497/3а-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Київської області
01032, м. Київ - 32, вул. Комінтерну, 16тел. 230-31-77
ПОСТАНОВА
Іменем України
"11" січня 2007 р. м. Київ Справа № 497/3а-06
09 год. 49 хв.
за позовомФастівської об'єднаної державної податкової інспекції, м. Фастів
доТовариства з обмеженою відповідальністю „Прима ЛТД”, м. Фастів
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Фастівська міська рада, м. Фастів
предмет адміністративного позовускасування (припинення) державної реєстрації
Головуючий суддя Коротун О.М.
секретар судового засідання Малій Л.В.
Представники:
позивачаВернигора Р.В. –представник за довіреністю № 3/7/25-1 від 09.01.2007р.;
відповідачане з'явився;
третьої особине з'явився.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Фастівська об'єднана державна податкова інспекція (далі –позивач) звернулась до господарського суду Київської області з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю „Прима ЛТД” (далі –відповідач) про скасування (припинення) державної реєстрації.
Ухвалою господарського суду Київської області від 01.12.2006 року було відкрито провадження в адміністративній справі та призначено розгляд справи на 11.01.2007р. за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідач у судове засідання 11.01.2007р. не з'явився, витребуваних судом документів не подав та не обґрунтував суду першої інстанції неможливість виконання вимог суду з причин, що від нього не залежать.
При цьому господарський суд Київської області відзначає, що судом було направлено учасникам судового процесу ухвалу від 01.12.2006р. та повістки від 01.12.2006р., про що, зокрема, свідчать відмітки канцелярії суду на зворотних сторонах оригіналів згаданих документів та реєстр вихідної кореспонденції.
Таким чином, суд повідомив відповідача належним чином про час і місце засідання суду, тому справа розглянута за наявними в ній матеріалами.
Позивач обґрунтовує свої позовні вимоги тим, що відповідачем порушено вимоги п.п. 2 п. 1 ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування», відповідач не звітує до Фастівської об'єднаної державної податкової інспекції з 2002 року.
Представник позивача в судовому засіданні 11.01.2007р. подав клопотання в якому зазначив, що відповідач з заявою про зміну адреси не звертався.
11.01.2007р. в судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, вважає їх обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню з підстав, викладених у позовній заяві.
Представник 3-ї особи в судове засідання 11.01.2007р. не з'явився.
Через загальний відділ господарського суду Київської області від третьої особи надійшов лист № 86 від 15.12.2006р., в якому державний реєстратор просив слухати справу у відсутності його представника.
Також, через загальний відділ господарського суду Київської області від третьої особи надійшов лист № 83 від 15.12.2006р., в якому державний реєстратор підтвердив адресу відповідача, яка вказана у позовній заяві.
Відповідно до вимог ст. 128 КАС України, неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, які прибули в судове засідання, або неповідомлення ним про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.
Проаналізувавши зібрані по справі докази, суд дійшов висновку про достатність матеріалів справи для її розгляду по суті за відсутністю відповідача та його відзиву на позовну заяву.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представника позивача, суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до п. 17 ст. 11 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” від 04.12.1990р. за № 509 –ХІІ, органам державної податкової служби надано право звертатися у передбачених законом випадках до суду з заявою про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
Як вбачається із матеріалів справи Товариство з обмеженою відповідальністю „Прима ЛТД” зареєстровано в Фастівській об'єднаній державній податковій інспекції з 07.08.1995р. (довідка № 15158/7/15 від 15.11.2006р., знаходиться в матеріалах справи).
Згідно Інструкції „Про порядок обліку платників податків” затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 19.02.1998 р. № 80 (далі –Інструкція) платник податків - це юридична особа, на яку згідно із законами України покладено обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі). Відповідно до вимог зазначеної Інструкції при взятті юридичної особи на облік платника податків відділом ДПІ, у якому зареєстрована юридична особа, відкривається облікова справа платника податків, яка формується із звітних документів, які подаються платником у період його діяльності.
Відповідно до пунктів 1, 2 ст. 9 Закону України “Про систему оподаткування”, платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами, а також подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів). В порушення зазначеної норми Закону Товариство з обмеженою відповідальністю „Прима ЛТД” не звітує до Фастівської об'єднаної державної податкової інспекції з 2002р., про що свідчить залучена до матеріалів справи довідка № 15524/7/19 від 21.11.2006р. Фастівської об'єднаної державної податкової інспекції.
Згідно довідки № 15497/7/19 від 21.11.2006р. Фастівської об'єднаної державної податкової інспекції, заборгованість по платежах до бюджету у Товариства з обмеженою відповідальністю „Прима ЛТД” відсутня.
Відповідно до підпункту 8.6 пункту 8 Інструкції про порядок обліку платників податків, затвердженої Наказом Державної податкової адміністрації України від 19.02.1998р. № 80, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.03.1998р. за № 172/2612, якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом, та в разі неподання протягом одного року в органи державної податкової служби податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності, керівник державної податкової служби приймає рішення про звернення до господарського суду із позовною заявою про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
Відповідно до Закону України «Про державну податкову службу в Україні»органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
Відповідно до ч. 1 ст. 238 ГК України ,за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта та ліквідацію його наслідків.
Як передбачено ч. 2 ст. 238 ГК України види адміністративно-господарських санкцій, умови та порядок їх застосування визначаються цим Кодексом. Скасування (припинення) державної реєстрації, як один із видів адміністративно-господарської санкції передбачено ч. 1 ст. 247 ГК України та застосовується у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам.
Згідно акту обстеження Фастівської об'єднаної державної податкової інспекції № 19256 від 21.11.2006р. була проведена перевірка місцезнаходження відповідача, який не подавав до податкової інспекції звітності та встановлено, що за юридичною адресою відповідач не знаходиться.
Відповідно до п. 17 ст. 11 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” від 04.12.1990р. за № 509 –ХІІ, органам державної податкової служби надано право звертатися у передбачених законом випадках до суду з заявою про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
Крім того, згідно з п. 2 ст. 46 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців»підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Однак Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців»від 15.05.2003р. набрав чинності з 01.07.2004р. Отже, рік, протягом якого відповідач не подає звітність до органів ДПС, слід рахувати від дня набрання Законом чинності, оскільки закон не має зворотної сили.
За таких обставин, позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими та правомірними, а тому підлягають задоволенню.
Пунктом 1 ст. 38 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців” передбачено, що суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи. Згідно ч. 3 зазначеної статті державний реєстратор повинен не пізніше наступного робочого дня з дати надходження судового рішення щодо припинення юридичної особи, внести до Єдиного державного реєстру запис щодо цього судового рішення та повідомити органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування та юридичну особу, щодо якої було прийнято судове рішення, про внесення до Єдиного державного реєстру такого запису.
Згідно ст. 5 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців” державна реєстрація проводиться державним реєстратором у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи –підприємця.
Проаналізувавши вищезазначені норми чинного законодавства та всебічно розглянувши матеріали справи господарський суд дійшов висновку, що позовні вимоги правомірні, позивачем обґрунтовані, відповідачем не спростовані, і підлягають задоволенню.
При зверненні до суду з позовом судовий збір не сплачувався, оскільки позивач звільнений від сплати судового збору. Згідно з п. 2 ч. 3 Прикінцевих та Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України розмір судового збору визначається відповідно до підпункту "б" пункту 1 статті 3 Декрету Кабінету Міністрів України "Про державне мито", крім випадків, встановлених підпунктом 3 цього пункту. За таких обставин судовий збір у вказаній сумі підлягає стягненню в доход державного бюджету України з відповідача.
Статтею 167 КАС України передбачено, що копія судового рішення не пізніше наступного дня після ухвалення направляється лише особі, яка бере участь у справі, але не була присутня в судовому засіданні. У разі проголошення в судовому засіданні тільки вступної та резолютивної частини постанови суд повідомляє час виготовлення постанови суду в повному обсязі. Особи, які беруть участь у справі, можуть отримати копію постанови чи ухвали в суді.
Зважаючи на вищенаведене та керуючись ст.ст. 17, 94, 160, 162, 163, п. 6 Прикінцевих та Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Скасувати (припинити) державну реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю „Прима ЛТД” (юридична адреса: 08500, Київська область, м. Фастів, вул. Леніна, 25, кв. 13; адреса: Київська область, м. Фастів, а/с 73; код 20601523).
3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Прима ЛТД” (юридична адреса: 08500, Київська область, м. Фастів, вул. Леніна, 25, кв. 13; адреса: Київська область, м. Фастів, а/с 73; код 20601523) в доход державного бюджету України 3,40 грн. (Три грн. 40 коп.) судового збору.
Постанову надіслати державному реєстратору в день набрання законної сили для проведення дій у встановленому законом порядку.
Постанова суду може бути оскаржена до Київського міжобласного апеляційного господарського суду через господарський суд Київської області шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження постанови суду протягом десяти днів з дня складення у повному обсязі та наступної подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана без подання заяви про апеляційне оскарження постанови суду, якщо скарга подається протягом десяти днів з дня складення постанови у повному обсязі.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення 10-денного строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо заяву про апеляційне оскарження не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у 20-ти денний строк після подання заяви, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги у встановлений строк постанова суду набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду скарги і залишення її без задоволення, а постанови суду - без змін.
Суддя Коротун О.М.
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 11.01.2007 |
Оприлюднено | 23.08.2007 |
Номер документу | 380737 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Коротун О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні