Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
01 квітня 2014 р. Справа № 820/3489/14
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді - Нуруллаєва І.С.
при секретарі судового засідання - Сковира Л.Ю.,
за участю представника позивача - Руденко Ю.Г.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" до Садівничого товариства "Василек" про стягнення суми,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач - Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просив суд стягнути з Садівничого товариства "Василек" у доход держбюджету штраф у сумі 1700 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що в ході перевірки за дотриманням чинного законодавства встановлено, що 30.08.2013 року інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Харківській області було проведено обстеження технічного стану електричного обладнання Садівничого товариства "Василек", про що було складено акт №07/10-37-1240.
За результатами обстеження відповідачеві було видано обов'язковий до виконання припис № 07/10-37-1240 від 30.08.13 р. про усунення виявлених порушень. Інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Харківській області була здійснена спроба провести перевірку виконання вимог припису № 07/10-37-1240 від 30.08.13 р., але державного інспектора не було допущено до перевірки, про що складено акт № 07/10-37-1523 та видано припис № 07/10-37-1523 від 04.11.13 р. про усунення перешкод у здійсненні державного енергетичного нагляду.
Старшим державним інспектором України з енергонагляду у Харківській області за порушення законодавства в галузі електроенергетики та за ухилення від виконання припису на відповідача, згідно зі ст. 27 Закону України „Про електроенергетику''' та .Положення про порядок накладання на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання", затвердженого Постановою КМУ №1312 від 30.07.99р., накладено штраф в розмірі 1700 грн. (одна тисяча сімсот гривень), про що було винесено постанову № 07/10-02-082 від 26.11.13 р.
До теперішнього часу штраф до державного бюджету відповідачем не перераховано, у зв'язку з чим, позивач вважає, що вказана сума штрафу підлягає стягненню в судовому порядку.
Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив суд задовольнити їх в повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився. Копія ухвали про відкриття провадження разом з судовою повісткою була надіслана відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення за адресою, вказаною в ЄДР. До суду повернувся конверт з відміткою "знаходиться не в зоні обслуговування".
Відповідно до ч. 11 ст. 35 КАС України відповідач є належним чином повідомлений про наслідки неподання заперечень проти позову та необхідних документів або заяви про визнання позову до суду.
Згідно ч. 4 ст. 128 КАС України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Таким чином, суд вважає за можливе розглянути справи без участі представника відповідача за наявними в ній матеріалами.
Суд, вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, встановив наступне.
Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Харківській області 30.08.2013 року було проведено обстеження технічного стану електричного обладнання Садівничого товариства "Василек", про що було складено акт №07/10-37-1240 (а.с. 6-13).
За результатами обстеження відповідачеві було видано обов'язковий до виконання припис №07/10-37-1240 від 30.08.2013 р. (а.с. 14-17)
Інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Харківській області була здійснена спроба провести перевірку виконання вимог припису № 07/10-37-1240 від 30.08.13 р., але державного інспектора не було допущено до перевірки, про що складено акт № 07/10-37-1523 (а.с. 17) та видано припис № 07/10-37-1523 від 04.11.13 р. (а.с. 18) про усунення перешкод у здійсненні державного енергетичного нагляду.
Акт № 07/10-37-1523 від 04.11.13 р. та припис № 07/10-37-1523 від 04.11.13 р. направлені на адресу Садівничого товариства "Василек" 04 листопада 2013 р. поштовим відправленням з рекомендованим повідомленням. (а.с.20)
Позивачем 18.11.13 р. була проведено перевірку виконання вимог припису № 07/10-37-1523 від 04.11.13 р., але державного інспектора знов не було допущено до перевірки, вимоги вищевказаного припису не виконані, про що складено акт перевірки (протокол) № 07/10-37-059 від 18.11.13 р., (а.с. 21) який було направлено на адресу Садівничого товариства "Василек" 18.11.13 р. поштовим відправленням з рекомендованим повідомленням. (а.с. 23)
Старшим державним інспектором України з енергонагляду в Харківській області за порушення законодавства в галузі електроенергетики та за ухилення від виконання припису на відповідача накладено штраф у розмірі 1700 грн., про що було винесено постанову № 07/10-02-082 від 26.11.2013 року (а.с. 24)
Вказану постанову відповідачу було надіслано листом від 15.08.2013 року №746-20 поштовим відправленням, яке було отримано ним 20.08.2013 року, що підтверджується матеріалами справи (а.с. 25-26)
Штраф у розмірі 1700 грн. у зазначений термін позивачем сплачено не було.
Суд зазначає, що Закон України "Про електроенергетику" від 16.10.1997 року № 575/97-ВР (далі - Закон України № 575/97-ВР) регулює відносини, пов'язані з виробництвом, передачею, постачанням енергії і використанням енергії, державним наглядом за безпечним виконанням робіт на об'єктах електроенергетики незалежно від форм власності, безпечною експлуатацією енергетичного обладнання і державним наглядом за режимами споживання електричної і теплової енергії.
Відповідно до ст. 5 Закону України № 575/97-ВР однією із засад державної політики в енергетиці є створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики, а також забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів.
Згідно зі ст. 9 Закону України № 575/97-ВР та п. 1 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів від 07 серпня 1996 р. № 929, державний нагляд в електроенергетиці здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії (Держенергонагляд). Згідно Положення про відокремлений підрозділ "Держенергонагляд у Північному регіоні", затвердженого директором Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго", Держенергонагляд у Північному регіоні утворено з метою забезпечення функціонування електроенергетичної системи регіону в межах Харківської, Полтавської та Сумської областей України, як складової частини цілісної об'єднаної енергосистеми України. Державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право застосовувати у встановленому законом України порядку санкції до суб'єктів господарювання за правопорушення нормативно-правових актів.
Відповідно до ст. 27 Закону України № 575/97-ВР Суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці: за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до п. 10 Положення "Про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику", затвердженого поставною Кабінету Міністрів України № 1312 від 21.07.1999 р. суб'єкт господарської діяльності повинен сплатити штраф протягом 30 днів з дня винесення постанови про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується у судовому порядку.
На час розгляду справи постанову № 07/10-02-082 від 26.11.2013 року відповідачем не оскаржено, сума штрафу у розмірі 1700 грн. не сплачено.
Відповідач не надав до суду доказів сплати штрафу у повному обсязі.
Враховуючи викладене вище, беручи до уваги той факт, що відповідно до ч.1 ст.71 КАС України, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а відповідач належними доказами не довів відсутність у нього заборгованості у розмірі 1700 грн., суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню.
Судові витрати підлягають розподілу відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись ст. ст. 94, 160, 161, 162, 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Харківський окружний адміністративний суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" до Садівничого товариства "Василек" про стягнення суми - задовольнити.
Стягнути з Садівничого товариства "Василек" (63524, Харківська область, Чугуївський район, територія Есхарівської селищної ради, зона № 05, садівниче товариство № 1, код 24339223) у дохід державного бюджету штрафу у сумі 1700,00 грн. (одна тисяча сімсот грн., 00 коп.)
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
У повному обсязі текст постанови складено 04 квітня 2014 року.
Суддя І.С. Нуруллаєв
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.04.2014 |
Оприлюднено | 08.04.2014 |
Номер документу | 38041569 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Нуруллаєв І.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні