Постанова
від 24.03.2014 по справі 820/1289/14
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 березня 2014 р. № 820/1289/14

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Бабаєва А.І.

при секретарі судового засідання Тверитнікові О.О.

за участі:

представника позивача Яценка А.О.

представника відповідача Гирі В.О.

розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Харкові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІА ТРЕЙД" до Індустріальної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про скасування наказів, визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ВІА ТРЕЙД" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Індустріальної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області, в якому з урахуванням уточнень просить суд:

- скасувати Наказ Індустріальної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області від 23 січня 2014 року №134 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки", згідно з яким було призначено позапланову виїзну перевірку відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІА ТРЕЙД" (п.н. 38278412) по його взаємовідносинам з ТОВ "БРУНО-ПЛЮС" (код ЄДРПОУ 38489805) за період липень 2013 року; з ТОВ "МАКРОС-ОПТ" (код ЄДРПОУ 37846050) за період серпень 2013 року, ТОВ "ТОТНЕС" (код ЄДРПОУ 38292091) за період березень 2013 року;

- визнати протиправними дії Індустріальної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо складання Акту "Про неможливість проведення документальної позапланової виїзної перевірки підприємства ТОВ "ВІА ТРЕЙД" (п.н. 38278412) з питань дотримання податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ "БРУНО-ПЛЮС" (код ЄДРПОУ 38489805) за період липень 2013 року, з ТОВ "МАКРОС-ОПТ" (код ЄДРПОУ 37846050) за період серпень 2013 року та ТОВ "ТОТНЕС" (код ЄДРПОУ 38292091) за період березень 2013 року" №60/20-36-22-03-07/38278412 від 28.01.2014 року;

- скасувати Наказ Індустріальної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області від 30 січня 2014 року №171 "Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки";

- визнати протиправними дії Індустріальної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо проведення позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІА ТРЕЙД", код 38278412 з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинах з ТОВ "БРУНО ПЛЮС" (код ЄДРПОУ 38489805) за період липень 2013 року; з ТОВ "МАКРОС-ОПТ" (код ЄДРПОУ 37846050) за період серпень 2013 року, ТОВ "ТОТНЕС" (ТОВ "САТУРН ІНВЕСТ") (код ЄДРПОУ 38292091) за період березень 2013 року та подальшому ланцюгу постачання, за наслідками якої був складений акт №396/20-36-22-03-07/38278412 від 14.02.2014 року;

- визнати протиправними дії Індустріальної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо зміни внесених до Автоматизованої інформаційної системи "Податковий блок" системи співставлення податкового кредиту та податкових зобов'язань показників декларацій Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІА ТРЕЙД", код 38278412 з податку на додану вартість за період березень 2013 року, липень 2013 року та видаленню податкових зобов'язань та податкового кредиту за період березень 2013 року, липень 2013 року;

- зобов'язати Індустріальну об'єднану державну податкову інспекцію м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області вилучити з інформаційної бази даних "Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні Міндоходів України" АІС "Податковий блок" інформацію про зменшення податкового кредиту з ПДВ за березень 2013 року в сумі 72106,13 грн., за липень 2013 року в сумі 58850,98 грн. та податкові зобов'язання з ПДВ за березень 2013 року і за липень 2013 року;

- зобов'язати Індустріальну об'єднану державну податкову інспекцію м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області відновити в системі співставлення податкового кредиту та податкових зобов'язань в розрізі контрагентів на рівні Міндоходів України АІС "Податковий блок" показники декларацій Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІА ТРЕЙД", код 38278412 з податку на додану вартість за період березень 2013 року, липень 2013 року щодо задекларованих сум податкового кредиту з податку на додану вартість з контрагентами ТОВ "ТОТНЕС" (ТОВ "Сатурн інвест"), код 38292091 за період березень 2013 року в сумі 72106,13 грн. і ТОВ "БРУНО ПЛЮС", код 38489805 в сумі 58850,98 грн. та податкові зобов'язання з ПДВ за березень 2013 року і за липень 2013 року.

В обґрунтування позовних вимог товариство зазначило, що Індустріальна ОДПІ м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області не мала визначених Податковим кодексом України підстав для винесення оскаржуваних наказів та проведення перевірок, оскільки на запит податкової було надано пояснення та документи в повному об'ємі.

В судове засідання представник позивача прибув, позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив задовольнити позов.

Відповідач, Індустріальна ОДПІ м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області проти позову заперечувала. В обґрунтування заперечень зазначила, що відповідачем було дотримано процедуру винесення наказів та проведення перевірок встановлену Податковим кодексом України.

В судове засідання представник відповідача прибула, проти позову заперечувала та просила відмовити у задоволенні позову.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності прийшов до висновку про задоволення позову з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, товариство з обмеженою відповідальністю "ВІА ТРЕЙД" (код ЄДРПОУ 38278412) пройшло встановлену процедуру державної реєстрації та зареєстроване ВК Харківської міської ради 24.07.2012 року. Перебуває на податковому обліку в Індустріальній ОДПІ м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області з 25.07.2012 року за №66507. Зареєстроване платником ПДВ згідно свідоцтва № 200080216 про реєстрацію платника податку на додану вартість від 01.12.2012 року (а.с. 6-7).

19.11.2013 року Індустріальною ОДПІ м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області за №5940/10/20-3615-01-14 направлено позивачу запит про надання пояснень та їх документального підтвердження взаємовідносин з ТОВ "ТОТНЕС", код ЄДРПОУ 38292091 за період з 01.03.2013р. по 31.03.2013р., з ТОВ "БРУНО ПЛЮС", код ЄДРПОУ 38489805 за період з 01.07.2013р. по 31.07.2013р., з ТОВ "МАКРОС-ОПТ", код ЄДРПОУ 37846050 за період з 01.08.2013р. по 31.08.2013р. (а.с. 8-9).

09.12.2013 року ТОВ "ВІА ТРЕЙД" надано відповідь на запит Індустріальної ОДПІ м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області №5940/10/20-3615-01-14 від 19.11.2013 року, яка містить в собі пояснення з приводу запитаної інформації та надано документальні підтвердження наведених пояснень. Відповідь отримана Індустріальною ОДПІ м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області 09.12.2013 року, про що свідчить відтиск штампа відповідача (а.с. 10-18).

23.01.2014 року Індустріальною ОДПІ м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області видано наказ №134 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "ВІА ТРЕЙД", код ЄДРПОУ 38278412 з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинах з ТОВ "БРУНО ПЛЮС" (код ЄДРПОУ 38489805) за період липень 2013 року, з ТОВ "МАКРОС-ОПТ" (код ЄДРПОУ 37846050) за період серпень 2013 року та ТОВ "ТОТНЕС" (код ЄДРПОУ 38292091) за період березень 2013 року (а.с. 19).

28.01.2014 року фахівцем Індустріальної ОДПІ м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області було складено Акт "Про неможливість проведення документальної позапланової виїзної перевірки підприємства ТОВ "ВІА ТРЕЙД" (п.н. 38278412) з питань дотримання податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ "БРУНО-ПЛЮС" (код ЄДРПОУ 38489805) за період липень 2013 року, з ТОВ "МАКРОС-ОПТ" (код ЄДРПОУ 37846050) за період серпень 2013 року та ТОВ "ТОТНЕС" (код ЄДРПОУ 38292091) за період березень 2013 року" №60/20-36-22-03-07/38278412 від 28.01.2014 року (а.с. 179).

30.01.2014 року Індустріальною ОДПІ м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області видано наказ № 171 "Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "ВІА ТРЕЙД", код ЄДРПОУ 38278412 з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинах з ТОВ "БРУНО ПЛЮС" (код ЄДРПОУ 38489805) за період липень 2013 року, з ТОВ "МАКРОС-ОПТ" (код ЄДРПОУ 37846050) за період серпень 2013 року та ТОВ "ТОТНЕС" (код ЄДРПОУ 38292091) за період березень 2013 року та подальшому ланцюгу постачання" (а.с. 30).

Фахівцем Індустріальної ОДПІ м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області було проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ "ВІА ТРЕЙД", код ЄДРПОУ 38278412 з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинах з ТОВ "БРУНО ПЛЮС" (код ЄДРПОУ 38489805) за період липень 2013 року, з ТОВ "МАКРОС-ОПТ" (код ЄДРПОУ 37846050) за період серпень 2013 року та ТОВ "ТОТНЕС" (код ЄДРПОУ 38292091) за період березень 2013 року та подальшому ланцюгу постачання.

За результатом перевірки Індустріальною ОДПІ м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області складено Акт "Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "ВІА ТРЕЙД", код ЄДРПОУ 38278412 з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинах з ТОВ "БРУНО ПЛЮС" (код ЄДРПОУ 38489805) за період липень 2013 року, з ТОВ "МАКРОС-ОПТ" (код ЄДРПОУ 37846050) за період серпень 2013 року та ТОВ "ТОТНЕС" (код ЄДРПОУ 38292091) за період березень 2013 року та подальшому ланцюгу постачання" № 396/20-36-22-03-07/38278412 від 14.02.2014 року (а.с. 119-131).

Згідно висновків Акту перевірки ТОВ "ВІА ТРЕЙД" порушено:

- п.п.14.1.27, п.п. 14.1.36, п.п. 14.1.56 ст. 14, п. 138.4, п. 138.8 ст. 138, п.п. 139.1.9 ст. 139, п. 135.2 ст. 135 Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 року, що призвело до завищення доходу за період липень, серпень, березень 2013 року на загальну суму 654785,55 грн. при реалізації ТМЦ на адресу контрагентів-покупців наведених у додатку №1 акта перевірки, та завищення витрат на загальну суму 654785,55 грн. при придбанні ТМЦ у ТОВ "БРУНО ПЛЮС" (код ЄДРПОУ 38489805) за період липень 2013 року на суму 294254,90 грн. та ТОВ "ТОТНЕС" (ТОВ "Сатурн Інвест") (код ЄДРПОУ 38292091) за період березень 2013 року на суму 360530,65 грн.;

- ст. 185, ст. 188, ст. 192, п. 198.1, п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 року, що призвело до завищення податкових зобов'язань за період липень, серпень, березень 2013 року на суму 130957,11 грн. при реалізації ТМЦ на адресу контрагентів-покупців наведених у додатку №1 акта перевірки та завищення податкового кредиту на суму 130957,11 грн. при придбанні ТМЦ у ТОВ "БРУНО ПЛЮС" (код ЄДРПОУ 38489805) за період липень 2013 року на суму 58850,98 грн. та ТОВ "ТОТНЕС" (ТОВ "Сатурн Інвест") (код ЄДРПОУ 38292091) за період березень 2013 року на суму 72106,13 грн.

За інформацією представника відповідача податкові повідомлення-рішення на підставі Акту перевірки не виносились, але висновки Акту перевірки внесені до автоматизованої системи "Податковий блок" "Результати співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України".

Щодо позовних вимог про скасування наказу Індустріальної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області від 23.01.2014 року № 134 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки", суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на органи державної податкової служби.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом. Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні органу державної податкової служби.

Відповідно до п. 78.1. ст. 78 ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин:

- за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються можливі порушення цим платником податків податкового, валютного та іншого законодавства протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту;

- платником податків не подано в установлений законом строк податкову декларацію або розрахунки, якщо їх подання передбачено законом;

- платником податків подано контролюючому органу уточнюючий розрахунок з відповідного податку за період, який перевірявся контролюючим органом;

- виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту;

- платником податків подано в установленому порядку контролюючому органу заперечення до акта перевірки або скаргу на прийняте за її результатами податкове повідомлення-рішення, в яких вимагається повний або частковий перегляд результатів відповідної перевірки або скасування прийнятого за її результатами податкового повідомлення-рішення у разі, коли платник податків у своїй скарзі (запереченнях) посилається на обставини, що не були досліджені під час перевірки, та об'єктивний їх розгляд неможливий без проведення перевірки. Така перевірка проводиться виключно з питань, що стали предметом оскарження;

- розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків;

- платником подано декларацію, в якій заявлено до відшкодування з бюджету податок на додану вартість, за наявності підстав для перевірки, визначених у розділі V цього Кодексу, та/або з від'ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень. Документальна позапланова перевірка з підстав, визначених у цьому підпункті, проводиться виключно щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та/або з від'ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень;

- щодо платника податку подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної у разі ненадання таким платником податків пояснень та документального підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються інформація зі скарги або про порушення правил заповнення податкової накладної з дня його отримання;

- отримано судове рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки або постанову органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону;

- контролюючим органом вищого рівня в порядку контролю за діями або бездіяльністю посадових осіб контролюючого органу нижчого рівня здійснено перевірку документів обов'язкової звітності платника податків або матеріалів документальної перевірки, проведеної контролюючим органом нижчого рівня, і виявлено невідповідність висновків акта перевірки вимогам законодавства або неповне з'ясування під час перевірки питань, що повинні бути з'ясовані під час перевірки для винесення об'єктивного висновку щодо дотримання платником податків вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Рішення про проведення документальної позапланової перевірки в цьому випадку приймається контролюючим органом вищого рівня лише у тому разі, коли стосовно посадових осіб контролюючого органу нижчого рівня, які проводили документальну перевірку зазначеного платника податків, розпочато службове розслідування або їм повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення;

- у разі отримання інформації про ухилення податковим агентом від оподаткування виплаченої (нарахованої) найманим особам (у тому числі без документального оформлення) заробітної плати, пасивних доходів, додаткових благ, інших виплат та відшкодувань, що підлягають оподаткуванню, у тому числі внаслідок неукладення платником податків трудових договорів з найманими особами згідно із законом, а також здійснення особою господарської діяльності без державної реєстрації. Така перевірка проводиться виключно з питань, що стали підставою для проведення такої перевірки;

- у разі встановлення відхилення цін контрольованої операції від рівня звичайних (ринкових) цін у порядку, передбаченому підпунктом 39.5.1 пункту 39.5 статті 39 цього Кодексу;

- неподання платником податків або подання з порушенням вимог пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу звіту про контрольовані операції та/або обов'язкової документації або у разі встановлення порушень під час моніторингу такого звіту або документації відповідно до вимог пункту 39.4 і підпункту 39.5.1 пункту 39.5 статті 39 цього Кодексу.

Судом встановлено, що підставою для призначення позапланової виїзної перевірки ТОВ "ВІА ТРЕЙД", Індустріальною ОДПІ м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області визначено п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 ПК України.

Згідно положень п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 ПК України підставою документальної позапланової перевірки є виявлення фактів за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються можливі порушення цим платником податків податкового, валютного та іншого законодавства протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Судом встановлено, що Індустріальна ОДПІ м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області в запиті за №5940/10/20-3615-01-14 від 19.11.2013 року вимагала від ТОВ "ВІА ТРЕЙД" надати пояснення та їх документальні підтвердження взаємовідносин з ТОВ "ТОТНЕС", код ЄДРПОУ 38292091 за період з 01.03.2013р. по 31.03.2013р., з ТОВ "БРУНО ПЛЮС", код ЄДРПОУ 38489805 за період з 01.07.2013р. по 31.07.2013р., з ТОВ "МАКРОС-ОПТ", код ЄДРПОУ 37846050 за період з 01.08.2013р. по 31.08.2013р. Наказом Індустріальної ОДПІ м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області №134 від 23.01.2014 року призначено проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "ВІА ТРЕЙД" код ЄДРПОУ 38278412 з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинах з ТОВ "БРУНО ПЛЮС" (код ЄДРПОУ 38489805) за період липень 2013 року, з ТОВ "МАКРОС-ОПТ" (код ЄДРПОУ 37846050) за період серпень 2013 року та ТОВ "ТОТНЕС" (код ЄДРПОУ 38292091) за період березень 2013 року.

Представник відповідача в судовому засіданні пояснила, що рішення про проведення документальної позапланової виїзної перевірки позивача було прийнято у зв'язку з не наданням позивачем документів у повному обсязі на письмовий запит контролюючого органу. Але не зазначила яких саме документів не вистачало.

Судом встановлено, що позивачем у відповідності та в межах строку, встановленого п. 78.1.1 ст. 78 ПК України, було надано пояснення з питань, що були поставлені податковою інспекцією та надано наявні документи, які підтверджують надані пояснення.

Отже, відповідач не мав правових підстав, визначених п. 78.1.1 ст. 78 Податкового кодексу України, для проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "ВІА ТРЕЙД".

Враховуючи вище зазначене, суд вважає, що наказ Індустріальної ОДПІ м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області № 134 від 23.01.2014 року винесений за відсутності підстав передбачених п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 ПК України та підлягає скасуванню.

Згідно п. 78.4 ст. 78 Податкового кодексу України про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Відповідно до п. 81.1 ст. 81 Податкового кодексу України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:

- направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника контролюючого органу або його заступника, що скріплений печаткою контролюючого органу;

- копії наказу про проведення перевірки;

- службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Непред'явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред'явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.

Відмова платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) від допуску до перевірки на інших підставах, ніж визначені в абзаці п'ятому цього пункту, не дозволяється.

При пред'явленні направлення платнику податків та/або посадовим (службовим) особам платника податків (його представникам або особам, які фактично проводять розрахункові операції) такі особи розписуються у направленні із зазначенням свого прізвища, імені, по батькові, посади, дати і часу ознайомлення.

У разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) розписатися у направленні на перевірку посадовими (службовими) особами контролюючого органу складається акт, який засвідчує факт відмови. У такому випадку акт про відмову від підпису у направленні на перевірку є підставою для початку проведення такої перевірки.

Як вбачається з тексту наказу №134 від 23.01.2014 року початок перевірки зазначений 27 січня 2014 року, тривалість перевірки 1 робочий день.

Доказів пред'явлення або надіслання копії направлення на проведення перевірки та копії наказу про проведення перевірки позивачу, відповідачем до суду не надано.

28.01.2014 року фахівцем Індустріальної ОДПІ м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області було складено Акт "Про неможливість проведення документальної позапланової виїзної перевірки підприємства ТОВ "ВІА ТРЕЙД" (п.н. 38278412) з питань дотримання податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ "БРУНО-ПЛЮС" (код ЄДРПОУ 38489805) за період липень 2013 року, з ТОВ "МАКРОС-ОПТ" (код ЄДРПОУ 37846050) за період серпень 2013 року та ТОВ "ТОТНЕС" (код ЄДРПОУ 38292091) за період березень 2013 року" №60/20-36-22-03-07/38278412 від 28.01.2014 року у зв'язку з відсутністю посадових осіб підприємства ТОВ "ВІА ТРЕЙД" .

В судовому засіданні представник позивача пояснив, що копію наказу №134 представником відповідача було вручено під розписку лише 28.01.2014 року.

Отже, станом на день повідомлення про проведення перевірки та вручення копії наказу строк проведення перевірки вже закінчився.

Судом встановлено, що наказ Індустріальної ОДПІ м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області №134 від 23.01.2014 року винесений за відсутності підстав передбачених п. 78.1.1 ст. 78 ПК України, за таких обставин дії відповідача щодо призначення, проведення виїзної позапланової документальної перевірки ТОВ "ВІА ТРЕЙД" (п.н. 38278412) з питань дотримання податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ "БРУНО-ПЛЮС" (код ЄДРПОУ 38489805) за період липень 2013 року, з ТОВ "МАКРОС-ОПТ" (код ЄДРПОУ 37846050) за період серпень 2013 року та ТОВ "ТОТНЕС" (код ЄДРПОУ 38292091) за період березень 2013 року, з складання акту від 28.01.2014 року №60/20-36-22-03-07/38278412 є незаконними.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачем не надано доказів правомірності прийняття наказу № 134 від 23.01.2014 року та проведення виїзної позапланової документальної перевірки ТОВ "ВІА ТРЕЙД" (п.н. 38278412) з питань дотримання податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ "БРУНО-ПЛЮС" (код ЄДРПОУ 38489805) за період липень 2013 року, з ТОВ "МАКРОС-ОПТ" (код ЄДРПОУ 37846050) за період серпень 2013 року та ТОВ "ТОТНЕС" (код ЄДРПОУ 38292091) за період березень 2013 року.

Враховуючи вище зазначене суд вважає, що позовні вимоги ТОВ "ВІА ТРЕЙД" щодо скасування наказу № 134 від 23.01.2014 року та визнання протиправними дій Індустріальної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо складання Акту "Про неможливість проведення документальної позапланової виїзної перевірки підприємства ТОВ "ВІА ТРЕЙД" (п.н. 38278412) з питань дотримання податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ "БРУНО-ПЛЮС" (код ЄДРПОУ 38489805) за період липень 2013 року, з ТОВ "МАКРОС-ОПТ" (код ЄДРПОУ 37846050) за період серпень 2013 року та ТОВ "ТОТНЕС" (код ЄДРПОУ 38292091) за період березень 2013 року" №60/20-36-22-03-07/38278412 від 28.01.2014 року підлягають задоволенню.

Щодо позовних вимог про скасування наказу Індустріальної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області від 30 січня 2014 року №171 "Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки", суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що підставою для прийняття оскаржуваного наказу та призначення позапланової невиїзної перевірки ТОВ "ВІА ТРЕЙД", за результатом якої було складено Акт №396/20-36-22-03-07/38278412 від 14.02.2014 року "Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІА ТРЕЙД", код 38278412 з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинах з ТОВ "БРУНО ПЛЮС" (код ЄДРПОУ 38489805) за період липень 2013 року; з ТОВ "МАКРОС-ОПТ" (код ЄДРПОУ 37846050) за період серпень 2013 року, ТОВ "ТОТНЕС" (ТОВ "САТУРН ІНВЕСТ") (код ЄДРПОУ 38292091) за період березень 2013 року та подальшому ланцюгу постачання", Індустріальною ОДПІ м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області визначено п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 ПК України.

Згідно положень п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 ПК України підставою документальної позапланової перевірки є виявлення фактів за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються можливі порушення цим платником податків податкового, валютного та іншого законодавства протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Суд зазначає, що доказів направлення обов'язкового письмового запиту та його вручення позивачу, за яким було винесено наказ №171 від 30.01.2014 року, відповідачем до суду не надано.

В судовому засіданні представник відповідача пояснила, що рішення про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки позивача було прийнято у зв'язку з неможливістю проведення позапланової виїзної перевірки.

Отже, фактично за одним запитом № 5940/10/20-3615-01-14 від 19.11.2013 року і відповіддю ТОВ "ВІА ТРЕЙД" від 09.12.2013 року відповідач призначив дві перевірки - одну виїзну (наказ № 134 від 23.01.2014р.), другу - невиїзну (наказ №171 від 30.01.2014р.).

Враховуючи вище зазначене, суд вважає, що наказ Індустріальної ОДПІ м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області №171 від 30.01.2014 року є неправомірним та підлягає скасуванню.

Відповідно до ст. 79 ПК України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником контролюючого органу рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.

Документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки. Виконання умов цієї статті надає посадовим особам контролюючого органу право розпочати проведення документальної невиїзної перевірки.

Судом встановлено, що наказ Індустріальної ОДПІ м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області №171 від 30.01.2014 року є неправомірним, за таких обставин дії відповідача по проведенню позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІА ТРЕЙД", код 38278412 з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинах з ТОВ "БРУНО ПЛЮС" (код ЄДРПОУ 38489805) за період липень 2013 року; з ТОВ "МАКРОС-ОПТ" (код ЄДРПОУ 37846050) за період серпень 2013 року, ТОВ "ТОТНЕС" (ТОВ "САТУРН ІНВЕСТ") (код ЄДРПОУ 38292091) за період березень 2013 року та подальшому ланцюгу постачання, за наслідками якої був складений акт №396/20-36-22-03-07/38278412 від 14.02.2014 року є незаконними.

Враховуючи вище зазначене суд вважає, що позовні вимоги щодо визнання протиправними дій Індустріальної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо проведення позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІА ТРЕЙД", код 38278412 з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинах з ТОВ "БРУНО ПЛЮС" (код ЄДРПОУ 38489805) за період липень 2013 року; з ТОВ "МАКРОС-ОПТ" (код ЄДРПОУ 37846050) за період серпень 2013 року, ТОВ "ТОТНЕС" (ТОВ "САТУРН ІНВЕСТ") (код ЄДРПОУ 38292091) за період березень 2013 року та подальшому ланцюгу постачання, за наслідками якої був складений акт №396/20-36-22-03-07/38278412 від 14.02.2014 року підлягають задоволенню.

Щодо позовних вимог про визнання протиправними дій відповідача щодо зміни внесених до Автоматизованої інформаційної системи "Податковий блок" системи співставлення податкового кредиту та податкових зобов'язань показників декларацій Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІА ТРЕЙД", код 38278412 з податку на додану вартість за період березень 2013 року, липень 2013 року та видаленню податкових зобов'язань та податкового кредиту за період березень 2013 року, липень 2013 року та зобов'язання відповідача вилучити з інформаційної бази даних "Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні Міндоходів України" АІС "Податковий блок" інформацію про зменшення податкового кредиту з ПДВ за березень 2013 року в сумі 72106,13 грн., за липень 2013 року в сумі 58850,98 грн. та податкові зобов'язання з ПДВ за березень 2013 року і за липень 2013 року та відновити в системі співставлення податкового кредиту та податкових зобов'язань в розрізі контрагентів на рівні Міндоходів України АІС "Податковий блок" показники декларацій Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІА ТРЕЙД", код 38278412 з податку на додану вартість за період березень 2013 року, липень 2013 року щодо задекларованих сум податкового кредиту з податку на додану вартість з контрагентами ТОВ "ТОТНЕС" (ТОВ "Сатурн інвест"), код 38292091 за період березень 2013 року в сумі 72106,13 грн. і ТОВ "БРУНО ПЛЮС", код 38489805 в сумі 58850,98 грн. та податкові зобов'язання з ПДВ за березень 2013 року і за липень 2013 року, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що відповідачем на підставі акту №396/20-36-22-03-07/38278412 від 14.02.2014 року в автоматизованій системі "Податковий блок" здійснено коригування показників податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ за березень, липень 2013 року.

Враховуючи висновок суду про неправомірність наказів № 134 від 23.01.2014 року, № 171 від 30.01.2014 року та дій відповідача по проведенню документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "ВІА ТРЕЙД", позовні вимоги про визнання протиправними дій відповідача щодо зміни внесених до Автоматизованої інформаційної системи "Податковий блок" системи співставлення податкового кредиту та податкових зобов'язань показників декларацій Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІА ТРЕЙД", код 38278412 з податку на додану вартість за період березень 2013 року, липень 2013 року та видаленню податкових зобов'язань та податкового кредиту за період березень 2013 року, липень 2013 року на підставі Акту перевірки №396/20-36-22-03-07/38278412 від 14.02.2014 року та зобов'язання відповідача вилучити з інформаційної бази даних "Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні Міндоходів України" АІС "Податковий блок" інформацію про зменшення податкового кредиту з ПДВ за березень 2013 року в сумі 72106,13 грн., за липень 2013 року в сумі 58850,98 грн. та податкові зобов'язання з ПДВ за березень 2013 року і за липень 2013 року та зобов'язання відповідача відновити в системі співставлення податкового кредиту та податкових зобов'язань в розрізі контрагентів на рівні Міндоходів України АІС "Податковий блок" показники декларацій ТОВ "ВІА ТРЕЙД", код 38278412 з податку на додану вартість за період березень 2013 року, липень 2013 року щодо задекларованих сум податкового кредиту з податку на додану вартість з контрагентами ТОВ "ТОТНЕС" (ТОВ "Сатурн інвест"), код 38292091 за період березень 2013 року в сумі 72106,13 грн. і ТОВ "БРУНО ПЛЮС", код 38489805 в сумі 58850,98 грн. та податкові зобов'язання з ПДВ за березень 2013 року і за липень 2013 року підлягають задоволенню, як такі, що є похідними.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 94, ст. 158, ст. 159, ст. 160, ст. 163, ст. 185, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІА ТРЕЙД" до Індустріальної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про скасування наказів, визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.

Скасувати Наказ Індустріальної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області від 23 січня 2014 року №134 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки", згідно з яким було призначено позапланову виїзну перевірку відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІА ТРЕЙД" (п.н. 38278412) по його взаємовідносинам з ТОВ "БРУНО-ПЛЮС" (код ЄДРПОУ 38489805) за період липень 2013 року; з ТОВ "МАКРОС-ОПТ" (код ЄДРПОУ 37846050) за період серпень 2013 року, ТОВ "ТОТНЕС" (код ЄДРПОУ 38292091) за період березень 2013 року;

Визнати протиправними дії Індустріальної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо складання Акту "Про неможливість проведення документальної позапланової виїзної перевірки підприємства ТОВ "ВІА ТРЕЙД" (п.н. 38278412) з питань дотримання податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ "БРУНО-ПЛЮС" (код ЄДРПОУ 38489805) за період липень 2013 року, з ТОВ "МАКРОС-ОПТ" (код ЄДРПОУ 37846050) за період серпень 2013 року та ТОВ "ТОТНЕС" (код ЄДРПОУ 38292091) за період березень 2013 року" №60/20-36-22-03-07/38278412 від 28.01.2014 року;

Скасувати Наказ Індустріальної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області від 30 січня 2014 року №171 "Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки";

Визнати протиправними дії Індустріальної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо проведення позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІА ТРЕЙД", код 38278412 з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинах з ТОВ "БРУНО ПЛЮС" (код ЄДРПОУ 38489805) за період липень 2013 року; з ТОВ "МАКРОС-ОПТ" (код ЄДРПОУ 37846050) за період серпень 2013 року, ТОВ "ТОТНЕС" (ТОВ "САТУРН ІНВЕСТ") (код ЄДРПОУ 38292091) за період березень 2013 року та подальшому ланцюгу постачання, за наслідками якої був складений акт №396/20-36-22-03-07/38278412 від 14.02.2014 року;

Визнати протиправними дії Індустріальної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо зміни внесених до Автоматизованої інформаційної системи "Податковий блок" системи співставлення податкового кредиту та податкових зобов'язань показників декларацій Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІА ТРЕЙД", код 38278412 з податку на додану вартість за період березень 2013 року, липень 2013 року та видаленню податкових зобов'язань та податкового кредиту за період березень 2013 року, липень 2013 року;

Зобов'язати Індустріальну об'єднану державну податкову інспекцію м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області вилучити з інформаційної бази даних "Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні Міндоходів України" АІС "Податковий блок" інформацію про зменшення податкового кредиту з ПДВ за березень 2013 року в сумі 72106,13 грн., за липень 2013 року в сумі 58850,98 грн. та податкові зобов'язання з ПДВ за березень 2013 року і за липень 2013 року;

Зобов'язати Індустріальну об'єднану державну податкову інспекцію м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області відновити в системі співставлення податкового кредиту та податкових зобов'язань в розрізі контрагентів на рівні Міндоходів України АІС "Податковий блок" показники декларацій Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІА ТРЕЙД", код 38278412 з податку на додану вартість за період березень 2013 року, липень 2013 року щодо задекларованих сум податкового кредиту з податку на додану вартість з контрагентами ТОВ "ТОТНЕС" (ТОВ "Сатурн інвест"), код 38292091 за період березень 2013 року в сумі 72106,13 грн. і ТОВ "БРУНО ПЛЮС", код 38489805 в сумі 58850,98 грн. та податкові зобов'язання з ПДВ за березень 2013 року і за липень 2013 року.

Стягнути з Державного бюджету України (р/р 31217206784011, отримувач: УДКСУ у Червонозаводському районі м. Харкова, код 37999628, банк ГУДКСУ в Харківській області, МФО 851011) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІА ТРЕЙД" (код ЄДРПОУ 38278412, адреса: 61176, м. Харків, Салтівське шосе, буд. 256, кв. 400) судові витрати у розмірі 73,08 (сімдесят три грн., 08 коп.).

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Бабаєв А.І.

Повний текст постанови виготовлений 28.03.2014 року.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.03.2014
Оприлюднено07.04.2014
Номер документу38047349
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/1289/14

Постанова від 16.06.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 09.06.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 20.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 13.05.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Постанова від 24.03.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бабаєв А.І.

Ухвала від 30.01.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бабаєв А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні