Постанова
від 03.04.2014 по справі 812/960/14
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

8.2.3

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

03 квітня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/960/14

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Гончарова І.А., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальність «Краснодонська птахофабрика» про стягнення суми податкового боргу у розмірі 3626,62 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

13 лютого 2014 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальність «Краснодонська птахофабрика» про стягнення суми податкового боргу у розмірі 3626,62 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначено наступне.

Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальність «Краснодонська птахофабрика» зареєстроване Краснодонською районною державною адміністрацією 11.12.2002 року і внесено в Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України під номером № 04051514 ю 0030100.

Відповідач є платником податків та зборів та перебуває на податковому обліку в Краснодонській ОДПІ.

Відповідач має заборгованість перед бюджетом у розмірі 3626,62 грн., яка складається з податку за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях в розмірі 2040,00 грн. та орендної плати за землю в розмірі 1586,62 грн.

Заборгованість Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальність «Краснодонська птахофабрика» по вказаним податкам виникла та утворилась внаслідок несплати сум узгоджених податкових зобов'язань.

За таких обставин позивач просить стягнути з відповідача в судовому порядку суму податкового боргу.

Ухвалою від 17 лютого 2014 року справу призначено до розгляду у порядку скороченого провадження.

Ухвала про відкриття скороченого провадження направлена відповідачу на адресу: 91020, Луганська область, м. Луганськ, вул. Лутугинська, 127 Д, однак конверт повернувся на адресу суду з відміткою «за закінченням терміну зберігання».

Відповідач зареєстрований за вищезазначеною адресою та відомості про зміну свого місця знаходження державному реєстратору не надавав. Відповідно до положень ч.11 ст.35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. З огляду на вищезазначене, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином для реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів.

Таким чином, відповідач є належним чином повідомлений про наслідки неподання заперечень проти позову та необхідних документів або заяви про визнання позову до суду.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальність «Краснодонська птахофабрика» зареєстроване Краснодонською районною державною адміністрацією Луганської області і внесено в Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України під номером № 04051514ю0030100 (а.с.6).

Відповідач перебуває на податковому обліку в Краснодонський об'єднаній державній податковій інспекції ГУ Міндоходів у Луганській області.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Пунктом 20.1.19 ст. 20 Податкового кодексу України, визначено, що органи державної податкової служби, окрім іншого, мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Таким чином, позивач є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за визначенням та сплатою платником податків, повноваження якого на звернення до суду із позовом про стягнення податкового боргу прямо визначені законодавством України.

01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства..

Статтею 14 Податкового кодексу України наведено перелік основних понять, які використовуються у Податковому кодексі України, зокрема:

- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);

- податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).

Згідно із статтею 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).

Згідно із пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Платник податків відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Статтею 36 Податкового кодексу України передбачено, що податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.

Розділом ХІІІ Податкового кодексу України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та сплатою плати за землю.

Відповідно до ст. 269 Податкового кодексу України платниками податку (плата за землю) є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв), землекористувачі.

Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу (ст. 288 ПК України).

Згідно п.285.1 ст.285 ПК України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

Пунктом 286.1. статті 286 Податкового кодексу України передбачено, що підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі. (п. 286.2ст.286 Податкового кодексу України)

Відповідно до п.п. 287.1, 287.3, 287.4 ст.287 ПК України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою, податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. Податкове зобов'язання з плати за землю, визначене у новій звітній податковій декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Податковий борг з орендної плати за землю Мирненської сільської ради складається з суми двох податкових повідомлень - рішень:

Податкове повідомлення-рішення №0002451510 від 17.05.2013 року в розмірі 1 178 гри. 04 . коп.,. яке винесене на підставі акта камеральної перевірки №412/1541/31931653 від 05.04.2013 року. В ході перевірки встановлено, що відповідачем порушено п.57.1 та п.57.3 ст.57 Податкового Кодексу України - було порушено термін сплати самостійно визначених зобов'язань з орендної плати за землю, а саме несвоєчасно сплачено податкові зобов'язання за травень 2011 року в розмірі 1796,75 грн., червень 2011 року в розмірі 4085,80 грн., жовтень 2011 року в розмірі 7,67 гри., у зв'язку з чим в порядку ст. 126 Податкового кодексу України було нараховано штрафну санкцію) при затримці сплати самостійно визначених зобов'язень більше 30 днів - 20% від суми несвоєчасно сплачених податкових зобов'язень - 1178,04 грн.

Податкове повідомлення-рішення №0002471510 від 17.05.2013 року в розмірі 408 грн. 58 коп , яке винесене на підставі акта камеральної перевірки №412/1541/31931653 від 05.04.2013 року. У ході перевірки встановлено, що відповідачем порушено п.57.1 та п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України - було порушено термін сплати самостійно визначених зобов'язань з орендної плати за землю - а саме несвоєчасно сплачено податкові зобов'язання за липень 2011 року в розмірі 4085,80 грн.

Відповідно до норм статті 240 Податкового кодексу України боржник є платником екологічного податку та обчислює податок за податковий (звітний) квартал платниками податку (крім тих, які визначені пунктом 240.2 статті 240 цього Кодексу), податковими агентами (які визначені підпунктом 241.2.1 пункту 241.2 статті 241 цього Кодексу).

Базовий податковий (звітний) період з екологічного податку дорівнює календарному кварталу.

Платники податку, крім тих, які визначені пунктом 240.2 статті 240 цього Кодексу, та податкові агенти складають податкові декларації за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, подають їх протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, до органів державної податкової служби та сплачують податок протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, за винятком податкових агентів, визначених підпунктом 241.2.2 пункту 241.2 статті 241. цього Кодексу, які сплачують податок до або в день подання митної декларації.

Податковий борг з екологічного податку відповідача складається з суми двох податкових повідомлень рішень:

Податкове повідомлення-рішення №0004601501 від 04.10.2013 року в розмірі 1 020 грн. 00 коп., яке винесене на підставі акта камеральної перевірки податкової звітності з екологічного податку №219/1541/31931653 від 04.10.2013 року. В ході перевірки встановлено порушення відповідачем п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України, а саме не подача відповідачем податкової звітності з екологічного податку за 2 кв. 2013 року. Відповідальність за вказане порушення законодавства передбачена п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України та складає 1 020 грн. (повторно за поточний рік) (арк. справи 12-14).

Податкове повідомлення-рішення №0005581501 від 19.12.2013 року в розмірі 1 020 грн.00 коп., яке винесене на підставі акта камеральної перевірки податкової звітності з екологічного податку №389/15-02/31931653 від 19.12.13 року. В ході перевірки встановлено порушеннЯ відповідачем п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України, а саме не подача відповідачем податкової звітності з екологічного податку за 3 кв. 2013 року. Відповідальність за вказане порушення законодавства передбачена п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України та складає 1 020 грн. (повторно за поточний рік) (а.с.15).

Відповідно до ст. 59 Податкового кодексу України Краснодонською об'єднаною державною податковою інспекцією направлено податкову вимогу форми «Ю» від 01.12.2011 року №398 (а.с.11)

Податкова вимога вважається надісланою (врученою) боржнику, якщо її передано посадовій особі боржника під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. Зазначена податкова вимога надіслана відповідачу рекомендованим листом з повідомленням та отримана уповноваженою особою, що підтверджено підписом на вимозі (а.с.11).

Факту оскарження відповідачем вищезазначеної податкової вимоги судом на час розгляду справи не встановлено, а тому вони вважаються узгодженими.

Даних про добровільну сплату відповідачем наявного податкового боргу або про відкликання податкових вимог суд на час розгляду справи не має.

Пунктом 95.1.статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. (пункт 95.3 статті95 Податкового кодексу України)

За таких обставин, з урахуванням того, що сума податкового боргу яка рахується за Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю «Краснодонська птахофабрика» підтверджена матеріалами справи, у добровільному порядку не сплачена, тому суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову в повному обсязі.

Відповідно до статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальність «Краснодонська птахофабрика» про стягнення суми податкового боргу у розмірі 3626,62 грн. задовольнити повністю.

Стягнути з Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальність «Краснодонська птахофабрика» (91020, м. Луганськ, вул. Лутугінська, 127 д, код 31931653) з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків, суму податкового боргу в розмірі 3626,62 грн., з яких суму штрафної санкції з податку за розміщення відходів у спеціально відведених місцях у розмірі 2040,00 грн. за 2 та 3 квартал 2013 року на р/р33115364700136, суму штрафної санкції з орендної плати за землю Мирненська с/р в розмірі 1586,62 грн. за травень, червень, липень та жовтень 2011 року на р/р 33214812700136, отримувач - Краснодонське УДКСУ Луганської області, код одержувача 37907322, банк: ГУ ДКСУ в Луганській області, МФО 804013.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.

Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.

Суддя І.А. Гончарова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.04.2014
Оприлюднено08.04.2014
Номер документу38046345
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/960/14

Постанова від 03.04.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.А. Гончарова

Ухвала від 17.02.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.А. Гончарова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні