Постанова
від 20.03.2014 по справі 823/429/14
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 березня 2014 року справа № 823/429/14

м. Черкаси

18 год. 32 хв.

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Чубар Т.М.,

при секретарі - Шепель А.М.,

за участю представника позивача державної фінансової інспекції в Черкаській області Постоленко І.В. - за довіреність № 23-25/31-80 від 10.01.2014р.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом державної фінансової інспекції в Черкаській області до Черкаської обласної державної телерадіокомпанії про стягнення коштів,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулася державна фінансова інспекція в Черкаській області, в якому просить стягнути з Черкаської обласної державної телерадіокомпанії до державного бюджету кошти в розмірі 188 791 грн. 76 коп.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю, обґрунтовуючи їх тим, що працівниками державної фінансової інспекції в Черкаській області проведено ревізію фінансово-господарської діяльності Черкаської обласної державної телерадіокомпанії, у тому числі щодо використання бюджетних коштів на виробництво та трансляцію телерадіопрограм для державних потреб за період з 01.08.2010р. по 31.03.2013р. За результатами ревізії складено акт № 03-28/06 від 12.07.2013р., згідно якого під час ревізії виявлено, що у 2012 році внаслідок невиконання Телерадіокомпанією державного замовлення за окремими програмами інформаційно-аналітичного, публіцистичного та культурно-мистецького жанру, що є порушенням п.п. 1.2, 1.3, 3.3 Державного контракту і Тематичного плану на 2012 рік, та відповідно до ч. 1 статті 180 Господарського кодексу України допущено незаконне використання коштів загального фонду державного бюджету за КПКВ 1701080 «Виробництво та трансляція телерадіопрограм для державних потреб, збирання, обробка та розповсюдження офіційної продукції, створення та функціонування україномовної версії міжнародного каналу «EuroNews» на виробництво та трансляцію телепрограм на суму 238 791 грн. 76 коп. В ході ревізії відповідач порушення не усунув, тому державною фінансовою інспекцією в Черкаській області направлено відповідачу вимоги щодо усунення порушень, виявлених в ході ревізії з встановленим терміном їх виконання - до 16.08.2013р. У зв'язку з тим, що Черкаська обласна державна телерадіокомпанія вимоги в частині сплати до державного бюджету коштів в сумі 188 791 грн. 76 коп. не виконала, позивач просить стягнути їх в судовому порядку.

Представник відповідача, належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи, в судове засідання не з'явився, на адресу суду направив заперечення проти адміністративного позову, мотивовані тим, що 08.05.2012р. між Державним комітетом телебачення та радіомовлення та Черкаською обласною державною телерадіокомпанією було укладено Державний контракт на виконання державного замовлення на виробництво та трансляцію теле- та радіопрограм для державних потреб. Відповідно до п. 1.3 даного контракту передбачено, що змістовне наповнення державного замовлення визначається Тематичним планом на виробництво і трансляцію теле- та радіопрограм телерадіокомпанії. Провівши ревізію, позивач дійшов висновку, що відповідачем у 2012 році по окремих програмах інформаційно-аналітичного, публіцистичного жанру, культурно-митецького жанру допущено невиконання обсягів, визначених Тематичним планом. Однак, контракт та Тематичний план не мають посилання на той чи інший жанр. Позивачем, з свого боку, не приведено конкретного розрахунку невиконання обсягу програм та їх вартості. Окрім того, посилання позивача на п. 7 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та п. 46 Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 550 від 20.04.2006р., не доводять факту порушення законодавства відповідачем.

Заслухавши пояснення та доводи представника позивача, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до ч. 1 статті 2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» № 2939-XII від 26.01.1993р. (далі по тексту - Закон № 2939) головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб'єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за рішенням суду, винесеним на підставі подання прокурора або слідчого для забезпечення розслідування кримінальної справи.

Згідно статті 5 Закону № 2939 інспектування здійснюється органом державного фінансового контролю у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті.

Судом встановлено, що працівниками державної фінансової інспекції в Черкаській області проведено ревізію фінансово-господарської діяльності Черкаської обласної державної телерадіокомпанії у тому числі щодо використання бюджетних коштів на виробництво та трансляцію телерадіопрограм для державних потреб за період з 01.08.2010р. по 31.03.2013р. За результатами ревізії виявлено, що у 2012 році внаслідок невиконання Телерадіокомпанією державного замовлення за окремими програмами інформаційно-аналітичного, публіцистичного та культурно-мистецького жанру, що є порушенням п.п. 1.2, 1.3, 3.3 Державного контракту і Тематичного плану на 2012 рік, та відповідно до ч. 1 статті 180 Господарського кодексу України допущено незаконне використання коштів загального фонду державного бюджету за КПКВ 1701080 «Виробництво та трансляція телерадіопрограм для державних потреб, збирання, обробка та розповсюдження офіційної продукції, створення та функціонування україномовної версії міжнародного каналу «EuroNews» на виробництво та трансляцію телепрограм на суму 238 791 грн. 76 коп.

Так, вибірковою ревізією дотримання Телерадіокомпанією умов Державного контракту на 2012 рік та Тематичного плану на виконання державного замовлення на виробництво і трансляцію теле- та радіопрограм, затвердженого Держкомтелерадіо 08.05.2012р., встановлено, що згідно із звітами ф. 1-ТЛ державне замовлення з телемовлення (аналогового) виконано на 100% у обсязі 4 832 години.

В той же час, ревізією дотримання державного замовлення та жанровим мовленням (в частині розподілу на інформаційно-аналітичні і публіцистичні програми, культурно-мистецькі) та окремо за програми встановлено наступне. У 2012 році по окремих програмах інформаційно-аналітичного і публіцистичного жанру допущено як невиконання, так і перевищення обсягів, визначених Тематичним планом на 2012 рік.

Зокрема, фактичний обсяг мовлення (за даними плів-листів та річних звітів) за програмою «Поступ влади» перевищує обсяг, визначений Тематичним планом на 2012 рік, на 7,1 год., «Перестиждень» - на 0,33 год., «Актуальний репортаж» - на 12.92 год., «Актуальне інтер`ю» - на 11,65 год., «Шлях до Європи» - на 14,93 год., «Повір у себе» - на 0,43 год., «Україна - морська держава» - на 2,6 год., «Звитяга» - на 8,25 год., «Економічне коло» - на 17,32 год., «Про закон» - 10,38 год., «Розмова без анотацій» - 0,45 год., «Країна яка нам потрібна» - на 4,37 год., «Обрії нової Черкащини» - на 0,9 год.

В той же час, за даними плей-листів мовлення за прогарами « 12+» менше обсягів, визначених тематичним планом, на 8,57 год., «Сьогодні» - на 4,42 год., «Уряд на зв'язку» - на 1,73 год., ЧСН - на 9,8 год.

Програма «Уряд на зв'язку з громадянами» виробляється Національною телерадіокомпанією України. З серпня 2012 року вказана програма надходила на FТІР нерегулярно. В телефонному режимі було пояснено, що не було постійного редактора вказаної програми, в листопаді група програми пішла на відпочинок до нового сезону.

Невиконання державного замовлення по програмі «ЧСН» на 9 год. 47 хв. пояснюється тим, що у І кварталі 2012 року в сітці мовлення повтори вказаної програми по суботах не планувались. Повтори по суботах проводяться з квітня 2012 року.

Таким чином, не виконано державне замовлення за програмами «Уряд на зв'язку» на 1,73 год., «ЧСН» на 9,8 год., загалом по інформаційно-аналітичному і публіцистичному жанру на 11,53 год.

Аналогічне порушення допущено при виконанні у 2012 році державного замовлення в розрізі програм культурно-мистецького жанру.

Так, у 2012 році в розрізі програм культурно-мистецького жанру допущено як невиконання, так і перевищення обсягів, визначених Тематичним планом на 2012 рік, а саме: фактичний обсяг мовлення (за даними плів-листів та річних звітів) за програмою «Сповідь» перевищує обсяг, визначений Тематичним планом на 2012 рік, на 23,09 год., «Кулінарія від Андрія» - на 0,92 год., «Автодруг» - на 6,32 год., культурно-мистецькі програми по обміну в рамках співпраці з іншими ОДТРК - на 174,18 код., В той же час, допущено невиконання державного замовлення за фільмопоказом (фільми про популярних митців України, художні виставки, бієнале, постановочні програми) на 192,88 год. Згідно з поясненнями завідувача відділу програмування та випуску програм телебачення Діденко Л.М. фільмопоказ за культурно-мистецьким жанром у обсязі 192,88 год. не виконано по причині недостатку контенту цієї теми та грошових коштів на їх придбання.

Таким чином, не виконано державне замовлення за фільмопоказом, віднесеним до культурно-мистецького жанру, на 192,88 год.

Таким чином, враховуючи те, що за даними Звіту ф. № 1-ТЛ державне замовлення виконано на 100% (відповідно і обсяг годин трансляції, за який фактично сплачено Концерну РРТ за рахунок коштів загального фонду державного бюджету, дорівнює державному замовленню), але за окремими програмами державне замовлення не виконано (тобто невиконання державного замовлення за окремими програмами покрито за рахунок перевищення державного замовлення за іншими програмами), Телерадіокомпанією не виконано умови п.п. 1.2, 1.3, 3.3 Державного контракту на 2012 рік та Тематичного плану на 2012 рік, що є порушенням ч. 1 статті 180 Господарського кодексу України, статей 526, 629 Цивільного кодексу України.

Як наслідок, Телерадіокомпанією допущено незаконне використання коштів загального фонду державного бюджету за КПКВ 1701080 у 2012 році на суму 212 954 грн. 34 коп. та 25 837 грн. 42 коп. відповідно на виробництво та трансляцію програм інформаційно-аналітичного, публіцистичного та культурно-мистецького жанру.

На підставі вищезазначеного акту ревізії № 03-28/06 від 12.07.2013р. у відповідності до п. 7 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» № 2939 від 26.01.1993р., п. 46 Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2006р. за № 550, державною фінансовою інспекцією в Черкаській області на адресу Черкаської обласної державної телерадіокомпанії направлено вимоги № 23-03/56-6012 від 26.07.2013р. щодо усунення порушень, виявлених під час ревізії, з встановленим терміном їх виконання - до 16.08.2013р. Згідно п. 2 зазначених вимог, відповідача зобов'язано за рахунок кошів спеціального фонду перерахувати до державного бюджету кошти в сумі 238 791 грн. 76 коп.

Пунктом 7 ч. 1 статті 10 Закону № 2939 передбачено, що органу державного фінансового контролю надається право пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства.

Відповідно до п. 46 Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 550 від 20.04.2006р. (далі - Порядок № 550), якщо вжитими в період ревізії заходами не забезпечено повне усунення виявлених порушень, контролюючим органом у строк не пізніше ніж 10 робочих днів після реєстрації акта ревізії, а у разі надходження заперечень (зауважень) до нього - не пізніше ніж 3 робочих дні після надіслання висновків на такі заперечення (зауваження) надсилається об'єкту контролю письмова вимога щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства із зазначенням строку зворотного інформування. Про усунення виявлених ревізією фактів порушення законодавства цей об'єкт контролю у строк, визначений вимогою про їх усунення, повинен інформувати відповідний контролюючий орган з поданням завірених копій первинних, розпорядчих та інших документів, що підтверджують усунення порушень.

Відповідно до ч. 2 статті 15 Закону № 2939 законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що контролюються.

Якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів, органу державного фінансового контролю надано право звернутися до суду в інтересах держави (п. 10 статті 10 Закону №2939).

Разом з тим, станом на час розгляду справи відповідачем до державного бюджету перераховано на виконання вимог державної фінансової інспекції в Черкаській області № 23-03/56-6012 від 26.07.2013р. лише 50 000 грн.

Щодо поданих відповідачем заперечень проти адміністративного позову суд зазначає наступне. По-перше, акт ревізії № 03-28/06 від 12.07.2013р. підписаний уповноваженими особами відповідача без зауважень. По-друге, таблиця порівняння обсягів фактичного мовлення з обсягами, визначеними тематичним планом за інформаційно-аналітичними і публіцистичними програмами на 2012 рік (додаток № 10 до акту ревізії № 03-28/06 від 12.07.2013р.), на підставі якої здійснювався розрахунок невиконання обсягу програм та їх вартості, також підписана без зауважень завідувачем відділу програмування та випуску програм телебачення Діденко Л.М. По-третє, часткове виконання вимог державної фінансової інспекції в Черкаській області № 23-03/56-6012 від 26.07.2013р. в сумі 50 000 грн., а також лист відповідача від 25.02.2014р. про реструктуризацію суми боргу, свідчить про визнання відповідачем виявлених під час ревізії порушень. І, по-четверте, на час розгляду справи вимоги державної фінансової інспекції в Черкаській області № 23-03/56-6012 від 26.07.2013р. в судовому порядку відповідачем не оскаржені.

Черкаською обласною державною телерадіокомпанією жодних доказів в підтвердження необґрунтованості заявлених державною фінансовою інспекцією в Черкаській області вимог про стягнення до державного бюджету коштів в сумі 188 791 грн. 76 коп. суду не надано.

За таких обставин, суд вважає обґрунтованим право позивача вимагати на підставі п. 10 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» № 2939-XII від 26.01.1993р. стягнення з відповідача до державного бюджету коштів в сумі 188 791 грн. 76 коп., а отже знаходить вимоги позивача такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись статтями 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Черкаської обласної державної телерадіокомпанії, ідентифікаційний код 02841577, до державного бюджету кошти в сумі 188 791 (сто вісімдесят вісім тисяч сімсот дев'яносто одну) грн. 76 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня проголошення постанови. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Т.М. Чубар

Повний текст постанови виготовлений 24 березня 2014 року.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.03.2014
Оприлюднено03.04.2014
Номер документу37985374
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/429/14

Постанова від 20.03.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.М. Чубар

Ухвала від 20.02.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.М. Чубар

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні