Постанова
від 25.02.2014 по справі 826/109/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

25 лютого 2014 року № 826/109/14

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Шрамко Ю.Т., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу

за позовом Державної екологічної інспекції у місті Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Вертикаль ЛТД" про тимчасову заборону (зупинення ) діяльності ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду м. Києва надійшов адміністративний позов Державної екологічної інспекції у місті Києві, (надалі - позивач), до Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Вертикаль ЛТД", (надалі - відповідач), в якому позивач просить суд:

1. Тимчасово заборонити (зупинити) діяльність ТОВ "Компанія "Вертикаль ЛТД" (юридична адреса: 04210, м. Київ, пр-т. Героїв Сталінграду, 8, корп. 6, секція 1) за місцем здійснення господарської діяльності за адресою: 04210, м. Київ, пр-т. Героїв Сталінграду, 8);

2. Заборонити ТОВ "Компанія "Вертикаль ЛТД" (04210, м. Київ, пр-т. Героїв Сталінграду, 8, корп. 6, секція 1) господарську діяльність без дозволу на розміщення відходів на 2013 р. та лімітів на утворення та розміщення відходів на 2013 р. за місцем здійснення господарської діяльності за адресою: 04210, м. Київ, пр-т. Героїв Сталінграду, 8).

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва 08 січня 2014 року було відкрите скорочене провадження у справі № 826/109/14. Відповідач скориставшись своїм правом подав через відділ документообігу суду 22 січня 2014 року письмові заперечення проти позову. Ухвалою суду від 23 січня 2014 року було призначено справу 826/109/14 до судового розгляду у судовому засіданні на 12.02.2014 р.

В судовому засіданні 12.02.2014 р. представник позивача, позовні вимоги підтримав в повному обсязі, просив їх задовольнити із підстав, викладених в адміністративному позові, зокрема, зазначив про те, що виявлені у ході перевірки порушення відповідачем вимог природоохоронного законодавства створюють загрозу життю та здоров'ю людей, тому діяльність ТОВ «Компанія «Вертикаль ЛТД» потрібно тимчасово заборонити (зупинити) повністю до отримання відповідачем дозвільних документів.

Представники відповідача в судовому засіданні повністю заперечували проти позовних вимог, зазначили, що позивачем на виконання припису відповідача було укладено відповідні договори на надання послуг екологічного характеру і, що, на час існування спірних правовідносин, у відповідача фактично відсутня можливість виконати вимоги позивача в силу того, що термін для подання документів на отримання відповідних дозволів на розміщення відходів на 2013 рік сплинув 01.06.2012 р.

Відповідно до вимог ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України за згодою сторін суд на місці ухвалив перейти до розгляду справи у порядку письмового провадження та керуючись положенням ст.122 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) справа розглядається в письмовому провадженні на підставі наявних в матеріалах справи документів.

Розглянувши наявні в матеріалах справи докази, заслухавши пояснення представника Позивача та Відповідача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи на яких ґрунтується позов, оцінивши докази які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про наступне.

Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 р. №877-V (далі - Закон №877) визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Заходами державного нагляду (контролю) - є планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем в період з 22.07.2013 р. по 09.08.2013 р. була здійснена планова перевірка ТОВ « Компанія «Вертикаль ЛТД» (юридична адреса: 04210, м. Київ, пр-т. Героїв Сталінграду, 8, корп. 6, секція 1) за місцем здійснення господарської діяльності за адресою: 04210, м. Київ, пр-т. Героїв Сталінграду, 8) за результатами якої було складено Акт № 08/1140а від 09.08.2013 р. перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами (надалі - Акт №08/1140а).

Відповідно до ч.7 ст.7 Закону «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» №877, (далі - Закон № 877), на підставі акту, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.

Так, Позивачем було прийнято припис №08/686п від 09.08.2013 р. про усунення ТОВ «Компанія «Вертикаль ЛТД» виявлених під час перевірки порушень вимог природоохоронного законодавства (надалі - Припис №08/686п), а саме:

1. ст.ст.5, 17, 26 Закону України "Про відходи" від 05.03.1998 р. №187/98-ВР (надалі - Закон №187/98), наказу Міністерства ОНПС України від 07.07.2008 р. №342, Інструкції щодо заповнення типової форми первинної облікової документації №1-Вт "Облік відходів та пакувальних матеріалів і тари", у зв'язку із чим приписано вести за встановленими нормами первинний облік кількості, типу та складу відходів, що утворюються, зберігаються чи утилізуються за формою №1-Вт з постійним терміном виконання (з дня підписання припису).

2. ст.ст.20-2, 55 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" від 25.06.1991 р. №1264-ХІІ (надалі - Закон №1264) ст. ст. 32, 33 Закону України «Про відходи» Постанова кабінету міністрів України № 1218 від 03.08.1998 р. «Про затвердження порядку розроблення , затвердження і перегляду лімітів на утворення розміщення відходів», у зв'язку із чим приписано отримати та представити до державної екологічної інспекції у м. Києві (м. Київ, вул. Набережно-Лугова, 4) дозвіл на розміщення відходів у 2013 р., а також ліміти на утворення та розміщення відходів у 2013 р. з терміном виконання до 09.11.2013 р.

Також, як вбачається з матеріалів справи, під час позапланової перевірки контролю виконання раніше виданого припису №08/686п від 09.08.2013 р. в період з 26.12.2013 року по 30.12.2013 року встановлено, що підприємством не виконані заходи щодо виконання припису Державної екологічної інспекції у місті Києві.

Також, Інспекцією було складено протокол №004204 від 27.12.2013 р. про адміністративне правопорушення (надалі - Протокол №004204), в якому директора відповідача було повідомлено про дату (27.12.2013 р.), час та місце розгляду справи про адміністративне правопорушення.

За результатами розгляду справи 27.12.2013 року було винесено Постанову № 004204 про накладення на директора відповідача Крижанівську Тетяну Володимирівну адміністративного стягнення у вигляді штрафу у розмірі 255,00 грн. та визнано її винною у вчиненні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища".

Відповідно до ч.8 ст.7 Закону №877, припис - обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб'єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.

Згідно із п.9 ст.4 Закону №877, невиконання приписів, розпоряджень та інших розпорядчих документів органу державного нагляду (контролю) тягне за собою застосування штрафних санкцій до суб'єкта господарювання згідно із законом.

Оскільки станом на 12.02.2014 р. ТОВ «компанія «Вертикаль ЛТД» не виконало встановлених Приписом №08/686п вимог, здійснює свою господарську діяльність без дозвільних документів на розміщення відходів, ліміту на утворення та розміщення відходів на 2013 р. та на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, позивач вважає, що подальша діяльність відповідача створює загрозу життю та здоров'ю людей, тому роботу підприємства потрібно тимчасово заборонити (зупинити) повністю до отримання відповідних дозволів, від так, звернувся із даним позовом до суду.

Згідно із ч.5 ст.4 Законом №877, повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

Водночас, Порядок обмеження, тимчасової заборони (зупинення) чи припинення діяльності підприємств, установ, організацій і об'єктів у разі порушення ними законодавства про охорону навколишнього природного середовища, затвердженого постановою Верховної Ради України від 29.10.1992 р. №2751-XII, (надалі - Порядок №2751), визначає правові основи прийняття рішень про обмеження, тимчасову заборону (зупинення) чи припинення діяльності підприємств, установ, організацій і об'єктів незалежно від форм власності у разі порушення ними законодавства про охорону навколишнього природного середовища.

Виходячи з положень п.2 Порядку №2751, діяльність підприємств, що здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, може бути, зокрема: обмежена - на певний період (до виконання необхідних природоохоронних заходів) встановлюються зменшені обсяги викидів і скидів забруднюючих речовин та розміщення відходів у цілому по підприємству чи по окремих його цехах (дільницях) і одиницях обладнання; тимчасово заборонена (зупинена) - до виконання необхідних природоохоронних заходів зупиняється експлуатація підприємства чи окремих його цехів (дільниць) і одиниць обладнання; припинена - повністю припиняється експлуатація підприємства чи окремих його цехів (дільниць) і одиниць обладнання. При тимчасовій забороні (зупиненні) чи припиненні діяльності підприємств забороняються всі викиди і скиди забруднюючих речовин та розміщення відходів по підприємствах в цілому чи окремих їх цехах (дільницях) і одиницях обладнання.

Відповідно до пп. "в" п.4 Порядку №2751, діяльність підприємств обмежується або тимчасово забороняється (зупиняється) у разі перевищення ними лімітів використання природних ресурсів, порушення екологічних нормативів, екологічних стандартів, а також вимог екологічної безпеки, зокрема, використання природних ресурсів, викидів і скидів забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище, складування, захоронення, зберігання або розміщення виробничих, побутових та інших відходів без відповідних дозволів.

Поряд із цим, суд критично ставиться до поданих відповідачем заперечень про те, що подальша його діяльність із виявленими тимчасовими порушеннями ніяким чином не може загрожувати життю та здоров'ю людей, оскільки п. "а" ч.1 ст.32 Закону України «Про відходи» (далі - Зкон №187/98) встановлено, що з метою обмеження та запобігання негативному впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини, забороняється вести будь-яку господарську діяльність, пов'язану з утворенням відходів, без одержання від уповноважених органів виконавчої влади у сфері поводження з відходами лімітів на обсяги утворення та розміщення відходів. Ліміти на обсяги утворення і розміщення побутових відходів не встановлюються.

Також у своїх запереченнях відповідач посилається на Порядок розроблення, затвердження і перегляду лімітів на утворення та розміщення відходів, затвердженим Постановою Кабінету міністрів України від 03.08.1998 року № 1218 (в редакції Постанови Кабінету міністрів України від до внесення змін 07.08.2013 року) та зазначає, що органи Міністерства екології та природних ресурсів України на місцях до 1 березня поточного року надсилають на адреси власників відходів повідомлення про необхідність подання на погодження проектів лімітів на утворення та розміщення відходів на наступний рік, та зазначає що даного повідомлення відповідач не отримував.

Відповідно до Положення Міністерства екології та природних ресурсів України № 452/2011 Міністерство екології та природних ресурсів України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. Як вбачається з пп. « 1 , Д» п.4 Положення Міністерства екології та природних ресурсів України затвердженого Указом Президента України від 13.04.2011 року № 452/2011 Мінекоресурсів погоджує згідно із законодавством проекти лімітів на утворення та розміщення небезпечних відходів. Із обґрунтувань зазначених вище суд дійшов висновку, що ТОВ «Компанія «Вертикаль ЛТД» відповідно до п. «і» ст. 17 Закону України «Про відходи» зобов'язано надавати місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування, уповноваженим органам виконавчої влади у сфері поводження з відходами інформацію про відходи та пов'язану з ними діяльність.

Крім того, відповідно до ч.4 та ч.5 ст.33 Закону №187/98, а також ч.2 ст.55 Закону №1264, зберігання та видалення відходів здійснюються в місцях, визначених органами місцевого самоврядування з врахуванням вимог земельного та природоохоронного законодавства, за наявності спеціальних дозволів, у яких визначені види та кількість відходів, загальні технічні вимоги, заходи безпеки, відомості щодо утворення, призначення, методів оброблення відповідно до встановлених лімітів та умови їх зберігання. Визначені для зберігання та видалення відходів місця чи об'єкти повинні використовуватися лише для заявлених на одержання дозволу відходів.

Водночас, надані суду відповідачем договори, а саме: договір № 3/01-14 про надання послуг екологічного характеру від 09.01.2014 р. та договір № 4/01-14 на виконання робіт від 09.01.2014 р., зазначених вище висновків суду не спростовують, оскільки вони не є належним доказом виконання вимог Припису № 08/686п.

З огляду на викладене в сукупності, приймаючи до уваги, що відповідач не виконав викладені у Приписі №08/686п вимоги, а також не надав суду доказів усунення встановлених під час перевірки порушень (копій дозволу на розміщення відходів у 2013 р. та лімітів на утворення та розміщення відходів на 2013 р.), суд погоджується із доводами позивача щодо необхідності тимчасово заборонити (зупинити) повністю роботу ТОВ «Компанія «Вертикаль ЛТД» до отримання відповідних дозвільних документів.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Частиною 1 ст.9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 1 ст.71 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.72 цього Кодексу.

Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та наданих сторонами доказів, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову.

Керуючись положеннями ст.ст. 2, 11, 69, 71, 86, 158-163, 167, 254 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов Державної екологічної інспекції у місті Києві задовольнити повністю.

2. Тимчасово заборонити (зупинити) діяльність ТОВ "Компанія "Вертикаль ЛТД" (юридична адреса: 04210, м. Київ, пр-т. Героїв Сталінграду, 8, корп. 6, секція 1, ідентифікаційний номер 35207731) за місцем здійснення господарської діяльності за адресою: 04210, м. Київ, пр-т. Героїв Сталінграду, 8);

3. Заборонити ТОВ "Компанія "Вертикаль ЛТД" (04210, м. Київ, пр-т. Героїв Сталінграду, 8, корп. 6, секція 1, ідентифікаційний номер 35207731) господарську діяльність без дозволу на розміщення відходів на 2013 р. та лімітів на утворення та розміщення відходів на 2013 р. за місцем здійснення господарської діяльності за адресою: 04210, м. Київ, пр-т. Героїв Сталінграду, 8).

Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя Ю.Т. Шрамко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення25.02.2014
Оприлюднено01.04.2014
Номер документу37942678
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/109/14

Ухвала від 23.01.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Постанова від 07.05.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Саприкіна І.В.

Постанова від 25.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні