Постанова
від 26.03.2014 по справі 663/572/14-а
СКАДОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 663/572/14-а

Провадження № 2-а/663/29/14

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 березня 2014 року Скадовський районний суд Херсонської області у складі:

головуючого судді Клімченка М.І.

при секретарі Пінчук Д.К.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Скадовську справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до головного державного інспектора праці територіальної державної інспекції з питань праці у Херсонській області Мусулевського Андрія Миколайовича про визнання нечинною постанови про накладення адміністративного стягнення,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернулася до суду, посилаючись на те що постановою головного державного інспектора праці територіальної державної інспекції з питань праці у Херсонській області Мусулевського Андрія Миколайовича № 21-20-14/09-04 від 24.02.2014 року, прийнятою на підставі протоколу про адміністративне правопорушення від 24.02.2014 року її було притягнуто до адміністративної відповідальності та накладено адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 1020 грн. за адміністративне правопорушення, передбачене ст. 188-6 КУпАП. Згідно постанови ОСОБА_1, перебуваючи на посаді головного бухгалтера Приморської сільської ради допустила невиконання пунктів 1, 2 припису від 06.12.2013 року № 21-20-14/96-73, а саме: середній заробіток звільненим працівникам за весь час затримки розрахунку при звільненні не нарахований, чим порушено вимоги ч. 1 ст. 117 КЗпПУ. Позивач вважає зазначену постанову незаконною через те, що сільська рада позбавлена можливості виплатити кошти працівникам в день їх звільнення, оскільки такі виплати проводяться через органи державного казначейства, які одночасно і контролюють законність платежів. Тому строк проведення платіжної операції від ради не залежить і позивачка ніяк не могла вплинути, щоб розрахунок зі звільненими працівниками був проведений в день їх звільнення. До того ж, обсяги витрат на оплату праці працівників установ та організацій, що фінансуються з бюджету, затверджуються одночасно з бюджетом. За таких обставин сільська рада не має можливості нараховувати та виплачувати працівникам середній заробіток за час затримки таких виплат і вини позивачки у цьому не має. Просила визнати нечинною постанову № 21-20-14/09-04 від 24.02.2014 року, прийняту головним державним інспектором праці територіальної державної інспекції з питань праці у Херсонській області Мусулевським А.М. відносно головного бухгалтера Приморської сільської ради ОСОБА_1 про притягнення до адміністративної відповідальності за ст. 188-6 КУпАП та накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу в розмірі 1020 грн., провадження по адміністративній справі закрити за відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, стягнути з відповідача судові витрати.

В судовому засіданні позивачка позовні вимоги підтримала, просила суд задовольнити їх в повному обсязі.

Відповідач в судове засідання з'явився, позовні вимоги не визнав, надав заперечення проти позову, пояснив, що приписом від 06.12.2013 року № 21-20-14/96-73, який є розпорядчим документом, чинний і в установленому законом порядку не скасовано, зобов'язано позивача до 06.02.2014 року вжити заходів щодо виконання припису та поінформувати інспектора про його виконання до 06.02.2014 року, однак у зазначений строк припис не виконано. ОСОБА_1, займаючи посаду головного бухгалтера Приморської сільської ради Скадовського району, є відповідальною особою в установі за ведення бухгалтерського обліку та саме тією посадовою особою, яка безпосередньо відповідає за нарахування заробітної плати та інших виплат, передбачених законодавством про оплату праці, тому вона повинна нести відповідальність за невиконання припису за ст. 188-6 КУпАП. Просив відмовити у задоволенні позову.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає за необхідне задовольнити позовні вимоги, оскільки вони є законними та обґрунтованими виходячи з наступного.

Судом встановлено, що приписом головного державного інспектора праці територіальної державної інспекції з питань праці у Херсонській області Мусулевського Андрія Миколайовича № 21-20-14/96-73 від 06.12.2013 року зобов'язано Приморську сільську раду Скадовського району Херсонської області привести у відповідність до вимог ч. 1 ст. 117 КЗпПУ нарахування середнього заробітку за час затримки розрахунку звільненим працівникам, привести у відповідність до вимог ст. 83 КЗпПУ нарахування грошової компенсації працівникам при їх звільнені за всі невикористані ними дні щорічної відпустки та у строк до 06.02.2014 року письмово інформувати про виконання припису Територіальну державну інспекцію з питань праці.

Постановою головного державного інспектора праці територіальної державної інспекції з питань праці у Херсонській області Мусулевського Андрія Миколайовича № 21-20-14/09-04 від 24.02.2014 року, прийнятою на підставі протоколу про адміністративне правопорушення від 24.02.2014 року головного бухгалтера Приморської сільської ради ОСОБА_1 було притягнуто до адміністративної відповідальності та накладено адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 1020 грн. за адміністративне правопорушення, передбачене ст.. 188-6 КУпАП. Згідно постанови ОСОБА_1, перебуваючи на посаді головного бухгалтера Приморської сільської ради допустила невиконання пунктів 1, 2 припису від 06.12.2013 року № 21-20-14/96-73, а саме: середній заробіток звільненим працівникам за весь час затримки розрахунку при звільненні не нарахований, чим порушено вимоги ч. 1 ст. 117 КЗпПУ. Так, ОСОБА_3 звільнено 01.03.2013 року, а остаточний розрахунок виплачений 15.03.2013 року, але середній заробіток звільненому працівнику не нарахований. Також, ОСОБА_4 звільнено 25.10.2013 року, частина остаточного розрахунку виплачена 28.10.2013 року, грошова компенсація за всі не використані нею дні щорічної відпустки виплачена 18.12.2013 року, відповідно до п. 2 припису № 21-20-14/96-73 від 06.12.2013 року, але середній заробіток звільненому працівникові на момент перевірки не нарахований.

Згідно копії довідки про остаточний розрахунок зі звільненими працівниками Приморської сільської ради за період 2013 року ОСОБА_4 звільнено 25.10.2013 року, частина остаточного розрахунку виплачена 28.10.2013 року, ОСОБА_3 звільнено 01.03.2013 року, а остаточний розрахунок виплачений 15.03.2013 року.

Статтею 188-6 КУпАП передбачена відповідальність за невиконання законних вимог посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, щодо усунення порушень законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування або створення перешкод для діяльності цього органу.

Із конструкції статті вбачається, що для притягнення до адміністративної відповідальності за вказаною статтею, невиконання законних вимог посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю повинно бути умисним.

Відповідно до статті 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов'язаний з'ясувати окрім іншого: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності.

Відповідно до статті 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно ст. 13 Закону України «Про оплату праці» оплата праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, здійснюється на підставі актів Кабінету Міністрів України в межах бюджетних асигнувань. Обсяги витрат на оплату праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, затверджуються одночасно з бюджетом.

Як вбачається із матеріалів справи та доказів, наданих позивачкою, затримка виплати остаточного розрахунку звільненим працівникам відбулася не з вини позивачки. Окрім того, відповідно до ст. 13 Закону України «Про оплату праці» обсяги витрат на оплату праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, затверджуються одночасно з бюджетом. Враховуючи викладене, невиплата звільненим працівникам середнього заробітку за час затримки розрахунку відбулася не з вини позивачки та у зв'язку із об'єктивними обставинами вона не мала можливості виконати вимоги припису № 21-20-14/96-73 від 06.12.2013 року, що не було перевірено головним державним інспектором праці територіальної державної інспекції з питань праці у Херсонській області Мусулевським А.М., через що постанова № 21-20-14/09-04 від 24.02.2014 року, винесена останнім, підлягає скасуванню та провадження у справі підлягає закриттю за відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення.

Керуючись ст.ст. 2, 71, 94, 160, 163 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до головного державного інспектора праці територіальної державної інспекції з питань праці у Херсонській області Мусулевського Андрія Миколайовича про визнання нечинною постанови про накладення адміністративного стягнення - задовольнити.

Визнати нечинною постанову № 21-20-14/09-04 від 24.02.2014 року, прийняту головним державним інспектором праці територіальної державної інспекції з питань праці у Херсонській області Мусулевським Андрієм Миколайовичем відносно головного бухгалтера Приморської сільської ради ОСОБА_1 про притягнення до адміністративної відповідальності за ст. 188-6 КУпАП та накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу в розмірі 1020 грн.

Провадження по адміністративній справі закрити за відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення.

Стягнути з територіальної державної інспекції з питань праці у Херсонській області, адреса: 73000, м. Херсон, вул. Ушакова, 47, код ЄДРПОУ: 38044615 на користь держави, судовий збір у сумі 36,54 грн.

Постанова оскарженню не підлягає.

Суддя: М.І. Клімченко

СудСкадовський районний суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення26.03.2014
Оприлюднено31.03.2014
Номер документу37927466
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —663/572/14-а

Постанова від 26.03.2014

Адміністративне

Скадовський районний суд Херсонської області

Клімченко М. І.

Ухвала від 11.03.2014

Адміністративне

Скадовський районний суд Херсонської області

Клімченко М. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні