Постанова
від 26.03.2014 по справі 805/3186/14
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 березня 2014 р. Справа № 805/3186/14

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Ткаченко Т.С., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, до Кредитної спілки «Донецьке кредитне товариство» про стягнення штрафу у розмірі 1700,00 грн., -

ВСТАНОВИВ:

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, звернулися до Донецького окружного адміністративного суду із позовом до Кредитної спілки «Донецьке кредитне товариство» про стягнення штрафу у розмірі 1700,00 грн.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що при перевірці подання звітних даних Кредитної спілки «Донецьке кредитне товариство» за 1 півріччя 2013 року Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, було встановлено, що відповідачем порушені вимоги ст. 14 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг"; абз. 2 ч. 1 ст. 22 Закону України «Про кредитні спілки»; абз. 2 пп. 2.2.2 п. 2 розд. 2 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, від 19.01.2004 р. № 177, затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України 25.12.2003 N 177, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 січня 2004 р. за N 69/8668; пп. 2.2.3 п. 2.2 розд. 2 Порядку, про що складено акт про правопорушення законодавства про фінансові послуги від 21.08.2013 р. № 395/15/3 року. На підставі акту позивачем було прийнято постанову № 172/15/3 про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, від 06.09.2013 року, якою до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 1700 гривень. У своїй позовній заяві позивач просив стягнути з відповідача в дохід бюджету вказану суму штрафних санкцій, оскільки відповідачем у встановлений термін добровільно штраф не сплачено, а вищевказану постанову оскаржено не було.

У судове засідання сторони не з'явились.

При цьому, до відділу діловодства та документообігу Донецького окружного адміністративного суду від Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, надійшло клопотання про розгляд справи за відсутністю представника позивача.

Проте, від відповідача до суду повернувся поштовий конверт з відміткою про повернення поштового відправлення «Не значиться».

Оскільки ухвала про відкриття провадження у справі, направлена відповідачу рекомендованим листом за адресою його місцезнаходження, а саме: 83114, м. Донецьк, вул. Університетська, буд. 80Г, оф. 406, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача про судовий розгляд справи виходячи з того, що частиною 4 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються: юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.

Приймаючи до уваги положення ч. 4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до якої у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, та ч. 1 ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, але не більше місяця з дня відкриття провадження у справі, якщо інше не встановлено цим Кодексом, а також ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження на підставі наявних в ній доказів.

З'ясовуючи чи мали місце обставини, якими обґрунтовуються вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, а також чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, суд встановив наступне.

Відповідач - Кредитна спілка «Донецьке кредитне товариство», є юридичною особою (код ЄДРПОУ 26503891).

Як свідчать матеріали справи, позивачем було проведено перевірку щодо подання звітних даних Кредитної спілки «Донецьке кредитне товариство» за 1 півріччя 2013 року, про що складено акт про правопорушення законодавства про фінансові послуги від 21.08.2013 р. № 395/15/3 року.

Так, вказаним актом зафіксовано порушення відповідачем:

- ст. 14 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг";

- абз. 2 ч. 1 ст. 22 Закону України «Про кредитні спілки»;

- абз. 2 пп. 2.2.2 п. 2 розд. 2 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, від 19.01.2004 р. № 177, затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України 25.12.2003 N 177, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 січня 2004 р. за N 69/8668;

- пп. 2.2.3 п. 2.2 розд. 2 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, від 19.01.2004 р. № 177, затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України 25.12.2003 N 177, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 січня 2004 р. за N 69/8668.

Станом на дату складання акту Кредитною спілкою «Донецьке кредитне товариство» звітні дані за 1 півріччя 2013 року до Нацкомфінпослуг не подано.

Вищевказаний акт було надіслано відповідачу засобами поштового зв'язку, але на адресу Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, було повернуто поштове відправлення у зв'язку з його неотриманням Спілкою з приміткою «Не значиться».

Розглянувши акт про правопорушення законодавства про фінансові послуги Кредитної спілки «Донецьке кредитне товариство» від 21.08.2013 р. № 395/15/3 року, директором департаменту регулювання та нагляду за кредитними установами та бюро кредитних історій Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, Дмитренком Г.В. 06.09.2013 року винесено постанову № 172/15/3 про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, якою до Кредитної спілки «Донецьке кредитне товариство» застосовано штраф у розмірі 1700,00 грн.

Вирішуючи справу по суті, до спірних правовідносин суд застосовує нижченаведені правові норми.

Загальні правові засади створення правових основ для захисту інтересів споживачів фінансових послуг, правове забезпечення діяльності і розвитку конкурентоспроможного ринку фінансових послуг в Україні, правове забезпечення єдиної державної політики у фінансовому секторі України встановлює Закон України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» (далі - Закон № 2664-ІІІ від 12.07.2001).

Так, згідно з п. 1 ч. 1 ст. 1 Закону № 2664-ІІІ від 12.07.2001, фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг. Не є фінансовими установами (не мають статусу фінансової установи) незалежні фінансові посередники, що надають послуги з видачі фінансових гарантій в порядку та на умовах, визначених Митним кодексом України.

Пунктом 2 частини 1 статті 1 вказаного Закону передбачено, що кредитна установа - фінансова установа, яка відповідно до закону має право за рахунок залучених коштів надавати фінансові кредити на власний ризик.

Статтею 1 Закону України «Про кредитні спілки» визначено, що кредитна спілка - це неприбуткова організація, заснована фізичними особами, професійними спілками, їх об'єднаннями на кооперативних засадах з метою задоволення потреб її членів у взаємному кредитуванні та наданні фінансових послуг за рахунок об'єднаних грошових внесків членів кредитної спілки. Кредитна спілка є фінансовою установою, виключним видом діяльності якої є надання фінансових послуг, передбачених цим Законом.

Відповідно до ст. 14 Закону № 2664-ІІІ від 12.07.2001, фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.

Кредитна спілка зобов'язана вести оперативний і бухгалтерський облік результатів своєї діяльності відповідно до законодавства України, а також статистичну звітність та подавати її в установлених порядку та обсязі органам статистики. Кредитна спілка подає Уповноваженому органу фінансову звітність та інші звітні дані в обсягах, формах та у строки, встановлені Уповноваженим органом, а також надає на запити Уповноваженого органу необхідні пояснення щодо звітних даних (абз. 1, 2 ч. 1 ст. 22 Закону України «Про кредитні спілки»).

Відповідно до абз. 2 пп. 2.2.2 п. 2 розд. 2 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 19.01.2004 р. № 177, затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України 25.12.2003 N 177, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 січня 2004 р. за N 69/8668, проміжні звітні дані (за I квартал, I півріччя, 9 місяців) складаються щокварталу наростаючим підсумком з початку звітного періоду станом на кінець останнього дня кварталу. Звітні дані за рік складаються кредитними спілками станом на 31 грудня року, за який подаються звітні дані. (Абзац перший підпункту 2.2.2 пункту 2.2 розділу 2 в редакції Розпорядження Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг N 2361 від 18.07.2013 - застосовується, починаючи з I кварталу 2014 року).

Проміжні звітні дані подаються не пізніше 25-го числа місяця, що настає за звітним кварталом, звітні дані за рік - не пізніше 9 лютого року, наступного за звітним роком. (Абзац другий підпункту 2.2.2 пункту 2.2 розділу 2 в редакції Розпорядження Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг N 2361 від 18.07.2013 - застосовується, починаючи з I кварталу 2014 року).

У разі надання кредитною спілкою великого кредиту кредитна спілка зобов'язана подати до Нацкомфінпослуг нерегулярні звітні дані. Кредитні спілки подають нерегулярні звітні дані у електронній або паперовій формі згідно з додатком 9 до Порядку протягом трьох робочих днів після дати укладання кредитного договору, відповідно до якого надано великий кредит (пп. 2.2.3 п. 2.2 розд. 2 Порядку).

Відповідно до ст. 39 Закону № 2664-ІІІ від 12.07.2001, у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.

Так, згідно з п. 3 ч. 1 ст. 40 Закону № 2664-ІІІ від 12.07.2001, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 41 Закону № 2664-ІІІ від 12.07.2001, уповноважений орган застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно з ч. 1 ст. 42 Закону № 2664-ІІІ від 12.07.2001, штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою Уповноваженого органу, його заступниками, директорами департаментів чи головою відповідного територіального управління після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення.

Як вже зазначалося, за порушення вищенаведених вимог законодавства про фінансові послуги на відповідача постановою № 172/15/3 від 06.09.2013 року було накладено штрафні санкції у розмірі 1700 грн.

Відомостей щодо оскарження відповідачем постанови № 172/15/3 про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, від 06.09.2013 року немає, при цьому, суму штрафу у встановлений строк відповідачем сплачено не було.

Пунктом 2 вказаної вище постанови зазначено, що сума штрафу підлягає перерахуванню до Державного бюджету України і вноситься на рахунок територіального органу Державної казначейської служби України (код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції") у термін до 27.09.2013 р.

Пунктами 3,4 постанови Нацкомфінпослуг № 172/15/3 від 06.09.2013 року передбачено, що про виконання або про відмову від добровільного виконання постанови відповідачеві необхідно письмово повідомити Нацкомфінпослуг у термін до 11.10.2013 р. з одночасним наданням, у разі сплати штрафу, документів, що підтверджують його сплату (оригінал квитанції або іншого платіжного документу). У разі несплати штрафу в установлений термін, штраф буде стягнуто у судовому порядку.

За таких обставин, не сплачена сума штрафу у загальному розмірі 1700,00 гривень підлягає стягненню у судовому порядку, відтак, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та, відповідно, їх задоволення у повному обсязі.

Згідно ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 2-11, 33-36, 69-71, 94, 98, 122, 128, 158-163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Донецький окружний адміністративний суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, до Кредитної спілки «Донецьке кредитне товариство» про стягнення штрафу у розмірі 1700,00 грн. - задовольнити.

Стягнути з Кредитної спілки «Донецьке кредитне товариство» (83114, м. Донецьк, вул. Університетська, буд. 80Г, оф. 406, код ЄДРПОУ 26503891) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106) штраф у розмірі 1700 (одна тисяча сімсот) грн. 00 коп.

Постанова прийнята, складена і підписана у нарадчій кімнаті 26 березня 2014 року.

Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд у порядку, визначеному ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч. 4 ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Ткаченко Т.С.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.03.2014
Оприлюднено01.04.2014
Номер документу37899766
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/3186/14

Постанова від 26.03.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ткаченко Т.С.

Ухвала від 14.03.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ткаченко Т.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні