Постанова
від 27.02.2014 по справі 808/10113/13-а
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 лютого 2014 року о/об 12 год. 04 хв. Справа № 808/10113/13-а м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Філоненко Ю.М., розглянувши у місті Запоріжжі у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг

до Кредитної спілки «Кредо»

про стягнення штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг,

ВСТАНОВИВ:

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (надалі - позивач або Нацкомфінпослуг) звернулась до Запорізького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом про стягнення з Кредитної спілки «Кредо» (надалі - відповідач або КС «Кредо») 5100 грн. 00 коп. штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг.

У позовній заяві зазначено, що Постановою №134/15/3 про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 03.07.2013 до відповідача застосовано штраф у розмірі 5100 грн. 00 коп. за неподання КС «Кредо» звітних даних за 9 місяців 2012 року, 2012 рік та за І квартал 2013 року, передбачених пп.2.2.2-2.2.3 п.2.2 розділу ІІ «Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг», затвердженого 25.12.2003 розпорядженням Держфінпослуг №177, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 19.01.2004 за №69/8668. Вказаний штраф добровільно відповідачем не сплачений, тому Нацкомфінпослуг подано позов про його стягнення.

Позивач у позові просить розглянути справу за відсутності його представника.

Відповідач у судове засідання не прибув. Про дату, час і місце судового розгляду справи повідомлявся належним чином. Заяв, клопотань до суду не подавав.

Відповідно до ч.1 ст.41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Згідно з ч.4 ст.128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з'ясував наступне.

КС «Кредо» зареєстрована як юридична особа за адресою: 72503, Запорізька область, Якимівський район, смт.Якимівка, вул.Леніна, буд.77, кв.3. Відповідач має ідентифікаційний код 26404870.

Відповідно до ч.1 ст.22 Закону України «Про кредитні спілки» кредитна спілка зобов'язана вести оперативний і бухгалтерський облік результатів своєї діяльності відповідно до законодавства України, а також статистичну звітність та подавати її в установлених порядку та обсязі органам статистики. Кредитна спілка подає Уповноваженому органу фінансову звітність та інші звітні дані в обсягах, формах та у строки, встановлені Уповноваженим органом, а також надає на запити Уповноваженого органу необхідні пояснення щодо звітних даних. Голова правління несе персональну відповідальність за достовірність та повноту фінансової звітності та інших звітних даних. Достовірність і повнота річної звітності кредитної спілки повинна бути підтверджена незалежним аудитором (аудиторською фірмою), визначеним загальними зборами кредитної спілки. Аудиторський висновок подається Уповноваженому органу та представляється загальним зборам кредитної спілки.

Як зазначено у пп.2.2.2 п.2.2 розділу ІІ «Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг» (у редакції на час вчинення правопорушення), звітним періодом для складання форм звітних даних, які надаються до Нацкомфінпослуг, є календарний рік. Форми звітних даних складаються щокварталу наростаючим підсумком з початку звітного періоду. Кредитні спілки складають звітні дані за станом на кінець останнього дня кварталу (року). Звітні дані за квартал подаються не пізніше 25-го числа місяця, що настає за звітним кварталом, звітні дані за рік - не пізніше 20 лютого року, наступного за звітним роком. У разі якщо останній день подання форм звітних даних є неробочим, термін подання продовжується до першого, після неробочого, робочого дня включно. У разі надання звітності безпосередньо до Нацкомфінпослуг датою подання є дата реєстрації паперових форм звітності у Нацкомфінпослуг. При надходженні звітності поштою дата подання визначається за поштовим штемпелем підприємства (відділення) зв'язку, що обслуговує відправника. При невиконанні цих умов звітні дані вважаються поданими несвоєчасно.

Згідно з пп.2.2.3 п.2.2 розділу ІІ «Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг» (у редакції на час вчинення правопорушення) звітні дані подаються в електронній та паперовій формах та обсязі, які встановлені цим Порядком у форматі, визначеному Нацкомфінпослуг. У разі невідповідності електронної форми звітних даних паперовій Нацкомфінпослуг протягом 10 робочих днів повідомляє кредитну спілку про неприйняття звітних даних з указанням причин, за якими звітні дані не були прийняті. Кредитна спілка протягом трьох робочих днів повинна усунути ці причини та надати звітні дані повторно. Додатки в паперовій формі подаються у швидкозшивачі, пронумерованими, прошитими та затвердженими підписом керівника кредитної спілки, головного бухгалтера та печаткою кредитної спілки. Інформація, що відображена в паперовій формі, має відповідати електронній формі. Ідентичність даних у паперовій та електронній формах підтверджується підписами керівника кредитної спілки, головного бухгалтера та печаткою кредитної спілки (додаток 1). Звітні дані в електронній формі складаються та подаються кредитними спілками через web-інтерфейс на офіційному сайті Нацкомфінпослуг у режимі on-line.

Відповідачем не надано до суду доказів у спростування відомостей, зазначених у Постанові №134/15/3 про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 03.07.2013 про неподання КС «Кредо» звітних даних за 9 місяців 2012 року, 2012 рік та за І квартал 2013 року.

У разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону (ч.1 ст.39 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг»).

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів (ч.2 ст.39 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг»).

Відповідно до п.3 ч.1 ст.40 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такі заходи впливу: накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Як зазначено у п.2 ч.1 ст.41 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», уповноважений орган застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за: неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно з ч.1 ст.42 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою Уповноваженого органу, його заступниками, директорами департаментів чи головою відповідного територіального управління після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення.

03.07.2013 директором департаменту регулювання та нагляду за кредитними установами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг винесено відносно відповідача Постанову №134/15/3 про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг. Сума штрафних санкцій становить 5100 грн. 00 коп.

Отже, суд приходить до висновку про обґрунтоване застосування позивачем штрафних санкцій до відповідача. Розмір санкції відповідає вимогам п.2 ч.1 ст.41 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг».

Як свідчать матеріали справи, станом на день судового розгляду справи, відповідачем Постанову №134/15/3 про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 03.07.2013 - не виконано, штраф у сумі 5100 грн. 00 коп. - не сплачено.

Відповідачем не надано до суду жодних доказів скасування Постанови №134/15/3 про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 03.07.2013.

Як зазначено у п.2.4 «Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України», затвердженого 20.11.2012 розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг №2319, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.12.2012 за №2112/22424, штрафні санкції (штрафи) накладаються Головою Нацкомфінпослуг та директорами департаментів за напрямами здійснення нагляду за окремими ринками фінансових послуг. У разі несплати штрафу особою в добровільному порядку у строк, передбачений постановою, він стягується Нацкомфінпослуг у судовому порядку.

Виходячи з викладеного суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

З урахуванням прийняття судового рішення на користь позивача - Нацкомфінпослуг (суб'єкта владних повноважень), приписів ч.4 ст.94 КАС України, та того факту, що судові витрати, до яких входить і судовий збір, сплачені позивачем при подачі позову, суд вважає за можливе звільнити відповідача від сплати судового збору.

Керуючись ст.ст.2, 71, 94, 158-163 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Кредитної спілки «Кредо» (72503, Запорізька область, Якимівський район, смт.Якимівка, вул.Леніна, буд.77, кв.3, ідентифікаційний код 26404870) на користь Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106) штраф у сумі 5100 грн. 00 коп. (п'ять тисяч сто гривень нуль копійок).

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.ст.167, 186, 254 КАС України.

Постанова суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.167, 186 КАС України.

Постанова виготовлена у повному обсязі 27.02.2014.

Суддя О.О. Прасов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.02.2014
Оприлюднено28.03.2014
Номер документу37868960
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/10113/13-а

Постанова від 27.02.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 10.02.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні