Ухвала
від 20.03.2014 по справі 2а-9913/12/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 березня 2014 року Справа № 945/13

Львівський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Затолочного В.С.

суддів: Каралюса В.М., Матковської З.М.,

за участі секретаря судового засідання Нефедової А.О.,

представника позивача Лаврів В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Львові апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Сокальський агрошляхбудсервіс» на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 14.12.2012 року у справі за позовом Управління Пенсійного фонду України в Сокальському районі Львівської області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Сокальський агрошляхбудсервіс» про стягнення заборгованості, -

ВСТАНОВИВ:

Управління Пенсійного фонду України в Сокальському районі Львівської області звернулося до суду з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Сокальський агрошляхбудсервіс» 15892,57 грн. заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за Списком № 2, відповідно до п.п. «б-з» ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» та ч. 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 14.12.2012 року позов задоволено повністю.

Відповідач, не погодившись із даною постановою, оскаржив її в апеляційному порядку, зазначивши в скарзі, що працівник зазначений в розрахунку від 10.10.2012 року № 10202/04-32/2 фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій у списках підприємства ТОВ «Сокальський агрошляхбудсервіс» не числився, довідки, які підтверджують роботу такого працівника є фіктивними. Просить скасувати постанову суду від 14.12.2012 року та винести нову про відмову в позові.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, представника позивача, який проти задоволення апеляційної скарги заперечував, перевіривши та обговоривши матеріали справи, суд вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Суд першої інстанції, правильно встановив обставини справи, з яких вбачається, що відповідач ТОВ «Сокальський агрошляхбудсервіс» перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Сокальському районі Львівської області як платник збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Як вбачається з матеріалів справи управлінням Пенсійного фонду України у Сокальському районі Львівської області було призначено пенсію по віку на пільгових умовах згідно статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» (Список №2), ОСОБА_2 згідно протоколу № 152515 від 10.11.2011 року на підставі поданої ним заяви та документів, що підтверджують факт пільгової роботи.

Згідно довідки № 7 від 27.09.2011 року про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії, яка завірена печаткою ТОВ «Сокальський агрошляхбудсервіс» та підписом керівника даного підприємства, ОСОБА_2 працював у ТОВ «Сокальський агрошляхбудсервіс» з 02.07.1984 року по 29.09.1994 року на посаді варщика асфальтної маси.

Спеціалістом управління у присутності керівника ТОВ «Сокальський агрошляхбудсервіс» було проведено перевірку характеру виконуваної роботи, про що складено акт № 268 від 04.10.2011 року. Перевіркою охоплено книги наказів за період 1984-1994 роки, відомості нарахування заробітної плати, штатні розклади.

Також у матеріалах справи наявна довідка про заробітну плату для обчислення пенсії № 7 від 10.11.2011 року, видана відповідачем, засвідчена підписами посадових осіб із штампом та печаткою підприємства.

Суд першої інстанції дав належну оцінку доводам відповідача щодо фіктивності зазначених документів, вказавши, що вони підписані відповідними посадовими особами, містять необхідні реквізити.

Посилання відповідача на підробність документів нічим не підтверджені.

Правильно встановивши обставини справи, давши їм належну оцінку, суд першої інстанції також правильно застосував відповідні положення матеріального права.

Так, відповідно до п. 1, 2 ст. 1 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є: суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників; філії, відділення та інші відокремлені підрозділи платників податку, що не мають статусу юридичної особи, розташовані на території іншої, ніж платник збору, територіальної громади.

Згідно з абз. 4 п. 1 ст. 2 зазначеного Закону для платників збору об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до п.п. «б-з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого ст. 12 цього Закону.

Відповідно до вимог ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи:

а) працівники, зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими i особливо важкими умовами праці, - за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад i показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, i за результатами атестації робочих місць (далі - список № 1);

б) працівники, зайняті повний робочий день на інших роботах із шкідливими i важкими умовами праці, - за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад i показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, i за результатами атестації робочих місць (далі - список № 2).

Відповідно до п. 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. При цьому до запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди зберігається порядок покриття витрат на виплату та доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.

Порядок відшкодування підприємствами витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, встановлено розділом шостим Інструкції «Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України» (далі - Інструкція).

Відповідно до п. 6.1 Інструкції витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до абзацу першого частини 2 Прикінцевих положень Закону застрахованим особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах підлягають повному (100%) відшкодуванню.

Згідно з п. 6.4 Інструкції, розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.

Згідно з п. 6.8. Інструкції, підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

Склад витрат на виплату та доставку пенсії за жовтень 2012 року, призначеної відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсій, призначених відповідно до п.п. «б-з» ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» працівникові відповідача ОСОБА_2 становить 15892,57 грн. Докази направлення та отримання відповідачем розрахунку з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій наявні в матеріалах справи.

Отже, станом на дату судового засідання відповідач не виконав вимог ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» щодо відшкодування понесених позивачем фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за жовтень 2012 року на суму 158927,57 грн.

Тому позовні вимоги Управління Пенсійного фонду України в Сокальському районі Львівської області є обґрунтованими і суд першої інстанції задовольнив їх на законних підставах.

Відповідно до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Із урахуванням викладеного, суд апеляційної інстанції вважає, що постанова суду першої інстанції є законною, доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, при ухваленні оскарженого судового рішення порушень норм матеріального та процесуального права ним допущено не було, а тому підстави для скасування чи зміни рішення суду першої інстанції відсутні.

Керуючись ст.ст. 160 ч. 3, 195, 197, 198 п. 1 ч. 1, 200, 205, 206 КАС України, суд -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальність «Сокальський агрошляхбудсервіс» залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 14.12.2012 року у справі № 2а-9913/12/1370 - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом 20-ти днів після набрання нею законної сили.

Головуючий суддя В.С.Затолочний

Судді В.М. Каралюс

З.М. Матковська

Повний текст складено 21.03.2014

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.03.2014
Оприлюднено26.03.2014
Номер документу37824599
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9913/12/1370

Ухвала від 03.04.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 20.03.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Затолочний В.С.

Ухвала від 22.11.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Постанова від 14.12.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 22.11.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні