Постанова
від 31.03.2014 по справі 803/504/14
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 березня 2014 року Справа № 803/504/14

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Мачульського В.В.,

розглянувши у порядку письмового провадження в місті Луцьку адміністративну справу за позовом управління Пенсійного фонду України в м. Луцьку Волинської області до Колективного міжгосподарського підприємства по агропромисловому будівництву «СПМК - 1» про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах,

ВСТАНОВИВ:

Управління Пенсійного фонду України в м. Луцьку Волинської області (УПФ України в м. Луцьку, позивач) до Колективного міжгосподарського підприємства по агропромисловому будівництву «СПМК - 1» (далі - КМП «СПМК - 1», відповідач) про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах за 2013 рік в сумі 41731,35 грн.

Обґрунтовуючи свої позовні вимоги тим, що КМП «СПМК - 1» відповідно до ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», ч. 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», п. 6.8 Інструкції «Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України» зобов'язаний щомісяця до 25-го числа вносити до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. Однак, своїх зобов'язань відповідач не виконує, в результаті недотримання порядку відшкодування витрат Пенсійному фонду на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, заборгованість за 2013 рік в сумі 41731,35 грн. На даний час сума заборгованості не сплачена. Просить суд стягнути з КМП «СПМК - 1» на користь УПФ України в м. Луцьку заборгованість за 2013 рік в сумі 41731,35 грн., яка виникла в результаті недотримання порядку відшкодування витрат Пенсійного фонду на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

У клопотанні від 31 березня 2014 року представник позивача просить розгляд справи проводити у його відсутності, позовні вимоги підтримує повністю (а.с.28).

Відповідач на розгляд справи не з'явився, свого представника в судове засідання не направив, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи. Причини неявки суду не повідомив, з клопотанням про відкладення розгляду справи до суду не звертався. До суду повернулось поштове рекомендоване відправлення з поміткою причини повернення «за закінченням терміну зберігання» (а.с.19).

Відповідно до частини одинадцятої статті 35 КАС України розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Згідно з частиною шостою статті 128 КАС України, якщо не має перешкод для розгляду справи в судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Згідно із пунктом 10 частини першої статті 3 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанцій без виклику осіб, які беруть участь у справі, та проведення судового засідання на основі наявних у суду матеріалів у випадках, встановлених цим Кодексом. Як передбачено частиною першою статті 41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Оскільки від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи у його відсутності, відповідач належним чином повідомлений про розгляд справи, дану справу можливо розглянути і вирішити на основі наявних матеріалів, тому суд приходить до висновку, що судовий розгляд даної справи необхідно здійснювати в порядку письмового провадження, без фіксування адміністративного процесу технічними засобами.

Дослідивши наявні у матеріалах справи докази в їх сукупності, проаналізувавши матеріали справи, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги є підставними та підлягають до задоволення, з наступних підстав.

Згідно з частиною 1 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюються на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

Судом встановлено, що відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Колективне міжгосподарське підприємство по агропромисловому будівництву «СПМК - 1» з 30.09.1993 року зареєстроване в якості юридичної особи та включене до Єдиного Державного реєстру підприємств та організацій України, ідентифікаційний код 03582971 (а.с.25-27).

Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 1 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.

Статтею 2 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» визначено, що для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України «Про пенсійне забезпечення». Стаття 4 цього Закону визначає, що розмір збору по фактичних витратах на виплату та доставку пільгових пенсій становить 100% від об'єкта оподаткування.

Судом встановлено, у КМП «СПМК - 1» працювали громадяни ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 пенсія яким призначена та виплачується на підставі п.п. «а», «б»-«з» ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», які працювали у товаристві на роботах з шкідливими умовами праці, зайнятість яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах (по списку N 2), що також підтверджується розрахунком фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій (а.с.10-13).

У відповідності до частини 2 розділу XV Прикінцеві положення Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди:

1) особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України «Про пенсійне забезпечення».

У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 цього Закону.

При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.

Особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, пільгові пенсії призначаються відповідно до пунктів «а», «б»- «з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення».

Із розрахунку управління Пенсійного фонду України у Луцькому районі Волинської області вбачається, що сума витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до п.п. «б»-«з» ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» гр. ОСОБА_1 за 2013 рік, які підлягають до сплати відповідачем, становить 9709,25 Частка сплати даного підприємства становить - 91,14%. Місячна ж сума фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, яку відповідач щомісяця до 25-го числа поточного року зобов'язаний сплачувати до Пенсійного фонду складає 809,10 грн. (а.с.10).

Із розрахунку управління Пенсійного фонду України в м. Ковелі та Ковельському районі Волинської області вбачається, що сума витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до п.п. «б»-«з» ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» гр. ОСОБА_2 за 2013 рік, які підлягають до сплати відповідачем, становить 1693,37 грн. Частка сплати даного підприємства становить - 4,69%. Місячна ж сума фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, яку відповідач щомісяця до 25-го числа поточного року зобов'язаний сплачувати до Пенсійного фонду складає 199,22 грн. (а.с.11).

Із розрахунку управління Пенсійного фонду України в м. Луцьку Волинської області вбачається, що сума витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до п.п. «б»-«з» ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» гр.гр. ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 за 2013 рік, які підлягають до сплати відповідачем, становить 30328,73 грн. Частка сплати даного підприємства становить - 1,98-100% в залежності від стажу роботи пенсіонера на даному підприємстві. Місячна ж сума фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, яку відповідач щомісяця до 25-го числа поточного року зобов'язаний сплачувати до Пенсійного фонду складає 1561,14 грн.(а.с.12-13).

Як вбачається з матеріалів справи УПФ України в м. Луцьку направляло 10 лютого 2014 року до відповідача остаточні розрахунки фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій за 2013 рік на загальну суму боргу 41731,35 грн., однак станом 13.03.2014 року вказаної суми проплачено не було (а.с.9,14).

Згідно з пунктом 6.8 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного Фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року № 21-1 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 року за № 64/8663, підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

Відповідно до частини 1 статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Доказів, які б спростовували доводи позивача відповідач суду не надав.

Оскільки, у відповідача перед УПФ України в м. Луцьку існує заборгованість по виплаті та доставці пільгової пенсії за 2013 рік в сумі 41731,35 грн., яка на сьогоднішній день не сплачена та доказів її погашення на день розгляду справи 31 березня 2014 року суду не надано, тому суд дійшов висновку, що позовні вимоги про стягнення з Колективного міжгосподарського підприємства по агропромисловому будівництву «СПМК - 1» вищевказаної заборгованості підлягають до задоволення в повному обсязі.

Керуючись статтями 11,17,122,128,158,160,163,186 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі статей 1, 2 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування», статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», частини 2 розділу XV Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Колективного міжгосподарського підприємства по агропромисловому будівництву «СПМК - 1» (43020, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Підгаєцька, будинок 3, код ЄДРПОУ 03582971) на користь управління Пенсійного фонду України в м. Луцьку Волинської області (43010, Волинська область, місто Луцьк, проспект Президента Грушевського, будинок 1, код ЄДРПОУ 20125593) заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах за 2013 рік в сумі 41731 (сорок одна тисяча сімсот тридцять одна) гривня 35 (тридцять п'ять) копійок.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Головуючий

Суддя В.В.Мачульський

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.03.2014
Оприлюднено03.04.2014
Номер документу37942618
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/504/14

Ухвала від 18.03.2014

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

Постанова від 31.03.2014

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні