Справа № 815/1407/14
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 березня 2014 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Токмілова Л.М., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державної фінансової інспекції в Одеській області до Овідіопольської центральної районної лікарні про зобов'язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
25 лютого 2014 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява державної фінансової інспекції в Одеській області до Овідіопольської центральної районної лікарні про зобов'язання Овідіопольської центральної районної лікарні вчинити дії, зазначені у п. 2 вимог Іллічівської об`єднаної державної фінансової інспекції Державної фінансової інспекції в Одеській області від 07.08.2013 №820-27/972 частково, а саме: - відобразити в обліку дебіторську заборгованість по невідшкодованим сумам, за різницею у вартості виконаних робіт по підрядній організації ПП «ПРОЕКТБУДДИЗАЙН» на суму 36745,2 грн.; - стягнути з підрядної організації ПП «ПРОЕКТБУДДИЗАЙН» кошти у сумі, 36745,2 грн. шляхом повернення коштів або виконання відповідного обсягу робіт на зазначену суму; - в іншому випадку стягнути з відповідальних осіб, винних у зайвій виплаті коштів у сумі 36745,2 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Державною фінансовою інспекцією в Одеській області проведена планова ревізія фінансово-господарської діяльності Овідіопольської центральної районної лікарні (далі - Овідіопольська ЦРЛ, Лікарня, об'єкт контролю) за період з 01.09.2010 по 31.05.2013, в результаті якої встановлено ряд порушень та недоліків, які відображені в акті ревізії від 29.07.2013 року № 820-16/51. На даний час ПП «ПРОЕКТБУДДИЗАЙН» не забезпечено відшкодування встановлених порушень, що призвели до збитків на загальну суму 36745,2 тис. гривень, відповідно до пункту 2 вимоги №820-27/972 від 07.08.2013 року. Зважаючи на те, що підрядною організацією не забезпечено виконання частини вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства, позивач звернувся до суду із даним адміністративним позовом.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив суд задовольнити позов в повному обсязі.
Відповідач в судове засідання не з'явився, був сповіщений належним чином про дату, час та місце розгляду справи, жодних клопотань до суду про визнання позову чи заперечення не надавав.
Згідно ч.6 ст.128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Отже, згідно вимог ч.6 ст. 128 КАС України, справа розглянута в порядку письмового провадження.
Суд, дослідивши матеріали справи та надані докази, вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст.2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» - головним завданням державної фінансової інспекції є здійснення фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності в міністерствах та інших органах виконавчої влади, в державних фондах, у бюджетних установах і у суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах і в організаціях, які отримують (отримували в періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), виконанням місцевих бюджетів, розроблення пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень подальшому.
Відповідно до ч.2 ст.2 Закону, державний фінансовий контроль реалізується державною контрольно-ревізійною службою через проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування, у "відповідності до ч.5 ст. 2 Закону інспектування здійснюється у формі ревізії та лягає у документальній та фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи.
Згідно із ч.5 ст.8 Закону контрольно-ревізійні управління в областях здійснюють контроль за усуненням недоліків і порушень, виявлених під час проведення фінансового контролю.
Таким чином, органи контрольно-ревізійної служби, під час проведення інспектування у формі ревізії реалізують інтереси держави (державну політику) у сфері державного фінансового контролю та постають суб'єктом владних повноважень відносно підконтрольної установи, що ревізується.
Відповідно до п. 3.3.2.2 p. III плану контрольно-ревізійної роботи Державної фінансової інспекції в Одеській області на II квартал 2013 року проведена планова ревізія фінансово-господарської діяльності Овідіопольської центральної районної лікарні за період з 01.09.2010 по 31.05.2013, в результаті якої встановлено ряд порушень та недоліків, які відображені в акті ревізії від 29.07.2013 року №820-16/51.
Як вбачається із матеріалів справи, в ході ревізії фінансово-господарської діяльності Овідіопольської центральної районної лікарні на підставі направлення від 08.07.2013 № 917, виданого першим заступником начальника Державної фінансової інспекції в Одеській області Линником В.В., головним державним фінансовим інспектором відділу інспектування у сфері послуг Держфінінспекції в Одеській області Риковцевою Г.М., з відома в. о. головного лікаря Овідіопольської центральної районної лікарні Даниленка І. А., в присутності та за участю головного бухгалтера Лікарні Пахаренко І. П. та завідуючого господарством Лікарні Шляхтіна В. І. проведено ревізію у Овідіопольській ЦРЛ із питання дотримання чинного законодавства при використанні коштів, спрямованих на будівельні (ремонтно-будівельні) роботи, які проводилися на об'єктах Лікарні за період з 01.09.2010 по 31.05.2013 року.
Так, ревізією питання дотримання чинного законодавства при використанні коштів, спрямованих на будівельні (ремонтно-будівельні) роботи, які проводилися на об'єктах Лікарні встановлено наступне:
Згідно наказу № 122 від 09.07.2013 по Овідіопольській центральній районній лікарні «Про призначення комісії для проведення контрольних замірів», в ході ревізії проведено вибіркові контрольні обмірювання обсягів робіт, згідно актів виконаних робіт ф. КБ-2в TOB «Будівельно - монтажне управління № 10» та ПП «Гранд-Газ-Сервіс».
Як зазначає позивач, в зв'язку з тим, що відповідальні особи від підрядної організації ПП «ПРОЕКУДДИЗАЙН» для участі у контрольних обмірах не з'явилися, по акту ф. КБ-2в за грудень 2010 року по реконструкції рентгенологічного відділення Овідіопольської ЦРЛ проведено обстеження.
З акту перевірки вбачається, що підрядними організаціями ПП «Гранд-Газ-Сервіс» та ПП «ПРОЕКУДДИЗАЙН» згідно актів ф. КБ-2в виконано будівельних робіт у ревізійному періоді із реконструкції та капітального ремонту рентгенологічного відділення Овідіопольської ЦРЛ на загальну суму 784 997,0 грн з ПДВ, які оплачено Замовником у повному обсязі, у т.ч.:
ПП «Гранд-Газ-Сервіс» - згідно актів ф. КБ-2в за грудень 2011 року та за вересень 2012 року виконано робіт із капітального ремонту вищезазначеного об'єкту на загальну суму 695 097,0 грн з ПДВ;
ПП «ПРОЕКУДДИЗАЙН» - згідно акту ф. КБ-2в за грудень 2010 року виконано будівельні роботи із реконструкції рентгенологічного відділення Овідіопольської ЦРЛ на суму 89 900,0 грн з ПДВ.
З матеріалів справи вбачається, що до ревізії Овідіопольською ЦРЛ надано проект «Модернізація кабінету флюорографії» з розрахунком радіаційного захисту, який виконано ПП «Лінія М» у 2010 році. Зазначений проект надано у складі пояснювальної записки та проектних рішень. Згідно вимог п. 6.2 (додатки Ж і І) ДБН А.2.2-3-2004, у складі робочого проекту розробляється кошторисна документація. Проте, на Вимоги від 09.07.2013 та від 15.07.2013 кошторисну документацію та зведений кошторисний розрахунок вартості модернізації зазначеного об'єкту до ревізії не надано. Пояснення щодо причини відсутності кошторисної документації у складі робочого проекту та висновків ДП «Укрдержбудекспертиза» на кошторисну документацію, яка повинна була розроблятися у складі робочого проекту, до ревізії відповідальними особами Овідіопольської ЦРЛ, також, не надано.
З акту перевірки вбачається, в ході ревізії 09.07.2013 на ім'я в. о. головного лікаря Даниленка І. А. надано Вимогу про необхідність надання до ревізії документів та забезпечення для участі у контрольних обмірах відповідальних осіб підрядних організацій.
Також, в ході ревізії, згідно наказу від 09.07.2013 № 122 по Овідіопольській ЦРЛ, комісією у складі завідуючого господарством Овідіопольської центральної районної лікарні Шляхтіна В. І., бухгалтера Овідіопольської центральної районної лікарні ОСОБА_6, голови профспілки Овідіопольської центральної районної лікарні Целик Т. І. та директора підрядної організації ПП «Гранд-Газ-Сервіс» Вердиша А. П., у присутності головного державного фінансового інспектора Держфінінспекції в Одеській області Риковцевої Г. М., проведено контрольні обміри по актам ф. КБ-2в ПП «Гранд-Газ-Сервіс» на загальну суму 695 097,0 грн з ПДВ, з метою підтвердження обсягів робіт, які включено до актів ф. КБ-2в, у порівнянні із фактично виконаними обсягами робіт.
Контрольними обмірами встановлено завищення обсягів робіт по актам ф. КБ-2в ПП «Гранд-Газ-Сервіс», які призвели до завищення вартості на загальну суму 73 893,6 грн з ПДВ.
Результати контрольних обмірів оформлено актом контрольних обмірів від 15.07.2013 та, які підписано без заперечень всіма вищезазначеними членами комісії від Замовника та директором ПП «Гранд-Газ-Сервіс» Бердишем А. П.
З акту перевірки вбачається, в ході ревізії, станом на 22.07.2013 Овідіопольською ЦРЛ надано акт звірки взаєморозрахунків між Овідіопольською ЦРЛ та ПП «Гранд-Газ-Сервіс», згідно якого дебіторська заборгованість Овідіопольської ЦРЛ по розрахункам із ПП «Гранд-Газ-Сервіс» станом на 19.07.2013 року складає 73 893,6 гривень.
Станом на кінець терміну проведення ревізії, відповідальні особи підрядної організації ПП «ПРОЕКТБУДДИЗАЙН» для участі у контрольних обмірах не з'явилися.
Згідно направлення від 12.07.2013 № 949 виданого першим заступником начальника Держфінінспекції в Одеській області Линником В. В., головним державним фінансовим інспектором Держфінінспекції в Одеській області Риковцевою Г. М. проведено виїзд у ПП «ПРОЕКТБУДДИЗАЙН» за адресою, визначеною у договорі підряду: м. Одеса, вул. Академіка Корольова, 56, кв. 16, з метою проведення зустрічної звірки по підтвердженню стану розрахунків із Овідіопольською ЦРЛ. Проте, в результаті того, що доступу у квартиру не було (на дзвінки у квартиру по зазначеній адресі двері ніхто не відкрив), провести зустрічну звірку у ПП «ПРОЕКТБУДДИЗАЙН» не виявилося можливим.
В зв'язку з зазначеним, складено акт від 12.07.2013 про огляд об'єкту та неможливість проведення зустрічної звірки.
У зв'язку з викладеним, керуючись п. 26 «Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2006 року № 550 із змінами, внесеними згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.2011 № 968 (далі - Порядок), Держфінінспекцією в Одеській області направлено листа до УДСБЕЗ ГУМВС України в Одеській області про сприяння у проведенні зустрічної звірки у ПП «ПРОЕКТБУДДИЗАЙН».
Також, керуючись п. 5 ст. 10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" та п. 6 зазначеного Порядку, Держфінінспекцією в Одеській області направлено листа до Головного управління Міндоходів в Одеській області «Про надання інформації».
Крім того, в ході ревізії Іллічівською об'єднаною Державною фінансовою інспекцією Держфінінспекції в Одеській області направлено листа директору ПП «ПРОЕКТБУДДИЗАЙН» Васка А. І. (лист від 11.07.2013 № 820-27/862) за адресою, визначеною у договорі підряду від 01.12.2010 № 220 (м. Одеса, вул. Академіка Корольова, 56, кв. 16), про необхідність директору Підприємства з'явитися до Овідіопольської ЦРЛ станом на 15.07.2013 для участі у проведенні контрольних обмірів обсягів виконаних робіт, згідно актів ф. КБ-2в.
Проте, станом на кінець терміну проведення ревізії, відповіді на вищезазначені листи не отримано, а директор ПП «ПРОЕКТБУДДИЗАЙН» для участі у контрольних обмірах не з'явився.
В результаті зазначеного, керуючись п. 16 «Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2006 року № 550 (із змінами) та п. 9.5.10 Методичних рекомендацій з проведення державною контрольно - ревізійною службою ревізій використання коштів на будівництво, затверджених Наказом Голів КРУ від 27.02.2009 № 39, проведено обстеження по акту ф. КБ-2в ПП «ПРОЕКТБУДДИЗАЙН» за грудень 2010 року на суму 89 000,0 грн з ПДВ.
У обстеженні приймали участь вищезазначені представники від Замовника, які визначені у наказі № 122 від 09.07.2013 по Овідіопольській центральній районній лікарні. Результати обстеження оформлено актом обстеження від 15.07.2013 та без заперечень підписано всіма членами комісії від Замовника, які визначено наказом від 09.07.2013 № 122 по Овідіопольській ЦРЛ.
Згідно результатів контрольних обмірів та обстежень ревізією встановлено наступне: до акту ф. КБ-2в ПП «ПРОЕКТБУДДИЗАЙН» на суму 89 900,0 грн з ПДВ по реконструкції рентгенологічного відділення, включено обсяги робіт по штукатурці внутрішніх стін зазначеного відділення у обсязі 204,85 м кв., у т.ч. рентгенозахисним розчином - у обсязі 70,51 м кв.
В порушення вимог п. 8.7 ДБН А. 3.1-5-96 «Організація будівельного виробництва», акти на приховані роботи ПП «ПРОЕКТБУДДИЗАЙН» Замовником до ревізії не надано.
Підрядною організацією ПП «Гранд-Газ-Сервіс» до п.п. 4, 7 акту ф. КБ-2в за грудень 2011 року на суму 295 877,0 грн з ПДВ включено витрати по штукатурці внутрішніх стін зазначеного відділення у обсязі 246,995 м кв., у т.ч. рентгенозахисним розчином - у обсязі 67,155 м кв.
Згідно даних проекту «Модернізація кабінету флюорографії», проведеними контрольними обмірами та обстеженнями, встановлено, що загальна площа внутрішніх стін (із врахуванням площі перегородок) становить 280,01 м кв.
Згідно пояснення директора ПП «Гранд-Газ-Сервіс» та наданих актів на приховані роботи штукатурні роботи у обсязі 246,995 м кв., у т.ч. рентгенозахисним розчином - у обсязі 67,155 м кв., виконані ПП «Гранд-Газ-Сервіс».
В результаті зазначеного, проведено перерахунок обсягів робіт, в результаті якого встановлено, що до акту ф. КБ-2в ПП «ПРОЕКТБУДДИЗАЙН» на суму 89 900,0 грн з ПДВ, штукатурні роботи у обсязі 171,835 м кв. включено зайво (280,01 - (204,85 + 246,995)= -171,835 м кв.).
Аналогічно, до акту ф. КБ-2в ПП «ПРОЕКТБУДДИЗАЙН» на суму 89 900,0 грн з ПДВ, зайво включено витрати на влаштування цегляних перегородок у обсязі 19,58 м кв. та по штукатурці віконних та дверних відкосів у обсязі 17,23 м кв.
Розрахунком встановлено, що в результаті зайвого включення до акту ф. КБ-2в ПП «ПРОЕКТБУДДИЗАЙН» на суму 89 900,0 грн з ПДВ обсягів робіт по штукатурці внутрішніх стін у обсязі 171,835 м кв. (у т.ч. рентгенозахисним розчином - у обсязі 70,51 м кв.), влаштуванню цегляних неармованих перегородок у обсязі 19,58 м кв. та по штукатурці відкосів у обсязі 17,23 м кв., завищення вартості по зазначеному акту ф. КБ-2в склало 36 745,2 грн з ПДВ.
Станом на кінець терміну проведення ревізії, директор ПП «ПРОЕКТБУДДИЗАЙН» (код ЄДРПОУ 35302117) до ревізії не з'явився.
Головному лікарю Овідіопольської ЦРЛ 16.07.2013 під особистий підпис для ознайомлення та підписання надано розрахунки та акти контрольних обмірів щодо вищезазначених завищень обсягів робіт, які призвели до завищення вартості на загальну суму 110 638,2 грн з ПДВ та які встановлено по актам ф. КБ-2в по реконструкції та капітальному ремонту рентгенологічного відділення на загальну суму 784 997,0 грн з ПДВ, у т.ч.:
- по ф. КБ-2в ПП «Гранд-Газ-Сервіс» на загальну суму 695 097,0 грн з ПДВ завищення вартості склало 73 893,6 грн з ПДВ;
- по ф. КБ-2в ПП «ПРОЕКТБУДДИЗАЙН» за грудень 2010 року на суму 89 900,0 грн з ПДВ завищення вартості склало 36 745,2 грн з ПДВ.
Крім того, на ім'я головного лікаря Овідіопольської ЦРЛ Літвінчука В. Д. надано Вимогу від 15.07.2013 щодо надання у термін до 10.00 год., 16.07.2013 письмових пояснень з приводу встановлених завищень обсягів робіт по реконструкції та капітальному ремонту рентгенологічного відділення, які призвели до завищення вартості на вищезазначену суму.
Проте, станом на кінець терміну проведення ревізії, пояснення відповідальними особами Овідіопольської ЦРЛ по зазначеному питанню не надано.
Органам державної фінансової інспекції, відповідно до ч.7 ст.10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», надається право пред'являти керівникам та іншим службовим особам підконтрольних установ, що ревізуються, вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства з питань збереження і використання державної власності та фінансів. При цьому, згідно із ч.2 ст.15 Закону, законні вимоги службових осіб державної контроль-ревізійної служби є обов'язковими до виконання службовими особами об'єктів, що ревізуються.
Так, Іллічівською об'єднаною державною фінансовою інспекцією Державної фінансової інспекції в Одеській області надіслано об'єкту контролю вимогу від 07.08.2013 № 820-27/972 із встановленням терміном зворотного інформування до 20.08.2013 року.
П.2 вищезазначеної вимоги зобов'язано об'єкт контролю - відобразити в обліку дебіторську заборгованість по невідшкодованим сумам, за різницею у вартості виконаних робіт по підрядним організаціям ПП «Гранд-Газ-Сервіс» та ПП «ПРОЕКТБУДДИЗАЙН» на суму 92476,6 грн.
- стягнути з підрядних організацій ПП «Гранд-Газ-Сервіс» кошти у сумі 731,60 грн та ПП «ПРОЕКТБУДДИЗАЙН» кошти у сумі 36 745,2 грн шляхом повернення коштів або виконання відповідного обсягу робіт на загальну суму 92476,6 грн.
В іншому випадку стягнути з відповідальних осіб, винних у зайвій виплаті коштів у сумі 92476,6 грн.
При цьому підрядною організацією ПП «Гранд-Газ-Сервіс» кошти у сумі 55 731,60 грн. відшкодовані у повному обсязі шляхом повернення коштів та виконанням відповідного обсягу робіт.
Крім того, Овідіопольською центральною районною лікарнею подано позов до Одеського окружного адміністративного суду про скасування вимоги ДФІ в Одеській області в особі Іллічівської об'єднаної Державної фінансової інспекції, постановою суду від 16 жовтня 2013 року, яка залишена без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 18.02.2014 року.
У відповідності до ч.10 ст.10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» органам державної фінансової інспекції надається право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження та використання активів.
Відповідно до п. 50 Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, затвердженого Постановою КМУ від 20.04.2006 року № 550 (із змінами та доповненнями) контролюючі органи мають права звернутись до суду в інтересах держави щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів, а також стягнення у дохід держави коштів,одержаних за незаконними договорами, без встановлених законом підстав або з порушенням вимог законодавства.
Таким чином, на підставі ст.10 КАС України, згідно якої усі учасники адміністративного процесу є рівними та ст.11 КАС України, згідно якої розгляд і вирішення справ у адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними доказів, з'ясувавши обставини у справі; надавши правову оцінку наданим доказам, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог, у зв'язку із чим позов підлягає задоволенню у повному обсязі.
Керуючись ст. ст. 2, 7, 8, 9, 14, 70, 71, 72, 79, 86, 94, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Державної фінансової інспекції в Одеській області до Овідіопольської центральної районної лікарні про зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.
Зобов'язати Овідіопольську центральну районну лікарню вчинити дії, зазначені у п. 2 вимоги Іллічівської об'єднаної державної фінансової інспекції Державної фінансової інспекції в Одеській області від 07.08.2013 №820-27/972 частково, а саме: - відобразити в обліку дебіторську заборгованість по невідшкодованим сумам, за різницею у вартості виконаних робіт по підрядній організації ПП «ПРОЕКТБУДДИЗАЙН» на суму 36 745,2 грн. - стягнути з підрядної організації ПП «ПРОЕКТБУДДИЗАИН» кошти у сумі 36 745,2 грн. шляхом повернення коштів або виконання відповідного обсягу робіт на зазначену суму.
В іншому випадку стягнути з відповідальних осіб, винних у зайвій виплаті коштів у сумі 36 745,2 грн.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги на постанову суду одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого ст. 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
Суддя Л.М.Токмілова
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.03.2014 |
Оприлюднено | 27.03.2014 |
Номер документу | 37842258 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Токмілова Л. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні