cpg1251
9.4
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
24 березня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/332/14
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Чиркін С.М., розглянувши у порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Кредитної спілки «Луганські фінанси» про стягнення штрафу в сумі 5100,00 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
20 січня 2014 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Кредитної спілки «Луганські фінанси» про стягнення штрафу в сумі 5100,00 грн.
Свої вимоги позивач мотивує тим, що Кредитна спілка «Луганські фінанси» внесена до Переліку юридичних осіб, які мають право надавати фінансові послуги. 14 червня 2013 року Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, складено акт про правопорушення законодавства про фінансові послуги №155/15/3, відповідно до якого відповідачем до позивача не було подано звітні данні за 9 місяців 2012 року, за 2012 рік та за І квартал 2013 року. На підставі зазначеного акту до Кредитної спілки «Луганські фінанси» було застосовано захід впливу у вигляді штрафу у розмірі 5100,00 грн., викладеного постановою від 03.07.2013 №133/15/3, яка була направлена на адресу відповідача рекомендованим листом. На момент пред'явлення позову, документів, які б підтверджували виконання зазначеної постанови до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг не надходило, отже, сума штрафу у розмірі 5100,00 грн. не була перерахована до Державного бюджету України.
На підставі викладеного позивач просить стягнути з відповідача до Державного бюджету України штраф у сумі 5100,00 грн.
Згідно п.4 ч.1 ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження.
Ухвалою суду від 03 лютого 2014 року відкрито справу у скороченому провадженні.
Відповідачу запропоновано у 10 денний строк з дня одержання ухвали про відкриття скороченого провадження надати на адресу Луганського окружного адміністративного суду заперечення проти позову та необхідні документи або письмову заяву про визнання позову.
11 березня 2014 року до суду повернулись конверти без вручення відповідачу з довідкою про повернення за причиною «за закінченням терміну зберігання» (а.с. 42-43).
Відповідно до ч.11 ст.35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
З огляду на вищезазначене, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином для реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів.
Відповідно до частини 6 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних в матеріалах справи доказів.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наявних у матеріалах справи доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд прийшов до наступного.
Відповідно до пункту 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 №1070, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» від 12.07.2001 року №2664-III (далі - Закон №2664) фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.
Відповідач набув статусу фінансової установи шляхом внесення до Державного реєстру фінансових установ, який ведеться Нацкомфінпослуг, та є суб'єктом нагляду.
Статтею 39 Закону №2664 передбачено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.
Відповідно до ст. 40, 41 Закону №2664, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такі заходи впливу:
1) зобов'язати порушника вжити заходів для усунення порушення;
2) вимагати скликання позачергових зборів учасників фінансової установи;
3) накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону;
4) тимчасово зупиняти або анулювати ліцензію на право здійснення діяльності з надання фінансових послуг;
5) відсторонювати керівництво від управління фінансовою установою та призначати тимчасову адміністрацію;
6) затверджувати план відновлення фінансової стабільності фінансової установи;
7) виключати відповідно до законодавства учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) з Державного реєстр фінансових установ або реєстру осіб, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги. У разі якщо порушення та його наслідки усунені порушником самостійно до застосування заходів впливу, крім випадків, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону, Уповноважений орган не застосовує заходи впливу за таке порушення;
8) установлювати для небанківських фінансових груп підвищені економічні нормативи, ліміти та обмеження щодо здійснення окремих видів операцій.
9) виносити рішення про заборону недержавним пенсійним фондам - суб'єктам другого рівня системи пенсійного забезпечення укладати нові пенсійні контракти з учасниками накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування у разі порушення вимог, установлених для таких недержавних пенсійних фондів законом та ліцензійними умовами. Порядок та умови застосування заходів впливу встановлюються законами України та нормативно-правовими актами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.
Рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, щодо застосування заходів впливу у вигляді тимчасової адміністрації є виконавчим документом.
Уповноважений орган застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за:
1) провадження діяльності на ринках фінансових послуг, для якої законом встановлені вимоги щодо одержання ліцензії та/або реєстрації, без відповідної ліцензії та/або реєстрації - у розмірі від 1000 до 10000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
2) неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
3) ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпорядження, рішення Уповноваженого органу про усунення порушення щодо надання фінансових послуг - у розмірі від 100 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про застосування штрафних санкцій може бути оскаржено в суді. Штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.
Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг складено Акт про правопорушення законодавства про фінансові послуги КС «Луганські фінанси» №155/15/3 від 14.06.2013 (а.с. 7-8).
Відповідно до Акта №155/15/3 від 14.06.2013 відповідачем не надано до Нацкомфінпослуг звітні дані Кредитної спілки «Луганські фінанси» за 9 місяців 2012 року, за 2012 рік та за І квартал 2013 року.
Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, на адресу відповідача було направлено Акт №155/15/3 від 14.06.2013 про правопорушення законодавства про фінансові послуги КС «Луганські фінанси» та повідомлено про розгляд справи (а.с. 6, 9).
Відповідно до Постанови про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг №133/15/3 від 03.07.2013 (далі - Постанова), винесеної на підставі акту встановлено, що відповідачем порушено вимоги:
- абзацу другого частини першої статті 22 Закону України «Про кредитні спілки», яким передбачено, що кредитна спілка подає Уповноваженому органу фінансову звітність та інші звітні дані в обсягах, формах та у строки, встановлені Уповноваженим органом;
- абзацу другого підпункту 2.2.2 пункту 2.2. розділу 2 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 25.12.2003 №177, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.01.2004 та №69/8668 (Далі - Порядок), відповідно до якого звітні дані за квартал подаються не пізніше 25-го числа місця, що настає за звітним кварталом, звітні дані за рік - не пізніше 20 лютого року, наступного за звітним роком;
- абзацу першого, абзацу четвертого підпункту 2.2.3 пункту 2.2 розділу 2 Порядку, якими передбачено, що звітні дані подаються в електронній та паперовій формах та обсязі, які встановлені Порядком. Звітні дані в електронній формі складаються та подаються кредитними спілками через web-інтерфейс на офіційному сайті Нацкомфінпослуг у режимі on-line.
Постановою №133/15/3 від 03.07.2013 до відповідача було застосовано захід впливу у вигляді штрафу у розмірі 5100,00 грн. (а.с. 11-12).
Постанова була надіслана на адресу відповідача: 91055, м.Луганськ, вул.Советская, буд.51, кв.13 рекомендованим листом з повідомленням, однак конверт був повернутий без вручення згідно довідки Укрпошти з причини «за зазначеною адресою не проживає» (а.с. 15).
Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців місцезнаходженням Кредитної спілки «Луганські фінанси» є: 91955, Луганська область, м.Луганськ, Ленінський район, вул.Советская, буд. 51, кв. 13 (а.с. 16).
Станом на дату розгляду справи доказів сплати відповідачем штрафних санкцій в сумі 5100,00 грн. або оскарження постанови про накладення санкцій за правопорушення відповідачем суду не надано.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Кредитної спілки «Луганські фінанси» про стягнення штрафу в сумі 5100,00 грн. є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Щодо питання про розподіл судових витрат суд зазначає наступне.
Відповідно до ч.4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Згідно зі статтею 4 Закону України "Про судовий збір" від 08 липня 2011 року №3674-VІ, який набрав чинності з 01 листопада 2011 року, за подання адміністративного позову майнового характеру сплачується судовий збір у розмірі 2 відсотків розміру майнових вимог, але не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 4 розмірів мінімальної заробітної плати.
Ч.3 ст.4 ЗУ "Про судовий збір" передбачено, що під час подання адміністративного позову майнового характеру сплачується 10 відсотків розміру ставки судового збору. Решта суми судового збору стягується з позивача або відповідача пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимоги.
Ухвалою суду від 03 лютого 2014 року позивачу було відстрочено сплату судового збору до розгляду справи по суті.
Позивачем заявлено майнові вимоги про стягнення з відповідача штрафу у сумі 5100,00 грн.
Враховуючи вищевикладене, беручи до уваги задоволення адміністративного позову на користь суб'єкта владних повноважень, суд приходить до висновку про стягнення з позивача на користь державного бюджету 10 відсотків розміру ставки судового збору (1827,00 грн.), сплату якого було відстрочено до розгляду справи по суті.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 17, 87, 94, 98, 158-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Кредитної спілки «Луганські фінанси» про стягнення штрафу в сумі 5100,00 грн., задовольнити повністю.
Стягнути з Кредитної спілки «Луганські фінанси» (91055, Луганська область, м.Луганськ, Ленінський район, вул.Советская, буд.51, кв.13, код ЄДРПОУ 35554389) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцезнаходженням платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106) штраф у сумі 5100,00 грн. (п'ять тисяч сто гривень 00 коп.).
Стягнути з Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, на користь Державного бюджету України судовий збір у сумі 182, 70 грн. (сто вісімдесят дві гривні 70 коп.).
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, підлягає негайному виконанню.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Суддя С.М. Чиркін
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.03.2014 |
Оприлюднено | 28.03.2014 |
Номер документу | 37871710 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.М. Чиркін
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні