Рішення
від 01.04.2014 по справі 926/175/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"01" квітня 2014 р. Справа № 926/175/14.

За позовом Чернівецької міської ради

до товариства з обмеженою відповідальністю «Буковина-Екоінвест»

третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Державна інспекція сільського господарства в Чернівецькій області

про звільнення земельної ділянки

Суддя І.В.Марущак

Представники:

Від позивача - Шкварчук С.Д., - довіреність від 19.11.2013 р.

Від відповідача - не з'явився

Від третьої особи - Коцан В.Я. довіреність від 08.01.2014 р.

СУТЬ СПОРУ:

Чернівецька міська рада звернулася з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Буковина-Екоінвест", в якому просить звільнити самовільно зайняту земельну ділянку площею 0,025 га, яка знаходиться за адресою: м.Чернівці, площа Турецької Криниці, шляхом демонтажу тимчасових споруд (павільйонів).

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що відповідачем без правовстановлюючих документів, використовується земельна ділянка площею 0,025 га, яка знаходиться за адресою: м.Чернівці, площа Турецької Криниці, шляхом встановлення тимчасових споруд (павільйонів), що підтверджується актом перевірки дотримання вимог земельного законодавства складеними інспекторами Державної інспекції сільського господарства в Чернівецькій області.

Провадження у справі порушено ухвалою від 06.02.2014 р. Ухвалою від 20.02.2014 р. залучено до розгляду справи в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Державну інспекцію сільського господарства в Чернівецькій області. Ухвалою від 20.03.2014 р. розгляд справи відкладено на 01.04.2014 р., позивача зобов'язано надати протокол, постанову та припис винесені на підставі акту перевірки від 07.11.2013 р., ескіз до паспорта прив'язки розміщення мистецького узвозу на площі Турецької криниці, проект відведення спірної земельної ділянки до договору встановлення земельного сервітуту №19 від 09.09.2011 р., відповідача - відзив на позов та докази в його обґрунтування, копію довідки про включення до ЄДРПОУ, третю особу - відзив на позов та докази в його обгрунтування, копію довідки про включення до ЄДР, протокол, постанову та припис винесені на підставі акту перевірки від 07.11.2013 р.

В судовому засіданні 01.04.2014 р. представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі та надав письмові пояснення по суті позовних вимог.

Відповідач, явку свого представника в судове засідання не забезпечив, хоча належним чином був повідомлений про час та місце розгляду справи, про причини своєї неявки суд не повідомив, відзиву на позов не направив.

Представник третьої особи в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі та надав суду письмові пояснення відповідно до яких, вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши матеріали справи та надані додатково документи, суд встановив наступне.

Пунктом 1 рішення 51 сесії Чернівецької міської ради V скликання від 29.04.2010р. № 1312, згідно з додатком 1 товариству з обмеженою відповідальністю "Буковина Екоінвест" (надалі-відповідач) надано дозвіл на складання проекту відведення земельної ділянки для укладення строкового платного сервітуту на розміщення малих архітектурних форм (копія рішення додається).

Вказаний вище дозвіл був наданий відповідачу на підставі:

- звернення відповідача до директора департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради від 04.03.2010р. №25;

- заяви відповідача до директора департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради, про розміщення малої архітектурної форми для провадження підприємницької діяльності від 13.04.2010 р.

Пунктом 1 рішення 11 сесії Чернівецької міської ради VI скликання від 26.08.2011р. № 259 відповідачу затверджено проект відведення земельної ділянки на площі Турецької криниці, площею 0,0175 га, для укладення договору встановлення земельного сервітуту для розміщення малої архітектурної форми (літнього торгового майданчика).

На підставі цього рішення, 09.09.2011 р. між Чернівецькою міською радою та ТОВ «Буковина-Екоінвест» було укладено договір встановлення земельного сервітуту № 19, який зареєстрований в управлінні держкомзему у місті Чернівці 14.11.2011р. за №7310136600060040081.

Згідно пункту 1.1 договору встановлення земельного сервітуту № 19 від 09.09.2011 р.: «Земельний сервітут встановлюється відповідно до рішення 11 сесії Чернівецької міської ради VI скликання від 26.08.2011р. № 259, відносно земельної ділянки, що розташована в М.Чернівцях на площі Турецької криниці (біля фонтану), площею 0,0175 га, кадастровий номер якої 7310136600:06:004:0081, категорія земель: землі житлової та громадської забудови, цільове призначення земельної ділянки: землі для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (код 03.07), в інтересах Сервітуарія (відповідач) на право розміщення малої архітектурної форми (літнього торгового майданчика), згідно з планом зовнішніх меж земельної ділянки (додаток № 5 до цього Договору).».

Пунктом 2.1 договору встановлення земельного сервітуту № 19 від 09.09.2011 р. передбачено: «Цим Договором встановлюється строковий земельний сервітут терміном до 01.11.2012р. (першого листопада дві тисячі дванадцятого року) за умови забезпечення функціонування літнього торгового майданчика з 01 березня по 01 листопада календарного року, по закінченню зазначеного періоду літній торговий майданчик підлягає обов'язковому демонтажу.».

Відповідно до пункту 2.2 договору встановлення земельного сервітуту № 19 від 09.09.2011 р.: «По закінченню терміну цього Договору його дію може бути продовжено. Сервітуарій не пізніше ніж за 30 (тридцять) календарних днів до закінчення строку дії цього Договору звертається в Департамент містобудівного комплексу та земельних відносин міської ради з письмовою заявою. У разі наміру однієї із сторін не продовжувати на новий термін дію Договору, вона зобов'язана не пізніше ніж за 30 (тридцять) календарних днів до закінчення строку його дії письмово повідомити про це іншу сторону. Продовження терміну дії Договору оформляється шляхом укладення Сторонами додаткового договору до цього Договору.».

Відповідачем не подано доказів укладення сторонами додаткового договору про продовження терміну дії договору встановлення земельного сервітуту № 19 від 09.09.2011 р.

Позивачем в письмових поясненнях зазначено, що дана земельна ділянка площею 0,0175 га використовувалась товариством з обмеженою відповідальністю «Буковина-Екоінвест» під літній торговий майданчик та по закінченні договору встановлення земельного сервітуту № 19 була звільнена.

Також 07.07.2012 р. товариство з обмеженою відповідальністю «Буковина-Екоінвест» звернулося до Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин з заявою, про надання їм паспорту прив'язки розміщення мистецького узвозу за адресою: м.Чернівці, площа Турецької криниці на період проведення Петрівського ярмарку з 12.07.2012р. по 12.09.2012р., та додали ескізний проект на 4-х аркушах.

На підставі цієї заяви, 12.07.2012 року товариству з обмеженою відповідальністю «Буковина-Екоінвест» було видано паспорт прив'язки розміщення мистецького узвозу на площі Турецької криниці реєстраційний номер 53/12 до 12.09.2012 року.

Позивачем в письмових поясненнях до позову зазначено, що: «земельна ділянка, на якій був розмішений товариством з обмеженою відповідальністю «Буковина-Екоінвест» мистецький узвіз (сувенірне містечко) є самовільним зайняттям земельної ділянки. На розміщення даного мистецького узвозу (сувенірного містечка) товариством з обмеженою відповідальністю «Буковина-Екоінвест» було отримано тільки паспорт прив'язки реєстраційний номер 53/12 , термін дії якого до 12.09.2012 року. Проект відведення спірної земельної ділянки товариством з обмеженою відповідальністю «Буковина-Екоінвест» не подавався та не був затверджений.».

Земельна ділянка надано по договору встановлення земельного сервітуту № 19 від 09.09.2011 р. та земельна ділянка по паспорту прив'язки розміщення мистецького узвозу на площі Турецької криниці реєстраційний номер 53/12 до 12.09.2012 року , це є дві різних земельних ділянці, що випливає із площі та із дослідження плану зовнішніх меж земельної ділянки (додаток № 5 до договору встановлення земельного сервітуту № 19 від 09.09.2011 р.) та ескізу до паспорта прив'язки розміщення мистецького узвозу на площі Турецької криниці, реєстраційний номер 53/12 до 12.09.2012 року.

Чернівецькою міською радою 05.11.2013р. під №01/02-18/1093 товариству з обмеженою відповідальністю «Буковина-Екоінвест» направлявся лист попередження про усунення порушень благоустрою міста Чернівці та звільнення самовільно зайнятої земельної ділянки.

Також згідно пункту 12 рішення 31 сесії VІ скликання Чернівецької міської ради від 27.12.2012р. № 725 вирішено: «Визнати такими, що втратили чинність, паспорти прив'язки малих архітектурних форм для провадження підприємницької діяльності впродовж 2010-2012 років.».

07 листопада 2013 року, державним інспектором сільського господарства Чернівецької області, Байзетіновим Олегом Володимировичем за участю головного спеціаліста, юриста відділу правового забезпечення питань земельних відносин та будівництва юридичного управління Чернівецької міської ради Шкварчука Сергія Дмитровича складений акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства, яким встановлено, що: « товариство з обмеженою відповідальністю «Буковина-Екоінвест» в особі в.о. директора Кучерявого М.В. самовільно зайнято та використовується земельна ділянка площею 0,025 га за адресою площа Турецької криниці в м.Чернівці. Самовільне зайняття земельної ділянки здійснено шляхом встановлення малих архітектурних форм (павільйонів). Землі житлової та громадської забудови. Такими, діями порушено вимоги статей 125, 126 та пункту «б» статті 211 Земельного кодексу України.». Як додаток до акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства від 07.11.2013 року додано план-схему земельної ділянки.

Відповідачем не надано доказів скасування вищезазначених документів.

Судом витребовувались протокол, постанову та припис винесені на підставі акту перевірки від 07.11.2013 р.

Із письмових пояснень представника Державної інспекції сільського господарства в Чернівецькій області випливає, що дані документи не виносились у зв'язку із наступним: «Проведеною перевіркою в натурі (на місцевості) за участю представника органу місцевого самоврядування - Шкварчука С.Д. та на підставі наявних документів (матеріалів, інформації) встановлено, що підприємство в особі в.о. Кучерявого М.В. самовільно зайняло та використовує земельну ділянку, за згаданою вище адресою, площею - 0.025 га, шляхом облаштування торгових павільйонів, споруджених із полегшених дерев'яних конструкцій - порушено вимоги ст.ст. 125, 126 та п. «б» ст. 211 Земельного кодексу України. У зв'язку із цим державним інспекторам складено акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства від 07.11.2013р.; згідно Закону України „Про державний контроль за використанням та охороною земель", Закону України "Про охорону земель", Положення про Державну інспекцію сільського господарства України, затвердженого Указом Президента України від 13.04.2011 № 459, Положення про державну інспекцію сільського господарства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 23 грудня 2011 року № 770, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 січня 2012 року за № 34/20347.

Спеціалістам Держсільгоспінспекції при неодноразових виїздах на місце та на зареєстровану адресу юридичної особи (пл. Турецька, 24/1), виявити хоча б представника товариства, не вдалося.

Складати протокол про адміністративне правопорушення, видати припис посадової особи з метою усунення порушення земельного законодавства та винести постанову про накладення адміністративного стягнення у ситуації що склалася унеможливлено. Вищезазначені документи адмінсправи оформляються згідно чинного законодавства, а саме у відповідності до норм Кодексу України про адміністративні правопорушення. Останнє представляється можливим тільки у присутності керівника товариства або уповноваженої особи, встановленні особи керівника або уповноваженої особи та врахуванні всіх обставин справи, одержання від керівника або уповноваженої особи письмових та усних пояснень.».

Статтею 123 Земельного кодексу України передбачено: «Надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.».

Згідно ст. 125 Земельного кодексу України, право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Пунктом 3.1. постанови Пленуму ВГСУ «Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин» від 17 травня 2011 року N 6 передбачено: «Відповідно до вимог чинного законодавства обов'язковою умовою фактичного використання земельної ділянки є наявність у особи, що її використовує, правовстановлюючих документів на цю земельну ділянку, а відсутність таких документів може свідчити про самовільне зайняття земельної ділянки.».

Відповідачем правовстановлюючих документів на земельну ділянку площею 0,025 га, яка знаходиться за адресою: м.Чернівці, площа Турецької Криниці не надано.

Спірна земельна ділянка площею 0,025 га, яка знаходиться за адресою: м.Чернівці, площа Турецької Криниці знаходиться в межах населеного пункту м.Чернівці, що випливає із викопіювання з топографічного плану м.Чернівці з прив'язкою розміщення мистетського узвозу на площі Турецької криниці.

Згідно з пунктом 12 розділу X Перехідних положень Земельного кодексу України (редакція на момент укладення договору про встановлення сервітуту та надання паспорту прив'язки): «До розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, та земель, на яких розташовані державні, в тому числі казенні, підприємства, господарські товариства, у статутних фондах яких державі належать частки (акції, паї), здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.».

Відповідно до вимог Закону України N 5245-VI від 6 вересня 2012 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності» з 01.01.2013 року спірна земельна ділянка є комунальною власністю.

Відповідно до вищевикладеного порушуються права позивача.

Відповідно до ст.376 Цивільного Кодексу України, житловий будинок, будівля, споруда, інше нерухоме майно вважаються самочинним будівництвом, якщо вони збудовані або будуються на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без належного дозволу чи належно затвердженого проекту, або з істотними порушеннями будівельних норм і правил.

Особа, яка здійснила або здійснює самочинне будівництво нерухомого майна, не набуває права власності на нього.

У разі істотного відхилення від проекту, що суперечить суспільним інтересам або порушує права інших осіб, істотного порушення будівельних норм і правил суд за позовом відповідного органу державної влади або органу місцевого самоврядування може постановити рішення, яким зобов'язати особу, яка здійснила (здійснює) будівництво, провести відповідну перебудову. Якщо проведення такої перебудови є неможливим або особа, яка здійснила (здійснює) будівництво, відмовляється від її проведення, таке нерухоме майно за рішенням суду підлягає знесенню, за рахунок особи, яка здійснила (здійснює) будівництво.

Відповідно до ст. 212 Земельного кодексу України: «Самовільно зайняті земельні ділянки підлягають поверненню власникам землі або землекористувачам без відшкодування затрат, понесених за час незаконного користування ними. Приведення земельних ділянок у придатний для використання стан, включаючи знесення будинків, будівель і споруд, здійснюється за рахунок громадян або юридичних осіб, які самовільно зайняли земельні ділянки. Повернення самовільно зайнятих земельних ділянок провадиться за рішенням суду.».

Господарським судам в даній справі досліджено, що не передбачено спеціальним законом отримання правовстановлюючих документів на земельну ділянку для розміщення певних об'єктів, не має наявності у особи права на отримання земельної ділянки у власність чи в користування. Заходи відповідачем до оформлення права на земельну ділянку не вживалися.

Відповідач порушив вимоги Земельного кодексу України та без належних правових підстав продовжує користуватися земельною ділянкою, що є підставою для задоволення позовних вимог про звільнення земельної ділянки.

Згідно п. 4 частини третьої статті 129 Конституції України та ст.33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, відповідач не надав доказів звільнення ним зайнятої земельної ділянки площею 0,025 га, яка знаходиться за адресою: м.Чернівці, площа Турецької Криниці.

Відповідно суд вирішив звільнити товариством з обмеженою відповідальністю «Буковина-Екоінвест» земельну ділянку площею 0,025 га, яка знаходиться за адресою: м.Чернівці, площа Турецької Криниці, шляхом демонтажу тимчасових споруд (павільйонів).

У процесі розгляду справи не виявлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.

Судові витрати у зв'язку із задоволенням позовних вимог належить стягнути з відповідача на користь позивача.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 1, 12, 44, 49, 82, 84, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд

В И Р І Ш И В :

1. Позов задовольнити.

2. Звільнити товариством з обмеженою відповідальністю «Буковина-Екоінвест» (58000 вул.Турецька, 24/1 м.Чернівці, код ЄДРПОУ 32514846) земельну ділянку площею 0,025 га., за адресою м.Чернівці, площа Турецької Криниці, шляхом демонтажу тимчасових споруд (павільйонів).

3. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Буковина- Екоінвест» (58000 вул.Турецька, 24/1 м.Чернівці, код ЄДРПОУ 32514846) на користь Чернівецької міської ради (58002 Центральна площа, 1 м.Чернівці код ЄДРПОУ 36068147) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 1218 грн. на розрахунковий рахунок: Виконавчий комітет Чернівецької міської ради, рахунок 35419001000516 в ГУДКУ в Чернівецькій області, МФО 856135, код 04062216.

4. Після набрання рішенням законної сили видати накази.

За згодою представників позивача та третьої особи в судовому засіданні 01.04.2014 р. оголошено вступну та резолютивну частини рішення. Оформлене у відповідності до вимог ст. 84 Господарського процесуального кодексу України рішення підписане 04.04.2014 року.

СуддяІ.В. Марущак

СудГосподарський суд Чернівецької області
Дата ухвалення рішення01.04.2014
Оприлюднено08.04.2014
Номер документу38079651
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —926/175/14

null від 15.04.2014

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Марущак Ілля Васильович

null від 15.04.2014

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Марущак Ілля Васильович

Рішення від 01.04.2014

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Марущак Ілля Васильович

Ухвала від 20.03.2014

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Марущак Ілля Васильович

Ухвала від 05.03.2014

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Марущак Ілля Васильович

Ухвала від 20.02.2014

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Марущак Ілля Васильович

Ухвала від 06.02.2014

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Марущак Ілля Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні