Постанова
від 02.04.2014 по справі 813/2298/14
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 квітня 2014 року Справа № 813/2298/14

« 14 »год. « 45» хв. м. Львів, вул. Чоловського, 2

Львівський окружний адміністративний суд:

у складі судді Карп'як О.О.

розглянувши у м. Львові в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Прокурора Шевченківського району м. Львова в інтересах держави в особі Державної інспекції України з питань захисту прав споживачів в особі Інспекції з питань захисту прав споживачів у Львівській області до ПП «Чиста лінія» про стягнення штрафу у розмірі 1700, 00 грн., -

в с т а н о в и в :

Прокурора Шевченківського району м. Львова звернувся до адміністративного суду в інтересах держави в особі Державної інспекції України з питань захисту прав споживачів в особі Інспекції з питань захисту прав споживачів у Львівській області до ПП «Чиста лінія» про стягнення штрафу у розмірі 1700, 00 грн.

Відповідно до вимог ч.4 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження.

Ухвалою від 14 березня 2014 року відкрито скорочене провадження в адміністративній справі. Відповідач в зазначений в ухвалі строк заперечень на адміністративний позов не подав, на адресу суду повернувся конверт, який був направлений відповідачу по причині за закінченням терміну зберігання.

Позовні вимоги мотивовані тим, що 06 серпня 2013 року службовими особами Інспекції з питань захисту прав споживачів у Львівській області Державної інспекції України з питань захисту прав споживачів проведено засідання стосовно справи про порушення законодавства про рекламу (протокол № 0423 від 06.09.2013 року), якою встановлено, що ПП «Чиста лінія» у порушення вимог п.1 ст.16 Закону України «Про рекламу» прийнято рішення про самовільне розміщення зовнішньої реклами за адресою: м.Львів, вул. Джерельна, 69/19 без погодження з органами місцевого самоврядування, про що інспекцію поінформував департамент економічної політики Львівської міської ради поданням № 23/Р-9-1723 від 04.06.2013 року. Окрім того, на порушення вимог ч.6 ст.27 Закону України «Про рекламу», ПП «Чиста лінія» не подано інформації щодо вартості розповсюдженої реклами та/або виготовлення реклами, та/або вартості розповсюдження реклами. 06.09.2013 року Інспекцією з питань захисту прав споживачів у Львівській області Держспоживінспекції України винесено рішення № 0423 про накладення штрафу в розмірі 1700, 00 грн., за порушення законодавства про рекламу. Оскільки таке рішення відповідач не оскаржив, але у встановлені законом строки не виконав, прокурор звернувся з позовом до суду.

Відносини, пов'язані з виробництвом, розповсюдженням та споживанням реклами на території України регулює Закон України «Про рекламу». Відповідно до ст.16 цього Закону розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Згідно зі ст. 26 Закону України «Про рекламу» контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснюють у межах своїх повноважень спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів - щодо захисту прав споживачів реклами. Згідно зі ст. 26 Закону України «Про захист прав споживачів», спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі здійснюють державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів, забезпечують реалізацію державної політики щодо захисту прав споживачів і мають, зокрема, право накладати на винних осіб у випадках, передбачених законодавством, адміністративні стягнення.

Відповідно до п. 6 ст. 27 Закону України «Про рекламу» за неподання або подання завідомо недостовірної інформації щодо вартості розповсюдженої реклами та/або виготовлення реклами та/або вартості розповсюдження реклами спеціально уповноваженому центральному органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальним органам, необхідної для здійснення ними передбачених цим Законом повноважень, на рекламодавців, виробників реклами та розповсюджувачів реклами накладається штраф у розмірі 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

Відповідно до Положення про Державну інспекцію України з питань захисту прав споживачів, затвердженого Указом Президента України від 13.04.2011 року № 465/2011, Державна інспекція України з питань захисту прав споживачів (Держспоживінспекція України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Першого віце-прем'єр-міністра України - Міністра економічного розвитку і торгівлі України. Держспоживінспекція України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (п. 7 названого вище Положення).

Відповідно до Положення про інспекції з питань захисту прав споживачів в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 09.11.2011 року № 206 територіальними органами Державної інспекції України з питань захисту прав споживачів є інспекції з питань захисту прав споживачів в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - інспекції). Інспекції підпорядковуються Державній інспекції України з питань захисту прав споживачів.

25.04.2013 року Департаментом економічної політики Львівської міської ради скеровано ПП «Чиста лінія» вимогу № 23/Р-1-1408 з пропозицією у встановлений термін усунути порушення вимог ч. 1 ст. 16 Закону України «Про рекламу».

04.06.2013 року Департаментом економічної політики Львівської міської ради внесено начальнику Держспоживінспекції у Львівській області подання № 23/Р-1-1723 про порушення Закону України «Про рекламу».

Інспекцією у справах захисту прав споживачів у Львівській області, 07 серпня 2013 року в особі заступника начальника інспекції Гринів Ю.О., надіслано на адресу керівника ПП «Чиста лінія» лист № 3663 з проханням у відповідності до ст. ст. 26, 27 Закону України «Про рекламу» надати інспекції інформацію про вартість розповсюдженої реклами, розміщеної з порушенням вимог рекламного законодавства (копії рахунків, платіжних доручень) та пояснення по факту розповсюдженої зовнішньої реклами з дорученням підтверджуючих документів та встановлено строк для подачі таких документів до 20 серпня 2013 року.

06.08.2013 року провідним спеціалістом Інспекції з питань захисту прав споживачів у Львівській області складено протокол № 0528, згідно якого керівництвом ПП «Чиста лінія» (м. Львів, вул. Джерельна, 69/16) прийнято рішення про самовільне розміщення зовнішньої реклами за адресою у м. Львові: вул. Харківська (непарна сторона) - Піскова (непарна сторона) без дозволу органів місцевого самоврядування, про що інспекцією поінформовано Департамент економічної політики Львівської міської ради поданнями від 04.06.2013 року № 23/Р-1-1723.

На підставі даного протоколу про порушення законодавства про рекламу від 06.08.2013 року № 0528 щодо порушення вимог п. 1 ст. 16 Закону України «Про рекламу» вирішено прийняти рішення № 0560 від 20.08.2013 року про початок розгляду справи про порушення законодавства про рекламу відносно керівництва ПП «Чиста лінія».

На запрошення позивача прибути на розгляд справи про порушення законодавства про рекламу керівництво ПП «Чиста лінія» не з'явилось, причин неявки не повідомило і пояснень з приводу розміщення реклами також не надало.

06 вересня 2013 року Інспекція у справах захисту прав споживачів у Львівській області прийняла рішення № 0423 про накладення на керівництво ПП «Чиста лінія» штрафу за порушення законодавства про рекламу в сумі 1700 грн. Підставою для прийняття такого рішення, відповідно до протоколу про порушення законодавства про рекламу від 06.09.2013 року, було те, що всупереч вимог п. 1 ст. 16 Закону України «Про рекламу» керівництвом ПП «Чиста лінія» прийнято рішення про самовільне розміщення зовнішньої реклами за адресою у м. Львові: вул. Харківська (непарна сторона) - Піскова (непарна сторона) без дозволу органів місцевого самоврядування. В порушення вимог п.6 ст.27 Закону України «Про рекламу» не подано жодної інформації щодо вартості розповсюдження реклами.

На підтвердження того, що відповідача було запрошено з'явитись на розгляд справи про правопорушення, а також на підтвердження того, що йому було надіслано копію рішення № 0423 від 06.09.2013 року позивач долучив копії реєстрів відправленої поштової кореспонденції та відповідь заступника директора з питань технології послуг УДПЗ «Укрпошта» Львівська дирекція від 28 січня 2014 року № 05-22-195 про те, що рекомендований лист № 7903102207969 від 11.09.2013 року на адресу ПП «Чиста лінія», м. Львів, вул. Джерельна, 69/16, 79019, 13 вересня 2013 року надійшов до ВПЗ Львів-19 та цього ж дня вручений особі, уповноваженій на одержання пошти ПП «Чиста лінія» п. Малаховській О.Б. під розписку у книзі ф.8.

Таким чином, факт порушення законодавства про рекламу встановлений у передбаченому законом порядку і підтверджується долученими до матеріалів справи доказами. ПП «Чиста лінія» не оскаржувало рішення № 0423 від 06.09.2013 року про накладення штрафу в сумі 1700 грн., однак і штрафу станом на дату судового розгляду справи не сплатило.

Враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Прокурора Шевченківського району м. Львова в інтересах держави в особі Державної інспекції України з питань захисту прав споживачів в особі Інспекції з питань захисту прав споживачів у Львівській області є обґрунтованими, підтверджуються наявними у справі доказами, тому даний позов підлягає задоволенню.

З урахуванням положень ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати з відповідача не стягуються.

п о с т а н о в и в :

1. Адміністративний позов задоволити повністю.

2. Стягнути з Приватного підприємства «Чиста лінія» (79058, м. Львів, вул. Джерельна, 69/16, код ЄДРПОУ 35943332) до бюджету (одержувач: Державний бюджет Шевченківського району м. Львова ЗКПО 38007662, банк одержувач ГУДКУ у Львівській області, МФО 825014, р/р 31115106700007, код платежу 21081100) штраф в сумі 1700 (одна тисяча сімсот) грн.

3. Зобов'язати Приватне підприємство «Чиста лінія» виконати постанову негайно.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова не набрала законної сили.

Апеляційна скарга на постанову подається протягом десяти днів з дня отримання її копії до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Постанова набирає законної сили в строк та в порядку, передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України .

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків оскарження її в апеляційному порядку, є остаточною.

Постанову складено та підписано 02.04.2014 року.

Суддя Карп'як Оксана Орестівна

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.04.2014
Оприлюднено07.04.2014
Номер документу38002516
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/2298/14

Постанова від 02.04.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні