Постанова
від 31.03.2014 по справі 820/4769/14
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

31 березня 2014 р. № 820/4769/14

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Зінченко А.В.

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Держсанепідслужби у Харківській області до товариства з обмеженою відповідальністю фірми «Комплекс» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Головне управління Держсанепідслужби у Харківській області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовною заявою до товариства з обмеженою відповідальністю фірми «Комплекс», в якій просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду шляхом повного зупинення виконання робіт та надання послуг станцією технічного обслуговування транспортних засобів товариства з обмеженою відповідальністю фірма «Комплекс», ідентифікаційний номер: 05591425, що здійснює діяльність за адресою: м. Харків, вул. Дніпропетровська, 12.

В позовній заяві зазначено, що 20.08.2013 року проведено позапланову перевірку станції технічного обслуговування автомобілів ТОВ фірма «Комплекс», що здійснює господарську діяльність за адресою: м. Харків, вул. Дніпровська, 12.

За результатами перевірки було складено акт перевірки дотримання вимог санітарного законодавства на промислових підприємствах від 20.08.2013 та винесено розпорядження №506 від 21.08.2013.

Фахівцями Харківського міського Управління Головного управління Держсанепідслужби у Харківській області в ході проведення позапланового санітарно-епідеміологічного обстеження станції технічного обслуговування автомобілів ТОВ фірма «Комплекс» встановлено порушення вимог Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів» №173 від 19.06.1996, Державних санітарних правил та норм «Гігієнічні вимоги щодо поводження з промисловими відходами та визначення їх класу небезпеки для здоров'я населення» ДСанПін 2.2.7.029-99, «Инструкция по санитарному содержанию помещений и оборудования производственньїх предприятий» від 31.12.1996 №658-66, зокрема: не дотримано відстань до житлових і громадських будівель від станції технічного обслуговування з урахуванням проїздів, що передбачено п. 5.28 ДСП 173-96; територія підприємства не утримується відповідно до вимог санітарних норм, що є порушенням ст.22 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» та п.2.1.1 ДСанПіН 2.2.7-029-99; не представлений спеціальний паспорт на кожне місце зберігання відходів, чим порушено п. 2.1.2 ДСанПіН 2.2.7-029-99; способи тимчасового зберігання відходів не відповідають санітарним вимогам, що порушує п.2.1.3 ДСанПіН 2.2.7-029-99; не представлені протоколи лабораторного контролю за станом навколишнього середовища в районі розміщення майданчика (місця) зберігання відходів, що є порушенням п. 2.1.6 ДСанПіН 2.2.7-029-99 та не представлено інструкцію стосовно видалення і способу знешкодження токсичних промислових відходів узгодженої з державною санітарно-епідеміологічною службою, що порушує п. 2.1.7 ДСанПіН 2.2.7-029-99.

З метою перевірки виконання розпорядження №506 від 21.08.2013, здійснено позаплановий захід державного нагляду (контролю), на підставі якого було складено акт перевірки дотримання санітарного законодавства на промислових підприємствах від 25.02.2014 року, який підписано майстром станції технічного обслуговування транспортних засобів ТОВ фірма «Комплекс» ОСОБА_1 без заперечень та зауважень.

За фактом порушень вимог санітарного законодавства головним спеціалістом відділу санітарного нагляду Харківського міського Управління Головного управління Держсанепідслужби у Харківській області складено протокол про порушення санітарних норм від 25.02.2014, який підписано майстром станції технічного обслуговування ТОВ фірма «Комплекс».

Начальником Харківського міського Управління Головного управління Держсанепідслужби у Харківській області, головним державним санітарним лікарем міста Харкова Зубковою І.А. винесено постанову №182 від 27.02.2014, якою було притягнено майстра станції технічного обслуговування ТОВ фірма «Комплекс» ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу у розмірі 425 грн.

Всі вище перелічені порушення вимог законодавства, на думку позивача, до теперішнього часу продовжують створювати безпеку щодо середовища життєдіяльності та окремих його факторів, недотримання яких створює загрозу здоров'ю і життю людини та майбутніх поколінь, а також загрозу виникнення і розповсюдження інфекційних хвороб та масових неінфекційних захворювань (отруєнь) серед населення.

Представник позивача в судове засідання не прибув, але надав до суду клопотання, в якому позовні вимоги підтримав та просив суд позовні вимоги задовольнити з підстав зазначених у позові, справу розглядати за його відсутності.

Представник Відповідача у судове засідання не прибув, про час та місце проведення судового засідання був повідомлений належним чином, а тому суд приходить до висновку про розгляд справи за його відсутності.

Згідно ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи вищевикладене, суд відповідно до ст. 128 КАС України ухвалив проводити судовий розгляд справи в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог з наступних підстав.

Відповідно до ст. 33, 39 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» від 24.02.1994 №4004-ХІІ одним із основних напрямів діяльності державної санітарно-епідеміологічної служби є здійснення державного санітарно - епідеміологічного нагляду.

Державний санітарно-епідеміологічний нагляд - це діяльність органів, установ та закладів державної санітарно-епідеміологічної служби по контролю за дотриманням юридичними та фізичними особами санітарного законодавства з метою попередження, виявлення, зменшення або усунення шкідливого впливу небезпечних факторів на здоров'я людей та по застосуванню заходів правового характеру щодо порушників.

Державний санітарно-епідеміологічний нагляд здійснюється відповідно до Положення про державний санітарно-епідеміологічний нагляд в Україні, що затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 22.06.1999 N 1109, вибірковими перевірками дотримання санітарного законодавства за планами органів державної санітарно - епідеміологічної служби, а також позапланово залежно від санітарної, епідемічної ситуації та за заявами громадян.

Згідно Положення про державний саніхарно-епідеміологічний нагляд, затвердженого постановою КМУ від 22.06.1999 №1109, метою державного санітарно-епідеміологічного нагляду є запобігання, виявлення та припинення порушень санітарного законодавства. Державний санітарно-епідеміологічний нагляд здійснюється головними державними санітарними лікарями, їх заступниками, іншими посадовими особами.

Відповідно до ст.39 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», ст.6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», на підставі скарги вх№231/5065 від18.07.2013 року, наказу Харківського міського Управління Головного управління Держсанепідслужби у Харківській області №506 від 16.08.2013 «Про проведення позапланового санітарно-епідеміологічного обстеження», проведено позапланову перевірку станції технічного обслуговування автомобілів ТОВ фірма «Комплекс», що здійснює господарську діяльність за адресою: м. Харків, вул. Дніпровська, 12.

За результатами перевірки було складено акт перевірки дотримання вимог санітарного законодавства на промислових підприємствах від 20.08.2013 та винесено розпорядження №506 від 21.08.2013.

Судом встановлено, що фахівцями Харківського міського Управління Головного управління Держсанепідслужби у Харківській області в ході проведення позапланового санітарно-епідеміологічного обстеження станції технічного обслуговування автомобілів ТОВ фірма «Комплекс» встановлено порушення вимог Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів» №173 від 19.06.1996, Державних санітарних правил та норм «Гігієнічні вимоги щодо поводження з промисловими відходами та визначення їх класу небезпеки для здоров'я населення» ДСанПін 2.2.7.029-99, «Инструкция по санитарному содержанию помещений и оборудования производственньїх предприятий» від 31.12.1996 №658-66, зокрема: не дотримано відстань до житлових і громадських будівель від станції технічного обслуговування з у рахуванням проїздів, що передбачено п. 5.28 ДСП 173-96;територія підприємства не утримується відповідно до вимог санітарних норм, що є порушенням ст.22 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» та п.2.1.1 ДСанПіН 2.2.7-029-99; не представлений спеціальний паспорт на кожне місце зберігання відходів, чим порушено п. 2.1.2 ДСанПіН 2.2.7-029-99; способи тимчасового зберігання відходів не відповідають санітарним вимогам, що порушує п.2.1.3 ДСанПіН 2.2.7-029-99; не представлені протоколи лабораторного контролю за станом навколишнього середовища в районі розміщення майданчика (місця) зберігання відходів, що є порушенням п. 2.1.6 ДСанПіН 2.2.7-029-99; не представлено інструкцію стосовно видалення і способу знешкодження токсичних промислових відходів узгодженої з державною санітарно-епідеміологічною службою, що порушує п. 2.1.7 ДСанПіН 2.2.7-029-99.

З метою перевірки виконання розпорядження №506 від 21.08.2013, здійснено позаплановий захід державного нагляду (контролю), на підставі якого було складено акт перевірки дотримання санітарного законодавства на промислових підприємствах від25.02.2014 року, який підписано майстром станції технічного обслуговування транспортних засобів ТОВ фірма «Комплекс» ОСОБА_1 без заперечень та зауважень. За фактом порушень вимог санітарного законодавства головним спеціалістом відділу санітарного нагляду Харківського міського Управління Головного управління Держсанепідслужби у Харківській області складено протокол про порушення санітарних норм від 25.02.2014, який підписано майстром станції технічного обслуговування ТОВ фірма «Комплекс».

Начальником Харківського міського Управління Головного управління Держсанепідслужби у Харківській області, головним державним санітарним лікарем міста Харкова Зубковою І.А. винесено постанову №182 від 27.02.2014, якою було притягнено майстра станції технічного обслуговування ТОВ фірма «Комплекс» ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу у розмірі 425 (чотириста двадцять п'ять) гривень.

Суд зазначає, що відповідно до ст.1 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» від 24.02.1994 №4004-ХІІ державні санітарні норми та правила - обов'язкові для виконання нормативно-правові акти центрального органу виконавчої влади в галузі охорони здоров'я, що встановлюють медичні вимоги безпеки щодо середовища життєдіяльності та окремих його факторів, недотримання яких створює загрозу здоров'ю і життю людини та майбутніх поколінь, а також загрозу виникнення і розповсюдження інфекційних хвороб та масових неінфекційних захворювань (отруєнь) серед населення.

Пунктом "ж" частини 1 статті 42 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» визначено, що головні державні санітарні лікарі (їх заступники) застосовують, зокрема, такі заходи для припинення порушення санітарного законодавства: обмеження, тимчасова заборона чи припинення діяльності підприємств, установ, організацій, об'єктів будь-якого призначення, технологічних ліній, машин і механізмів, виконання окремих технологічних операцій, користування плаваючими засобами, рухомим складом і літаками у разі невідповідності їх вимогам санітарних норм.

Інструкцією «Про порядок застосування державною санітарно-епідеміологічною службою України адміністративно-запобіжних заходів (обмеження, тимчасова заборона, заборона, припинення, зупинення)», затвердженою наказом Міністерства охорони здоров'я України від 14.04.1995 № 67, передбачено, що до адміністративно-запобіжних заходів, порядок застосування яких регулюється цією Інструкцією, відносяться: обмеження, тимчасова заборона, заборона, припинення, зупинення при наявності значних санітарних показань (заподіяння або реальна загроза заподіяння шкоди здоров'ю).

Частиною 5 ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 № 877-У передбачено, що повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

Суд погоджується з доводами позивача, що вказані в адміністративному позові порушення встановлюють безпеку щодо середовища життєдіяльності та окремих його факторів, недотримання яких створює загрозу здоров'ю і життю людини та майбутніх поколінь, а також загрозу виникнення і розповсюдження інфекційних хвороб та масових неінфекційних захворювань (отруєнь) серед населення.

Ураховуючи те, що відповідачем не усунуті порушення вимог законодавства, суд вважає, що є всі підстави для зупинення виконання робіт та надання послуг станцією технічного обслуговування транспортних засобів товариства з обмеженою відповідальністю фірма «Комплекс».

При зазначених обставинах, суд вважає вимоги позивача правомірними та такими, що ґрунтуються на положеннях діючого законодавства, належним чином обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи, а тому підлягають задоволенню.

Керуючись ст. 19 Конституції України, ст. 9, 11, 94, 128, 159, 160-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ :

Адміністративний позов Головного управління Держсанепідслужби у Харківській області до товариства з обмеженою відповідальністю фірми «Комплекс» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду - задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду шляхом повного зупинення виконання робіт та надання послуг станцією технічного обслуговування транспортних засобів товариства з обмеженою відповідальністю фірма «Комплекс», ідентифікаційний номер: 05591425, що здійснює діяльність за адресою: м. Харків, вул. Дніпропетровська, 12.

Обов'язок щодо забезпечення виконання рішення суду покласти на Головне управління Держсанепідслужби у Харківській області.

Роз'яснити відповідачу, що відповідно до ч. 12 ст. 183-2 КАС України він має право подати заяву про скасування цих заходів реагування, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Постанова суду підлягає негайному виконанню.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Зінченко А.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.03.2014
Оприлюднено03.04.2014
Номер документу37949840
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/4769/14

Постанова від 31.03.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

Ухвала від 18.03.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні