Постанова
від 12.01.2007 по справі 437/4-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

437/4-06

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД

Київської області

01032, м. Київ - 32, вул. Комінтерну, 16тел. 230-31-77

ПОСТАНОВА

Іменем України

"12" січня 2007 р.                                                                   Справа № 437/4-06

Суддя господарського суду Київської області Попікова О.В, розглянувши справу        

За позовомДержавної податкової інспекції в Яготинському р-ні., м. Яготин

до Комунального підприємства теплових мереж „Яготинтепломережа”

про cтягнення 485026,28 грн.

секретар судового засідання: Холоденко Н.О.

за участю представників:

від позивачаМороз В.М., за дов. від 18.12.06р. №748/10/251-10, Яковенко Р.П., за дов. від 18.12.06р. №749/10/251-10

від відповідачаДемус В.В., за дов. від 09.01.07р. №3.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 12.01.2007р. о 12 год. 30 хв. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено на 19.01.2007р., про що повідомлено сторін після проголошення вступної та резолютивної частини постанови.

Обставини справи:

До господарського суду Київської області 29.11.06р. надійшла позовна заява ДПІ в Яготинському р-ні (далі –позивач) до Комунального підприємства теплових мереж „Яготинтепломережа” (далі –відповідач) про стягнення 485026,28 грн. податкової заборгованості. Позовні вимоги обґрунтовані приписами пункту 2.3 статті 2 та підпунктом 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону України „Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” № 2181-ІІІ від 21.12.2000р з огляду на те, що станом на 06.10.06р. загальна сума заборгованості Комунального підприємства теплових мереж „Яготинтепломережа” перед бюджетом становить 485026,28 грн., яка в добровільному порядку відповідачем не сплачена.

Ухвалою господарського суду Київської області від 04.12.06р. відкрито провадження у даній адміністративній справі.

Відповідач в судовому засіданні 12.01.07р. надав господарському суду Київської області відзив від 04.01.07р. №1, в якому зазначає, що борг в сумі 485026,28 грн. визнає повністю. Окрім цього просить суд реструкторизувати борг в сумі 485026,28 грн. на підставі п.10.2.1 статті 10 Закону України “Про заходи спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу” №2711 та відстрочити виконання рішення на 2 (два) роки, у зв'язку з скрутним фінансовим становищем Комунального підприємства теплових мереж „Яготинтепломережа”.

Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представника позивача, суд,

встановив:

Комунальне підприємство теплових мереж „Яготинтепломережа” станом на 06.10.06р. має податкову заборгованість перед бюджетом загалом на суму 485026,28 грн., що складається з:

          1.Податку на додану вартість на суму 468998,47 грн.

          3.Пені за несвоєчасне погашення податкового боргу на суму 16027,81 грн.

Згадана заборгованість підтверджується наявними у матеріалах справи: розрахунком кредиторської заборгованості станом на 06.10.06р., особовими рахунками платника ПДВ –КПТМ „Яготинтепломережа”, копіями податкових декларацій з ПДВ за 2005р., копіями декларацій з ПДВ за січень-серпень 2006р., корінцем податкового повідомлення-рішення, корінцями першої та другої податкових вимог.

Позивачем відповідно до Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” направлено відповідачу першу податкову вимогу від 30.09.02р. № 1/301 на суму податкового боргу за узгодженим податковим зобов'язанням в розмірі 4399,43 грн., з яких 4399,43 грн. –пеня; 19.02.03р. ДПІ в Яготинському р-ні направила відповідачу другу податкову вимогу № 2/57 на суму податкового боргу за узгодженим податковим зобов'язанням в розмірі 22972,75 грн., з яких 18296,75 грн. –основний борг, 4676,00 грн. - пеня

ДПІ в Яготинському р-ні було винесено податкове повідомлення-рішення від 01.06.06р. № 0000441500/0, яким відповідачу визначена сума штрафу з ПДВ на підставі підпункту 17. 1.7 пункту 17.1 статті 17 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” в розмірі 50% узгодженої суми податкового зобов'язання, сплаченого з затримкою, і яка становить: 165108,28 грн. (02.06.06р. вручене відповідачу)

Згадане податкове повідомлення-рішення не було оскаржено відповідачем ні в судовому, ні в адміністративному порядку.

          Відповідно до ввідної частини Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” цей Закон є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів),включаючи збір на обов‘язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов‘язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення. Саме цим Законом і запроваджене поняття податкового зобов'язання, податкового боргу, як податкового зобов'язання узгодженого платником податків або встановленого судом, але не сплаченого у встановлений строк, а також пені, нарахованої на суму такого податкового зобов'язання.

Приписами підпункту 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону України “Про порядок погашення  зобов'язань  платників  податків  перед  бюджетами  та  державними цільовими фондами” передбачено, що активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду. В інших випадках платники податків самостійно визначають черговість та форми задоволення претензій кредиторів за рахунок активів, вільних від заставних зобов'язань забезпечення боргу. Відповідно до пункту 1.6 статті 1 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” примусове стягнення - звернення стягнення на активи платника податків у рахунок погашення його податкового боргу, без попереднього узгодження його суми таким платником податків.

Також Законом України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” визначений і порядок погашення податкового боргу платника податків за узгодженим податковим зобов'язанням та порядок звернення стягнення на активи платника податків за узгодженим податковим зобов'язанням. Зокрема, приписами підпункту 10.1.1 пункту 10.1 статті 10 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” передбачено, що у разі коли інші, передбачені цим Законом, заходи з погашення податкового боргу не дали позитивного результату, податковий орган здійснює за платника податків та на користь держави заходи щодо залучення додаткових джерел погашення узгодженої суми податкового боргу шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а за їх недостатності - шляхом продажу інших активів такого платника податків. Стягнення коштів здійснюється шляхом надіслання банку, обслуговуючому платника податків, платіжної вимоги на суму податкового боргу або його частини. Продаж інших активів здійснюється на підставі рішення податкового органу, підписаного його керівником та скріпленого гербовою печаткою податкового органу.

Відповідно до вимог частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

ДПІ в  Яготинському р-ні довела той факт, що проведені нею заходи, спрямовані на погашення податкового боргу Комунального підприємства теплових мереж „Яготинтепломережа” не дали позитивного результату. Зокрема: активи відповідача в порядку статті 8 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” були передані в податкову заставу, про що 19.01.01р. зроблено запис у Державному реєстрі застав рухомого майна за № 9-3589.

З огляду на викладене, господарський суд дійшов висновку про правомірність позовних вимог та можливість їх задоволення з огляду на вимоги підпункту 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”.

Відповідно до вимог статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), суд у виняткових випадках може відстрочити або розстрочити виконання, змінити чи встановити спосіб і порядок виконання рішення.

Присутні в судовому засіданні представники ДПІ в Яготинському районі заперечували щодо відстрочення виконання рішення.

Господарський суд враховуючи матеріальний інтерес сторін, їх фінансовий стан та беручи до уваги ті обставини, що підприємство є комунальним, яке створено для надання послуг населенню, за своєю ініціативою розстрочує виконання рішення на підставі статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України терміном на 12 (дванадцять) місяців.

Судові витрати розподіляються відповідно до ч. 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України.

Враховуючи наведене, керуючись статтею 124 Конституції України, статтями 71, 94, 158 –163, Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд

постановив:

          1. Позов задовольнити повністю.

          2 Стягнути з Комунального підприємства теплових мереж „Яготинтепломережа” (07700, Київська обл., м. Яготин, вул. Першого травня, 1, код 24223294) на користь Державної податкової інспекції в Яготинському районі (07700, Київська обл., м. Яготин, вул. Незалежності, 106, ідент. код 32395853, р/р614101000047/0 у ВДК в Яготинському районі) –485026 (чотириста вісімдесят п'ять тисяч двадцять шість гривен) 28 коп. податкової заборгованості, розстрочити виконання рішення з наступним графіком погашення:

 січень 2007р. -40418,86 грн.;

- лютий 2007р. -40418,86 грн.;

- березень 2007р. -40418,86 грн.;

- квітень 2007р. -40418,86 грн.;

- травень 2007р. -40418,86 грн.

- червень 2007р. -40418,86  грн.;

- липень 2007р. -40418,86 грн.;

- серпень 2007р. -40418,86 грн.;

- вересень 2007р. -40418,85 грн.;

- жовтень 2007р. -40418,85 грн.;

- листопад 2007р. -40418,85 грн.;

- грудень 2007р. -40418,85 грн.;

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

          Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі за правилами, встановленими ст.  ст.  185-187 КАС України.

Суддя                                                                                                 Попікова О. В.

Дата складення та підписання постанови в повному обсязі –19.01.2007 року.

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення12.01.2007
Оприлюднено23.08.2007
Номер документу380726
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —437/4-06

Постанова від 12.01.2007

Господарське

Господарський суд Київської області

Попікова О.В.

Ухвала від 19.12.2006

Господарське

Господарський суд Київської області

Попікова О.В.

Ухвала від 04.12.2006

Господарське

Господарський суд Київської області

Попікова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні