Ухвала
від 27.03.2014 по справі 816/7119/13-а
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 березня 2014 р.Справа № 816/7119/13-а Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Філатова Ю.М.

Суддів: Водолажської Н.С. , Тацій Л.В.

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної екологічної інспекції у Полтавській області на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 23.01.2014р. по справі № 816/7119/13-а

за позовом Державної екологічної інспекції у Полтавській області

до Приватного акціонерного товариства "Укрелектронбуд"

про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),

ВСТАНОВИЛА:

Позивач, Державна екологічна інспекція в Полтавській області, звернувся до з позовною заявою до відповідача, Приватного акціонерного товариства "Укрелектронбуд" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом тимчасової заборони (зупинення) діяльності відповідача в частині використання земельної ділянки, розташованої за адресою: пров. Перспективний, 3, м. Полтава, загальною площею 16436 м.кв., до оформлення документів, що засвідчують правомірність використання зазначеної земельної ділянки.

Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 23.01.2014р. по справі №816/7119/13-а в задоволенні позову було відмовлено.

Не погоджуючись з постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 23.01.2014р. по справі №816/7119/13-а відповідач подав апеляційну скаргу, просить її скасувати та прийняти нову постанову, якою його позов задовольнити, вважає, що судом першої інстанції порушені норми права.

Справа розглядається в порядку письмового провадження у відповідності до ч.4 ст. 196, п.2 ч. 1 ст. 197 КАС України.

Розглянувши матеріали справи та заслухавши суддю - доповідача колегія суддів встановила, що відповідач здійснює оптову торгівлю офісними меблями та надає в оренду й експлуатацію орендоване нерухоме майно. Підприємство використовує на території Полтавської області земельну ділянку за адресою: м. Полтава, пров. Перспективний, 3. Загальна площа земельної ділянки 16346 м2, категорія - землі промисловості. Мета використання земельної ділянки - експлуатація та обслуговування офісних, виробничих та складських приміщень.

На підставі наказу №642/01-03 від 08.11.2013 р. "Про проведення планового заходу (перевірки) ПрАТ "Укрелектронбуд" та направлення на проведення перевірки №669/01-01-14 від 08.11.2013 р. у період з 15.11.2013 р. по 05.12.2013 р. Державною екологічною інспекцією у Полтавській області проведено планову перевірку дотримання ПрАТ "Укрелектронбуд" вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами, за результатами якої 05.12.2013 р. складено акт №669/01-01-14 (а.с. 7-16).

Перевіркою встановлено порушення ПрАТ "Укрелектронбуд" вимог статей 125, 126 Земельного кодексу України, а саме, встановлено відсутність у відповідача:

- договору оренди земельної ділянки за адресою: м. Полтава, пров. Перспективний, 3, загальною площею 16436 м2;

- документів, які підтверджують передачу земельної ділянки за адресою: м. Полтава, пров. Перспективний, 3, у власність або оренду ПрАТ "Укрелектронбуд";

- проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою: м. Полтава, пров. Перспективний, 3, загальною площею 16436 м2 та рішення органу місцевого самоврядування про надання вказаної земельної ділянки у власність або оренду відповідачу.

Таким чином, на думку позивача, використання відповідачем вказаної земельної ділянки є порушенням природоохоронного законодавства.

09.12.2013 р. Державною екологічною інспекцією у Полтавській області, з метою усунення порушень, встановлених під час здійснення планового заходу та зафіксованих у акті перевірки від 05.12.2013 р. №669/01-01-14, ПрАТ "Укрелектронбуд" видано припис від №110-09-21.

Даним приписом ПрАТ "Укрелектронбуд" зобов'язано, зокрема, надати до Держекоінспекції проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою: м. Полтава, пров. Перспективний, 3, загальною площею 16436 м2, рішення органу місцевого самоврядування про надання земельної ділянки ПрАТ "Укрелектронбуд" за вказаною адресою, а також документи, які підтверджують передачу земельної ділянки ПрАТ "Укрелектронбуд" за адресою: м. Полтава, пров. Перспективний, 3, загальною площею 16436 м2 у власність або оренду. Для виконання вказаних вимог припису встановлено термін їх виконання до 12.02.2014 р..

В зв'язку з викладеним, посилаючись на підпункт "б" пункту 4 Порядку обмеження, тимчасової заборони (зупинення) чи припинення діяльності підприємств, установ, організацій і об'єктів у разі порушення ними законодавства про охорону навколишнього природного середовища, затвердженого постановою Верховної Ради України від 29.10.1992 р. №2751-XII (далі - Порядок №2751-XII), частину 5 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Колегія суддів вважає, що підстави для задоволення апеляційної скарги відсутні виходячи з наступного.

Відповідно до пунктів 1 та 2 Порядку №2751-XII цей Порядок визначає правові основи прийняття рішень про обмеження, тимчасову заборону (зупинення) чи припинення діяльності підприємств, установ, організацій і об'єктів (надалі - підприємств) незалежно від форм власності у разі порушення ними законодавства про охорону навколишнього природного середовища.

Діяльність підприємств, що здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, може бути:

обмежена - на певний період (до виконання необхідних природоохоронних заходів) встановлюються зменшені обсяги викидів і скидів забруднюючих речовин та розміщення відходів у цілому по підприємству чи по окремих його цехах (дільницях) і одиницях обладнання;

тимчасово заборонена (зупинена) - до виконання необхідних природоохоронних заходів зупиняється експлуатація підприємства чи окремих його цехів (дільниць) і одиниць обладнання;

припинена - повністю припиняється експлуатація підприємства чи окремих його цехів (дільниць) і одиниць обладнання.

Згідно з пунктом 3 Порядку №2751-XII рішення про обмеження, тимчасову заборону (зупинення) та припинення діяльності підприємств у разі порушення ними законодавства про охорону навколишнього природного середовища приймають у межах своєї компетенції Кабінет Міністрів України, Верховна Рада Республіки Крим, місцеві органи державної виконавчої влади, Міністерство охорони навколишнього природного середовища України та його органи на місцях, органи державного санітарно-епідеміологічного нагляду, інші спеціально уповноважені державні органи та органи місцевого самоврядування.

Згідно підпункту "б" пункту 4 Порядку №2751-XII, на який в обґрунтування позовних вимог посилається позивач, діяльність підприємств обмежується або тимчасово забороняється (зупиняється) у разі перевищення ними лімітів використання природних ресурсів, порушення екологічних нормативів, екологічних стандартів, а також вимог екологічної безпеки, зокрема, відсутність споруд, устаткування і пристроїв для очищення викидів та скидів або їх знешкодження, а також приладів контролю за кількістю і складом забруднюючих речовин та характеристиками шкідливих факторів на підприємствах, діяльність яких пов'язана з шкідливим впливом на навколишнє природне середовище, або порушення правил експлуатації зазначених споруд, устаткування, пристроїв і приладів.

З аналізу положень Порядку №2751-XII слідує, що у разі порушення суб'єктами господарювання законодавства про охорону навколишнього природного середовища до них застосовуються такі заходи як обмеження, тимчасове зупинення або припинення діяльності підприємства чи окремих його цехів, дільниць, одиниць обладнання.

Згідно з частиною 5 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.

У даному випадку предметом позову є застосування заходів реагування у вигляді тимчасової заборони (зупинення) діяльності ПрАТ "Укрелектронбуд" в частині використання земельної ділянки, розташованої за адресою: пров. Перспективний, 3, м. Полтава, загальною площею 16436 м.кв. до оформлення документів, що засвідчують правомірність використання зазначеної земельної ділянки, які не є тотожними ні переліченим у частині 5 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" заходам реагування, що застосовуються виключно за постановою адміністративного суду, ні заходам реагування, зазначеним у Порядку обмеження, тимчасової заборони (зупинення) чи припинення діяльності підприємств, установ, організацій і об'єктів у разі порушення ними законодавства про охорону навколишнього природного середовища.

Колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правомірно зазначив, що позивачем ставиться питання про вжиття таких заходів реагування у сфері державного нагляду, які відповідно до закону не повинні застосовуватись виключно за постановою адміністративного суду.

Відповідно відсутні підстави для застосування обраних позивачем заходів реагування саме за постановою суду .

Крім того як свідчать матеріали справи за результатами проведеної перевірки ПрАТ "Укрелектронбуд" позивачем окрім, акту перевірки від 05.12.2013 р. №669/01-01-14, видано також припис від 09.12.2013р. №110-09-21, яким визначено граничний термін усунення ПрАТ "Укрелектронбуд" порушень вимог статей 125, 126 Земельного кодексу України, а саме - до 12.02.2014р.

Тобто на момент звернення Державної екологічної інспекції в Полтавській області до суду встановлений інспекцією у приписі від 09.12.2013 р. №110-09-21 граничний термін усунення підприємством порушень вимог статей 125, 126 Земельного кодексу України не сплинув. Отже позов слід вважати передчасним.

Також матеріали справи свідчать, що користування земельною ділянкою за адресою: м. Полтава, пров. Перспективний, 3 здійснюється відповідачем з моменту його створення.

Так, рішенням виконавчого комітету Полтавської міської ради народних депутатів №54 від 10.02.1993 р. за Полтавським орендним будівельно-монтажним управлінням "Електронбуд" (правонаступником якого є ПрАТ "Укрелектронбуд") було закріплено в постійне користування без зміни цільового призначення земельну ділянку площею 1,64 га за адресою: пров. Перспективний, 3, м. Полтава.

У зв'язку зі зміною назви, рішенням тридцять другої сесії Полтавської міської ради п'ятого скликання від 28.10.2008 р. орендному Полтавському будівельно-монтажному управлінню "Електрон" припинено право постійного користування земельною ділянкою площею 1,64 га за адресою: м. Полтава, пров. Перспективний, 3 та зараховано її до складу земель міста, а також оформлено Полтавському закритому акціонерному товариству "Укрелектронбуд" (правонаступником якого є ПрАТ "Укрелектронбуд") в оренду строком на 5 років земельну ділянку площею 1,6436 на за адресою: пров. Перспективний, 3 у м. Полтава, для експлуатації та обслуговування офісних, виробничих та складських приміщень.

21.11.2008р. між Полтавською міською радою (орендодавець) та Полтавським закритим акціонерним товариством "Укрелектронбуд" (правонаступником якого є ПрАТ "Укрелектронбуд") укладено договір оренди землі, з урахуванням додатків та додаткової угоди до нього (а.с. 37-43), відповідно до якого орендодавець на підставі рішення тридцять другої сесії Полтавської міської ради п'ятого скликання від 28.10.2008 р. надав, а орендар прийняв в оренду земельну ділянку для експлуатації та обслуговування офісних, виробничих та складських приміщень, яка знаходиться за адресою: Україна, Полтавська область, м. Полтава, пров. Перспективний, 3, загальною площею 16436 кв.м., кадастровий номер земельної ділянки 5310136400:13:001:0026. Цей договір укладено на термін з 28.10.2008р. по 28.10.2013р.

Відповідно до пункту 3.2 договору оренди землі від 28.11.2008 р. у разі, якщо орендар продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди, та за відсутності письмових заперечень орендодавця протягом одного місяця після закінчення строку договору, він підлягає поновленню на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені даним договором. Письмове заперечення здійснюється орендодавцем листом-повідомленням.

З огляду на вказаний пункт договору та відсутність письмових чи усних заперечень Полтавської міської ради з приводу порядку користування орендованою земельною ділянкою після закінчення строку дії договору оренди землі від 28.11.2008р., а саме, після 28.10.2013р., ПрАТ "Укрелектронбуд" продовжило користуватися земельною ділянкою загальною площею 16436 кв.м., розташованою за адресою: м. Полтава, пров. Перспективний, 3. Орендна плата за листопад 2013 року внесена ПрАТ "Укрелектронбуд" 06.12.2013 р.

Відповідач у вересні 2013 року, тобто ще до закінчення строку дії договору оренди землі від 28.11.2008 р., звернувся до виконавчого комітету Полтавської міської ради з проханням продовжити на новий термін право на оренду земельної ділянки за адресою: пров. Перспективний, 3, м. Полтава, що використовується підприємством для експлуатації та обслуговування офісних, виробничих та складських приміщень і це звернення ПрАТ "Укрелектронбуд" до виконавчого комітету Полтавської міської ради перебуває на опрацюванні в Управлінні земельних ресурсів та земельного кадастру виконавчого комітету Полтавської міської ради, документи для продовження договору оренди земельної ділянки будуть оформлені після отримання витягу з Державного земельного кадастру, запит про надання якого вже надісланий управлінням до Держземагентства у Полтавській області.

Окрім цього, наявний у матеріалах справи договір №ТД-02/13 від 16.04.2013р. на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення між земельної ділянки в натурі (на місцевості) (а.с. 45) свідчить про те, що у квітні 2013 року ПрАТ "Укрелектронбуд" замовлено в землевпорядній організації - НВТОВ "Інтерагроцентр" виконання робіт по виготовленню технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 16436 м2 за адресою: м. Полтава, пров. Перспективний, 3. Представник відповідача вказав, що до закінчення граничного строку для виконання вимог припису, тобто до 12.02.2014 р., технічна документація із землеустрою буде надана позивачу.

На підставі викладеного колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 197, 198, 200, п. 1 ч. 1 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Державної екологічної інспекції у Полтавській області залишити без задоволення.

Постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 23.01.2014р. по справі № 816/7119/13-а залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.

Головуючий суддя (підпис)Філатов Ю.М. Судді (підпис) (підпис) Водолажська Н.С. Тацій Л.В.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.03.2014
Оприлюднено03.04.2014
Номер документу38009672
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/7119/13-а

Ухвала від 27.03.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Філатов Ю.М.

Постанова від 23.01.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні