Рішення
від 25.03.2014 по справі 909/189/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 березня 2014 р. Справа № 909/189/14

Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Михайлишин В. В. , при секретарі судового засідання Федорук О. М., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "Станіславський" (вул. Б. Хмельницького, 1, смт. Обертин, Тлумацький район, Івано-Франківська область, 78060)

до відповідача: Управління житлово-комунального господарства, інфраструктури та

будівництва Тлумацької районної державної адміністрації (вул. І. Макуха,

буд. 12, м. Тлумач, Тлумацький район, Івано-Франківська область, 78000)

про стягнення заборгованості в сумі 610 280, 49 гривень, згідно договору підряду № 1 від 05.03.2012.

За участю представників сторін:

Від позивача: Олексин Л.П. - представник (паспорт серії НОМЕР_1 виданий 24 листопада 2011 року Івано-Франківським МВ УМВС в Івано-Франківській області, довіреність № 01-020 від 10.02.2014).

Від відповідача: Бачук І.І. - адміністратор центру надання адміністративних послуг Тлумацької районної державної адміністрації - юрисконсульт (паспорт серії НОМЕР_2 виданий 11 липня 2011 року Тлумацьким РВ УМВС України в Івано-Франківській області, довіреність № 26/01-06/01 від 07.03.2014).

в с т а н о в и в :

господарським судом Івано-Франківської області слухалась справа за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Станіславський" до відповідача Управління житлово-комунального господарства, інфраструктури та будівництва Тлумацької районної державної адміністрації про стягнення заборгованості в сумі 610 280, 49 гривень, згідно договору підряду № 1 від 05.03.2012.

Крім того, позивач просив суд також покласти на відповідача судові витрати у справі у вигляді судового збору.

Ухвалою суду від 26.02.2014 порушено провадження у справі № 909/189/14 та призначено справу до розгляду в судовому засіданні на 11.03.2014.

Ухвалою господарського суду Івано-Франківської області від 11.03.2014 розгляд справи відкладався на 25.03.2014, у зв'язку із неподанням представниками сторін витребуваних судом доказів.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві та просив суд позов задовольнити. Крім того, просив суд долучити до матеріалів справи розрахунок суми боргу станом на 01.04.2014 та докази надсилання відповідачу позовної заяви з додатками, а саме фіскальний чек "Укрпошти" від 17.03.2014 № 6407 та опис вкладення у цінний лист.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги визнав у повному обсязі, у відповідності до відзиву на позовну заяву. Так, відзив мотивовано тим, що у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 20.06.2012 № 560 "Про внесення змін до пункту 3 Порядку та надання умов субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на виконання інвестиційних програм (проектів)", Розпорядження Івано-Франківської обласної державної адміністрації від 18.12.2012 № 904 "Про внесення змін до розпорядження обласної державної адміністрації від 28.05.2012 № 356", зокрема затверджено перелік об'єктів і заходів, що фінансуються у 2012 році за рахунок субвенції з державного бюджету Івано-Франківському обласному бюджету на здійснення заходів щодо соціально - економічного розвитку окремих територій, де і зазначено вказаний об'єкт "Капітальний ремонт приміщення соціально - медичних послуг та районного центру реабілітації дітей - інвалідів в селищі Обертин Тлумацького району" на суму 700 000, 00 гривень.

Згідно затвердженого переліку було зареєстровано акти виконаних підрядних робіт на суму 610 280, 49 гривень. Однак, кошти на рахунок не поступили, у зв'язку із чим і виникла заборгованість.

Крім того, відповідач у своєму відзиві вказує на той факт, що у відповідності до Закону України "Про державний бюджет України на 2014 рік" та рішення двадцять шостої сесії VI демократичного скликання Тлумацької районної ради від 03.02.2014 № 467-26/14 "Про районний бюджет на 2014 рік" затверджено перелік об'єктів, що фінансуються в 2014 році за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетом на здійснення заходів щодо соціально - економічного розвитку окремих територій, де зокрема і передбачено 657 370, 00 гривень на погашення заборгованості за виконані роботи по об'єкту.

Водночас, представник відповідача просив суд долучити до матеріалів справи Виписку з ЄДРЮОФОП серії АГ № 166466 щодо Управління житлово-комунального господарства, інфраструктури та будівництва Тлумацької районної державної адміністрації, Розпорядження Тлумацької районної державної адміністрації Івано-Франківської області від 04.01.2013 № 17, Положення про управління житлово-комунального господарства, інфраструктури та будівництва Тлумацької районної державної адміністрації, затвердженої Розпорядженням голови райдержадміністрації від 04.01.2013 № 17, Розпорядження Тлумацької районної державної адміністрації Івано-Франківської області від 04.09.2012 № 54-к "Про зміни у структурі районної державної адміністрації".

Суд долучив подані документи до матеріалів справи.

Розглянувши матеріали справи, із врахуванням вимог ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод стосовно розгляду справи упродовж розумного строку, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, всебічно і повно з'ясувавши всі обставини, на яких ґрунтуються вимоги, відповідно до приписів ст. 43 Господарського процесуального кодексу України, давши оцінку доказам, які мають значення для справи, суд вважає за правильне взяти до уваги наступне.

Між Відділом будівництва Тлумацької районної державної адміністрації (надалі замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Станіславський" (надалі підрядник) укладено договір підряду № 1 від 05.03.2012, у відповідності до п. 1. якого замовник доручає, а підрядник забезпечує Капітальний ремонт приміщення відділення соціально - медичних послуг та районного центру реабілітації дітей - інвалідів в селищі Обертин Івано-Франківської області.

Згідно п. 7. договору договірна ціна робіт визначається на основі кошторису, що є невід'ємною частиною договору та складає 717 000, 00 гривень.

У відповідності до п. 27. договору, розрахунки за виконані роботи будуть здійснюватися із урахуванням положень загальних умов на підставі актів виконаних робіт форми КБ-2в та довідки про вартість виконаних робіт форми КБ-3.

Між сторонами у 2012 році укладено Додаткову угоду № 2 до Договору підряду № 1 від 05.03.2012. Так, у відповідності до п. 3. додаткової угоди - склад та обсяги робіт, що доручаються до виконання підряднику, визначені договірною ціною. Пункт 7. додаткової угоди - договірна ціна викладено в наступній редакції: Договірна ціна робіт на 2012 рік визначається на основі виділених асигнувань на 2012 рік, тому договір збільшити на суму 646 366, 11 гривень.

04.01.2013 Розпорядженням голови Тлумацької районної державної адміністрації Івано-Франківської області № 17, на виконання Розпорядження голови райдержадміністрації від 04.09.2012 № 54-к "Про зміну у структурі районної державної адміністрації", затверджено Положення про управління житлово-комунального господарства, інфраструктури та будівництва", ліквідовано Відділ будівництва Тлумацької районної державної адміністрації Івано-Франківської області та створено Управління житлово-комунального господарства, інфраструктури та будівництва Тлумацької районної державної адміністрації Івано-Франківської області, яке являється правонаступником всіх прав та обов'язків Відділу будівництва Тлумацької районної державної адміністрації.

На виконання умов договору підряду позивач свої зобов'язання виконав належним чином, а саме виконав роботи по капітальному ремонту приміщення відділення соціально - медичних послуг та районного центру реабілітації дітей - інвалідів в селищі Обертин Івано-Франківської області, що підтверджується підписаними сторонами Актом № 1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2012 року (форми КБ-2в) на суму 348 417, 11 гривень та Довідкою про вартість виконаних будівельних робіт/та витрати/ за грудень 2012 року на суму 348 417, 11 гривень (форми КБ-3), Актом № 2 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2012 року (форми КБ-2в) на суму 127 730, 26 гривень та Довідкою про вартість виконаних будівельних робіт/та витрати/ за грудень 2012 року на суму 127 730, 26 гривень (форми КБ-3), Актом № 1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2012 року (форми КБ-2в) на суму 51 014, 12 гривень та Довідкою про вартість виконаних будівельних робіт/та витрати/ за грудень 2012 року на суму 51 014, 12 гривень (форми КБ-3), Актом № 2 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2012 року (форми КБ-2в) на суму 298 219, 00 гривень та Довідкою про вартість виконаних будівельних робіт/та витрати/ за грудень 2012 року на суму 298 219, 00 гривень (форми КБ-3).

Однак, відповідач борг не сплатив, внаслідок чого утворилась заборгованість перед позивачем на суму 610 280, 49 гривень, що підтверджується Актом звірки розрахунків між Управлінням житлово-комунального господарства, інфраструктури та будівництва Тлумацької районної державної адміністрації та Товариством з обмеженою відповідальністю "Станіславський".

08.01.2014 Товариство з обмеженою відповідальністю "Станіславський" звернулося до відповідача з вимогою (Вих. № 01-03), у відповідності до якої просило в семиденний термін з дня отримання претензії перерахувати на розрахунковий рахунок позивача заборгованість в розмірі 610 280, 49 гривень. Факт отримання претензії підтверджується відміткою про отримання уповноваженої особи відповідача від 10.01.2014.

Однак, відповіді на претензію відповідач не надіслав, а борг не сплатив.

Суд вважає позов таким, що підлягає до задоволення у повному обсязі з огляду на наступне.

За змістом ст. 11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки. Підставою виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договір.

Відповідно до ст. 509 Цивільного кодексу України зобов'язання виникають з підстав, передбачених ст. 11 цього кодексу, зокрема із договорів.

Відповідно до ст. 629 Цивільного кодексу України договір є обов'язковим для виконання сторонами.

У відповідності до ч. 1 ст. 875 Цивільного кодексу України за договором будівельного підряду підрядник зобов'язується збудувати і здати у встановлений строк об'єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов'язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов'язок не покладається на підрядника, прийняти об'єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх.

Договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов'язаних з місцезнаходженням об'єкта (ч. 2 ст. 875 Цивільного кодексу України).

Згідно ч. 4 ст. 879 Цивільного кодексу України оплата робіт провадиться після прийняття замовником збудованого об'єкта (виконаних робіт), якщо інший порядок розрахунків не встановлений за погодженням сторін.

За змістом ст. ст. 526, 530 Цивільного кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином та у встановлений строк. Якщо строк (термін) виконання боржником обов'язку не встановлений або визначений момент пред'явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь - який час.

Приписами ст. 193 Господарського кодексу України встановлено, що суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги, давши оцінку доказам, які мають значення для справи, вважає за правильне взяти до уваги наступне.

Між Відділом будівництва Тлумацької районної державної адміністрації та Товариством з обмеженою відповідальністю "Станіславський" укладено договір підряду № 1 від 05.03.2012, у відповідності до п. 1 якого замовник доручає, а підрядник забезпечує Капітальний ремонт приміщення відділення соціально - медичних послуг та районного центру реабілітації дітей - інвалідів в селищі Обертин Івано-Франківської області.

Згідно п. 7. договору, договірна ціна робіт визначається на основі кошторису, що є невідємною частиною договору, складає 717 000, 00 гривень.

У відповідності до п. 27 договору, розрахунки за виконані роботи будуть здійснюватися із урахуванням положень загальних умов на підставі актів виконаних робіт форми КБ-2в та довідки про вартість виконаних робіт форми КБ-3.

Між сторонами у 2012 році укладено Додаткову угоду № 2 до Договору підряду № 1 від 05.03.2012 року. Так у відповідності до п. 3 додаткової угоди - склад та обсяги робіт, що доручаються до виконання підряднику, визначені договірною ціною. Пункт 7. додаткової угоди - договірна ціна викладено в наступній редакції: Договірна ціна робіт на 2012 рік визначається на основі виділених асигнувань на 2012 рік, тому договір збільшити на суму 646 366, 11 гривень.

04.01.2013 року розпорядженням голови Тлумацької районної державної адміністрації Івано-Франківської області № 17, на виконання розпорядження голови райдержадміністрації від 04.09.2012 № 54-к "Про зміну у структурі районної державної адміністрації" затверджено Положення про управління житлово-комунального господарства, інфраструктури та будівництва", ліквідовано Відділ будівництва Тлумацької районної державної адміністрації Івано-Франківської області та створено управління житлово-комунального господарства, інфраструктури та будівництва Тлумацької районної державної адміністрації Івано-Франківської області, яке являється правонаступником всіх прав та обов'язків Відділу будівництва Тлумацької районної державної адміністрації.

Як видно з матеріалів справи, на виконання умов договору підряду позивач свої зобов'язання виконав належним чином, а саме виконав роботи по капітальному ремонту приміщення відділення соціально - медичних послуг та районного центру реабілітації дітей - інвалідів в селищі Обертин Івано-Франківської області. Даний факт підтверджується Протоколом погодження договірної ціни на капітальний ремонт приміщення відділення соціально - медичних послуг та районного центру реабілітації дітей - інвалідів в селищі Обертин Івано-Франківської області між Товариством з обмеженою відповідальністю "Станіславський" та Відділом будівництва Тлумацької районної державної адміністрації, підписаними сторонами Актом № 1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2012 року (форми КБ-2в) на суму 348 417, 11 гривень та Довідкою про вартість виконаних будівельних робіт/та витрати/ за грудень 2012 року на суму 348 417, 11 гривень (форми КБ-3), Актом № 2 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2012 року (форми КБ-2в) на суму 127 730, 26 гривень та Довідкою про вартість виконаних будівельних робіт/та витрати/ за грудень 2012 року на суму 127 730, 26 гривень (форми КБ-3), Актом № 1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2012 року (форми КБ-2в) на суму 51 014, 12 гривень та Довідкою про вартість виконаних будівельних робіт/та витрати/ за грудень 2012 року на суму 51 014, 12 гривень (форми КБ-3), Актом № 2 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2012 року (форми КБ-2в) на суму 298 219, 00 гривень та Довідкою про вартість виконаних будівельних робіт/та витрати/ за грудень 2012 року на суму 298 219, 00 гривень (форми КБ-3).

Однак, відповідачем заборгованість за виконані роботи не було сплачено, внаслідок чого утворилась заборгованість перед позивачем на суму 610 280, 49 гривень, що підтверджується Актом звірки розрахунків між Управлінням житлово-комунального господарства, інфраструктури та будівництва Тлумацької районної державної адміністрації та Товариством з обмеженою відповідальністю "Станіславський".

Крім того, в судовому засіданні під час слухання справи представник відповідача визнав заборгованість у повному обсязі, що підтверджується відзивом, який міститься у матеріалах справи. Так, відзив мотивовано тим, що відповідач належить до об'єктів, що фінансуються у 2012 році за рахунок субвенції з державного бюджету. Згідно затвердженого переліку було зареєстровано акти виконаних підрядних робіт на суму 610 280, 49 гривень. Однак, кошти на рахунок не поступили, у зв'язку із чим і виникла заборгованість. Крім того, відповідач у своєму відзиві вказав на той факт, що у відповідності до Закону України "Про державний бюджет України на 2014 рік" та рішення двадцять шостої сесії VI демократичного скликання Тлумацької районної ради від 03.02.2014 № 467-26/14 "Про районний бюджет на 2014 рік" затверджено перелік об'єктів, що фінансуються в 2014 році за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетом на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій, де зокрема і передбачено 657 370, 00 гривень на погашення заборгованості за виконані роботи по об'єкту.

На час розгляду справи судом, борг не погашено.

Оскільки факт порушення договірних зобов'язань визнається відповідачем та підтверджується матеріалами справи, тому позовна вимога щодо стягнення 610 280, 49 гривень - заборгованості за виконані роботи, згідно договору підряду № 1 від 05.03.2012, є обґрунтованою та такою, що підлягає до задоволення у повному обсязі.

Таким чином, враховуючи наведене суд приходить до висновку про задоволення позову у повному обсязі.

Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень. Господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування (ст. 34 Господарського процесуального кодексу України).

Згідно із ч. ч. 1, 2 ст. 43 Господарського процесуального кодексу України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили.

Господарські витрати за правилами ст. 49 Господарського процесуального кодексу України покласти на відповідача.

Керуючись ст. ст. 8, 124 Конституції України, ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ст. ст. 11, 509, 526, 530, 629, 875, 879 Цивільного кодексу України, ст. 193 Господарського кодексу України, ст. ст. 33, 34, 43, 49, ст. 82 - 85 Господарського процесуального кодексу України, суд

в и р і ш и в :

позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Станіславський" до відповідача Управління житлово-комунального господарства, інфраструктури та будівництва Тлумацької районної державної адміністрації про стягнення заборгованості в сумі 610 280, 49 гривень, згідно договору підряду № 1 від 05.03.2012 року - задовольнити повністю.

Стягнути з Управління житлово-комунального господарства, інфраструктури та будівництва Тлумацької районної державної адміністрації (вул. І. Макуха, буд. 12, м. Тлумач, Тлумацький район, Івано-Франківська область, 78000, ідентифікаційний код: 37644259) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Станіславський" (вул. Б. Хмельницького, 1, смт. Обертин, Тлумацький район, Івано-Франківська область, 78060, ідентифікаційний код: 35422271) - 610 280, 49 гривень (шістсот десять тисяч двісті вісімдесят гривень сорок дев'ять копійок) заборгованості, згідно договору підряду № 1 від 05.03.2012 року, а також 12 205, 61 гривень (дванадцять тисяч двісті п'ять гривень шістдесят одну копійку) - сплаченого судового збору.

Наказ видати стягувачу після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Повне рішення складено 31.03.14

Суддя Михайлишин В. В.

Виготовлено в КП "Діловодство спеціалізованого суду"


Осудар І. Б. 31.03.14

Дата ухвалення рішення25.03.2014
Оприлюднено31.03.2014
Номер документу37917758
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення заборгованості в сумі 610 280, 49 гривень, згідно договору підряду № 1 від 05.03.2012

Судовий реєстр по справі —909/189/14

Ухвала від 11.03.2014

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Михайлишин В. В.

Рішення від 25.03.2014

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Михайлишин В. В.

Ухвала від 26.02.2014

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Михайлишин В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні