ОКРУЖНИЙ
АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ,
вул. Десятинна, 4/6, тел.
278-43-43
П О С Т А Н
О В А
І М Е Н Е
М У К Р А Ї Н И
м. Київ
27.04.2009 р.
11:40 № 7/633
Окружний
адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Арсірія Р.О. при секретарі судового
засідання Поліщук О.А. вирішив адміністративну справу
за позовом
ОСОБА_1
до
Військової частини 0515 (Головне Управління
Розвідки МО України) Головного
управління Пенсійного фонду України в м.Києві
про
порушення законодавства при перерахунку
пенсії
Представники:
від
позивача
ОСОБА_1.,
особисто
від
відповідача 1
від відповідача 2
ОСОБА_2,
ОСОБА_3., за довіреністюОСОБА_4, за довіреністю
Позивач
звернувся до суду з позовом відповідача про визнання незаконною відмови видати
довідку про розмір посадового окладу за аналогічною посадою згідно штатного
розкладу військової частини А 2245, посаді командира батальйону -командир
основного бойового підрозділу, штатна категорія -підполковник; провести
перерахунок пенсії позивача з урахуванням посадового окладу за аналогічною
посадою, премію та надбавки у середніх розмірах, що фактично виплачені за
місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою,
згідно штатного розкладу військової частини А 2245,; виплатити надбавку за
вислугу років нижче встановленого розміру нормативними документами. Зобов'язати
Головне управління Розвідки Міністерства оборони України видати довідку,
Головне управління Пенсійного фонду України в м. Києві зробити перерахунок
пенсії з урахуванням
¾ посадового
окладу за аналогічною посадою начальника відділу, згідно штатного розкладу
військової частини А 2245 з 01.01.2004;
¾ премії та
надбавок у середніх розмірах, що фактично виплачені за місяць, у якому виникло
право на перерахунок пенсії за відповідною посадою, згідно штатного розкладу
військової частини А 2245 з 01.01.08;
¾ надбавки за
вислугу років в розмірі 35 % з 01.12.1998.
Позовні
вимоги мотивовані тим, що позивачу відмовлено в проведенні перерахунку пенсії
через зміни в штатному розкладі військової частини, з якої звільнився позивач
та відмовою відповідача видати довідку з зазначенням всіх складових грошового
забезпечення з аналогічною посадою.
Ухвалю суду
від 22.12.2008 було відкрито провадження та призначено справу до розгляду.
Відповідачі
надали суду заперечення на позов, в якому зазначили, що правові підстави для
перерахунку позивачу пенсійного забезпечення відсутні:
¾ по
посадовому окладу у зв'язку з тим, що посада, з якої його було звільнено і
відповідно за якою визначався посадовий оклад, була скорочена, військова
частина ліквідована, і тільки її документи зберігаються в військовій частині А
0515. Підстав прирівнювати посаду позивача до начальника відділу немає.
¾ по преміям
та надбавкам у середніх розмірах, оскільки, на думку відповідача 1, вони
нараховуються тільки військовослужбовцям, що проходять службу у військовій
частині А 0515 та позивачу не нараховуються;
¾ надбавки за
вислугу років, за відсутності підтвердження стрибків з парашутом.
Таким чином,
відповідачі просили суд відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог.
Розглянувши
подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення їх представників,
всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується
адміністративний позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення
для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, встановив:
Позивач
відповідно до витягу з наказу начальника Генерального штабу Збройних Сил
України -Першого заступника Міністра оборони України (по особовому складу) №
047Р від 15.10.1998 був звільнений з військової служби у запас за власним бажанням
з посади командира батальйону-водолазного спеціаліста військової частини А
2245, ВОС-0941002.
З 1 грудня
1999 року відповідно до Директиви Міністра оборони України від 14 липня 1999
року №115/1/0260 10 окремого загону спеціального призначення переведений на
новий штат, відповідно до якого посада "командир батальйону - водолазний
спеціаліст" зі штату виключена.
З 1 січня
2004 року 10 окремий загін спеціального призначення (умовне найменування -
військова частина А2245) переформована та включена до складу військової частини
А0515 як структурний підрозділ "спеціальний резерв військової частини
А0515", (умовне найменування залишилось попереднім - військова частина
А2245).
Для
перерахунку пенсії звільненим військовослужбовцям військової частини А0515 та
підпорядкованих військових частин за посадами, які були відсутні, в штатах
військової частини А0515, підпорядкованих військових частин, командиром
військової частини А0515 виданий наказ від 26 червня 2008 року №192, в якому
визначені розміри посадових складів. Зокрема позивачу встановлений оклад у
розмірі 1085 грн. Зазначені відомості увійшли у довідку, відповідно до якої
Головне управління Пенсійного фонду України у м. Києві (Відповідач 2) нараховує
пенсію позивачу.
Позивач
звернувся до відповідача-2 з заявою про перерахунок встановленої йому пенсії,
на підставі Постанови Голосіївського районного суду м. Києва, копія якого
міситься у справі.
Відповідачем-2
була надана відповідь, згідно з якою позивач мав звернутися до Київського
міського військового комісаріату за довідкою про грошове забезпечення для
перерахунку пенсії. У цьому випадку відповідач 2 діяв правомірно, оскільки
користується при розрахунку пенсії відомостями наданими роботодавцем.
Як
підтверджується матеріалами справи, Київським міським військовим комісаріатом
було надано відповідь, в якій зазначено, що пенсія позивачу вплачується
правильно, відповідно до судового рішення, проте перерахунку за поданою
позивачем довідкою не підлягає, оскільки посада командира батальйону
-водолазного спеціаліста частини А 2245 в штаті часини А0515 не передбачена.
Таким чином
відповідачем по справі, щодо встановлення певного посадового окладу та надбавок
до нього має бути Військова частина А 0515, де зберігаються відомості про
посаду позивача та яка видає довідки про розмір грошового забезпечення.
Разом з тим,
відповідно до з довідки Військової частини А 2245 від 02.08.06 вбачається, що
30.11.1999 військова частина А 2245 переведена на новий штат, відповідно до
якого посада командира батальйону -водолазного спеціаліста не передбачена. А з
20.12.2003 зазначена військова частина ввійшла до складу військової частини А
0515 та набула статусу її структурного підрозділу. Вказані обставити також
встановлені і в судовому засіданні.
Відповідно
до наданої відповідачем довідки посадовий оклад за посадою, з якої був
звільнений позивач, неодноразово змінювався і з 01.01.08 становив 1 085 грн.
Позивач,
посилаючись на додаток № 11 до Постанови Кабінету Міністрів України № 1294 від
вважає, що розрахунок йому пенсії має здійснюватися з окладу в розмірі 1 800
грн., встановленого аналогічній його штатній категорії.
Дослідивши
норму права, на яку посилається позивач, суд зазначає про хибність його
висновку про наявність права на посадовий оклад в розмірі 1 800 грн. Такий
висновок суду мотивується наступним.
По перше, як
встановлено, позивача було звільнено з посади командира загону (батальйону)
спеціального призначення, а посадовий оклад в розмірі 1 085 грн. передбачений
для загальновійськового командира.
По друге, як
вбачається з матеріалів справи, позивача було звільнено з посади командира
батальйону-водолазного спеціаліста військової частини А 2245, ВОС-0941002, на
день розгляду справи в суді зазначена посада не існує та посадовий оклад для
неї не передбачений. Оклад на який посилається
позивач (1 800 грн.) не передбачений в Додатку № 11 до Постанови
Кабінету Міністрів України № 1294, оскільки цей додаток стосується посадових
окладів осіб начальницького складу органів внутрішніх справ для апарату
головних управлінь, управлінь МВС в Автономній Республіці Крим, областях, м.
Севастополі, лінійних управлінь на залізницях управління МВС на транспорті.
По третє,
при розрахунку посадового окладу за посадою командира батальйону -водолазного
спеціаліста військової частини А 2245 відповідно до наказу Міністра оборони
України від 30.12.2007 № 707 за таблицею замін встановлено позивачу з
01.01.2008 оклад для розрахунку пенсійного забезпечення у розмірі 1 085,00 грн.
на думку суду цей розрахунок є вірним
Відповідно
до ст.1 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової
служби, та деяких інших осіб»особи офіцерського складу, прапорщики і мічмани,
військовослужбовці надстрокової служби та військової служби за контрактом,
особи, які мають право на пенсію за цим Законом, при наявності встановленої цим
Законом вислуги на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ і в
державній пожежній охороні, службі в Державній службі спеціального зв'язку та
захисту інформації України, в органах і підрозділах цивільного захисту,
податкової міліції, Державної кримінально-виконавчої служби України мають право
на довічну пенсію за вислугу років.
Статтею 1-1
цього закону передбачено, що законодавство про пенсійне забезпечення осіб,
звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, які мають право на пенсію
за цим Законом, базується на Конституції України і складається з цього Закону,
Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне
страхування" та інших нормативно-правових актів України, прийнятих
відповідно до цих законів.
Зміна умов і
норм пенсійного забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких
інших осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, здійснюється виключно
шляхом внесення змін до цього Закону та Закону України "Про
загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".
Згідно з ч.1
ст.43 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової
служби, та деяких інших осіб»пенсії, які призначаються відповідно до цього
Закону особам із числа військовослужбовців строкової служби та членам їх сімей,
обчислюються за встановленими нормами у процентах до середньомісячного
заробітку, який одержували військовослужбовці до призову на строкову військову
службу чи після звільнення з військової служби до звернення за пенсією, або до
середньомісячного грошового забезпечення, одержуваного військовослужбовцями в
період проходження військової служби за контрактом. При цьому середньомісячний
заробіток (грошове забезпечення) для обчислення їм пенсій визначається в
порядку, встановленому Законом України "Про загальнообов'язкове державне
пенсійне страхування".
Відповідно
до ст.63 зазначеного Закону Перерахунок раніше призначених пенсій
військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та
членам їх сімей у зв'язку із введенням в дію цього Закону провадиться за
документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими
пенсіонерами на час перерахунку.
Якщо
пенсіонер згодом подасть додаткові документи, які дають право на подальше
підвищення пенсії, то пенсія перераховується за нормами цього Закону. При цьому
перерахунок провадиться за минулий час, але не більш як за 12 місяців з дня
подання додаткових документів і не раніше, ніж з дня введення в дію цього
Закону.
Усі
призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв'язку зі зміною
розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій
військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у
зв'язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових
видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у
розмірах, встановлених законодавством. Перерахунок пенсій здійснюється на
момент виникнення права на перерахунок пенсій і провадиться у порядку,
встановленому Кабінетом Міністрів України, у строки, передбачені частиною
другою статті 51 цього Закону.
Відповідачі
погоджуються з правом позивача про включення до складу посадового окладу
додаткових виплат але у той же час зазначаючи про отримання
військовослужбовцями військової частини А 0515 надбавок у середньому розмірі:
надбавка за
виконання особливо важливих завдань - 80,7%;
надбавка за
виконанням спеціальних завдань із забезпечення державної безпеки-6,1%;
надбавка за
оперативно-розшукову, розвідувальну чи контррозвідувальну діяльність та
інформаційно-аналітичне забезпечення органів державної влади і
оперативно-службову діяльність 4 18,9% відповідач 1 включати ці надбавки до
довідки позивача відмовляється.
Суд вважає,
що таким чином право позивача на належний розмір пенсії порушується, а за
причин ліквідації військової частини, де проходив службу позивач відновлення
його права можливо лише через зобов'язання військової частини А 0515 включати
до посадового окладу за посадою оклад за посадою командира батальйону
-водолазного спеціаліста військової частини А 2245 середнього розміру діючих у
військовій частині А 0515 військовій частині надбавок. Зазначені надбавки мають
включатися з початку розрахунку посадових окладів за новими правилами тобто з
01.01.2008.
Як
вбачається з матеріалів справи календарна вислуга років позивача становить 21
рік 04 місяці. Одночасно, під час розгляду справи судом встановлено, що
позивачу підчас нарахування та виплати пенсії не враховувались пільгові роки,
які мають додаватися до стажу у зв'язку з виконанням програми стрибків з парашутом.
За
поясненнями представників відповідачів таке зменшення стажу для нарахування
надбавки за вислугу років виникло тому, що підтвердження виконання програми стрибків з парашутом
міститься не в пенсійній справі, а особовій справі офіцера. Дослідженням
додаткових доказів суд встановив. що позивачу неправомірно була нарахована
надбавка за вислугу років в розмірі 30 відсотків, замість передбаченої додатком
29 до постанови Кабінету Міністрів України № 1294 надбавки за вислугу років в
розмірі 35 відсотків надбавка за вислугу років була невірно розрахована
позивачу, починаючи з 01.12.1998.
Представники
Відповідач-1 в судовому засіданні визнали, що позивачу мала бути нарахована
надбавка за вислугу років в розмірі 35 відсотків та наявність у позивача права
на пільгове обчислення вислуги років.
Таким чином,
зазначене свідчить, що відповідачем-1 було порушено права позивача на належне
пенсійне забезпечення, починаючи з 01.12.1998 під час здійснення нарахування
йому надбавки за вислугу років.
Відповідно
до ч.2 ст.2 цього Кодексу передбачено, що до адміністративних судів можуть бути
оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень,
крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи
законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Відповідно
до ч.1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона
повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення,
крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно з ч.2
ст.71 цього Кодексу на суб'єкта владних повноважень покладено обов'язок щодо
доказування правомірності вчинених ним дій та прийнятих рішень, в разі якщо він
заперечує проти задоволення позову.
Відповідачі
по справі надали доказів, які частково спростовували доводи позивача.
За таких
обставин, суд приходить до висновку, що позовні підлягають частковому
задоволенню.
Судом
відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України вирішено
питання про розподіл судових витрат та присуджено на користь позивача зроблені
ним витрати за рахунок Державного бюджету України.
Керуючись
ст. ст. 11, 69-71, 94, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства
України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов
ОСОБА_1 задовольнити частково.
2. Визнати
незаконними відмову Головного Управління Розвідки МО України, щодо неврахування
надбавок до посадового окладу та визначення надбавки за вислугу років.
3.
Зобов'язати Головне Управління Розвідки МО України видати довідку, а Головному
Управлінню Пенсійного Фонду України в місті Києві зробити перерахунок пенсії
ОСОБА_1 з урахуванням:
-з
01.01.2008 премії та надбавок у середніх розмірах, що фактично виплачені за
січень 2008 року військовослужбовцям, які проходять військову службу на посадах
старшого офіцера військової частини А0515, а саме: надбавки за виконання
особливо важливих завдань - 80,7%; надбавка за виконанням спеціальних завдань
із забезпечення державної безпеки-6,1%; надбавка за оперативно-розшукову,
розвідувальну чи контррозвідувальну діяльність та інформаційно-аналітичне
забезпечення органів державної влади і оперативно-службову діяльність - 18,9
%);
-з
01.12.1998 надбавки за вислугу років в розмірі 35 % .
4.
Судові витрати в сумі 3,40 грн. присудити на користь ОСОБА_1за рахунок
Державного бюджету України
Постанова
набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне
оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо
таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження,
але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк постанова набирає
законної сили після закінчення цього строку.
Постанова
може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за
правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд
першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом
двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без
попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у
строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Дата
складання та підписання постанови в повному обсязі -29 травня 2009 року.
Суддя
Арсірій Р.О.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.04.2009 |
Оприлюднено | 12.06.2009 |
Номер документу | 3794014 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Арсірій Р.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні