської обласної організації ліберальної партії України, є підставою для відмови у позові.
Враховуючи викладене, суд вважає позовні вимоги необґрунтованими та такими, які не підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 11, 14, 70, 71, 86, 159-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції у Кіровському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Дніпропетровської обласної організації ліберальної партії України про припинення юридичної особи - відмовити.
Постанова підлягає негайному виконанню відповідно до ч.6 ст.183-2 та ч.1 ст. 256 КАС України.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Суддя Постанова не набрала законної сили станом на 06.02.2014 р. Суддя З оригіналом згідно Помічник суддіО.С. Рябчук О.С.Рябчук М.М.Бухтіярова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.02.2014 |
Оприлюднено | 26.03.2014 |
Номер документу | 37801002 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні