Рішення
від 09.04.2009 по справі 20/66/09
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

20/66/09

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Запорізької області

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09.04.09                                                                                        Справа №  20/66/09

Суддя   Гандюкова  Л.П.

За позовом Закритого акціонерного товариства “Василівкатепломережа”, Запорізька область, м.Василівка     

до Товариства з обмеженою відповідальністю “Інтерконтракт”, м.Запоріжжя     

про стягнення суми 25032,65грн.

                                                                                                             Суддя  Гандюкова Л.П.

Представники сторін:

Від позивача   –      Работа О.О.  (дов. №б/н від 09.02.2009р.);

Від відповідача  –   не з'явився                                

СУТНІСТЬ СПОРУ:

Заявлений позов про стягнення з відповідача на користь позивача суми 22835,34 грн. заборгованості за спожиту теплову енергію, суми 329,14 грн. відсотків за користування грошима, суми 43,05 грн. –3 % річних, всього суми 23207,53грн.

Ухвалою господарського суду від 13.02.2009р. позовна заява прийнята до розгляду,  порушено провадження у справі № 20/66/09,  судове засідання  призначено на 18.03.2009р.  На підставі ст.77 ГПК України розгляд справи відкладено на 09.04.2009р.

За згодою представника позивача у судовому засіданні 09.04.2009р. оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

  Позивач підтримав  позовні  вимоги,  викладені у позовній заяві, однак надав заяву про уточнення позовних вимог, копія якої завчасно 31.03.2009р. направлена відповідачу, та яка в порядку ст.22 ГПК України прийнята судом до розгляду. На  підставі договору №90 від 01.10.2003р.,ст.ст.525, 526, 536, 611, 625 ЦК України, ст.ст.193,217 ГК України, Закону України “Про теплопостачання”  просить стягнути з відповідача суму 22 835,34 грн. заборгованості за спожиту теплову енергію  за період з вересня 2008р. по листопад 2008р. включно, суму 244,13грн. –3% річних, суму 1953,18грн. пені  за період з 01.09.2008р. по 01.04.2009р.

Відповідач у судові засідання не з'являвся, про причини своєї неявки суд не повідомив, письмовий відзив та витребувані судом документи суду не представлені. Про час і місце розгляду справи відповідач повідомлений належним чином.  

Суд визнав можливим розглянути справу на підставі ст.75 ГПК України у відсутність відповідача, за наявними в ній матеріалами, оригінали яких оглянуті в судовому засіданні.  

Розглянувши матеріали справи та вислухавши пояснення представника позивача, суд

ВСТАНОВИВ:

01.10.2003р. між Закритим акціонерним товариством “Василівкатепломережа” (теплопостачальна  організація, позивач ) та Товариством з обмеженою відповідальністю “Інтерконтракт” (Споживач , відповідач)  укладено договір №90 на відпуск теплової енергії, відповідно до умов якого позивач зобов'язався здійснювати відпуск теплової енергії відповідачу (п.2),  відповідач –проводити сплату  за  теплову енергію (п.23).   

Згідно з п.п.19,21 договору вартість відпущеної теплової енергії за звітний період визначається на підставі рахунків. Тариф на теплову енергію може змінюватися відповідно до розпорядження голови облдержадміністрації. У випадку зміни тарифу новий тариф є обов'язковим для обох сторін з моменту введення його в дію.

Відповідно до п.18 при відсутності приладів обліку  кількість відпущеної теплової енергії споживачу нараховується теплопостачальною організацією, виходячи з теплового навантаження споживача і температури зовнішнього повітря.

Згідно з п.п.23,24 оплата за теплову енергію проводиться в наступному порядку: передплата до 15 числа поточного місяця вартості запланованих місячних обсягів теплової енергії; кінцевий розрахунок проводиться на підставі рахунків до 10 числа місяця, наступного за звітним. У випадку неоплати, нараховується пеня у розмірі 0,5 % за кожен день прострочення, але не більше подвійної ставки НБУ, яка діяла у період, за який нараховується пеня.

Відповідно до п.1 ст.7 Закону України “Про житлово-комунальні послуги” до повноважень органів місцевого самоврядування  віднесено встановлення цін/ тарифів на житлово-комунальні послуги відповідно до закону. Частинами 2, 3 ст.31 цього Закону  встановлено, що виконавці/виробники здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих витрат на виробництво житлово-комунальних послуг і подають їх на затвердження органам місцевого самоврядування  в установленому законодавством порядку. Органи  місцевого самоврядування затверджують ціни/тарифи на житлово-комунальні послуги в розмірі економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво.

Згідно з ст.13 Закону України “Про теплопостачання” до основних  повноважень  органів місцевого самоврядування у сфері теплопостачання належать, зокрема, встановлення для відповідної територіальної громади в порядку і  межах,  визначених законодавством, тарифів на теплову енергію, які надаються підприємствами та   організаціями комунальної власності, крім тарифів  на теплову енергію,  що виробляється на установках комбінованого  виробництва  теплової  і  електричної енергії.

Відповідно до ст.20 цього Закону тарифи на теплову енергію, реалізація якої здійснюється суб'єктами господарювання, що займають монопольне становище на ринку, є регульованими. Тарифи на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії затверджуються органами місцевого самоврядування.

          Відповідно до ст.14 Закону України “Про житлово-комунальні послуги” залежно від порядку затвердження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги вони поділяються на три групи:  1) перша група - житлово-комунальні послуги,  ціни/тарифи  на які   затверджують   спеціально   уповноважені  центральні  органи виконавчої влади;  2) друга група - житлово-комунальні послуги,  ціни/тарифи  на які  затверджують  органи  місцевого самоврядування для надання на відповідній території; 3) третя група - житлово-комунальні послуги,  ціни/тарифи  на  які визначаються виключно за договором (домовленістю сторін).

Згідно з Правилами розрахунку двоставкового тарифу на теплову енергію та гарячу воду, затвердженими Наказом Державного комітету будівництва, архітектури та                                        житлової політики України 08.09.2000 №191 та зареєстрованими в Міністерстві юстиції України від 2 листопада 2000р. за №776/4997, дія яких поширюється на всі   теплопостачальні організації комунальної енергетики незалежно від їх відомчої належності та форми власності, а також на споживачів, рішення про перехід до розрахунків між  споживачами та теплопостачальними організаціями за двоставковими тарифами приймається місцевими органами виконавчої влади та самоврядування (п.1.2). Двоставковий тариф - це тариф на послуги теплопостачання, який складається з річної вартості обслуговування одиниці приєднаного теплового навантаження та вартості одиниці спожитої теплової енергії (п.1.4).

Рішенням виконавчого комітету Василівської міської ради від 20.05.2008р. №166 “Про узгодження тарифів на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії для бюджетних та інших споживачів по ЗАТ “Василівкатепломережа” узгоджено та введено в дію тарифи на послуги теплопостачання, згідно з Додатком №1 з 01.07.2008р.. Таке ж  рішення про погодження тарифів з 01.10.2008р. приймалось за №268  28.08.2008р.

            Як слідує із договору №90 від 01.10.2003р., при його укладенні сторони домовились про порядок визначення  тарифів за відпуск теплової енергії.    

Згідно з ст.ст. 525, 526 Цивільного кодексу України, ст. 193 Господарського кодексу України  зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших правових актів, а за відсутності таких умов та вимог –відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Статтею 530 ЦК України  передбачено, що якщо у зобов'язанні встановлено строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Згідно з ст.ст. 11, 509 ЦК України підставою виникнення цивільних прав і обов'язків (зобов'язань), які мають виконуватися належним чином і в установлений строк відповідно до вказівок закону, договору є договір.

Із матеріалів справи слідує, що позивач  поставляв теплову енергію, 06.11.2008р. направив відповідачу акти приймання-передачі теплової енергії та рахунки для оплати спожитої теплової енергії, у тому числі за вересень та жовтень 2008р. на суму 13248,01грн.. 28.11.2008р. позивач направив рахунок та акт прийому-передачі виконаних робіт за листопад 2008р. на суму 11 791, 67 грн. Направлення актів та рахунків у вказаний період підтверджується фіскальними чеками, описами вкладення. Станом на 30.03.2009р. у відповідача перед позивачем виникла заборгованість у розмірі 22835,34 грн.(з урахуванням переплати на суму 2204,34грн.).

Відповідач не надав суду доказів виконання зобов'язання і перерахування позивачу заявленої суми основного боргу.  Таким чином, вимоги про стягнення 22 835,34 грн. основного боргу є обґрунтованими, підлягають задоволенню у повному обсязі.

Крім того, позивач просить стягнути з відповідача суму 1 953,18 грн. пені та суму 244,13 грн. 3% річних за період з 01.09.2008р. по 01.04.2009р. (відповідно до розрахунку).

Згідно зі ст. 230 ГК України штрафними санкціями визнаються господарські санкції у вигляді грошових сум (неустойка, штраф, пеня), які учасник господарських правовідносин зобов'язується сплатити в разі невиконання або неналежного виконання господарських зобов'язань.

Відповідно до п.6 ст. 231 ГК України, штрафні санкції за порушення грошових зобов'язань встановлюються у відсотках, розмір яких визначається обліковою ставкою НБУ, за весь час користування чужими коштами, якщо інший розмір відсотків не передбачено законом або договором.

Відповідно до п. 24 Договору, у разі несплати, простроченого платежу нараховується пеня у розмірі 0,5 % за кожен день прострочення, але не більше подвійної ставки НБУ, яка діяла в період, за який нараховується пеня, що згідно з розрахунком  позивача складає 1 953,18 грн.

Відповідно до ч. 2 ст. 625 ЦК України боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Враховуючи встановлений факт несвоєчасного виконання грошових зобов'язань, вимоги про стягнення суми  244,13 грн. –3 % річних та 1 953,18 грн. пені є обґрунтованими і підлягають задоволенню у повному обсязі. Розрахунок судом перевірено та визнано правильним. При цьому, суд звертає увагу, що початок прострочення виконання зобов'язання необхідно рахувати відповідно з 10.10.2008р., 10.11.2008р., 10.12.2008р. Однак, визначення позивачем початку розрахунку  з 01.09.2008р. не вплинуло на загальний розмір позовних вимог в цій частині, оскільки розрахунок проведено правильно по кількості днів прострочення грошового зобов'язання.  

Згідно з ст. 49 ГПК України судові витрати покладаються на відповідача, оскільки спір виник внаслідок його  неправильних дій.

         Керуючись ст.ст. 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.  

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю “Інтерконтракт” (юридична адреса: 69000, м. Запоріжжя, вул. Українська, 33, кв. 69, фактична адреса: 71600, Запорізька область, м. Василівка, вул. Чекістів, 2, р/р 26008124701 в АБ “Металург”, МФО 313582, ЄДРПОУ 25474905) на користь Закритого акціонерного товариства “Василівкатепломережа” (71600, Запорізька область, м. Василівка, вул. Шевченка, 85-А, р/р 260343011658 ТВБВ № 10007/0224 Філії –ЗОД ВАТ “Ощадбанк”, МФО 313957, ЄДРПОУ 05541137) суму 22 835 грн. 34 коп. заборгованості за спожиту теплову енергію, суму 1 953 грн. 18 коп. пені, суму 244 грн. 13 коп. –3 % річних, суму 250 грн. 33 коп. витрат на державне мито та суму 118 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

                         

Суддя                                                      Л.П. Гандюкова

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня підписання. Рішення оформлено і підписано у повному обсязі  22.05.2009 р.

Дата ухвалення рішення09.04.2009
Оприлюднено12.06.2009

Судовий реєстр по справі —20/66/09

Рішення від 09.04.2009

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Гандюкова Л.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні