cpg1251 ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 березня 2014 року Справа № 813/9533/13-а
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
Головуючого - судді Мричко Н.І.
за участю секретаря судового засідання Щура В.Р.
представника позивача Пакоша О.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Державної податкової інспекції у Пустомитівському районі Головного управління Міндоходів у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Ювал» про стягнення коштів з рахунків у банках, -
встановив :
Державна податкова інспекція у Пустомитівському районі Головного управління Міндоходів у Львівській області (надалі - ДПІ у Пустомитівському районі ГУ Міндоходів Львівської області) звернулася до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Ювал» (надалі - ТзОВ «Ювал»), в якому просив стягнути кошти з рахунків ТзОВ «Ювал» у банках, обслуговуючого такого платника податків з метою погашення податкового боргу на загальну суму 12679,33 грн.
В обґрунтування позовних вимог покликається на те, що станом на 16.12.2013 року у ТзОВ «Ювал» є заборгованість по орендній платі за землю на суму 12679,33 грн (податкові зобов'язання - 7991,94 грн, штрафні санкції - 3843,66 грн, пеня - 843,73 грн) та по податку на прибуток на суму 170 грн (штрафні санкції). Вказує на те, що заборгованість по орендній платі за землю виникла на підставі самостійно поданих 12.02.2013 року податкових декларацій з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2013 рік та внаслідок порушення податкового законодавства. Заборгованість по податку на прибуток виникла у зв'язку з неподанням декларації з податку на прибуток за 6 місяців 2010 року. З урахування того, що відповідачем не вживаються заходи щодо погашення заборгованості самостійно. Просить таку стягнути в судовому порядку.
26.02.2014 року представник позивача уточнив позовні вимог, згідно яких просить стягнути кошти з рахунків ТзОВ «Ювал» у банках, обслуговуючого такого платника податків з метою погашення податкового боргу на загальну суму 7390,32 грн. Уточнені позовні вимоги обґрунтовує тим, що станом на 20.02.2014 року у відповідача ТзОВ «Ювал» існує заборгованість лише за платежем «податок по орендній платі за землю з юридичних осіб», який становить 7390,32 грн. Враховуючи те, що відповідачем тривалий час не вживаються заходи щодо погашення заборгованості самостійно, просить позов задовольнити повністю.
Представник позивача в судовому засіданні уточнені позовні вимоги підтримав повністю, пояснення надав аналогічні до викладеного у позовній заяві та уточненнях до неї. Просив позов, з урахуванням уточнення, задовольнити повністю.
Відповідач в судове засідання явки уповноваженого представника не забезпечив, хоча належним чином був повідомлений про дату, місце та час розгляду справи, що підтверджується наявною в матеріалах справи розпискою. 20.01.2014 року на адресу суду надійшли письмові заперечення на позовну заяву, згідно яких позовні вимоги не визнає, просить у задоволенні позову відмовити.
Заслухавши пояснення представника позивача, перевіривши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає до задоволення з огляду на наступне.
ТзОВ «Ювал» - 18.03.1997 р. зареєстроване як юридична особа за адресою: 81112, Львівська область, Пустомитівський район, с.Холодновідка, вул.Тичини, будинок №30, квартира №2, ідентифікаційний код - 23890137, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 17.12.2013 року №17794312.
13.02.2013 року ТзОВ «Ювал» подано до ДПІ у Пустомитівському районі Львівської області ПДС податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) в якій самостійно задекларовано суму податкового зобов'язання за 2013 рік в розмірі 13842,40 грн.
25.12.2012 року посадовими особами ДПІ у Пустомитівському районі Львівської області ДПС проведено перевірку платника податків ТзОВ «Ювал» щодо достовірності нарахування з плати за землю (орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за період з 02.06.2011 року по 31.10.2012 року.
Під час перевірки встановлено порушення:
- п.49.18 ст.49 Податкового Кодексу України та п.п.286,4, 286.2 ст.286 Податкового кодексу України, а саме: неподання податкової декларації з плати за землю (орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2011 рік (граничний строк подання - 20.07.2011 року) та за 2012 рік (граничний строк подання - 20.02.2012 року);
- п.287.3 ст.287, п.п.2881, 288.2, 288.3, 288.4 ст.288 та п.289.2 ст.289.2 ст.289 Податковоого кодексу України, а саме: занижено зобов'язання з плати з а землю (орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за період з 02.06.2011 року по 31.10.2012 року на суму 14060,52 грн.
На підставі Акта перевірки № 1067/1550-23890137 від 25.12.2012 року, ДПІ у Пустомитівському районі Львівської області ДПС прийняла податкові повідомлення-рішення від 14 січня 2013 року форми «Р»:
- №0000321550, відповідно до якого збільшено суму грошового зобов'язання за платежем «орендна плата з землю» та така становить 17394,18 грн (за основним платежем - 14060,52 грн, штрафні (фінансові) санкції - 3333,66 грн;
- №0000331550, згідно до якого збільшено суму грошового зобов'язання за платежем «орендна плата з землю» в розмірі 340 грн (за штрафними (фінансовими) санкціями).
ДПІ у Пустомитівському районі Львівської області виставила ТзОВ «Ювал» податкову вимогу форми «Ю» від 06.02.2013 року № 30 на суму 7084,41 грн, в тому числі: основний платіж - 2420,52 грн, штрафні санкції - 3673,66 грн та пеня - 990,23 грн.
Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.
У відповідності до п. 1.1. ст. 1 Податкового кодексу України, такий регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Положеннями ст. 8 Податкового кодексу України визначено види податків та зборів
Так, п. 8.1. ст. 8 вказаного вище кодексу передбачено, що в Україні встановлюються загальнодержавні та місцеві податки та збори.
До загальнодержавних належать податки та збори, що встановлені цим Кодексом і є обов'язковими до сплати на усій території України, крім випадків, передбачених цим Кодексом (п. 8.2 ст. 8 Податкового кодексу України).
До місцевих належать податки та збори, що встановлені відповідно до переліку і в межах граничних розмірів ставок, визначених цим Кодексом, рішеннями сільських, селищних і міських рад у межах їх повноважень, і є обов'язковими до сплати на території відповідних територіальних громад (п. 8.3 ст. 8 Податкового кодексу України).
Нормою п.п. 9.1.10 п. 9.1 ст. 9 Податкового кодексу України передбачено, що до загальнодержавних податків належить, зокрема, плата за землю.
У відповідності до п. 14.1.72. ст.14 Податкового кодексу України, земельний податок - обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів (далі - податок для цілей розділу XIII цього Кодексу).
Розділом ХІІ Податкового кодексу України визначено порядок регулювання відносин, що виникають у сфері справляння податку - плата за землю.
Положеннями ст. 269 Податкового кодексу України встановлено, що платниками податку є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.
У відповідності до норми ст.270 Податкового кодексу України об'єктами оподаткування є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; земельні частки (паї), які перебувають у власності.
Згідно з п. 285.1 ст. 285 Податкового кодексу України, базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.
Відповідно до п.286.1 ст.286 Податкового кодексу України, підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.
Відповідні центральні органи виконавчої влади з питань земельних ресурсів та державної реєстрації речових прав на нерухоме майно щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі (п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України).
Нормою ст. 287 Податкового кодексу України визначені строки сплати плати за землю.
Так, власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою (п.287.1 ст. 287 Податкового кодексу України).
У відповідності до припису норми п.287.3 ст. 287 вищезазначеного Кодексу встановлено, що податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно з припису норми п.п.54.1.1 ст.54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Грошове зобов'язання щодо суми податкових зобов'язань з податку, що підлягає утриманню та сплаті (перерахуванню) до бюджету в разі нарахування/виплати доходу на користь платника податку - фізичної особи, вважається узгодженим податковим агентом або платником податку, який отримує доходи не від податкового агента, в момент виникнення податкового зобов'язання, який визначається за календарною датою, встановленою розділом IV цього Кодексу для граничного строку сплати податку до відповідного бюджету (п.п.54.2.1 ст.54 ПК України).
У відповідності до п.п.54.3.1 п. 54.3 ст. 54 Податкового Кодексу України, контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, зокрема, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію.
Відповідно до п.59.1. ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога може не надсилатися, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.
В порядку п.59.3. ст.59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.
Відповідно до положень статті 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Положеннями п. 95.3. ст. 95 Податкового Кодексу, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше, ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Як встановлено судом, з моменту надіслання податкової вимоги на адресу ТзОВ «Ювал» минуло 60 календарних днів, однак суму податкового боргу відповідачем сплачено не було.
Як слідує із зворотного боку облікової картки платника податків ТзОВ «Ювал» по орендній платі з юридичних осіб станом на 31.12.2013 року за підприємством рахується заборгованість в розмірі 7390,32 грн.
Згідно з довідкою ДПІ у Пустомитівському районі ГУ Міндоходів у Львівській області про суми податкового боргу платника податків станом на 20.02.2014 року заборгованість ТзОВ «Ювал» становить 7390,32 грн, за платежем «орендна плата за землю з юридичних осі», в тому числі: податкові зобов'язання - 7026,13 грн, пеня - 364,19 грн.
Відповідно до Податкового Кодексу України, податковий борг - це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно п.95.1 ст. 95 Податкового Кодексу України - орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власність, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Положеннями п. 95.3 ст.95 Податкового Кодексу України стягнення коштів з рахунку платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органами державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
У відповідності до п.20.1.18 Податкового Кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
З урахуванням того, що сума податкового зобов'язання в розмірі 7390,32 грн уваги те, що позивачем було вжито всіх передбачених Податковим кодексом України заходів з погашення податкового боргу відповідача, які, в свою чергу, не дали позитивного результату, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог щодо стягнення з відповідача податкового боргу з податку на прибуток в сумі 7390,32 грн.
Розподіл судових витрат згідно ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не застосовується, оскільки позивач звільнений від сплати судового збору.
Керуючись ст.ст. 4, 7-11, 14, 69-71, 72, 86, 87, 94, 159, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з банківських рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Ювал» на користь бюджету кошти в розмірі 7390 (сім тисяч триста дев'яносто) грн 32 коп.
Судові витрати стягненню не підлягають.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі у відповідності до ч. 3 ст. 160 цього Кодексу, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови виготовлено 24 березня 2014 року.
Суддя Мричко Н.І.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.03.2014 |
Оприлюднено | 27.03.2014 |
Номер документу | 37834328 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Мричко Наталія Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні