ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 березня 2014 року Справа № 803/391/14
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Костюкевича С. Ф.,
при секретарі судового засідання Кравчик В.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Луцьку Волинської області до Відкритого акціонерного товариства Пересувна механізована колона «Волиньцукробуд» про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату і доставку пільгових пенсій,
ВСТАНОВИВ:
Управління Пенсійного фонду України в м. Луцьку Волинської області (далі - УПФУ в м. Луцьку) звернулося з позовом до Відкритого акціонерного товариства Пересувна механізована колона «Волиньцукробуд» (далі - ВАТ ПМК «Волиньцукробуд») про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату і доставку пільгових пенсій за 2013 рік в сумі 31 238,92 грн.
Обґрунтовують позовні вимоги тим, що відповідач відповідно до ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», ч. 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», п. 6.8 Інструкції «Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України» зобов'язаний щомісяця до 25-го числа вносити до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. Однак, своїх зобов'язань відповідач не виконує, в результаті недотримання порядку відшкодування витрат Пенсійному фонду на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, заборгованість за 2013 рік в сумі 31 238,92 грн. На даний час сума заборгованості не сплачена. Просить суд стягнути вище вказану заборгованість
Позивачем 13.03.2014 року за вх. № 3384/14 подано до суду письмове клопотання в якому просять розгляд справи проводити у відсутності їх представника.
Відповідач на розгляд справи не з'явився, свого представника в судове засідання не направив, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, що підтверджується повідомленням про вручення судової повістки за поштовим відправленням № 4302200652500 від 12.03.2014 року. Причини неявки суду не повідомив, з клопотанням про відкладення розгляду справи до суду не звертався.
Відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
У зв'язку з цим, суд вважає за можливе розглянути справу без участі відповідача або його представника, оскільки судом вжиті всі передбачені заходи для повідомлення відповідача належним чином про час і місце розгляду судової справи з його участю та реалізації права на судовий захист своїх прав та інтересів.
Разом з тим, частиною 1 статті 41 КАС України визначено, що у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
З урахуванням наведеного, справу вирішено у відсутності сторін на підставі наявних у ній доказів без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Дослідивши наявні у матеріалах справи докази в їх сукупності, проаналізувавши матеріали справи, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає до повного задоволення, з наступних підстав.
Пунктом 5 частини 2 статті 17 КАС України передбачено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Згідно пункту 1 статті 1 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» від 26.06.1997 року № 400/97-ВР платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.
Відповідно до абзацу 4 пункту 1 статті 2 Закону № 400/97 об'єктом оподаткування є фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України «Про пенсійне забезпечення».
Частиною 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» визначено, що пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.
До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України «Про пенсійне забезпечення».
У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 цього Закону.
При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.
Відповідно до статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи, працівники, зазначені в пунктах «б»-«з» цієї статті.
Процедура відшкодування підприємствами витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, визначена Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженою постановою Правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року № 21-1 та зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 року за №64/8663.
Згідно з пунктом 6.8 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного Фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року №21-1 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 року за №64/8663, підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
Судом встановлено, що відповідач ВАТ ПМК «Волиньцукробуд» зареєстроване в якості юридичної особи та включене до Єдиного Державного реєстру підприємств та організацій України, ідентифікаційний код 13368894., отже відповідач підпадає під дію частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», а тому зобов'язаний відшкодовувати витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
З матеріалів справи вбачається, що у ВАТ ПМК «Волиньцукробуд» працювали громадяни ОСОБА_1, ОСОБА_2 та ОСОБА_3 пенсія яким призначена та виплачується на підставі п.п. "б"-"з" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", які працювали у товаристві на роботах з шкідливими умовами праці, зайнятість яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах (по списку N 2), що також підтверджується розрахунками фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій (а.с. 8-9), довідками про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії (а.с. 20, 27-28, 32), протоколами про призначення пенсій №96225 від 26.05.2010 року (а.с. 16), № 96317 від 01.03.2011 року (а.с. 22), №6416 від 21.01.2009 року (а.с. 31) та копіями трудових книжок (а.с. 17-19, 23-26, 34-37).
Із розрахунку УПФ України в м. Луцьку Волинської області вбачається, що сума витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"-"з" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" гр.гр. ОСОБА_1, ОСОБА_2 за 2013 рік, які підлягають до сплати відповідачем, становить 29 391,51 грн. Частка сплати даного підприємства становить 100% за ОСОБА_1, 74,29% за ОСОБА_2 в залежності від стажу роботи пенсіонера на даному підприємстві. Місячна ж сума фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, яку відповідач щомісяця до 25-го числа поточного року зобов'язаний сплачувати до Пенсійного фонду складає 2 443,13 грн.
З розрахунку УПФ України в Горохівському районі Волинської області вбачається, що сума витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"-"з" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" гр. ОСОБА_3 за 2013 рік, які підлягають до сплати відповідачем, становить 1 847,41 грн. Частка сплати даного підприємства становить - 12,69%. Місячна ж сума фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, яку відповідач щомісяця до 25-го числа поточного року зобов'язаний сплачувати до Пенсійного фонду складає 137,80 грн.
Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, УПФУ в м. Луцьку Волинської області надсилався та вручений відповідачеві розрахунок сум фактичних витрат на доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» за 2013 рік.
Факт наявності у відповідача заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату і доставку пільгових пенсій перед Пенсійним фондом за 2013 рік в сумі 31 238,92 грн. підтверджується наявними в матеріалах справи розрахунками суми заборгованості (а.с. 8-9).
Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що у ВАТ ПМК «Волиньцукробуд» перед УПФУ в м. Луцьку Волинської області існує заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за 2013 рік в сумі 31 238,92 грн., яка на день розгляду справи відповідачем не сплачена та повинна бути стягнута із боржника на користь позивача.
Керуючись статтями 11, 17, 71, 158, 160, 162, 163, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі статтей 12, 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути із Відкритого акціонерного товариства Пересувна механізована колона «Волиньцукробуд» (43000, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Агрономічна, 1, код ЄДРПОУ 13368894) на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Луцьку Волинської області (43005, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Грушевського, 1, код ЄДРПОУ 20125593) заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах в розмірі 31 238 (тридцять одна тисяча двісті тридцять вісім) гривень 92 копійки за 2013 рік.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, повний текст якої буде виготовлений 18 березня 2014 року. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Головуючий С.Ф. Костюкевич
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.03.2014 |
Оприлюднено | 05.05.2014 |
Номер документу | 38054843 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні