Ухвала
від 27.03.2014 по справі 905/297/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46

У Х В А Л А

по справі про банкрутство

27.03.2014р. Справа № 905/297/14

розглянувши матеріали за заявою боржника (заявника) Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО СОЮЗ 2012", м.Донецьк (код ЄДРПОУ 38470621)

про банкрутство

ліквідатор - голова ліквідаційної комісії Кравченко Н.І.

Суддя Лейба М.О.

Представники:

ліквідатор: Зарицка О.В. - за довіреністю

Товариство з обмеженою відповідальністю "АГРО СОЮЗ 2012", м.Донецьк звернулося до господарського суду Донецької області із заявою про порушення справи про банкрутство на підставі ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", яка передбачає особливості застосування процедури банкрутства до боржника, що ліквідується власником.

Ухвалою господарського суду Донецької області від 17.01.2014р. заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО СОЮЗ 2012", м.Донецьк про порушення справи про банкрутство прийнято до розгляду та підготовче засідання суду призначено на 24.01.2014р.

Враховуючи наявність клопотання боржника про покладення обов'язку ліквідатора на голову ліквідаційної комісії Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО СОЮЗ 2012" у порядку ч.2 ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", суд при прийнятті заяви не здійснює заходи щодо автоматичного визначення кандидатури арбітражного керуючого.

Ухвалою від 24.01.2014р. за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО СОЮЗ 2012", м.Донецьк господарським судом Донецької області відносно нього порушена справа про банкрутство за приписами ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"; введений мораторій на задоволення вимог кредиторів.

Постановою суду від 30.01.2014р. боржник визнаний банкрутом, відкрита ліквідаційна процедура строком на 3 місяці до 30.04.2014р. та ліквідатором призначено Кравченко Наталію Ігорівну.

Відповідно до ч.3 ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" кредитори мають право заявити свої вимоги до боржника, який ліквідується, у місячний строк з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом.

Офіційне оприлюднення на веб-сайті Вищого господарського суду України повідомлення про визнання банкрутом і про відкриття ліквідаційної процедури Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО СОЮЗ 2012", м. Донецьк було здійснено 30.01.2014р. №720.

За результатами ліквідаційної процедури ліквідатор надав до суду для затвердження звіт про проведену роботу та ліквідаційний баланс, які призначені до розгляду в судовому засіданні на 27.03.2014р.

27.03.2014р. до господарського суду Донецької області від представника ліквідатора надійшло клопотання для долучення до матеріалів справи.

Надані документи долучені до матеріалів справи.

Господарський суд, розглянувши в судовому засіданні 27.02.2014р. дані звіту та ліквідаційного балансу, а також додані до них документи, встановив:

У відповідності з вимогами ст.46 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» ліквідатором був складений реєстр вимог кредиторів, який доданий до звіту ліквідатора та складається з вимог єдиного кредитора - Товариства з обмеженою відповідальністю "ОСКАР МТ", м. Донецьк.

На виконання вимог ст.41 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в ході ліквідаційної процедури з метою встановлення майна та майнових активів, належних підприємству-банкрута проведено інвентаризацію майна боржника та направлені відповідні запити до органів реєстрації прав володіння майном. В результаті здійснених заходів щодо виявлення майна банкрута, ліквідатором встановлено, що активи боржника боржника станом на дату порушення справи про банкрутство відсутні. Таким чином, після завершення ліквідаційної процедури будь-які інші майнові активи, необхідні для ведення виробничої діяльності у боржника відсутні, що підтверджується запитами ліквідатора банкрута та відповідями на них відповідних державних органів, що здійснюють реєстрацію та облік рухомого та нерухомого майна, та даними інвентаризації.

Поданий ліквідатором ліквідаційний баланс банкрута підтверджує неплатоспроможність підприємства та відповідає його дійсному майновому стану.

В зв'язку з недостатністю майнових активів боржника кредиторські вимоги залишилися незадоволеними та відповідно до приписів п.5 ст.45 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» вважаються погашеними.

Відповідно до ст.46 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.

Станом на теперішній час зауважень та заперечень стосовно проведення ліквідаційної процедури до суду не надходило.

Щодо наявного в матеріалах справи клопотання Державної податкової інспекції у Куйбишевському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області про зупинення провадження по справі, господарський суд зазначає, що вказане клопотання задоволенню не підлягає з огляду на наступне:

Відповідно до частини 2 ст.4 -1 Господарського процесуального кодексу України, провадження у справах про банкрутство здійснюється у порядку, передбаченому цим кодексом з врахуванням вимог Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», норми якого, як спеціальні норми права, превалюють у застосуванні над загальними нормами Господарського процесуального кодексу України.

За змістом вказаних нормативних актів господарський суд приймає судові рішення (ухвали, постанови) у межах провадження у справі про банкрутство у випадках та порядку прямо передбачених Законом.

Системний аналіз норм діючого законодавства свідчить, що приписами ст.79 Господарського процесуального кодексу України, які містять вичерпний перелік підстав для зупинення провадження по справі та Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» не передбачено винесення в межах провадження у справі про банкрутство судових рішень про зупинення провадження у справі про банкрутство.

Разом з тим, норми Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» та Податкового кодексу України не містять положень про те, що підприємство не може бути визнано господарським судом банкрутом чи ліквідоване за рішенням суду, у зв'язку з необхідністю проведення позапланової документальної перевірки підприємства банкрута податковим органом.

Як вбачається з матеріалів справи, 06.12.2013р. голова ліквідаційної комісії повідомив Державну податкову інспекцію у Куйбишевському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області про припинення діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО СОЮЗ 2012", м. Донецьк, що підтверджується наданими копіями листа № 3, реєстра поштових відправлень №17 від 06.12.2013р. та поштової квитанції.

Матеріали справи №905/297/14 також містять дані про те, що Державна податкова інспекція була обізнана про здійснення провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО СОЮЗ 2012", м. Донецьк починаючи з дня порушення провадження у даній справі. Ухвала про порушення провадження у справі про банкрутство була надіслана на адресу Інспекції, про що свідчить штамп канцелярії господарського суду Донецької області на зворотньому боці ухвали.

Частина ст.23 Закону про банкрутство встановлює порядок пред'явлення кредиторами своїх вимог до боржника, який включає також подання до господарського суду письмових заяв із вимогами до боржника, а також документів, що їх підтверджують.

При цьому слід врахувати, що особливості та порядок заявлення кредиторами претензій до боржника, що ліквідується в порядку ст.95 Закону про банкрутство, визначені положеннями ч.3 вказаної статті та передбачають те, що кредитори мають право заявити свої претензії до боржника, який ліквідується, в місячний строк з дня офіційного оприлюднення постанови про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом.

Отже, у справі про банкрутство боржника, що ліквідується власником, особа може набути статусу кредитора - сторони у справі про банкрутство після прийняття постанови про визнання банкрутом та у разі звернення із кредиторськими вимогами до боржника.

Таким чином, стаття 210 ГК України не встановлює автоматичного визнання цих органів кредиторами у всіх справах про банкрутство. Статус кредитора щодо неплатоспроможного боржника набувається, у тому числі і податковими органами, через вказані вище процедури.

Аналогічна правова позиція відображена у постанові Вищого господарського суду України від 02.07.2013 р. у справі №5017/3407/2012.

Натомість Державна податкова інспекція у Ворошиловському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області, незважаючи на обізнаність про порушення справи про банкрутство та визнання боржника банкрутом, з грошовими вимогами до Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО СОЮЗ 2012" в установленому законом порядку не зверталась.

Доказів звернення до ліквідатора боржника про проведення позапланової перевірки господарської діяльності суб'єкта господарювання, а також неможливість її проведення ДПІ до клопотання не додано.

Статтею 20 Податкового кодексу України зазначено, що органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків в порядку, встановленому цим Кодексом.

Згідно з вимогами ст.ст.75, 78 Податкового кодексу України, проведення документальних позапланових перевірок дотримання вимог податкового законодавства знаходиться у виключної компетенції державної податкової служби, остання не позбавлена права здійснювати, в межах повноважень, свої функції та проводити перевірку дотримання вимог податкового законодавства платником податків до моменту затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу у справі про банкрутство такого платника податків.

Крім цього, в поданому клопотанні Державна податкова інспекція жодним чином не посилається на наявність у Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО СОЮЗ 2012" заборгованості по сплаті податків, зборів (обов'язкових платежів), та відповідно, будь-яких майнових (грошових) претензій до нього, розмір таких претензій (суму вимог), характер вимог (майнові або грошові).

За таких обставин, суд не вбачає встановлених законодавством підстав для зупинення провадження по справі або відмови у затверджені звіту та ліквідаційного балансу, оскільки ліквідатором здійснені усі необхідні заходи у ході ліквідаційної процедури, передбачені Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», щодо виявлення майнових активів боржника.

Оскільки звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс є підсумковими документами, які підтверджують належне проведення ліквідатором всіх заходів ліквідаційної процедури, повне вчинення ним дій по виявленню активів боржника, за результатом розгляду яких суд приймає рішення про можливість відновлення платоспроможності боржника або встановлює неможливість задоволення вимог конкретних кредиторів та приймає рішення про його ліквідацію і припинення провадження у справі, суд вважає, що ліквідатором вжито всіх заходів, необхідних для затвердження ліквідаційного балансу та звіту ліквідатора по даній справі.

За результатами розгляду в судовому засіданні звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу суд визнає їх такими, що підлягають затвердженню, а підприємство-банкрут - ліквідації, оскільки в силу п.2 ст.46 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи-банкрута.

З огляду на викладене суд приймає ухвалу про ліквідацію боржника.

Відповідно до ч.4 ст.83 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.

Враховуючи викладене та керуючись ст.ст.2, 46, ч.1 п.6 ст.83, ст.95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в редакції Закону від 22 грудня 2011 року N 4212-VI, ст.ст.4 -1 , 43, 86 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

У Х В А Л И В :

Затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО СОЮЗ 2012", м. Донецьк (код ЄДРПОУ 38470621) що зареєстровано за адресою: 83008, Донецька область, м. Донецьк, Куйбишевський район, вул.Югославська, буд.28А

Юридичну особу - банкрут Товариство з обмеженою відповідальністю "АГРО СОЮЗ 2012", м. Донецьк (код ЄДРПОУ 38470621)- ліквідувати.

Провадження по справі №905/297/14- припинити.

Кредиторські вимоги, які не були заявлені в установлений Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.

Копію ухвали направити органу, який здійснив державну реєстрацію юридичної особи - банкрута, та органам державної статистики для виключення юридичної особи з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а також власнику майна та органам державної податкової служби за місцезнаходженням банкрута.

Суддя М.О. Лейба

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення27.03.2014
Оприлюднено31.03.2014
Номер документу37883720
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/297/14

Ухвала від 18.02.2014

Господарське

Господарський суд Донецької області

М.О. Лейба

Ухвала від 27.03.2014

Господарське

Господарський суд Донецької області

М.О. Лейба

Ухвала від 14.03.2014

Господарське

Господарський суд Донецької області

М.О. Лейба

Постанова від 30.01.2014

Господарське

Господарський суд Донецької області

М.О. Лейба

Ухвала від 24.01.2014

Господарське

Господарський суд Донецької області

М.О. Лейба

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні