Постанова
від 12.05.2009 по справі 2-а-1605/09/0270
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

а

ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

м. Вінниця, вул. Островсько го, 14

тел/факс (0432) 55-15-10, 55-15-15, e-mail: inbox@adm.vn.court. gov.ua



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 травня 2009 р. Справа № 2-а-1605/09/0270

м. Вінниця

Вінницький окружний адмін істративний суд в складі

Головуючого судді Мельник -Томенко Жанни Миколаївни ,

при секретарі судового зас ідання: Пивовар Інні Михайл івні

За участю представників ст орін:

позивача : Кісь С.М., п редставник на підставі довір еності

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: не з'явилась, причини неявки суд у не відомі

відповідача : не з'явивс я, причини неявки суду не відо мі

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідач а : не з'явилась, причини неявк и суду не відомі

розглянувши матеріали спр ави

за позовом: Крижопільсь кої міжрайонної державної по даткової інспекції, третя ос оба, яка не заявляє самостійн их вимог на предмет спору на с тороні позивача - Томашпільс ький РВ УМВС України у Вінниц ькій області

до: приватного підприє мства "Єлєко", третя особа, яка не заявляє самостійних вимо г на предмет спору на стороні відповідача - ОСОБА_1.

про: припинення (скасув ання) юридичної особи

ВСТАНОВИВ :

Крижопільською міжрайон ною державною податковою інс пекцією подано позов про при пинення (скасування) державн ої реєстрації юридичної особ и - приватного підприємства “Єлєко”, зареєстрованого То машпільською районною держа вною адміністрацією. Позов м отивовано тим, що відповідач протягом року не подає орган ам державної податкової служ би податкових декларацій, до кументів фінансової звітнос ті відповідно до закону.

У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав повністю та посилаючись на обставини викладені в поз овній заяві просив суд задов ольнити позовні вимоги.

Ухвалою суду від 06.04.2009 року до участі у справі були залучен і в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні: п озивача - Томашпільський РВ УМВС України у Вінницькій об ласті; відповідача - ОСОБА _1.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача у с удове засідання не з' явилас ь. До суду надійшла заява нача льника Томашпільського РВ УМ ВС України у Вінницькій обла сті про розгляд справи за від сутності представника треть ої особи.

Відповідач заперечень на п озовну заяву, повноважного п редставника у судове засідан ня не направив. Про дату, час і місце розгляду справи був по відомлений завчасно та належ ним чином. Відповідно до ст. 35 К АС України вважається, що юри дична особа повідомлена про час та місце слухання справи , якщо судова повістка достав лена за адресою, внесеною до в ідповідного державного реєс тру. Оскільки судові повістк и направлялись відповідачу р екомендованими листами за ад ресою вказаною в установчих документах, суд вважає, що вжи в всі передбачені законом за ходи для забезпечення явки о станніх до суду, неприбуття п редставника відповідача за т аких обставин в судове засід ання, виходячи зі змісту ст. 128 К одексу адміністративного су дочинства України, не є переш кодою для розгляду справи, а т ому судом ухвалено розглянут и справу за наявними у ній мат еріалами.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідач а у судове засідання не з' яв илась, причини неявки суду не відомі. Про дату, час і місце р озгляду справи повідомлено з авчасно і належним чином.

Суд, вислухавши пояснення п редставника позивача, дослід ивши матеріали справи, оціни вши докази в їх сукупності, ді йшов висновку, що позов обґру нтований та підлягає задовол енню, з наступних підстав.

Відповідно до наданих дока зів судом встановлено, що ПП “Єлєко” зареєстроване Томаш пільською районною державно ю адміністрацією, діє на підс таві статуту, затвердженого рішенням засновника № 1 від 07.06. 2001 року, зареєстрованого Тома шпільською РДА № 146 від 18.06.2001 року та взятий на облік як платник податків в Томашпільському відділенні Ямпільської МДПІ .

Згідно довідки Вінницьког о обласного управління стати стики № 3476 від 21.09.2001 року, ПП “Єлєк о”включене до ЄДРПОУ, іденти фікаційний код - 30806158, керівник - ОСОБА_1, місцезнаходження вул. Леніна, 74, смт. Вапнярка, То машпільський район, Вінницьк а область.

Статтею 9 Закону України “Пр о систему оподаткування”пер едбачені обов' язки платник ів податків і зборів (обов' я зкових платежів), а саме: вести бухгалтерський облік, склад ати звітність про фінансово- господарську діяльність і за безпечувати її зберігання у терміни, встановлені законам и; подавати до державних пода ткових органів та інших держ авних органів відповідно до законів декларації, бухгалте рську звітність та інші доку менти і відомості, пов' язан і з обчисленням і сплатою под атків і зборів (обов' язкови х платежів); сплачувати належ ні суми податків і зборів (обо в' язкових платежів) у встан овлені законами терміни.

Відповідно до ст. 4 Закону Ук раїни “Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами”по даткові декларації подаютьс я за базовий податковий (звіт ний) період, що дорівнює:

а) календарному місяцю (у то му числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) міся ця;

б) календарному кварталу аб о календарному півріччю (у то му числі при сплаті кварталь них або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) кварталу (піврі ччя);

в) календарному року, крім в ипадків, передбачених підпун ктом "г" підпункту 4.1.4 цього пун кту, - протягом 60 календарних д нів за останнім календарним днем звітного (податкового) р оку.

В порушення зазначених нор м Закону відповідач не звіту є до Крижопільської МДПІ з лю того 2008 року (по комунальному податку та податку на прибут ок), що стверджується довідко ю позивача № 876/10/16 від 12.03.2009 року.

Відповідно до підпункту 8.6 п ункту 8 Інструкції про порядо к обліку платників податків, затвердженої наказом Держав ної податкової адміністраці ї України від 19.02.98 р. № 80 та зареєс трованої в Міністерстві юсти ції України 16.03.98 р. за № 172/2612, якщо п латник податків не має забор гованості перед бюджетом, та в разі неподання протягом од ного року в органи державної податкової служби податкови х декларацій, документів бух галтерської звітності, керів ник державної податкової слу жби приймає рішення про звер нення до господарського суду із позовною заявою про скасу вання державної реєстрації с уб'єкта підприємницької діял ьності.

Згідно з довідкою Крижопіл ьської МДПІ від 27.11.2008 року забо ргованість за платежами до б юджету у відповідача відсутн я.

Відповідно до Закону Украї ни "Про державну податкову сл ужбу в Україні" (п. 17, ч. 1 ст. 11) орга ни державної податкової служ би у випадках, в межах компете нції та у порядку, встановлен их законами України, мають пр аво звертатися у передбачени х законом випадках до судови х органів із заявою (позовною заявою) про скасування держа вної реєстрації суб'єкта під приємницької діяльності.

Згідно з частиною першою ст . 216 Господарського кодексу Ук раїни (далі - ГК України) учасн ики господарських відносин н есуть господарсько-правову в ідповідальність за правопор ушення у сфері господарюванн я шляхом застосування до пра вопорушників господарських санкцій на підставах і в поря дку, передбачених цим Кодекс ом, іншими законами та догово ром.

Відповідно до ст. 218 ГК Україн и підставою господарсько-пра вової відповідальності учас ника господарських відносин є вчинене ним правопорушенн я у сфері господарювання. Уча сник господарських відносин відповідає за невиконання а бо неналежне виконання госпо дарського зобов'язання чи по рушення правил здійснення го сподарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх з алежних від нього заходів дл я недопущення господарськог о правопорушення.

Частиною першою ст. 238 ГК Укра їни передбачено, що за поруше ння встановлених законодавч ими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання мо жуть бути застосовані уповно важеними органами державної влади або органами місцевог о самоврядування адміністра тивно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-п равового або майнового харак теру, спрямовані на припинен ня правопорушення суб'єкта г осподарювання та ліквідацію його наслідків.

А згідно з частиною першою с т. 247 ГК України у разі здійснен ня суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить за кону чи установчим документа м, до нього може бути застосов ано адміністративно-господа рську санкцію у вигляді скас ування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквід ації.

Відповідно до частини друг ої ст. 38 Закону України "Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб - підприє мців" від 15.05.2003 р. № 755-IV (далі - Закон ) підставою для постановленн я судового рішення щодо прип инення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юри дичної особи, зокрема є непод ання протягом року органам д ержавної податкової служби п одаткових декларацій, докуме нтів фінансової звітності ві дповідно до закону.

Отже, враховуючи те, що відп овідач не звітує у встановле ному законодавством порядку більш ніж на протязі року, суд вважає вимоги позивача обґр унтованими, у зв' язку з чим є всі підстави для скасування (припинення) державної реєст рації юридичної особи - прива тного підприємства “Єлєко”.

Відповідно до частини перш ої ст. 105 Цивільного кодексу Ук раїни від 16.01.2003 р. № 435-IV (далі - ЦК Ук раїни) учасники юридичної ос оби, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юриди чної особи, зобов'язані негай но письмово повідомити про ц е орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до Є диного державного реєстру ві домості про те, що юридична ос оба перебуває у процесі прип инення. А абзацом другим част ини другої цієї статті перед бачено, що виконання функцій комісії з припинення юридич ної особи (ліквідаційну комі сію, ліквідатора тощо) може бу ти покладено на орган управл іння юридичної особи.

Відповідно до частини п'ято ї ст. 38 Закону суд призначає в р ішенні щодо припинення юриди чної особи у зв'язку з її лікві дацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та вст ановлює строк її роботи. Держ авний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру з апис про призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступно го робочого дня з дати надход ження відповідного рішення.

А частиною сьомою цієї стат ті передбачено, що державний реєстратор не пізніше насту пного робочого дня з дати вне сення до Єдиного державного реєстру запису, в якому керів ник органу управління або за сновник (учасник) юридичної о соби вказаний як голова комі сії з припинення (ліквідацій ної комісії) юридичної особи зобов'язаний надіслати тако му керівнику органу управлін ня або засновнику (учаснику) ю ридичної особи, а також суду, я кий постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, відп овідне повідомлення.

Відповідно до частини четв ертої ст. 105 ЦК України комісія з припинення юридичної особ и поміщає в друкованих засоб ах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичн ої особи, що припиняється, пов ідомлення про припинення юри дичної особи.

Згідно з частиною першою ст . 36 Закону для проведення держ авної реєстрації припинення юридичної особи в результат і її ліквідації голова лікві даційної комісії або уповнов ажена ним особа після закінч ення процедури ліквідації, я ка передбачена законом, але н е раніше двох місяців з дати п ублікації повідомлення у спе ціалізованому друкованому з асобі масової інформації, по винен подати (надіслати реко мендованим листом з описом в кладення) державному реєстра тору документи, передбачені цією частиною та частиною др угою цієї статті.

Відповідно до частини деся тої ст. 38, частини 9 ст. 36 Закону з а відсутності підстав для за лишення документів, які пода ні для проведення державної реєстрації припинення юриди чної особи в результаті її лі квідації, без розгляду держа вний реєстратор повинен внес ти до Єдиного державного реє стру запис про проведення де ржавної реєстрації припинен ня юридичної особи.

Згідно з ч. 10 ст. 36 Закону строк державної реєстрації припин ення юридичної особи в резул ьтаті її ліквідації не повин ен перевищувати три робочих дні з дати надходження докум ентів для проведення державн ої реєстрації припинення юри дичної особи.

Проаналізувавши чинне зак онодавство, пов'язане з припи ненням підприємницької діял ьності юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців за рі шенням суду, що не пов'язане з банкрутством, можна дійти ви сновку, що склад комісії з при пинення та порядок її роботи в даній категорії справ зако нодавством прямо не передбач ені. Разом з тим, ч. 7 ст. 9 КАС Укра їни передбачено можливість з астосування аналогії закону (закону, що регулює подібні пр авовідносини) та аналогії пр ава (конституційних принципі в і загальних засад права).

В зв'язку з наведеним вище с уд вважає за необхідне створ ити ліквідаційну комісію в н аступному складі: голова ком ісії - Крижопільська МДПІ; чле ни комісії: засновник - ОСО БА_1; Томашпільський РВ УМВС України у Вінницькій област і.

Зобов'язати ліквідаційну к омісію не пізніше 10 днів з мом енту набрання даним рішенням законної сили помістити в др укованих засобах масової інф ормації, в яких публікуються відомості про державну реєс трацію юридичної особи, що пр ипиняється, повідомлення про припинення приватного підпр иємства “Єлєко”та не пізніше двох місяців з дати публікац ії зазначеного повідомлення подати (надіслати рекомендо ваним листом з описом вкладе ння) державному реєстратору документи, передбачені части нами першою та другою ст. 36 Зак ону; встановити строк роботи ліквідаційної комісії 70 днів з дня набрання даним рішення м законної сили.

Згідно з частиною сьомою ст . 59 ГК України скасування держ авної реєстрації позбавляє с уб'єкта господарювання стату су юридичної особи і є підста вою для вилучення його з держ авного реєстру. Суб'єкт госпо дарювання вважається ліквід ованим з дня внесення до держ авного реєстру запису про пр ипинення його діяльності.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ :

1. Позов задовольнити повні стю.

2. Припинити юридичну особу - Приватне підприємство "Єлєк о" (юридична адреса: вул. Ленін а, 74, смт. Вапнярка, Томашпільсь кий район, Вінницька область , код ЄДРПОУ - 30806158).

3. Створити ліквідаційну ком ісію в складі: голова комісії - Крижопільської МДПІ0; члени комісії: засновник - ОСОБА_1 ; Томашпільський РВ УМВС Укр аїни у Вінницькій області.

4. Зобов'язати ліквідаційну комісію після набрання даною постановою законної сили по відомити орган, що здійснює д ержавну реєстрацію, про те, що приватне підприємство "Єлєк о" перебуває у процесі припин ення.

5. Зобов'язати ліквідаційну комісію не пізніше 10 днів з дн я набрання даним рішенням за конної сили помістити в друк ованих засобах масової інфор мації, в яких публікуються ві домості про державну реєстра цію юридичної особи, що припи няється, повідомлення про пр ипинення приватного підприє мства "Єлєко" та не пізніше дво х місяців з дати публікації з азначеного повідомлення под ати (надіслати рекомендовани м листом з описом вкладення) д ержавному реєстратору докум енти, передбачені частинами першою та другою ст. 36 Закону У країни "Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців".

6. Встановити строк роботи л іквідаційної комісії 70 днів з дня набрання даним рішенням законної сили.

7. Копію постанови, направит и Крижопільській МДПІ, ОСОБ А_1., Томашпільському РВ УМВС України у Вінницькій област і, державному реєстратору То машпільської РДА, для викона ння вимог ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юри дичних осіб та фізичних осіб - підприємців".

Відповідно до ст. 186 КАС Укр аїни постанова може бути о скаржена протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повном у обсязі відповідно до ст. 160 ць ого Кодексу - з дня складення в повному обсязі шляхом подач і заяви про апеляційне оскар ження. Апеляційна скарга на п останову суду першої інстанц ії подається протягом двадця ти днів після подання заяви п ро апеляційне оскарження. Пр и цьому апеляційна скарга мо же бути подана без попереднь ого подання заяви про апеляц ійне оскарження , якщо скарга подається у строк, встановле ний для подання заяви про апе ляційне оскарження. Заява пр о апеляційне оскарження та а пеляційна скарга подаються д о суду апеляційної інстанції через суд , який ухвалив оскар жуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної ін станції.

Відповідно до ст. 254 КАС Украї ни постанова набирає зако нної сили після закінченн я строку подання заяви про ап еляційне оскарження. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у стро к, встановлений цим Кодексом , постанова або ухвала суду пе ршої інстанції набирає сили після закінчення цього строк у.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.

Повний текст постанови оформлено: 13.05.09

Суддя/підпис/ Мельн ик-Томенко Жанна Миколаївна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.05.2009
Оприлюднено01.12.2009
Номер документу3791635
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-1605/09/0270

Постанова від 12.05.2009

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мельник-Томенко Ж.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні