Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
18 березня 2014 р. № 820/996/14
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого - Судді Архіпової С.В.
при секретарі - Пєнцові М.В.,
за участю: представника позивача - Сосонний Є.В.,
представника відповідача - не прибув,
представника третьої особи - не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу
за позовом Нововодолазької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області
до Товариства з обмеженою відповідальністю «ОВА»
третя особа Державний реєстратор юридичних осіб та Фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби районного управління юстиції Харківської області
про скасування державної реєстрації,
ВСТАНОВИВ :
Позивач, Нововодолазька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Харківській області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовною заявою до відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю «ОВА» та просив суд скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів щодо внесених даних до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про зміну юридичної адреси підприємства на Харківська область, Нововодолазький район, с. Охоче, вул. Пролетарська, 8-А.
В судовому засіданні представник позивача заявлені позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив їх задовольнити, виходячи із доводів позовної заяви.
Представник відповідача та третьої особи, повідомлені належним чином про дату, час та місце розгляду справи, в судове засідання не прибули без повідомлення причин.
Заслухавши пояснення представника позивача та дослідивши матеріали справи, суд доходить висновку про необґрунтованість заявлених позовних вимог та необхідність в їх задоволенні відмовити, керуючись наступним.
Так, судом встановлено, що 05.09.2000 року проведено державну реєстрацію ТОВ «ОВА» зареєстровано як юридичну особу.
18.07.2013 року до Єдиного державного реєстру внесено зміни до відомостей про місцезнаходження підприємства відповідача та зазначено адресу: 63262, Харківська область, Нововодолазький район, с. Охоче, вул. Пролетарська, 8-А.
При проведенні працівниками Нововодолазької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області перевірки щодо наявності підприємства відповідача за адресою реєстрації: 63262, Харківська область, Нововодолазький район, с. Охоче, вул. Пролетарська, 8-А, встановлено, що за даною адресою підприємство не знаходиться. На підтвердження вказаної обставини позивач посилається на довідку про встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків № 1561/7/0750-04 від 12.12.2013 року та актом перевірки місцезнаходження платника податків, що визначено у реєстраційних даних ТОВ «ОВА» (код 31063935) №35 від 09.12.2013 року
Посилаючись на відсутність відповідача за місцезнаходженням, позивач просить суд скасувати державну реєстрацію змін до його установчих документів про внесення даних про зміну юридичної адреси, зазначаючи, що відповідач фактично не мав наміру здійснювати свою підприємницьку діяльність за новою адресою.
Проте суд не погоджується із позицією позивача з наступних підстав.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб -підприємців регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців".
Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців це автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців.
Згідно з визначенням, наданим у ст.1 зазначеного вище Закону, місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.
Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Згідно з ч.3 ст.4 зазначеного Закону зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців проводиться державним реєстратором виключно у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи-підприємця.
Відповідно до ч.1 ст.6 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" державний реєстратор на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб -підприємців.
Відповідно до частин 1, 2, 4, 6 статті 14 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передача реєстраційних справ здійснюється в разі зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи - підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці.
Передача реєстраційних справ у випадку, який передбачено абзацом другим частини першої цієї статті, здійснюється на підставі державної реєстрації відповідних змін до установчих документів юридичної особи або державної реєстрації зміни місця проживання фізичної особи - підприємця.
За наявності підстави, що передбачена абзацом другим частини першої цієї статті, державний реєстратор протягом десяти робочих днів з дати державної реєстрації зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця зобов'язаний передати за описом реєстраційну справу державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи або за новим місцем проживання фізичної особи - підприємця.
Державний реєстратор, який отримав реєстраційну справу, зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дати її прийому повідомити рекомендованим листом юридичну особу або фізичну особу - підприємця про зміну місцезнаходження реєстраційної справи та внести до Єдиного державного реєстру запис про зміну місцезнаходження реєстраційної справи.
Статтею 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" визначений перелік документів, які юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) для державної реєстрації змін до установчих документів. Частиною 7 вказаної статті передбачено, що державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.
Згідно ч.3 ст.8 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.
Проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи здійснюється за процедурами, передбаченими частинами першою - п'ятою статті 25 та частинами другою-третьою статті 27 цього Закону для проведення державної реєстрації юридичної особи.
В даній справі судом встановлено, що 18.07.2013 року державний реєстратор юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби районного управління юстиції Харківської області здійснив державну реєстрацію змін до установчих документів відповідача, пов'язаних із зміною місцезнаходження підприємства в порядку, визначеному ст. 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців".
Пунктом 67.2 ст.67 Податкового кодексу України передбачено, що органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін саме до установчих документів.
Згідно з записом про реєстраційну дію, який був вчинений, відбулась зміна саме місцезнаходження відповідача, проте не реєстрація змін до установчих документів.
Частиною 1 ст. 31 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" визначено, що у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи, суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
З положень вказаної норми права слідує, що орган державної податкової служби України наділений повноваженнями на звернення до суду з позовом саме стосовно скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Відповідно до ч.2 ст.81 Цивільного кодексу України юридична особа приватного права створюється на підставі установчих документів відповідно до статті 87 цього Кодексу.
Аналізуючи норми Цивільного кодексу України, суд доходить висновку, що положення ст.87 ЦК України, які визначають порядок складання і затвердження установчих документів та положення ст.88 ЦК України, які встановлюють вимоги до змісту установчих документів, не передбачають внесення до статуту суб'єкта господарювання відомостей про місцезнаходження цього суб'єкта.
Приписи ст.57 Господарського кодексу України також не містять вимог про включення до змісту установчих документів, якими в розумінні наведеної норми права є рішення про утворення або засновницький договір, а у випадках, передбачених законом, статут (положення) суб'єкта господарювання, відомостей про місцезнаходження суб'єкта господарювання.
Зміна місцезнаходження відповідача не пов'язана із внесенням змін до установчих документів даної особи, що підтверджується також найменуванням спірного реєстраційного запису -"Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані із змінами в установчих документах".
Отже, дії по внесенню змін до відомостей, які містяться в Єдиному державному реєстрі відносно відповідача про зміну місцезнаходження, здійснені державними реєстраторами відповідно до вимог чинного законодавства. Порушень закону, які б слугували підставою для визнання недійсними та скасування записів, судом не встановлено.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Позивачем у справі, який є також суб'єктом владних повноважень, до суду не надано належних та допустимих доказів в обґрунтування своєї правової позиції. Судом при розгляді справи таких доказів не встановлено.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 94, 160, 161, 162, 163, 186 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
В задоволенні адміністративного позову Нововодолазької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «ОВА» , третя особа Державний реєстратор юридичних осіб та Фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби районного управління юстиції Харківської області про скасування державної реєстрації, - відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги у десятиденний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня отримання копії постанови. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання апеляційної скарги обчислюється з дня отримання нею копії постанови.
Повний текст постанови складено та підписано 24 березня 2014 року.
Головуючий суддя (підпис) С.В. Архіпова
З оригіналом згідно. Оригінал в справі суду. Постанова не набрала чинності.
Суддя С.В. Архіпова
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.03.2014 |
Оприлюднено | 27.03.2014 |
Номер документу | 37866786 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Архіпова С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні