Постанова
від 28.05.2009 по справі 2а-20105/09/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а- 20105/09/1270

     

Справа № 2а- 20105/09/1270

Категорія 6.6.4

 

 

П О С Т А Н О В А

Іменем України

 

28

травня 2009 року                

 

Луганський окружний адміністративний

суд у складі:

судді: Островської О.П.,

при секретарі: Чукіній А.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому

засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом Державної

податкової інспекції в Жовтневому районі міста Луганська до Товариства з

обмеженою відповідальністю «Краска - Луга - Лоск» про стягнення суми податкової

заборгованості шляхом звернення стягнення на активи, -

 

В С Т А Н О В И В:

 

11.03.2009 року позивач ДПІ в

Жовтневому районі міста Луганська звернувся до Луганського окружного

адміністративного суду з позовом до відповідача ТОВ «Краска - Луга - Лоск», в

якому посилається на наступне. Відповідач зареєстрований як суб'єкт

підприємницької діяльності виконавчим комітетом Луганської міської ради

15.03.2006 року, в якості платника податків перебуває на обліку в ДПІ в

Жовтневому районі міста Луганська з 15.03.2006 року. Заборгованість відповідача

перед бюджетом з податку на прибуток (штрафні санкції) складає 510,00 грн., що

підтверджується податковими повідомленнями - рішеннями від 01.04.2008

рокуНОМЕР_1 та НОМЕР_2, від 03.06.2008 року НОМЕР_3, відповідно до яких

контролюючим органом визначено суму податкових зобов'язань відповідачу. У

зв'язку з несплатою податкового зобов'язання, згідно діючого законодавства ДПІ

на адресу відповідача були надіслані перша (від 02.06.2008 року НОМЕР_4) та

друга (від  06.10.2008 року НОМЕР_5)

податкові вимоги. 11.12.2008 року позивачем було прийнято рішення №240 про

стягнення коштів та продаж інших активів відповідача в рахунок погашення його

активів. Суми податкового боргу, вказані у податкових вимогах залишилися не

сплаченими. Просить суд стягнути з ТОВ «Краска - Луга - Лоск» суму податкового

боргу в розмірі 510,00 грн. шляхом звернення стягнення на активи.

     У судовому засіданні представник позивача

підтримав позовні вимоги, дав суду пояснення, аналогічні викладеному у позовній

заяві.

    Представник відповідача у судове засідання

не з'явився, згідно зворотного поштового повідомлення відповідач за зазначеною

адресою не знаходиться.

Заслухавши пояснення представника

позивача, дослідивши надані докази, суд приходить до наступного.   

Стаття 67 Конституції України

передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і

розмірах, встановлених законом.

Законом України «Про систему

оподаткування» визначено, що під податком і збором (обов'язковим платежем) до

бюджетів та до державних цільових фондів слід розуміти обов'язковий внесок до

бюджету відповідного рівня або державного цільового фонду, здійснюваний

платниками у порядку і на умовах, що визначаються законами України про

оподаткування. Платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні

і фізичні особи, на яких згідно з законами України покладено обов'язок

сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі. Платники податків і зборів

(обов'язкових платежів) зобов'язані у числі іншого,  сплачувати належні суми податків і зборів

(обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Згідно Закону України «Про державну

податкову службу в Україні» завданням органів державної податкової служби є

здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю

обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових

фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів,

установлених законодавством.   

Право податкових органів на звернення

до суду з позовом про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними

цільовими фондами передбачене ст. 10 Закону України «Про державну податкову

службу в Україні».

 Законом України "Про порядок погашення

зобов'язань платників податків перед 

бюджетами та державними цільовими фондами" визначений порядок  погашення податкового боргу платника податків

та порядок звернення стягнення на активи платника податків, який відповідно до

ввідної частини є спеціальним законом з питань оподаткування, та встановлює

порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та

державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів),

нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників

податків контролюючими органами.

 Також цим Законом запроваджене поняття

податкового боргу, як податкового зобов'язання, узгодженого платником податків

або встановленого судом, але не сплаченого у встановлений строк, а також пені,

нарахованої на суму такого податкового зобов'язання.   

Відповідно до пункту 1.6 статті 1 Закону

України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед

бюджетами та державними цільовими фондами" примусове стягнення - це

звернення стягнення на активи платника податків у рахунок погашення його

податкового боргу, без попереднього узгодження його суми таким платником

податків

Крім того, ним же визначено, що

органами, уповноваженими здійснювати заходи з погашення податкового боргу, є

виключно податкові органи.

Згідно з ст. 1 Закону України

"Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та

державними цільовими фондами" активами платника податків є кошти,

матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі

за правом власності.

Як зазначено у ст. 3 Закону України

"Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та

державними цільовими фондами" активи платника податків можуть бути

примусово стягнуті в рахунок погашення його податкових зобов'язань виключно за

рішенням суду.

Судом встановлено, що відповідач

зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності виконавчим комітетом

Луганської міської ради 15.03.2006 року (а.с.8), та взято на облік в ДПІ в

Жовтневому районі міста Луганська як платник податків з 15.03.2006 року.

Відповідач є платником податку на

прибуток, встановлено заборгованість з вказаного податку у сумі 510,00 грн.,

яка складається з штрафних санкцій, що виникли на підставі податкових

повідомлень - рішень:

• 

НОМЕР_1 від 01.04.2008

року, прийнятого на підставі акту перевіркиНОМЕР_6від 26.03.2008 року (а.с.14),

• 

 НОМЕР_2 від 01.04.2008 року, прийнятого на

підставі акту перевіркиНОМЕР_6від 26.03.2008 року (а.с.15),

• 

  НОМЕР_3 від 03.06.2008 року, прийнятого на

підставі акту перевірки №НОМЕР_7 від 11.04.2008 року (а.с.18).

Відповідно до ст.5 Закону України

«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та

державними цільовими фондами» податкове зобов'язання, самостійно визначене

платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання

такої декларації, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму

податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації

протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного

граничного строку, передбаченого п.п.4.1.4 ст.4 зазначеного Закону України для

подання податкової декларації, сума податкового зобов'язання, не сплачена

платником податків у 10-денний строк вважається податковим боргом.

Зазначені суми податкових зобов'язань

мали бути сплачені в десятиденний термін від дня отримання відповідного

податкового повідомлення-рішення на відповідний бюджетний рахунок одержувача.

Позивачем надсилалися на адресу

відповідача перша податкова вимога НОМЕР_4 від 02.06.2008 року а.с. 20,21), та

друга податкова вимога НОМЕР_5 від 06.10.2008 року (а.с.23,24).

У зв'язку з неможливістю вручення

податкового повідомлення - рішення від 01.04.2008 рокуНОМЕР_1 воно було

розміщено на дошці оголошень 08.05.2008 року, перша та друга податкові вимоги

також були розміщені на дошці оголошень, що підтверджується відповідними актами

(а.с.13,22,25).

 Вказані податкові повідомлення-рішення не були

оскаржені та вважаються узгодженими. До цього часу відповідач зазначені суми не

сплатив.

 Позивачем вживалися встановлені Законом

України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед

бюджетами та державними цільовими фондами" заходи щодо погашення

відповідачем зазначеної заборгованості, надсилалися податкові повідомлення,

податкові вимоги, розміщувалися на дошці оголошень у зв'язку з неможливістю вручення,

однак позитивних результатів не досягнуто.

Таким чином, суд вважає встановленим,

що за відповідачем дійсно є податковий борг у зазначеній сумі, про яку він

повідомлений, яка ним не оспорена, до теперішнього часу не сплачена. За таких

обставин, суд вважає що є підстави для примусового стягнення вказаної

заборгованості у рахунок погашення його податкового боргу шляхом звернення

стягнення на активи відповідача - платника податків, вартістю у межах суми

заборгованості.   

Оскільки позивач відноситься до суб'єкта

владних повноважень, вказаними вище Законами йому надано право на звернення до

суду з позовами у зазначених випадках про стягнення податкового боргу шляхом

звернення стягнення на активи боржника, при цьому передбачено, що таке

стягнення можливе тільки виключно на підставі рішення суду, тому суд вважає, що

виниклі правовідносини носять характер публічно-правових, а тому

адміністративний суд має право розглядати такі спори та приймати відповідні

рішення з цього приводу.

Питання по судових витратах не вирішується,

оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94

Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у

даних випадках.

 Керуючись ст. ст. 112, 161, 162, 163, 167

Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

 

П О С Т А Н О В И В:

 

Позовні вимоги Державної податкової

інспекції в Жовтневому районі міста Луганська до Товариства з обмеженою

відповідальністю «Краска - Луга - Лоск» задовольнити.

      Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю

«Краска - Луга - Лоск» і.к. 34202926, розташованого за адресою: 91000, м.

Луганськ, вул. А. Барбюса, 14/12 (р/р 2600930186318 Ф. «Відділення

Промінвестбанку» м. Луганськ, МФО 304308), на користь Державного бюджету

України   (р/р 31117009700004 одержувач ГУДКУ в

Луганській області МФО 804013 код платежу 11021000 одержувач Державний бюджет

Жовтневого району код 204046538) заборгованість з податку на прибуток в сумі

510,00 (п'ятсот десять гривень 00 коп.) грн. шляхом звернення стягнення на його

активи.

    Постанова суду першої інстанції набирає

законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження,

встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву

не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але

апеляційна скарга не була подана в строк, встановлений цим Кодексом, постанова

суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.

Постанова може бути

оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного

суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня

проголошення постанови заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього

протягом двадцяти днів апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної

інстанції або в порядку частини 5 статті 186 Кодексу адміністративного

судочинства України.

 

Суддя

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.05.2009
Оприлюднено10.06.2009
Номер документу3781143
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-20105/09/1270

Постанова від 28.05.2009

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Гончарова І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні