Постанова
від 25.03.2014 по справі 826/1110/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

25 березня 2014 року № 826/1110/14

Окружний адміністративний суд м. Києва у складі судді Добрянської Я.І. , розглянув відповідно до вимог ч. 6 ст. 128 КАС України, в порядку письмового провадження адміністративну справу:

за позовом Управління Пенсійного фонду України в Святошинському районі м. Києва

до відповідача Дослідного конструкторсько-технологічного бюро з інтенсифікації тепломассообмінних процесів Інституту технічної теплофізики НАНУ

про стягнення заборгованості в розмірі 666,07 грн.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшла позовна заява Управління Пенсійного фонду України в Святошинському районі м. Києва до відповідача Дослідного конструкторсько-технологічного бюро з інтенсифікації тепломассообмінних процесів Інституту технічної теплофізики НАНУ про стягнення заборгованості в розмірі 666,07 грн.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 03.02.2014 р., відповідно до вимог п. 4 ч. 1 ст. 183-2 КАС України, суддею Добрянською Я.І. було відкрито скорочене провадження в адміністративній справі № 826/1110/14 та запропоновано відповідачу у строк до 21.02.2014 року, або у десятиденний строк з дня одержання копії ухвали про відкриття скороченого провадження, надати суду письмові заперечення проти позову та всі докази на їх підтвердження, які наявні у відповідача.

Так, 25.02.2014 р. до канцелярії суду від відповідача Дослідного конструкторсько-технологічного бюро з інтенсифікації тепломассообмінних процесів Інституту технічної теплофізики НАНУ надійшло письмове пояснення на позовну заяву, в якому відповідач зазначає про відсутність фінансових можливостей для здійснення відповідних доплат та просить суд розглянути питання щодо доплати позивачем такої суми коштів, та подальшому компенсуванні позивачу таких доплат відповідачем при відновленні фінансування відповідача.

Зазначене письмове пояснення на позовну заяву було скеровано відповідачем поштою 17.02.2014 р., згідно штампу поштового відділення на конверті відправлення.

Згідно з ч. 4 ст. 183-2 КАС України, у разі недостатності повідомлених позивачем обставин або якщо за результатами розгляду поданого відповідачем заперечення суд прийде до висновку про неможливість ухвалення законного і обґрунтованого судового рішення без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, суд розглядає справу за загальними правилами цього Кодексу, про що постановляє ухвалу, яка не підлягає оскарженню.

Зважаючи на викладене, а також з метою з'ясування всіх фактичних обставин у справі, що будуть мати значення при вирішенні справи по суті, суд ухвалою від 26.02.2014 р. призначив адміністративну справу № 826/1110/14 до розгляду в судовому засіданні із викликом сторін на 13.03.2014 р.

Представник позивача в судовому засіданні 13.03.2014 р. позовні вимоги підтримав повністю, просив суд їх задовольнити, та зазначив, що фінансовий стан відповідача не впливає на обов'язок останнього вчасно та в повному обсязі сплачувати до бюджету Пенсійного фонду України обов'язкові платежі.

Відповідач в судове засідання 13.03.2014 р. не прибув та не скерував свого представника, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце судового засідання, докази чого наявні в матеріалах справи.

Зважаючи на зазначене, а саме неприбуття відповідача в судове засідання 13.03.2014 року, що був повідомлений належним чином, суд на підставі ч. 6 ст. 128 КАС України, ухвалив розглядати дану адміністративну справу № 826/1110/14 в порядку письмового провадження, із наданням сторонам часу протягом 10-ти днів для подачі додаткових документів на підтвердження їх нормативно-правових позицій по справі, які ще не були ними подані.

Про перехід до розгляду адміністративної справи № 826/1110/14 в порядку письмового провадження, відповідача було повідомлено належним чином листом від 13.03.2014 р., що був отриманий останнім згідно повідомлення про вручення поштового відправлення, яке наявне в матеріалах справи.

Станом на 25.03.2014 р. інших документів по справі до канцелярії суду від сторін не надходило.

Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, заслухавши пояснення представника позивача в судовому засіданні 13.03.2014 р., всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Як підтверджується наявними матеріалами справи, Дослідне конструкторсько-технологічне бюро з інтенсифікації тепломассообмінних процесів Інституту технічної теплофізики НАНУ (далі по тексту - відповідач) зареєстроване в Управлінні Пенсійного фонду України в Святошинському районі м. Києва (далі - управління) з 15.02.2001 року.

Згідно з п. 16 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.11.2003 р. № 1058-ІV, положення Закону України «Про пенсійне забезпечення» застосовуються в частині визначення права на пенсію за віком на пільгових умовах і за вислугу років.

Відповідно до ч. 2 ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» від 05.11.1991 року № 1788-ХІІ (далі - Закон), підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду України плату, що покриває витрати на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах цієї статті до досягнення працівником пенсійного віку, передбаченого статтею 12 цього Закону.

У відповідності до п. «а» ст. 13 Закону, на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи: працівники, зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, - за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць: чоловіки - після досягнення 50 років і при стажі роботи не менше 20 років, з них не менше 10 років на зазначених роботах; жінки - після досягнення 45 років і при стажі роботи не менше 15 років, з них не менше 7 років 6 місяців на зазначених роботах.

Працівникам, які мають не менше половини стажу роботи з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, пенсії на пільгових умовах призначаються із зменшенням віку, передбаченого статтею 12 цього Закону, на 1 рік за кожний повний рік такої роботи чоловікам і на 1 рік 4 місяці - жінкам.

Пунктом 6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України № 21-1 від 19.12.2003 р. визначено розміри витрат Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 «Прикінцевих положень» Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», що підлягають відшкодуванню.

Витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах особам, які мають стаж, що дає право на призначення цих пенсій на декількох підприємствах, покриваються цими підприємствами пропорційно стажу роботи. При цьому стаж роботи на останньому підприємстві враховується у повному розмірі, а з попередніх місць роботи осіб він додається до стажу, необхідного для призначення пенсій на пільгових умовах. При визначенні частки сплати окремого підприємства стаж ураховується в місяцях (шляхом переведення років у місяці).

Розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат па виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 «Прикінцевих положень» Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій. Розрахунки складаються на підставі відомостей відділів з призначення пенсій органів Пенсійного фонду України, які подаються згідно з додатком 8 до 1 січня поточного року та протягом 10 днів з дня прийняття рішення про призначення нової пенсії.

Підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

У разі зміни розміру пенсії або настання обставин, які впливають на суму відшкодування (смерть пенсіонера, зміна місця проживання та ін.), органи Пенсійного фонду повідомляють про це підприємства в місячний термін з моменту виникнення цих обставин.

Суми фактичних витрат па виплату та доставку пільгових пенсій за період з дати призначення пенсії до дати складання розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 «Прикінцевих положень» Закону, сплачуються одночасно із оплатою фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за перший поточний місяць.

Порядком веденням органами Пенсійного фонду України обліку надходження сум єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та інших платежів (далі - Порядок), затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 27.09.2010 року № 21-2 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27.10.2010 року за № 988/18283; постанова набрала законної сили з 01.01.2011 року), установлено механізм здійснення органами Пенсійного фонду України обліку надходження сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій (п. 1.2 Порядку).

Так, відповідно до п. 1.3 Порядку, проведення операцій з обліку сум платежів спеціалістом відділу обліку надходження платежів органів Пенсійного фонду здійснюється в автоматичному режимі в хронологічному порядку за датами здійснення операцій на підставі документів, які підтверджують правильність та своєчасність цих операцій.

Також п. 4.1 Порядку передбачено, що облік, контроль і складання звітності щодо сум платежів проводяться органами Пенсійного фонду в автоматичному режимі. У рамках автоматизованої інформаційної системи існують робочі місця відділу обліку надходження платежів, за допомогою яких забезпечується виконання операцій, у тому числі ведення карток особових рахунків платників, формування довідкової інформації та складання звітності.

Розділом 5 даного Порядку врегульовано облік надходження сум платежів. Так, відповідно до п. 5.2 Порядку, для забезпечення контролю за повнотою та своєчасністю розрахунків платників за видами платежів органи Пенсійного фонду проводять облік надходження сум платежів згідно з їх призначенням. Відповідно до п. 5.3 Порядку, при обробці документів про сплату сум платежів в автоматичному режимі платіж заноситься до картки особового рахунку платника, який відповідає його виду та рахунку, відкритому відповідним органом Пенсійного фонду для його зарахування.

Відповідно до п. 5.4 Порядку, операції здійснюються в картках особових рахунків платників у хронологічному порядку. Облік надходження сум платежів у картках особових рахунків платників здійснюється в порядку календарної черговості настання строків сплати відповідних сум платежів.

З приводу зазначеного вище, як підтверджується наявними матеріалами справи, та жодним чином не заперечувалося відповідачем, Дослідне конструкторсько-технологічне бюро з інтенсифікації тепломассообмінних процесів Інституту технічної теплофізики НАНУ було зобов'язане за грудень 2013 р. сплатити суму по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за Списком № 2 в розмірі 666,07 грн. (сума відшкодувань за грудень 2013 року, згідно розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пенсії № 10803/05 від 01.07.2013 року).

Однак, станом на 27.01.2014 року, а також станом на 13.03.2014 р. (згідно картки особового рахунку боржника), зазначена сума заборгованості в розмірі 666,07 грн. відповідачем погашена не була.

Крім того, в своєму письмовому поясненні на позовну заяву відповідач особисто визнав наявність у нього такої суми заборгованості в розмірі 666,07 грн., хоча і зазначив про відсутність фінансових можливостей для здійснення відповідних доплат.

Однак, на переконання суду, такі посилання відповідача на його незадовільний фінансовий стан - не можуть бути підставою для звільнення останнього від його обов'язку вчасно та в повному обсязі сплачувати до бюджету Пенсійного фонду України обов'язкові платежі.

Також, суд не вправі перекладати обов'язок щодо сплати відповідних обов'язкових платежів з відповідача (боржника) на позивача (стягувача) з подальшим компенсуванням боржником таких коштів позивачу після поліпшення фінансового стану відповідача.

Відповідно до п. 1 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 року № 384/2011, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра соціальної політики України. Пенсійний фонд України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань пенсійного забезпечення та збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Пунктом 3 даного Положення зокрема передбачено, що основними завданнями Пенсійного фонду України є: реалізація державної політики з питань пенсійного забезпечення та збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску; забезпечення збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску, інших коштів відповідно до законодавства та здійснення контролю за їх сплатою; виконання інших завдань, визначених законами України та покладених на Пенсійний фонд України Президентом України.

Відповідно до п. 7 даного Положення, Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Згідно з Положенням про управління Пенсійного фонду України в Святошинському районі м. Києва, управління є органом Пенсійного фонду України, яке виконує функції, щодо повного і своєчасного фінансування витрат на виплату пенсій та інших соціальних виплат, що здійснюються з коштів Пенсійного фонду України.

Таким, чином, внаслідок невиконання відповідачем своїх обов'язків щодо повного і своєчасною фінансування витрат на виплату пенсій та інших соціальних виплат, бюджету Пенсійного фонду завдано збитків, чим відповідно порушені інтереси та завдано шкоди державі шляхом підриву державної політики в галузі пенсійного забезпечення та створення належних умов для виплати пенсій.

Враховуючи, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними конкретними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування, суд прийшов до висновку, що в позовній заяві наведені обставини, які підтверджуються достатніми доказами, що свідчать про обґрунтованість позовних вимог позивача.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Оскільки позивач, як суб'єкт владних повноважень, довів правомірність заявлених ним позовних вимог, а відповідач у своєму письмовому поясненні на позовну заяву особисто визнав наявність у нього такої суми заборгованості в розмірі 666,07 грн., хоча і зазначив про відсутність фінансових можливостей для здійснення відповідних доплат, суд прийшов до висновку про задоволення позовних вимог позивача в повному обсязі, а саме щодо стягнення з Дослідного конструкторсько-технологічного бюро з інтенсифікації тепломассообмінних процесів Інституту технічної теплофізики НАНУ заборгованості перед Управлінням Пенсійного фонду України в Святошинському районі м. Києва по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за Списком № 2 в розмірі 666,07 грн.

Враховуючи викладене, та керуючись ст. ст. 69-71, 158-163, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Дослідного конструкторсько-технологічного бюро з інтенсифікації тепломассообмінних процесів Інституту технічної теплофізики НАНУ (код ЄДРПОУ 05447496, адреса: 03164, м. Київ, вул. Булаховського, 2) заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за Списком № 2 в розмірі 666,07 грн. (шістсот шістдесят шість грн. 07 коп.) на користь Управління Пенсійного фонду України в Святошинському районі м. Києва (код ЄДРПОУ 22869431, адреса: 03148, м. Київ, вул. Академіка Корольова, 5-А) за реквізитами: р/р 256053012612 в Головному управлінні Ощадбанку по м. Києву та Київській області, МФО 322669, код ЄДРПОУ 22869431.

Строк і порядок набрання судовим рішенням законної сили встановлені у статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо інше не встановлено цим Кодексом.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України.

Суддя Я.І. Добрянська

Дата складання та підписання постанови в повному обсязі - 25.03.2014 р.

Дата ухвалення рішення25.03.2014
Оприлюднено26.03.2014
Номер документу37838529
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/1110/14

Ухвала від 26.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Постанова від 25.03.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 03.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні