ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
36000, м. Полтава, вул.Зигіна, 1, тел. (0532) 610-421, факс (05322) 2-18-60, E-mail inbox@pl.arbitr.gov.ua
У Х В А Л А
27.03.2014 Справа № 18/2093/11
по заяві Управління Пенсійного фонду України в Хорольському районі, 39200, Полтавська область, м. Хорол, вул. 1 Травня , 4, код ЄДРПОУ 22529646
до Відкритого акціонерного товариства "Хорольське ремонтно-транспортне підприємство", вул. Леніна, 116, м. Хорол, Полтавська область, код ЄДРПОУ 05519055
про визнання банкрутом
Суддя Ореховська О.О.
За участю представників:
від кредиторів - не з"явились
ліквідатор - арбітражний керуючий Гриценко І.І.
Відповідно до правової позиції Вищого господарського суду ( див. п.4.1 Постанови Пленуму ВГСУ від 24.10.2011 № 11) ... ухвали зі справ про банкрутство , в яких вирішуються питання по суті ( про визнання або відмову у визнанні вимог кредиторів, про затвердження плану санації , про затвердження звіту ліквідатора боржника та припинення провадження у справі тощо...) фактично є рішеннями суду .
Відповідно до ст.85 ГПК України в судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини ухвали суду.
Суть справи: розглядається справа про банкрутство Відкритого акціонерного товариства "Хорольське ремонтно-транспортне підприємство" (далі по тексту - ВАТ "Хорольське РТП"), порушеної за заявою Управління Пенсійного фонду України в Хорольському районі, м. Хорол ( далі по тексту - УПФУ) відповідно до вимог ст.52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"
( надалі в тексті - Закон).
Кредитори в судове засіданні не з"явились, хоча про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлені належним чином , що підтверджується поштовими повідомленнями ( а.с.113-116 т.5) про вручення рекомендованого поштового відправлення
( ухвали суду від 27.02.2014 р. ).
З огляду на те, що неявка повідомлених належним чином кредиторів , не перешкоджає розгляду справи, справа розглядається за наявними в ній матеріалами , на підставі ст. 75 ГПК України.
Змінами до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у редакції Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 22.11.2011 р. № 4212-VІ (далі - Закон про банкрутство), який набрав чинності 19.01.2013р., визначено новий порядок застосування Закону про банкрутство.
Положення Закону про банкрутство застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження в яких порушено після набрання ним чинності.
Водночас положення Закону, що регулюють продаж майна в провадженні у справі про банкрутство ( оцінка майна, яке підлягає продажу; передання активів боржника, які залишаються не проданими на час закінчення ліквідаційної процедури тощо ) засосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство , провадження в яки порушено до набрання ним чинності тобто, до 19.01.2013 р.. При цьому розпочата до набрання чинності Законом процедура продажу майна боржника повинна бути завершена в порядку , передбаченому у попередній редакції Закону , в разі якщо станом на 19.01.2013 року здійснено публікацію оголошення про продаж майна або комітеом кредиторів встановлено порядок реалізації майна боржника .
Положення Закону, якими врегульовано ліквідаційну процедуру, застосовуються господарськими судами також під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності Законом про банкрутство, якщо на момент набрання ним чинності господарським судом не було прийнято постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури (Див. п. 40 Інформаційного листа Вищого господарського суду України №01-06/606/2013 від 28.03.2013р. Про Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011 р. № 4212-VІ)).
З огляду на те, що провадження у даній справі про банкрутство ВАТ "Хорольське РТП" було порушено 27.07.2011 р., тобто до набрання чинності новою редакцією Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також приймаючи до уваги те, що нова редакція Закону про банкрутство не передбачає процедуру банкрутства відсутнього боржника, по якій здійснюється провадження у справі № 18/2093/11 про банкрутство ВАТ "Хорольське РТП" , при розгляді судом даної справи суд керується положеннями попередньої редакції Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", чинній до 18.01.2013 р. включно ( п. 40 Інформаційного листа Вищого господарського суду України №01-06/606/2013 від 28.03.2013р.)
Розглянувши матеріали справи, заслухавши в судовому засіданні ліквідатора, суд встановив:
В липні 2011 року Управління Пенсійного фонду України в Хорольському районі, Хорол звернулося до господарського суду Полтавської області із заявою від 19.07.2011 р. вих. № 5151/0703 (вх. № 2408/11 від 22.07.2011 р.) про порушення справи про банкрутство боржника - Відкритого акціонерного товариства "Хорольське ремонтно-транспортне підприємство", вул. Леніна, 116, м.Хорол, Полтавська область, код ЄДРПОУ 05519055, в порядку, визначеному ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Увалою господарського суду Полтавської області від 27.07.2011 року ( а.с. 1 т.1) за заявою Управління Пенсійного фонду України в Хорольському районі порушено провадження у справі про банкрутство Відкритого акціонерного товариства "Хорольське ремонтно-транспортне підприємство" в порядку ст.52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції чинній до 18.01.2013 р. включно).
Постановою господарського суду Полтавської області від 20.09.2011 р. ( а.с. 79-81 т.1) Відкрите акціонерне товариство "Хорольське ремонтно-транспортне підприємство" визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру згідно ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції чинній до 18.01.2013 р. включно), ліквідатором підприємства-банкрута призначено арбітражного керуючого Гриценка І.І. (ліцензія серії НОМЕР_1 від 27.07.2011 р.) з наданням йому повноважень відповідно до положень вищевказаного Закону; зобов"язано ліквідатора опублікувати відомості про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури в офіційни друкованих органах у п"ятиденний строк з дня прийняття постанови про визнання боржника банкрутом, вирішено інші процесуальні питання.
У зв»язку з несвоєчасним здійсненням ліквідатором публікації оголошення про визнання боржника банкрутом господарським судом Полтавської області направлено Державному органу з питань банкрутства ухвалу в порядку ч.2 п.8 ст.3-1 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» ( а.с.26 т.3). Листом від 31.08.2012 року вих. № 07-14/4206 Головне Управління юстиції у Полтавській області повідомило, що за результатами перевірки додержання арбітражним керуючим Гриценко І.І. ліцензійних умов діяльності арбітражних керуючих під час здійснення останнім повноважень ліквідатора ВАТ "Хорольське ремонтно-транспортне підприємство" арбітражним керуючим допущено ряд порушень , які усунуті ним до початку перевірки.
Ліквідатором боржника Гриценко І.І. через канцелярію господарського суду Полтавської області ( вх. № 10472 д від 08.08.2012 року та вх. № 11825 д від 06.09.2012 року ) надані : докази публікації оголошення про визнання банкрутом ВАТ "Хорольське ремонтно-транспортне підприємство", вул. Леніна, 116, м.Хорол, Полтавська область, код ЄДРПОУ 05519055 в газеті «Голос України»від 28.07.2012 року № 137 (5387)( а.с. 37 т.3), а також наданий реєстр вимог кредиторів , які звернулися з вимогами до боржника після публікації оголошення ( а.с.55 т.3) .
Після опублікування оголошення про визнання банкрутом боржника - ВАТ "Хорольське ремонтно-транспортне підприємство", вул. Леніна, 116, м.Хорол, Полтавська область, код ЄДРПОУ 05519055 в газеті «Голос України»від 28.07.2012 року № 137 (5387) з грошовими вимогами до боржника звернувся один кредитор - Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Лубенському та Оржицькому районах Полтавської області ( заява від 06.08.2012 року вих. № 229, вх.. № 1801/12 від 09.08.2012 року) в сумі 226 653,77 грн. , що становить заборгованість боржника по капіталізованим платежам згідно Розрахунку потреби в капіталізації коштів ВАТ "Хорольське ремонтно-транспортне підприємство", вул. Леніна, 116, м.Хорол, Полтавська область, код ЄДРПОУ 05519055 для розрахунку з потерпилими на виробництві станом на 01.08.2012 року ( доданий до заяви).
Ухвалою господарського суду Полтавської області від 13.09.2012 р. ( а.с 67-68 т.3)
- затверджено реєстр вимог кредиторів Відкритого акціонерного товариства "Хорольське ремонтно-транспортне підприємство", до якого включено вимоги:
1) Управління Пенсійного фонду України в Хорольському районі, 39200, Полтавська область, м. Хорол, вул. 1 Травня , 4, код ЄДРПОУ 22529646 в сумі 6 062,23 грн. ( друга черга) ;
2) Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Лубенському та Оржицькому районах Полтавської області, м.Лубни, Полтавська область, Володимирський майдан, 18/2 в сумі 226 653,77 грн. ( друга черга);
- продовжено строк ліквідаційної процедури Відкритого акціонерного товариства "Хорольське ремонтно-транспортне підприємство", вул. Леніна, 116, м.Хорол, Полтавська область, код ЄДРПОУ 05519055 на шість місяців;
- зобов'язано ліквідатора надати суду:
1) Протокол загальних зборів кредиторів Відкритого акціонерного товариства "Хорольське ремонтно-транспортне підприємство", вул. Леніна, 116, м.Хорол, Полтавська область, код ЄДРПОУ 05519055; журнал реєстрації кредиторів, документальні докази повідомлення кредиторів про проведення загальних зборів;
3) Протокол засідання комітету кредиторів Відкритого акціонерного товариства "Хорольське ремонтно-транспортне підприємство", вул. Леніна, 116, м.Хорол, Полтавська область, код ЄДРПОУ 05519055, на якому розглянуто: інвентаризація майна боржника, оцінка майна, встановлено порядок продажу майна боржника, тощо....
4) зобов"язано ліквідатора надати суду звіт та ліквідаційний баланс боржника , вирішено інши процесуальні питання.
В ході розгляду справи з грошовимим вимогами до боржника звернулось Полтавське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в сумі
2 040 грн.. Вказані вимоги розглянуті та включені ліквідатором до реєстру вимог кредиторів боржника.
На неодноразові вимоги суду (ухвали від 29.11.2012 р. - а.с.119-120 т.3; від 13.02.2013 р. - а.с.131-132 т.3, від 05.03.2013 р. - а.с. 143-145 т.3, від 04.04.2013 р.- а.с. 170-172 т.3 , від 25.06.2013 р. - а.с.8-9 т.4, тощо... ) надати суду звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс ВАТ "Хорольське ремонтно-транспортне підприємство" ліквідатором лише 27.11.2013 року наданий звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута ( вх. № 16958 від 27.11.2013 р. - а.с.75-189 т.4 та а.с. 1-50 т.5 ).
Через канцелярію господарського суду Полтавської області ліквідатор - Гриценко І.І. надав:
- звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута ( вх. № 16958 від 27.11.2013 р. - а.с.75-189 т.4 та а.с. 1-50 т.5 ) ,
- клопотання про затвердження розміру оплати праці ліквідатора ( а.с.72 т.3; а.с. 108 т. 3; а.с. 127 т.3; а.с .76 т.5 - із розрахунком оплати послуг ліквідатора (а.с. 77 т.5) ; вх. № 2745 від 05.03.2014 р.; ),
- клопотання про затвердження ліквідатору оплати праці та додаткової винагороди у розмірі 15 % ( а.с.150 т.3 ).
- додаткові документи до звіту ліквідатора (а.с.60-70 т.5; а.с. 76-88 т.5).
Відповідно до ч. 1 ст. 32 Закону господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту та ліквідаційного балансу. Тому звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс підлягають розгляду у засіданні господарського суду з повідомленням всіх кредиторів про час та місце засідання суду.
Зі звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута (з врахуванням уточнень) вбачається, що при здійсненні ліквідаційних заходів підприємства-банкрута виявлено майнові активи банкрута, проведена їх інвентаризація, за результатами якої 11.06.2012 року ( а.с. 29 т.5) року складено акт інвентаризації №2 майнових активів боржника , який доданий до звіту ліквідатора. Проведена незалежна експертна оцінка об'єктів нерухомості на підставі договору між боржником та ФОП ОСОБА_3 ( а.с. 164-172 т.4), звіти з оцінки та акти прийому-передачі виконаних робіт додані до звіту ліквідатора.
Ліквідатором розміщені в друкованих засобах масової інформації наступні оголошення про продаж майна боржника : від 01.10.2012 року ( а.с. 115 т.4); від 02.11.2012 р.( а.с .117 т.4) ; 14.12.2012 р.( а.с. 122 т.4) ; від 13.02.2013 р. ( а.с. 128 т.4 ) , тощо ... .
12.04.2013 року на відкритих торгах проведених ТБ "Центральна товарна біржа" реалізовано нежитлову бідівлю "Гараж" , а також 31.07.2013 року було реалізовано будівельні матеріали від розборки нежитлової будівлі "Майстерня" та споруди "Нежитлова будівля". Отримані від реалізації кошти в сумі 51 446, 00 грн. направлені на наступні витрати ліквідаційної процедури :
1) Публікація оголошення в газеті «Голос України» - 479,00 грн.;
2) Оплата послуг з оцінки майна - 4400,00 грн.;
3) Оплата послуг КП «Лубенське МБТІ» за проведення інвентаризації та виготовлення технічної документації - 1347,38 грн.;
4) КП «Лубенське МБТІ» за проведення інвентаризації та виготовлення технічної документації - 396,91 грн.;
5) Оплата послуг з реєстрації права власності - 162,25 грн.;
6) ДП «Інформаційний центр» отримання виписки з ЄДР - 17 грн.;
7) ДП «Інформаційний центр» отримання витягу з ЄДР - 61,20 грн.
8) Послуги банківських установ - 44,79 грн.;
9) Оплата послуг КП «Лубенське МБТІ» за отримання витягу з ЄДР - 72,25 грн.
10) Оголошення в газетах - 927,74 грн.;
11) Послуги біржі - 2572,30 грн.;
12) Міський бюджет м. Полтави (судовий збір за повторну видачу постанови) - 10,00 грн.;
13) Послуги «Укрпошта» - 234,60 грн.;
14) Витратні матеріал та МШП (канцелярські товари) - 841,05 грн.;
15) Юридичні послуги - 2000,00 грн.;
16) Витрати на ПММ - 2099,77 грн.
Всього витрат-15 666,24 грн.
17) Оплата послуг арбітражного керуючого - 35779,76 грн..
Доданий ліквідатором ліквідаційний баланс банкрута ( а.с. 50 т.5) засвідчує відсутність іншого майна для формування ліквідаційної маси.
Комітетом кредиторів 21.11.2013 року (протокол № 4 від 21.11.2013 року - а.с. 110-113 т.4 ) прийнято рішення затвердити звіт ліквідатора про виконану роботу, затверджені витрати ліквідатора в ліквідаційній процедурі.
В результаті ретельного дослідження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута, уточнень до них, а також клопотань про оплату послуг ліквідатора та відшкодування витрат ліквідатора в ліквідаційній процедурі господарський суд прийшов до висновку про відсутність правових підстав для затвердження звіту ліквідатора і ліквідаційного балансу та оплату послуг ліквідатора і додаткової винагороди ліквідатора (15%) в заявленій сумі виходячи з наступного.
Відповідно до вимог ст. 30 Закону після проведення інвентаризації та оцінки майна банкрута ліквідатор розпочинає продаж майна банкрута на відкритих торгах, якщо комітетом кредиторів не встановлено інший порядок продажу майна банкрута.
Повноваження комітету кредиторів в ліквідаційній процедурі банкрута чітко визначені Законом. Зокрема, ст. 30 Закону визначено, що після проведення інвентаризації та оцінки майна банкрута ліквідатор розпочинає продаж майна банкрута на відкритих торгах, якщо комітетом кредиторів не встановлено інший порядок продажу майна банкрута.
Продаж майна боржника здійснюється, як правило, на конкурсних засадах. Стаття 30 Закону встановлює відкриті торги, як форму конкурентного продажу майна. Така форма найефективніша, оскільки дає можливість ліквідатору реалізувати майно банкрута за більш вигідною ціною, ніж під час адресної реалізації майна. Разом з тим комітет кредиторів може змінити порядок продажу майна банкрута, наприклад замість відкритих торгів встановити продаж майна по конкурсу.
Порядок продажу майна банкрута, склад, умови та строки придбання майна погоджуються з комітетом кредиторів і відображаються у відповідному протоколі.
Відповідно до протоколу №1 від 21.09.2012 року ( а.с. 103 -105 т.4) комітетом кредиторів ВАТ "Хорольське ремонтно-транспортне підприємство" погоджено провести експертну оцінку майна боржника , продаж здійснювати на відкритих торгах через спеціалізоване підприємство - біржу. Майно, яке не буде реалізовано на перших торгах, уцінювати на 25% на кожних наступних відкритих торгах, але не більше 50%.
Відповідно до протоколу №2 від 08.04.2013 року ( а.с. 106- 107 т.4) комітетом кредиторів ВАТ "Хорольське ремонтно-транспортне підприємство" погоджено провести експертну оцінку майна боржника , продаж здійснювати на відкритих торгах через спеціалізоване підприємство - біржу. Погоджена вартість майна ліквідаційної маси.
Ліквідатором, також доданий до звіту протокол №3 від 01.07.2013 р.( а.с. 108-109 т.4) , відповідно до якого, зокрема, вирішено комітетом кредиторів погодити продаж майна ліквідаційної маси згідно експерної оцінки нерухомого майна ( повторна оцінка) за його ліквідаційною вартістю :
- нежитлова будівля "Майстерня" - 33 000, 000 грн.
- Споруда "Нежитлова будівля" - 2 000 грн. Вищевказана вартість погоджена комітетом кредиторів як початкова вартість .
Також, до звіту ліквідатора додані оголошення в газеті про продаж майна боржника ( а.с. 90 т.4, а.с. 115 т.4, а.с.116 т.4,а.с. 117 т.4, а.с. 122 т.4, тощо...)
Здійснивши реалізацію майна банкрута , ліквідатор, арбітражний керуючий Гриценко І.І. кошти отримані від реалізації майна банкрута не зарахував на рахунок боржника, а згідно прибуткових касових ордерів ( а.с.4 т.5 та а.с. 9 т.5 ) оприбуткував в касу ВАТ "Хорольське РТП".
Ліквідатором зазначено у звіті , що ним проведені в ліквідаційної процедудурі наступні витрати ( а.с. 77-78 т.4) : публікація оголошення в газеті «Голос України» - 479,00 грн.;оплата послуг з оцінки майна - 4400,00 грн.;оплата послуг КП «Лубенське МБТІ» за проведення інвентаризації та виготовлення технічної документації - 1347,38 грн.; КП «Лубенське МБТІ» за проведення інвентаризації та виготовлення технічної документації - 396,91 грн.; оплата послуг з реєстрації права власності - 162,25 грн.; ДП «Інформаційний центр» отримання виписки з ЄДР - 17 грн.; ДП «Інформаційний центр» отримання витягу з ЄДР - 61,20 грн., послуги банківських установ - 44,79 грн.; плата послуг КП «Лубенське МБТІ» за отримання витягу з ЄДР - 72,25грн., оголошення в газетах - 927,74 грн.; послуги біржі - 2572,30 грн.; міський бюджет м. Полтави (судовий збір за повторну видачу постанови) - 10,00 грн.; послуги «Укрпошта» - 234,60 грн.; витратні матеріали та МШП (канцелярські товари) - 841,05 грн.; юридичні послуги - 2000,00 грн.; витрати на ПММ - 2099,77 грн.( всього витрат- 15 666,24 грн.), а також, оплата послуг арбітражного керуючого - 35 779,76 грн..
Ліквідаційна маса використана ліквідатором в повному обсязі шляхом здійснення вищевказаних витрат з каси ВАТ "Хорольська РТП"( а.с. 11 т.5; а.с. 13 т.5; а.с .19 т.5; а.с .а.с. 20-23 т.5).
При цьому, витрати ліквідатора в ліквідаційній процедури здійснені з порушенням вимог Закону з огляду на наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції чинній до 18.01.2013 р.) провадження у справах про банкрутство регулюється вищезазначеним Законом, господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
При цьому, названий Закон слід розглядати як законодавчий акт, що містить спеціальні норми, які мають пріоритет по відношенню до норм загальних щодо регулювання порядку провадження у справі про банкрутство.
Відповідно до ст. 30 Закону про банкрутство, яка визначає порядок продажу майна банкрута в ліквідаційній процедурі, зокрема п. п. 7, 8, 9 цього Закону, ліквідатор зобов'язаний використовувати при проведенні ліквідаційної процедури тільки один рахунок боржника в банківській установі. Інші рахунки, виявлені при проведенні ліквідаційної процедури, підлягають закриттю ліквідатором. Залишки коштів на цих рахунках перераховуються на основний рахунок боржника.
Кошти, які надходять при проведенні ліквідаційної процедури, зараховуються на основний рахунок боржника. З основного рахунку здійснюються виплати кредиторам у порядку, передбаченому статтею 31 цього Закону.
З основного рахунку проводяться такі виплати:
- поточні комунальні та експлуатаційні платежі;
- інші витрати, пов'язані із здійсненням ліквідаційної процедури.
З огляду на вищевказане, ухвалою господарського суду Полтавської області від 28.11.2013 р. зобов"язано ліквідатора Гриценка І.І. надати суду банківську виписку по ліквідаційному рахунку ВАТ "Хорольське ремонтно-транспортне підприємство".
На вищевказану вимогу суду ліквідатор Гриценко І.І. у листі від 16.12.2013 р. за вих. № 758 повідомив про неможливість надання виписки по ліквідаційному рахунку у зв"язку з закриттям рахунків. При цьому, ліквідатор зазначив, що розрахунки по заробітній платі з ліквідатором ВАТ "Хорольське ремонтно-транспортне підприємство" та фінансування витрат ліквідаційної процедури проводились з каси підприємства , що передбачено нормами п. 2.9, 2.10 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні № 637 від 15.12.2004 р. та п. 1,2 Інструкції зі статистики заробітної плати № 5 від 13.01.2004 р.
Отже, всупереч вимогам ст. 30 Закону про банкрутство під час ліквідаційної процедури ВАТ "Хорольське ремонтно-транспортне підприємство" ліквідатором Гриценком І.І. рахунок в банківській установі не використовувався, а фінансування витрат ліквідаційної процедури підприємства-банкрута проводилось ним з каси підприємства.
Зазначені обставини слугували підставою для направлення господарським судом Полтавської області ухвали державному державному органу з питань банкрутства від 18.12.2013 р. ( а.с. 72-73 т.5 ) про неналежне виконання арбітражним керуючим Гриценком І.І. обов'язків ліквідатора ВАТ "Хорольське ремонтно-транспортне підприємство", покладених на нього згідно з Законом про банкрутство. Державний орган з питань банкрутства про результати перевірки обставин, викладених в даній ухвалі, повідомив листом від 25.03.2013 р. , що ним отримано доручення від Міністерства юстиції України про проведення позапланової перевірки діяльності арбітражного керуючого Гриценка І.І. , вказана перевірка буде проведена, про результати буде повідомлено додатково.
Розглянувши клопотання ліквідатора про оплату послуг арбітражного керючого в сумі 57 929, 79 грн. ( нараховано) , з яких - 35 779, 76 грн. сплачено ( розрахунок оплати послуг арбітражного керуючого - а.с. 77 т.5) та додаткової оплати послуг ліквідатора ( 15%), суд , встановив наступне.
Клопотання ліквідатора про оплата послуг арбітражного керючого підлягає задоволенню частково в сумі 34 888, 97 грн.. Оплата послуг арбітражного керуючого, нарахована ним в період з вересня 2011 року по листопад 2013 року в сумі 57 929,73 грн. з розрахунку дві мінімальні заробітні плати за кожен місяць здійснення ним свої повноважень. Крім того, ліквідатором зазначено про наявність витрат арбітражного керуючого Гриценка І. І.. в сумі 15 666, 24 грн.. Ліквідатором зазначено, що не вся оплата послуг була здійснена за рахунок коштів отриманих від реалізації майна ліквідаційної маси банкрута. З нарахованої загальної суми оплати послуг арбітражного керуючого Гриценка І.І. - 57 929,73 грн. відшкодовано 35 779, 76 грн. (а.с. 77 т.5 ).
Не дивлячись на наявність відповідного рішення комітету кредиторів, яким затверджені витрати арбітражного керуючого та оплата його послуг, а також 15 % додаткової оплати послуг ліквідатора , господарський суд прийшов до висновку, що звіт ліквідатора про оплату його послуг не може бути затверджений судом, оскільки кошти в сумі 890,79 грн.- оплати послуг арбітражного керуючого Гриценка І.І. отримані неправомірно виходячи з наступного.
Провадження у даній справі порушено в порядку статті 52 Закону.
Відповідно до пункту 4 статті 52 Закону у разі, якщо ініціюючий кредитор при поданні заяви про порушення справи про банкрутство не надав своєї згоди на призначення ліквідатором відсутнього боржника, то господарський суд при порушенні провадження у справі виносить ухвалу, якою зобов'язує державний орган з питань банкрутства протягом семи днів від дати винесення ухвали забезпечити участь у справі ліквідатора з числа працівників державного органу з питань банкрутства. В той же час, державний орган з питань банкрутства, за згодою арбітражного керуючого, може подати його кандидатуру для призначення ліквідатором відсутнього боржника. Після надання державним органом з питань банкрутства кандидатури ліквідатора господарський суд виносить постанову про визнання боржника банкрутом та призначає запропоновану особу ліквідатором банкрута.
Як вбачається з матеріалів справи, ініціюючий кредитор запропонував господарському суду призначити ліквідатором у даній справі арбітражного керуючого Гриценка І.І. (а.с. 11 т.1).
Статтею 1 Закону визначено, що арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) - фізична особа, яка має ліцензію, видану в установленому законодавством порядку, та діє на підставі ухвали господарського суду.
Згідно із статтею 3-1 Закону якщо інше не передбачено цим Законом, арбітражним керуючим (розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором) може бути призначено фізичну особу - суб'єкта підприємницької діяльності, яка має вищу юридичну або економічну освіту, володіє спеціальними знаннями та не є зацікавленою особою щодо боржника і кредиторів.
Відповідно до статті 3-1 Закону та частини 1 статті 24 Закону підставою для виконання арбітражним керуючим своїх обов'язків є постанова суду про його призначення в процедурі ліквідації банкрута.
Нормами статті 3-1 Закону передбачено, що надання послуг професійного (ліцензованого) арбітражного керуючого (ліквідатора) відбувається на платній основі. Тобто, послуги ліквідатора у справі про банкрутство повинні бути оплаченими.
У відповідності до частини 10 статті 3-1 Закону оплата послуг, відшкодування витрат арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) у зв'язку з виконанням ним своїх обов'язків здійснюються в порядку, встановленому цим Законом, за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника, або за рахунок коштів кредиторів чи коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника.
Оплата послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) за період від дня винесення господарським судом ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство і до дня першого засідання комітету кредиторів, на
якому встановлюється розмір оплати послуг та відшкодування витрат арбітражного керуючого, здійснюється кредитором або боржником, за заявою якого порушено справу, у максимальному розмірі, визначеному цією статтею
Кредитори можуть створювати фонд для оплати послуг, відшкодування витрат та виплати додаткової винагороди арбітражному керуючому (розпоряднику майна, керуючому санацією, ліквідатору). Формування фонду та порядок використання його коштів визначаються рішенням комітету кредиторів та затверджуються ухвалою господарського суду (п.11 статті 3-1 Закону)
Оплата послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) за кожен місяць здійснення ним своїх повноважень встановлюється та виплачується в розмірі, встановленому комітетом кредиторів і затвердженому господарським судом, якщо інше не встановлено цим Законом, але не менше двох
мінімальних заробітних плат та не більше середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи перед порушенням провадження у справі про банкрутство(п.12 статті 3-1 Закону).
Кредитори мають право встановлювати і виплачувати арбітражному керуючому за результатами його діяльності додаткову винагороду, розмір якої затверджується господарським судом.
Звіт про оплату послуг, відшкодування витрат арбітражного керуючого затверджується рішенням комітету кредиторів та ухвалою господарського суду (п.12 статті 3-1 Закону).
У зв»язку з несвоєчасним здійсненням ліквідатором публікації оголошення про визнання боржника банкрутом , судом затверджено реєстр вимог кредиторів 13.09.2012 року і відповідно загальні збори кредиторів скликані ліквідатором лише 21.09.2012 року ( а.с. 73-74 т.3) , комітет кредиторів створено 21.09.2012 року ( протокол від 21.09.2012 року - а.с .75-77). На засіданні комітету кредиторів 21.09.2012 року ( протокол №1 - а.с. 75-77) затверджено оплату послуг ліквідатора - не менше двох мінімальних заробітних плат та не більше середьомісячної заробітної плати керівника боржника за 12 місяців його роботи, а також затверджено додаткову винагороду арбітражного керуючого в розмірі 15% від вартості реалізованого майна.
За змістом частини 14 статті 3-1 Закону за результатами проведеної процедури банкрутства арбітражний керуючий зобов'язаний подати звіт про оплату послуг, відшкодування витрат арбітражного керуючого. Такий звіт затверджується рішенням комітету кредиторів та ухвалою господарського суду.
Затверджуючи звіт про оплату послуг, господарський суд має вирішити питання про покладення на кредиторів (кредитора) оплати послуг арбітражного керуючого та відшкодування його витрат, якщо на час проведення підсумкового засідання сума цих послуг і витрат не відшкодована за рахунок майнових активів банкрута. При цьому, суду слід звернути увагу на обсяг здійснених арбітражним керуючим заходів та необхідний для проведення ліквідаційної процедури відсутнього боржника період часу. Така ж правова позиція викладена у постанові Вищого господарського суду України від 13.10.2011 року у справі № 2/24.
Клопотання про встановлення судом розміру оплати послуг арбітражного керуючого - ліквідатора містяться в матеріалах справи ( розрахунок - а.с. 77 т. 5) і підлягають задоволенню судом частково, в сумі 34 888,97 грн - оплата послуг арбітражного керуючого Гриценка І.І. в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожен місяць виконання ним повноважень ліквідатора з моменту створення комітету кредиторів підприємства банкрута - 21.09.2012 року і до моменту подання ліквідатором до господарського суду звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
З аналізу норм чинного законодавства вбачається, що в разі зміни розміру мінімальної заробітної плати проводиться автоматичне коригування оплати послуг з моменту набуття чинності цих змін.
За таких умов, оплата послуг арбітражного керуючого Гриценка І.І. в період здійснення провадженн ліквідатора у даній справі має бути нарахована:
за період з 21 серпня 2012 року року по листопад 2013 року
за серпень ( 10 днів) - 2012 року - 710, 97 грн.
за вересень року - 2204 грн.;
за жовтень та листопад 2012 року - 2236 грн. щомісячно ;
за грудень 2012 року - 2268 грн.
за період з січня по листопад 2013 року - 2294 грн. щомісячно.
Таким чином, оплата послуг арбітражного керуючого Гриценко І.І. за період виконання останнім повноважень ліквідатора боржника має бути проведена на загальну суму 34 888, 97 грн.
Щодо періоду з вересня по грудень 2011 року та періоду з січня по серпень 2012 року
( 21.09.2012 р. - день першого засідання комітету кредиторів), то нарахування оплати послуг арбітражним керуючим Гриценком І.І. за цей період за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута є неправомірним, оскільки оплата послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) за період від дня винесення господарським судом ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство і до дня першого засідання комітету кредиторів, на якому встановлюється розмір оплати послуг та відшкодування витрат арбітражного керуючого, здійснюється кредитором або боржником, за заявою якого порушено справу, у максимальному розмірі, визначеному цією статтею.
З огляду на вищевказане клопотання ліквідатора про затвердження оплати послуг арбітражного керуючого підлягає задоволенню частково в сумі 34 888, 97 грн. , в іншій частині, суд вважає за необхідне - відмовити .
При цьому безпідставно отримані арбітражним керуючим Гриценко І.І. кошти в рахунок оплати послуг ліквідатора боржника, підлягають спрямуванню на задоволення вимог кредиторів в порядку черговості визначеної ст. 31 Закону.
Також, судом відхиляється клопотання ліквідатора про затвердження додаткової винагороди ліквідатора в розмірі 15 % , так як Закон передбачає, що саме кредитори можуть створювати фонд для оплати послуг, відшкодування витрат та виплатидодаткової винагороди арбітражному керуючому (розпоряднику майна, керуючому санацією, ліквідатору). Формування фонду та порядок використання його коштів визначаються рішенням комітету кредиторів та затверджуються ухвалою господарського суду (п.11 статті 3-1 Закону) . Кредитори мають право встановлювати і виплачувати арбітражному керуючому за результатами його діяльності додаткову винагороду, розмір якої затверджується господарським судом. Так як суду не надані документальні докази створення кредиторами відповідного фонду за рішенням комітету кредиторів і доказів формування фонду та встановлення порядку використання його коштів, судом відхилено клопотання ліквідатора про затвердження йому додаткової винагороди в розмірі 15 %.
Керуючись ст. ст. 3-1, 22, 26, 30, 31, 32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції до набрання чинності Законом України від 22.12.2011 року № 4212-VI), ст. ст. 4-1, 86 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
УХВАЛИВ:
1. В затверджені звіту ліквідатора - арбітражного керуючого Гриценка І.І. та ліквідаційного балансу Відкритого акціонерного товариства "Хорольське ремонтно-транспортне підприємство", вул. Леніна, 116, м. Хорол, Полтавська область, код ЄДРПОУ 05519055 (з уточненнями) відмовити.
2. Клопотання про оплату послуг арбітражного керуючого ( ліквідатора) Гриценка І.І. задовольнити частково - в сумі 34 888,97 грн.. В іншій частині - в затверджені оплати послуг арбітражного керуючого Гриценка І.І. . відмовити.
3. Відмовити в задоволення клопотання про затвердження арбітражному керуючому
( ліквідатору ) Відкритого акціонерного товариства "Хорольське ремонтно-транспортне підприємство", вул. Леніна, 116, м. Хорол, Полтавська область, код ЄДРПОУ 05519055 Гриценку І.І. додаткової винагороди в розмірі 15 %.
4. Зобов'язати ліквідатора, арбітражного керуючого Гриценка І.І. . після усунення порушень чинного законодавства, не пізніше 25.04.2014 року , подати господарському суду звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута, що відповідають вимогам ст. 32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції до набрання чинності Законом України від 22.12.2011 року № 4212-VI).
5. Призначити судове засідання з приводу розгляду звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу Відкритого акціонерного товариства "Хорольське ремонтно-транспортне підприємство", вул. Леніна, 116, м. Хорол, Полтавська область, код ЄДРПОУ в судовому засіданні 25.04.2014 р. о 10 год. 00 хв..
6. Примірники цієї ухвали направити кредиторам, ліквідатору, Державному органу з питань банкрутства.
Суддя Ореховська О.О.
Суд | Господарський суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 27.03.2014 |
Оприлюднено | 09.04.2014 |
Номер документу | 38075971 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Полтавської області
Ореховська О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні