УКРАЇНА
Господарський суд
Житомирської області
10014, м. Житомир, вул. М. Бердичівська,25
ОКРЕМА УХВАЛА
Від "25" березня 2014 р. Справа № 19/5007/1444-Б/12
За заявою: Управління Пенсійного фонду України в Чуднівському районі Житомирської області (смт.Чуднів)
До: Приватного підприємства "Форада" (м.Чуднів, Житомирська область)
про: визнання банкрутом
Суддя Макаревич В.А.
Управління Пенсійного фонду України в Чуднівському районі Житомирської області звернулось до господарського суду Житомирсбкої області із заявою про визнання банкрутом Приватного підприємства "Форада" (м.Чуднів, Житомирська область).
Ухвалою суду від 21.12.2012р. порушено провадження у справі №19/5007/1444-Б/12 про банкрутство Приватного підприємства "Форада" (м.Чуднів Житомирської області) за правилами ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції чинній до 19.01.2013р.).
Постановою господарського суду Житомирської області від 11.06.2013 року визнано банкрутом Приватне підприємство "Форада", яке зареєстроване Чуднівською районною державною адміністрацією 16.11.2006 за №1 303 102 0000 000313; юридична адреса: 13200, Житомирська область, Чуднівський район, смт. Чуднів, вул. Резчикова, буд. 48, кв.1, ідентифікаційний код 34547103; відкрито ліквідаційну процедуру Приватного підприємства "Форада" (смт. Чуднів, Житомирської області) строком на дванадцять місяців до 11.06.2014р. включно; призначено ліквідатором Приватного підприємства "Форада" (смт. Чуднів, Житомирської області) Управління Пенсійного фонду в Чуднівському районі (за його згодою).
З 19.01.2013 року набрав чинності Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 22 грудня 2011 року № 4212-VI, яким внесено зміни до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 14 травня 1992 року за № 2343-XII.
Відповідно до п. 1-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2343-XII від 14 травня 1992 року із змінами та доповненнями, положення цього Закону застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження в яких порушено після набрання чинності цим Законом.
При цьому, судом враховано, що згідно п.40 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 28.03.2013р. №01-06/606/2013 норми нової редакції Закону у справах про банкрутство відсутнього боржника не застосовуються, оскільки процедура банкрутства такого боржника цією редакцією Закону не передбачена. Тому заява (заяви) про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника, подана (подані) до 19.01.2013р., розглядаються за правилами попередньої редакції Закону.
Ухвалою господарського суду Житомирської області від 26.09.2013 було: прийнято до відома та долучено до матеріалів справи проміжний звіт ліквідатора Управління Пенсійного фонду в Чуднівському районі; визнано грошові вимоги Житомирського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на суму 575 грн. основного боргу та включено дану суму вимог до реєстру вимог кредиторів до другої черги; визнано грошові вимоги Чуднівського районного центру зайнятості на суму 222,92 грн., які включено до реєстру вимог кредиторів; призначено наступне засідання суду для з"ясування стану здійснення ліквідаційної процедури.
При цьому було, зокрема, зобов"язано ліквідатора Управління Пенсійного фонду України в Чуднівському районі:
- здійснити інвентаризацію майнових активів та заборгованості банкрута, в тому числі, перед найманими працівниками;
- виявити документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов'язковому зберіганню;
- закрити рахунки банкрута у банківських установах, виявлені при проведенні ліквідаційної процедури за винятком основного рахунку боржника;
- за результатами проведеної роботи, згідно зі ст. 32 зазначеного Закону, подати ліквідаційний баланс, звіт про проведену роботу та інші матеріали, що свідчать про виконання ліквідатором покладених на нього обов'язків (докази, що свідчать про відсутність ліквідаційної маси; реєстр вимог кредиторів з зазначенням сум, які є неможливими до погашення).
Ухвалою господарського суду Житомирської області від 05.12.2013 року розгляд справи та звіту ліквідатора про стан здійснення ліквідаційної процедури було відкладено у зв'язку з неявкою ліквідатора в судове засідання та ненадання звіту ліквідатора за відповідний період здійснення ліквідаційної процедури. При цьому було, зокрема, зобов"язано ліквідатора Управління Пенсійного фонду України в Чуднівському районі :
- надати звіт про хід ліквідаційної процедури;
- здійснити інвентаризацію майнових активів та заборгованості банкрута, в тому числі, перед найманими працівниками;
- виявити документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов'язковому зберіганню;
- закрити рахунки банкрута у банківських установах, виявлені при проведенні ліквідаційної процедури за винятком основного рахунку боржника;
- за результатами проведеної роботи, згідно зі ст. 32 зазначеного Закону, подати ліквідаційний баланс, звіт про проведену роботу та інші матеріали, що свідчать про виконання ліквідатором покладених на нього обов'язків (докази, що свідчать про відсутність ліквідаційної маси; реєстр вимог кредиторів з зазначенням сум, які є неможливими до погашення).
Ухвалою від 23.01.2014 господарський суд призначив засідання суду у даній справі на 11:30 год. 25.03.2014.
Враховуючи те, що представник ліквідатора в черговий раз не надав до суду звіт про хід ліквідаційної процедури та не виконав вимоги ухвал господарського суду від 26.09.2013, 05.12.2013, господарський суд приходить до висновку, що невиконання вимог ухвал господарського суду від 26.09.2013, 05.12.2013 перешкоджає розгляду справи по суті, встановленню обставин у справі, необхідних для розгляду судом справи.
Так, згідно ст. 25 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 14 травня 1992 року за № 2343-XII (із змінами та доповненнями , чинного до 19.01.2013) ліквідатор з дня свого призначення здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута згідно із законодавством.
Отже, в разі відсутності у банкрута майна, ліквідатор повинен повідомити про зазначене у звіті, додавши докази (відповіді на запити, в тому числі: про відсутність коштів на рахунках, відсутність нерухомого майна, земельних ділянок тощо) або ж надати суду матеріали інвентаризації, що ліквідатором не виконано.
Згідно п. 7 ст. 30 Закону ліквідатор зобов'язаний використовувати при проведенні ліквідаційної процедури тільки один рахунок боржника у банківській установі. Інші рахунки, виявленні при проведенні ліквідаційної процедури підлягають закриттю ліквідатором. Про виконання даних вимог ліквідатор всупереч вимог Закону господарський суд не повідомив та не надав доказів.
Згідно п.1 ст. 25 Закону ліквідатор передає у встановленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно - правових документів підлягають обов'язковому зберіганню. Разом з тим, ліквідатор всупереч вимог Закону суду не надав доказів розшуку зазначених документів банкрута та не повідомив суд про їх передачу у встановленому порядку на зберігання до відповідної архівної установи.
Ухвалами від 26.09.2013, 05.12.2013 господарський суд Житомирської області зобов'язав ліквідатора виконати вищезазначені заходи ліквідаційної процедури та надати звіт про проведену роботу. При цьому Управлінням Пенсійного фонду України в Чуднівському районі вищевказані вимоги всупереч п.п. 11, 12 ст. 30 Закону не виконані.
За таких обставин, у зв'язку з ненаданням ліквідатором Управлінням Пенсійного фонду України в Чуднівському районі доказів про виконання вищевказаних вимог Закону, звіту про хід ліквідаційної процедури господарський суд позбавлений можливості встановити обставини у справі, необхідні для надання оцінки судом правомірності та ефективності дій ліквідатора у ліквідаційній процедурі, а також розгляду даної справи упродовж розумного строку, як того передбачає ст.6 Європейської конвенції з прав людини та свідчить про неналежну організацію роботи Управління Пенсійного фонду України в Чуднівському районі, допущені недоліки в її діяльності.
Згідно ст. 115 ГПК України рішення, ухвали, постанови господарського суду, що набрали законної сили, є обов'язковими на всій території України і виконуються у порядку, встановлену Законом України "Про виконавче провадження".
Також, відповідно до ст. 13 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" судові рішення, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання усіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними та юридичними особами та їх об'єднаннями на всій території України.
Враховуючи вищевикладене, господарський суд прийшов до висновку про необхідність надіслання окремої ухвали Управлінню Пенсійного фонду України в Чуднівському районі з метою виявлення причин неналежного виконання вимог ухвал суду, їх усунення та недопущення подібних порушень в подальшому.
Керуючись ст. ст. 86, 90 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
УХВАЛИВ:
1. Управлінню Пенсійного фонду України в Чуднівському районі вжити заходів щодо виявлення причин неналежного виконання вимог ухвал господарського суду Житомирської області від 26.09.2013, 05.12.2013 у даній справі, їх усунення та недопущення подібних порушень у подальшому.
2. Про вжиті заходи повідомити господарський суду у встановлений законом строк до 21.04.2014.
Суддя Макаревич В.А.
Список розсилки:
1 - до справи;
2 - Управлінню Пенсійного фонду України в Чуднівському районі - реком. з повідом.
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 25.03.2014 |
Оприлюднено | 27.03.2014 |
Номер документу | 37862595 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні