5.1.2
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
25 березня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/2005/14
Луганський окружний адміністративний суд у складі
Головуючого судді Чиркіна С.М.
при секретарі судового засідання Барашко М.В.
за участю:
представника позивача: Богданова В.А.
представника відповідача: Титаренко С.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Територіального управління Держгірпромнагляду у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Енерго -Восток» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду , -
ВСТАНОВИВ:
21 березня 2014 року територіальне управління Держгірпромнагляду у Луганській області Краснолуцька державна регіональна гірничотехнічна інспекція нагляду у вугільній промисловості (далі - позивач) звернулось до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Енерго -Восток» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду.
В обгрунтування позовних вимог зазначено, що відповідно до наказу №366 від 17.03.2014 року та направлення на перевірку №80/03 від 17.03.2014 року у період з 17.03.2014 року по 20.03.2014 року посадовими особами тер управління проведено позапланову перевірку ведення робіт підвищеної небезпеки відповідача.
Під час перевірки виявлено 13 порушень нормативно - правових актів з охорони праці ( охорони надр), які створюють загрозу життю та здоров'ю людей, про що зазначено у акті.
З посиланням на вимоги ЗУ «Про основні засади державного нагляду ( контролю у сфері господарської діяльності», ЗУ «Про охорону праці», Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду державного нагляду ( контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 № 826 просить застосування заходи реагування у сфері державного нагляду шляхом повного зупинення роботи виробничих дільниць, а саме ведення гірничих робіт в межах виїмкової дільниці 2 східної лави плату h10H, у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю людей.
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги, надав пояснення аналогічні викладеному позовній заяві.
Представник відповідача у судовому засіданні просив відмовити в задоволенні позову, в наданому письмовому запереченні зазначив, що на теперішній час вказані в акті порушення підприємством усунені в повному обсязі, про що свідчить акт повторної перевірки №БВ -5/3 від 24.03.2014 року.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, встановивши обставини у справі та відповідні їм правовідносини, та надавши оцінку доказам, суд прийшов до наступного.
Згідно до п. 1 Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 року № 408/2011, Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України (Держгірпромнагляд України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра надзвичайних ситуацій України.
Держгірпромнагляд України входить до системи органів виконавчої влади та забезпечує реалізацію державної політики з промислової безпеки, охорони праці, державного гірничого нагляду, охорони надр та державного регулювання у сфері безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення.
Відповідно до п.6 даного Положення Держгірпромнагляд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, у місті обласного значення Кривий Ріг.
Наказом Держгірпромнагляду України від 02.12.2011 № 186-к затверджено Положення про територіальне управління Держгірпромнагляду України у Луганській області (далі - теруправління), згідно пункту 1 якого, територіальне управління є територіальним органом, який діє у складі Держгірпромнагляду України у та їй підпорядковується.
Відповідно до вимог ст.38 Закону України "Про охорону праці" державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.
Відповідно до ст.1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
Згідно п.п.7 п.4 Положення про теруправління, територіальне управління відповідно до покладених на нього завдань:
здійснює у визначеному порядку державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю, у тому числі з питань:
будівництва, реконструкції та експлуатації об'єктів підвищеної небезпеки, потенційно небезпечних об'єктів і виробництв;
видобування вуглеводнів, їх транспортування, переробки та використання на підприємствах, в установах та організаціях;
застосування технологій, технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва;
забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту;
виготовлення, монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження, випробування і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва;
облаштування системами автоматичного контролю і управління технологічними процесами та станом виробничого середовища;
проведення робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, а також утилізації зброї, звичайних видів боєприпасів, виробів ракетної техніки та палива, вибухових матеріалів військового призначення, окрім вибухових матеріалів, призначених для військового та спеціального використання.
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Енерго -Восток», і.к.36649654, керівник -Титаренко С.О., місцезнаходження -94655, Луганська обл.,Антрацитівський район, с-ще Тамара,б.7,кв.4.
Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що відповідно до наказу № 366 від 17.03.2014 року ( а.с.13) та направлення на перевірку № 80/03 від 17.03.2014 року ( а.с.14) у період з 17.03.2014 року по 20.03.2014 року посадовими особами ТУ Держгірпромнагляду проведено позапланову перевірку суб'єкта господарювання - ТОВ «Енерго-Восток», 94655, Луганська область, Антрацитівський район, сел.Тамара,7/4, ЄДРПОУ 36649654 КВЕД 05.10 щодо дотримання вимог законодавчих актів з охорони праці та промислової безпеки ведення гірничих робіт в межах виїмкової дільниці 2 східної лави пласта h10H.
За результатами перевірки позивачем складено акт перевірки суб'єкта господарювання від 20.03.2014 № НС -6/3 (а.с.15-18).
У зв'язку з виявленням порушень, зазначених у рядку 1.1.,2.4-2.6, 4.1.-4.3,5.1-5.6 наведено в таблиці, відповідача попереджено про необхідність негайного зупинення робіт ( виробництва) ведення гірничих робіт в межах виїмкової дільниці 2 східної лави пласта h10H.( а.с.17-18).
Зазначений акт підписаний уповноваженими представниками сторін без зауважень.
Статтею 4 Закону України "Про охорону праці " визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.
Відповідно до Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 року № 826 (далі - Положення), загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.
Пунктом 2.26 Положення передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки:
порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників;
порушень вимог Кодексу України про надра;
відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;
не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки;
виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.
У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.
Враховуючи зазначене, у зв'язку з виникненням загрози життю та/або здоров'ю людей з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей є підстави для повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів і споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних.
Відповідно до п.5 ст.4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - Закон № 877) повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
На підставі ч.1 ст.183-2 КАС України справи, щодо застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням, розглядаються у скороченому проваджені. На підставі статті 256 КАС України негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.
21 березня 2014 року на адресу позивача від відповідача надійшло повідомлення про усунення виявлених порушень.
Згідно акту перевірки від 24.03.2014 року № БВ 5/3 - в частині достовірності повідомлення відповідача про усунення порушень, в розділі V якого зазначено - «порушення , що вказані в акті перевірки від 20 березня 2014 року № НС-6/3, усунені в повному обсязі».
Зазначений акт підписаний уповноваженими представниками сторін.
Враховуючи вищевикладене, беручи до уваги усунення відповідачем виявлених порушень, які створювали загрозу життю та здоров'ю людей, суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позовних вимог.
Щодо питання про розподіл судових витрат суд зазначає наступне.
При зверненні до суду з адміністративним позовом позивачем не було сплачено судовий збір в розмірі, встановленому Законом.
Ухвалою суду від 21 березня 2014 року було відстрочено Територіальному управлінню Держгірпромнагляду у Луганській області, сплату судового збору до винесення судового рішення по справі.
На час розгляду справи судовий збір позивачем не сплачено.
Згідно зі статтею 4 Закону України "Про судовий збір" від 08 липня 2011 року № 3674-VІ, який набрав чинності з 01 листопада 2011 року, за подання адміністративного позову немайнового характеру сплачується судовий збір у розмірі 0,06 розміру мінімальної заробітної плати.
Вказані позивачем обставини в обґрунтування клопотання про звільнення від сплати судового збору не є підтвердженням тяжкого матеріального стану та підставою для звільнення позивача від сплати судового збору.
Зважаючи, що позивача не звільнено від сплати судового збору, а статтею 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення з відповідача, суд дійшов висновку про стягнення з позивача на користь Державного бюджету України судового збору у розмірі 73,08 грн.
Керуючись ст.ст. 2, 17, 72, 87, 94, 98, 136, 158 - 163, 167, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністративного позову Територіального управління Держгірпромнагляду у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Енерго -Восток» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду відмовити за необгрунтованістю.
Стягнути з територіального управління Держгірпромнагляду у Луганській області на користь Державного бюджету України судові зі сплати судового збору в розмірі 73,08 (сімдесят три гривні 08 коп.).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови складено та підписано 26 березня 2014 року.
Суддя С.М. Чиркін
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.03.2014 |
Оприлюднено | 31.03.2014 |
Номер документу | 37871889 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.М. Чиркін
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні