Рішення
від 15.05.2009 по справі 21/50-32/94
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

21/50-32/94

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел.230-31-34

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа №  21/50-32/94

15.05.09

За позовомДоТретя особа про  Міністерства транспорту та зв'язку УкраїниДержавного концерну «Укрморпорт»Державне підприємство «Морський торгівельний порт «Южний»відсутність компетенції в сфері управління

                                                                                                 Суддя Хрипун О.О.

Представники сторін: Від Позивача             Ілько О.В. –предст.,Від Відповідача         не з'явилися, Від Третьої особи      Пуленко К.М. –гол.ю/к., Сидорук М.І. –предст.,

Обставини  справи:

На розгляд Господарського суду міста Києва передані вимоги Міністерства транспорту та зв'язку України до Державного концерну «Укрморпорт», відповідно до яких, з урахуванням заяви про зміну позовних вимог Позивач просив визнати відсутність компетенції Державного концерну «Укрморпорт»при прийнятті рішення щодо призначення виконуючим обов'язки начальника та начальником Державного підприємства «Морський порт «Южний»Васильєва Володимира Євгеновича, яке відбулося відповідно 11 вересня та 20 листопада 2007 року та визнати в цьому питанні компетенцію Міністерства транспорту та зв'язку України.

Рішенням Господарського суду міста Києва 03.07.2008 позов задоволено, визнано відсутність компетенції у Державного концерну «Укрморпорт»щодо вирішення питання при прийнятті кадрових рішень при призначенні Васильєва Володимира Євгеновича на посаду виконуючого обов'язки начальника та начальника Державного підприємства «Морський торговельний порт «Южний», яке відбулося відповідно 11 вересня та 20 листопада 2007 року, визнавши, що прийняття зазначених рішень належало до виключної компетенції Міністерства транспорту та зв'язку України, в іншій частині позовних вимог припинено провадження на підставі п. 4 ст. 80 ГПК України.

Постановою Вищого господарського суду України від 04.02.2009 рішення Господарського суду міста Києва від 03.07.2008 скасовано, справу передано на новий розгляд до суду першої інстанції.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 18.02.2009 справу прийнято до розгляду під № 21/50-32/94 та призначено судове засідання на 20.03.2009.

Судове засідання, призначене на 20.03.2009, не відбулось у зв'язку з касаційним оскарженням постанови Вищого господарського суд України від 04.02.2009 у справі № 21/50.

Ухвалою Верховного суду України від 02.04.2009 відмовлено у порушенні провадження з перегляду постанови Вищого господарського суд України від 04.02.2009 у справі № 21/50, матеріали справи № 21/50 повернуто до Господарського суду міста Києва.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 29.04.2009 розгляд справи призначено на 15.05.2009, зобов'язано сторони надати письмові пояснення щодо предмету спору з урахуванням обставин, викладених у постанові Вищого господарського суду України від 04.02.2009, докази на підтвердження чи заперечення позовних вимог.

15.05.2009 Позивач надав суду заяву про зміну позовних вимог, у якій просив суд: визнати відсутність організаційно-господарських повноважень Державного концерну «Укрморпорт»у процесі управління господарською діяльністю підприємств, які входили до складу учасників Державного концерну «Укрморпорт», щодо призначення на посаду (у тому числі виконуючими обов'язки) керівників підприємств, які входили до складу учасників Державного концерну «Укрморпорт», та укладення контрактів з керівниками підприємств, які входили до складу учасників державного концерну «Укрморпорт», у період з 29 серпня 2007 року по 05 грудня 2007 року; визнати наявність організаційно-господарських повноважень Міністерства транспорту та зв'язку України у процесі управління господарською діяльністю підприємств, які входили до складу учасників Державного концерну «Укрморпорт», щодо призначення на посаду (у тому числі виконуючими обов'язки) керівників підприємств, які входили до складу учасників Державного концерну «Укрморпорт», та укладення контрактів з керівниками підприємств, які входили до складу учасників Державного концерну «Укрморпорт», у період з 29 серпня 2007 року по 05 грудня 2007 року; визнати недійсними повністю накази Державного концерну «Укрморпорт»№ 25-о/с від 07.09.2007 та № 47-о/с від 20.11.2007, видані останнім з приводу реалізації організаційно-господарських повноважень щодо призначення на посаду (у тому числі виконуючими обов'язки) керівників у процесі управління господарською діяльністю підприємств, які входили до складу учасників Державного концерну «Укрморпорт».

Заявлені позовні вимоги Міністерство транспорту та зв'язку України обґрунтовує тим, що Відповідач, ігноруючи положення Указу Президента України № 761/2007 від 22.08.2007, яким дію Розпорядження Кабінету Міністрів України від 30.11.2006 № 594-р «Про утворення державного концерну «Укрморпорт»та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.06.2007 № 814 «Про затвердження Статуту державного концерну «Укрморпорт»зупинено, та всупереч чинному законодавству, зокрема, Закону України «Про управління об'єктами державної власності», у період з 29 серпня 2007 року по 05 грудня 2007 року реалізовував організаційно-господарські повноваження у процесі управління господарською діяльністю підприємств, які входили до складу учасників державного концерну «Укрморпорт», щодо призначення на посаду (у тому числі виконуючими обов'язки) керівників підприємств, які входили до складу учасників Державного концерну «Укрморпорт», та укладення контрактів з керівниками підприємств, які входили до складу учасників Державного концерну «Укрморпорт». Позивач вказує, що незаконна реалізація Відповідачем у даний період організаційно-господарських повноважень щодо призначення на посаду (у тому числі виконуючими обов'язки) керівників у процесі управління господарською діяльністю підприємств, які входили до складу учасників Державного концерну «Укрморпорт», призвела та продовжує призводити до втрати Позивачем, як уповноваженим органом управління, керованості стратегічними державними підприємствами та дестабілізації господарської діяльності стратегічних державних підприємств, які входили до складу учасників Відповідача.

Під час нового розгляду спору у справі № 21/50-32/94 Відповідач у відзиві на змінені позовні вимоги зазначав, що позов визнає в повному обсязі та просив розглядати справу без участі його повноважного представника.

Третя особа - Державне підприємство «Морський торговельний порт «Южний»- у наданих до суду письмових поясненнях щодо предмету спору зазначила, що, ознайомившись із зміненими позовними вимогами, повністю з ними погоджується та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників Позивача та Третьої особи, Господарський суд міста Києва

ВСТАНОВИВ:

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30.11.2006 № 594-р утворено Державний концерн «Укрморпорт».

Постановою Кабінету Міністрів України від 12.06.2007 № 814 затверджено Статут Державного концерну «Укрморпорт», згідно з п. 3 якого до кола учасників Державного концерну «Укрморпорт»були включені наступні державні підприємства: Білгород-Дністровський морський торговельний порт (м. Білгород-Дністровський, вул. Шабська, 81); Дніпро-Бузький морський торговельний порт (м. Миколаїв); Маріупольський морський торговельний порт (м. Маріуполь, просп. Адмірала Луніна, 99); Бердянський морський торговельний порт (м. Бердянськ, вул. Горького, 13/7); Миколаївський морський торговельний порт (м. Миколаїв, вул. Заводська, 23); Спеціалізований морський торговельний порт «Октябрьск»(м. Миколаїв); Iллічівський морський торговельний порт (м. Iллічівськ, пл. Праці, 6); Ренійський морський торговельний порт (м. Рені,                        вул. Дунайська, 188); Морський торговельний порт «Южний»(м. Южне); Iзмаїльський морський торговельний порт (м. Iзмаїл, вул. Портова, 7); Одеський морський торговельний порт (м. Одеса, пл. Митна, 1); Скадовський морський торговельний порт  (м. Скадовськ, вул. Пролетарська, 2); Херсонський морський торговельний порт (м. Херсон, просп. Ушакова, 6); Євпаторійський морський торговельний порт (м. Євпаторія, пл. Моряків, 1); Керченський морський торговельний порт (м. Керч, вул. Кірова, 28); Севастопольський морський торговельний порт (м. Севастополь,                 пл. Нахімова, 5); Феодосійський морський торговельний порт (м. Феодосія, вул. Горького, 14); Ялтинський морський торговельний порт (м. Ялта, вул. Рузвельта, 5); Морський торговельний порт «Усть-Дунайськ»(м. Вилкове, вул. Придунайська, 2); Генічеський морський торговельний порт (м. Генічеськ, вул. Воровського, 3).

Відповідно до п. 1 Статуту Відповідача Державний концерн «Укрморпорт»є державним господарським об'єднанням, утвореним відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2006 року № 594-р; функції з управління державним концерном «Укрморпорт»виконує Кабінет Міністрів України, а уповноваженим органом управління, який здійснює контроль за діяльністю державного концерну «Укрморпорт», є Міністерство транспорту та зв'язку України.

При цьому в п. 42 Статуту Відповідача було передбачено, що генеральний директор Державного концерну «Укрморпорт», зокрема, укладає та розриває відповідно до законодавства контракти (трудові договори) з керівниками учасників Державного концерну «Укрморпорт»за погодженням з Віце-прем'єр-міністром України.

Указом Президента України № 761/2007 від 22.08.2007 «Про зупинення дії розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2006 року № 594-р та постанови Кабінету Міністрів України від 12 червня 2007 року № 814», що набрав чинності з дня його опублікування 29.08.2007, у порядку п. 15 ч. 1 ст. 106 Конституції України зупинено дію розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2006 року № 594-р «Про утворення державного концерну «Укрморпорт»та постанови Кабінету Міністрів України від 12 червня 2007 року № 814 «Про затвердження Статуту державного концерну «Укрморпорт»з одночасним зверненням до Конституційного Суду України щодо конституційності зазначених правових актів Кабінету Міністрів України. Ухвала Конституційного Суду України стосовно розгляду вказаного конституційного подання Президента України винесена 05.12.2007.

Виходячи з наведеного, суд погоджується з твердженням Позивача, що у період з 29 серпня 2007 року по 05 грудня 2007 року передбачені Статутом Відповідача повноваження Державного концерну «Укрморпорт»були зупинені та не могли реалізовуватися.

У той же час, судом встановлено, що в період дії Указу Президента України від 22.08.2007 № 761/2007 Відповідач реалізовував організаційно-господарські повноваження щодо призначення на посаду (у тому числі виконуючими обов'язки) керівників у процесі управління господарською діяльністю підприємств, які входили до складу учасників Державного концерну «Укрморпорт», та щодо укладення контрактів з керівниками підприємств, які входили до складу учасників Державного концерну «Укрморпорт», що підтверджується матеріалами справи.

Так, зокрема, наказом Відповідача № 25-о/с від 11.09.2007 відбулося призначення виконуючим обов'язки начальника Державного підприємства «Морський торговельний порт «Южний», яке входило до складу учасників Державного концерну «Укрморпорт», громадянина Васильєва Володимира Євгеновича. Наказом Генерального директора Відповідача № 47-о/с від 20.11.2007 Васильєва В.Є. призначено начальником Державного підприємства «Морський торговельний порт «Южний»шляхом укладання контракту. 20.11.2007 між Васильєвим В.Є. та Відповідачем в особі Генерального директора  Клімова С.Т. укладено Контракт № 4.

Суд вважає обґрунтованими доводи Позивача про незаконність виданих Відповідачем наказів № 25-о/с від 11.09.2007 та від № 47-о/с 20.11.2007 в період дії Указу Президента України від 22.08.2007 № 761/2007, що зупинив дію розпорядження Кабінету Міністрів України «Про утворення державного концерну «Укрморпорт»від 30.11.2006           № 594-р та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Статуту державного концерну «Укрморпорт»від 12.06.2007 № 814.

Крім того, порядок призначення керівників підприємств, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, у період з 01.04.2005 по 18.09.2008 визначався постановою Кабінету Міністрів України від 01.04.2005 № 234 «Про конкурсний відбір керівників суб'єктів господарювання державного сектору економіки, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави». Цим порядком встановлено, що керівники зазначених підприємств призначаються на посаду за результатами конкурсного відбору міністром міністерства, до сфери управління якого належить підприємство.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 28.04.2004 № 684-р усі зазначені підприємства, що входили до складу учасників Державного концерну «Укрморпорт»(в тому числі Державне підприємство «Морський торговельний порт «Южний»), передані до сфери управління Міністерства транспорту та зв'язку України.

Постановою від 23.12.2004 № 1734 Кабінет Міністрів України затвердив перелік підприємств, установ та організацій, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, до якого включені також перелічені вище підприємства, що передані до сфери управління Позивача.

Пунктом 1 Положення про Міністерство транспорту та зв'язку України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.06.2006 № 789, встановлено, що Міністерство транспорту та зв'язку України є головним (провідним) органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань реалізації державної політики в галузі морського і річкового транспорту України.

Законом України «Про управління об'єктами державної власності», а саме пунктами 4, 21 частини 1 статті 6 встановлює, що уповноважені органи управління відповідно до покладених на них завдань вправі укладати і розривати контракти з керівниками державних підприємств, установ, організацій і господарських структур та здійснювати контроль за їх виконанням; організовувати і проводити конкурси з визначення керівників державних підприємств, установ та організацій.

Згідно з пп. 29 п. 4 Положення про Міністерство транспорту та зв'язку України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 06.06.2006 № 789, Міністерство транспорту та зв'язку України виконує відповідно до законодавства України функції з управління об'єктами державної власності, що належать до сфери його управління.

Таким чином, на підставі викладеного, зважаючи на правові приписи ст. 6 Закону України «Про управління об'єктами державної власності», п. п. 1, 4 Положення про Міністерство транспорту та зв'язку України, суд приходить до висновку про наявність саме у Позивача організаційно-господарських повноважень у процесі управління господарською діяльністю підприємств, які входили до складу учасників Державного концерну «Укрморпорт», щодо призначення на посаду (у тому числі виконуючими обов'язки) керівників підприємств, які входили до складу учасників Державного концерну «Укрморпорт», та щодо укладення контрактів з керівниками підприємств, які входили до складу учасників Державного концерну «Укрморпорт», у період з 29 серпня 2007 року по 05 грудня 2007 року. У зв'язку з цим суд вказує на відсутність відповідних повноважень у Відповідача та визнає недійсними видані Відповідачем з приводу реалізації організаційно-господарських повноважень щодо призначення на посаду (у тому числі виконуючими обов'язки) керівників у процесі управління господарською діяльністю підприємств, які входили до складу учасників Державного концерну «Укрморпорт», накази № 25-о/с від 07.09.2007 та № 47-о/с від 20.11.2007.

Щодо обставин, викладених у постанові Вищого господарського суду України від 04.02.2009 у вказаній справі, суд зазначає наступне.

Скасовуючи рішення Господарського суду міста Києва від 03.07.2008 у справі  № 21/50, Вищий господарський суд України у постанові від  04.02.2009 зазначив, що предметом спору у даній справі є визнання відсутності у Державного концерну «Укрморпорт»компетенції щодо вирішення питання при прийнятті кадрових рішень при призначенні Васильєва В.Є. на посаду в.о. начальника та начальника Державного підприємства «Морський торговельний порт «Южний», а, відповідно до чинного ГПК України, юрисдикція господарських судів не поширюється на правовідносини, пов'язані із встановленням фактів наявності чи відсутності компетенції у юридичних осіб при прийнятті кадрових рішень щодо призначення фізичних осіб на посади.

У письмових поясненнях щодо предмету спору, наданих Позивачем одночасно зі зміною позовних вимог, останнім серед іншого зазначено, що предметом спору є правовідносини сторін, які виникли з організаційно-господарських зобов'язань у процесі управління господарською діяльністю підприємств, які входили до складу учасників Державного концерну «Укрморпорт», у період з 29 серпня 2007 року по 05 грудня 2007 року. Визначаючи правову природу предмету спору, що виник між сторонами, Позивач вказує на те, що між ним та Відповідачем виник спір у порядку ст. 176 Господарського кодексу України з приводу реалізації організаційно-господарських повноважень щодо призначення на посаду (у тому числі виконуючими обов'язки) керівників підприємств, які входили до складу учасників Державного концерну «Укрморпорт», та щодо укладення контрактів з керівниками підприємств, які входили до складу учасників Державного концерну «Укрморпорт», у період з 29.08.2007 по 05.12.2007.

Виходячи із змісту змінених Позивачем позовних вимог, суд вважає, що склад учасників спору відповідає приписам статті 1 ГПК України, а правовідносини, з яких виник спір, мають організаційно-господарський характер, тому даний спір підлягає  вирішенню в порядку господарського судочинства.

Статтею 15 Цивільного кодексу України встановлено, що кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

Відповідно до статті 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.

Згідно з ч. 2 ст. 34 Господарського процесуального кодексу України обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

З огляду на вищевикладене, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги Міністерства транспорту та зв'язку України  є обґрунтованими, доведеними належними доказами та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 32-34, 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва

В И Р І Ш И В :

Позов задовольнити повністю.

Визнати відсутність організаційно-господарських повноважень Державного концерну «Укрморпорт»(01135,  м.  Київ, пр-т Перемоги, 14, код ЄДРПОУ 35211177) у процесі управління господарською діяльністю підприємств, які входили до складу учасників Державного концерну «Укрморпорт»(01135,  м.  Київ, пр-т Перемоги, 14, код ЄДРПОУ 35211177), щодо призначення на посаду (у тому числі виконуючими обов'язки) керівників підприємств, які входили до складу учасників Державного концерну «Укрморпорт»(01135,  м.  Київ, пр-т Перемоги, 14, код ЄДРПОУ 35211177), та щодо укладення контрактів з керівниками підприємств, які входили до складу учасників Державного концерну «Укрморпорт»(01135,  м.  Київ, пр-т Перемоги, 14, код ЄДРПОУ 35211177), у період з 29 серпня 2007 року по 05 грудня 2007 року.

Визнати наявність організаційно-господарських повноважень Міністерства транспорту та зв'язку України (01135, м. Київ, пр-т Перемоги, 14, код ЄДРПОУ 00017584) у процесі управління господарською діяльністю підприємств, які входили до складу учасників Державного концерну «Укрморпорт»(01135,  м.  Київ, пр-т Перемоги, 14, код ЄДРПОУ 35211177), щодо призначення на посаду (у тому числі виконуючими обов'язки) керівників підприємств, які входили до складу учасників Державного концерну «Укрморпорт»(01135,  м.  Київ, пр-т Перемоги, 14, код ЄДРПОУ 35211177), та щодо укладення контрактів з керівниками підприємств, які входили до складу учасників Державного концерну «Укрморпорт»(01135,  м.  Київ, пр-т Перемоги, 14, код ЄДРПОУ 35211177), у період з 29 серпня 2007 року по 05 грудня 2007 року.

Визнати недійсними повністю накази № 25-о/с від 07.09.2007 та № 47-о/с від 20.11.2007, видані Державним концерном «Укрморпорт» (01135,  м.  Київ, пр-т Перемоги, 14, код ЄДРПОУ 35211177) з приводу реалізації організаційно-господарських повноважень щодо призначення на посаду (у тому числі виконуючими обов'язки) керівників у процесі управління господарською діяльністю підприємств, які входили до складу учасників Державного концерну «Укрморпорт»(01135,  м.  Київ, пр-т Перемоги, 14, код ЄДРПОУ 35211177).

Стягнути  з  Державного  концерну  «Укрморпорт» (01135,  м.  Київ, пр-т Перемоги, 14, код ЄДРПОУ 35211177) на користь Міністерства транспорту та зв'язку України (01135, м. Київ, пр-т Перемоги, 14, код ЄДРПОУ 00017584) 170,00 грн. (сто сімдесят гривень 00 коп.) державного мита та 118,00 грн. (сто вісімнадцять грн. 00 коп.) витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання та може бути оскаржене у порядку та строки, визначені Господарським процесуальним кодексом України.

Суддя                                                                                                                         О.О.Хрипун

Дата підписання рішення: 22.05.2009

                                        

Дата ухвалення рішення15.05.2009
Оприлюднено12.06.2009
Номер документу3802451
СудочинствоГосподарське
Суть Міністерства транспорту та зв'язку УкраїниДержавного концерну «Укрморпорт»Державне підприємство «Морський торгівельний порт «Южний»відсутність компетенції в сфері управління                                                                                                 &nbsp

Судовий реєстр по справі —21/50-32/94

Рішення від 15.05.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хрипун О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні