Постанова
від 03.04.2014 по справі 805/3143/14
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 квітня 2014 р. Справа №805/3143/14

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови:

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Старосуд І.М., при секретарі судового засідання Рижук В.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Головного управління ветеринарної медицини в Донецькій області до відділу Державної виконавчої служби Ворошиловського районного управління юстиції у місті Донецьку про визнання дій незаконними, скасування постанови від 18.02.2014 № ВП № 42090660, -

В С Т А Н О В И В:

12.03.2014 Головне управління ветеринарної медицини в Донецькій області звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до відділу Державної виконавчої служби Ворошиловського районного управління юстиції у місті Донецьку про визнання дій державного виконавця щодо винесення постанови про відкриття виконавчого провадження незаконними, скасування постанови від 18.02.2014 № ВП № 42090660.

В обґрунтування позовних вимог зазначило, що постановою державного виконавця відділу Державної виконавчої служби Ворошиловського районного управління юстиції у місті Донецьку від 18.02.2014 було відкрито виконавче провадження № 42090660 на підставі виконавчого листа, виданого Донецьким окружним адміністративним судом 29.06.2013 № 2/243/2310/2013 про зобов'язання Головного управління ветеринарної медицини в Донецькій області здійснити перерахунок та виплату ОСОБА_1 середнього заробітку за час вимушеного прогулу у розмірі 44 969,16 гривень та стягнення моральної шкоди у розмірі 3 000,00 гривень. Цією ж постановою боржнику було запропоновано у строк до 25.02.2013 виконати її у добровільному порядку. Вказана постанова була отримана позивачем 04.03.2014.

Позивач зазначає, що з аналізу статті 21 Закону України «Про виконавче провадження» слідує, що на відділ примусового виконання рішень управлінь Державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Донецькій області покладається, зокрема, виконання рішень за якими боржниками є територіальні підрозділи центральних органів виконавчої влади, інші територіальні підрозділи органів державної влади, до складу яких відноситься і позивач.

Так, відповідно до пункту 1 Положення про Державну ветеринарну та фітосанітарну службу та пункту 1 Положення про Головне управління ветеринарної медицини в Донецькій області, Головне управління ветеринарної медицини в Донецькій області підпорядковується Державній ветеринарній та фітосанітарній службі України та є його територіальним органом вищого рівня.

Позивач вважає, що відділом Державної виконавчої служби Ворошиловського районного управління юстиції у місті Донецьку було неправомірно відкрито виконавче провадження за виконавчим листом № 2/243/2310/2013, оскільки його виконання належить до компетенції відділу примусового виконання рішень управління Державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Донецькій області. З вказаних підстав позивач просив задовольнити позовні вимоги (арк. справи 3 - 8).

Представник позивача у судове засідання не з'явився, про дату час та місце слухання справи був повідомлений судом належним чином, що підтверджується розпискою про отримання судової повістки (арк. справи 28). 03.04.2014 представник позивача П'явка С.С. через відділ діловодства та документообігу надав заяву про розгляд справи без участі представника позивача (арк. справи 32).

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату час та місце слухання справи був повідомлений судом належним чином (арк. справи 29), причини неявки не повідомив, письмових заперечень проти позову, заяв про відкладення або про розгляд справи за відсутності представника відповідача суду не надавав.

За таких обставин, суд вважає за можливе розглянути дану адміністративну справу за відсутності представника позивача та представника відповідача за наявними у справі матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що позивач - Головне управління ветеринарної медицини в Донецькій області є юридичною особою публічного права, суб'єктом владних повноважень, що діє відповідно до Положення про Державну ветеринарну та фітосанітарну службу та Положення про Головне управління ветеринарної медицини в Донецькій області, підпорядковується Державній ветеринарній та фітосанітарній службі України.

Відповідач - відділ Державної виконавчої служби Ворошиловського районного управління юстиції у місті Донецьку є юридичною особою публічного права, суб'єктом владних повноважень, який у даних правовідносинах реалізує повноваження надані йому Законом України «Про державну виконавчу службу» та Законом України «Про виконавче провадження».

Постановою головного державного виконавця відділу Державної виконавчої служби Ворошиловського районного управління юстиції у місті Донецьку від 18.02.2014 було відкрито виконавче провадження № 42090660 по виконанню виконавчого листа № 2/243/2310/2013, виданого Донецьким окружним адміністративним судом 26.09.2013 про стягнення з Головного управління ветеринарної медицини в Донецькій області на користь ОСОБА_1 середнього заробітку за час вимушеного прогулу (за період з 22.10.2009 по 22.10.2010) в сумі 44 969,16 гривень та моральної шкоди у розмірі 3 000,00 гривень. Боржнику було запропоновано самостійно виконати рішення суду у строк до 25.02.2014 (арк. справи 9).

Вказана постанова про відкриття виконавчого провадження була отримана позивачем 04.03.2014 (арк. справи 10).

Відповідно до частин 1 та 2 статті 181 Кодексу адміністративного судочинства України (далі за текстом - КАС України), учасники виконавчого провадження (крім державного виконавця) та особи, які залучаються до проведення виконавчих дій, мають право звернутися до адміністративного суду із позовною заявою, якщо вважають, що рішенням, дією або діяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи державне виконавчої служби порушено їхня права, свободи чи інтереси, а також, якщо законом не встановлено інший порядок судового оскарження рішень, дій чи бездіяльності таких осіб.

Спірним питанням у даній справі є встановлення наявності порушень підвідомчості виконавчого провадження з боку Ворошиловського районного управління юстиції у місті Донецьку, встановленої статтею 21 Закону України «Про виконавче провадження».

Умови і порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню у разі невиконання їх у добровільному порядку визначені Законом України «Про виконавче провадження».

Відповідно до статті 2 Закону України «Про виконавче провадження» від 21.04.1999 № 606-ХІУ, примусове виконання рішень покладається на державну виконавчу службу, яка входить до системи органі Міністерства юстиції України.

Суд зазначає, що стаття 21 Закону України «Про виконавче провадження» встановлює підвідомчість виконавчих проваджень відділам примусово виконання рішень.

Так, частиною 2 статті 21 цього Закону передбачено, що на відділ примусового виконання рішень управлінь державної виконавчої служби Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головного управління юстиції в області, містах Києві та Севастополі покладається виконання рішень, за якими:

- боржниками є територіальні підрозділи центральних органів виконавчої влади, місцеві суди, міські, районні або селищні ради чи районні державні адміністрації та структурні підрозділи, міські, районні, міжрайонні, інші прирівняні до них прокуратур військові прокуратури гарнізонів, інші територіальні підрозділи органів державної влад и та їх посадові особи;

- сума зобов'язання становить від трьох до десяти мільйонів гривень або еквівалентну суму в іноземній валюті.

Відповідно до вимог частин 1, 3 статті 21 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» від 17.03.2011, територіальні органи центрального органу виконавчої влади утворюються як юридичні особи публічного права в межах граничної чисельності державних службовців та працівників центрального органу виконавчої влади і коштів, передбачених на його утримання, ліквідовуються, реорганізовуються за поданням міністра, який спрямовує та координує діяльність центрального органу виконавчої влади Кабінетом Міністрів України.

Територіальні органи центрального органу виконавчої влади діють на підставі положень, що затверджуються керівником центрального органу виконавчої влади.

Відповідно до пункту 1 Положення «Про Державну ветеринарну та фітосанітарну службу України», затвердженого Указом Президента України від 13.04.2011 № 464/2011, Державна ветеринарна та фітосанітарна служба України (Держветфітослужба України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якої спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України (далі - Міністр), входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у галузі ветеринарної медицини, безпечності харчових продуктів, сферах карантину та захисту рослин, охорони прав на сорти рослин, державного нагляду (контролю) за племінною справою у тваринництві.

Згідно з пунктом 7 цього Положення, Держветфітослужба України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи: головні управління ветеринарної медицини в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, управління ветеринарної медицини у містах обласного значення, районах; державні фітосанітарні інспекції в областях, а також міжрегіональні територіальні органи: Головну державну фітосанітарну інспекцію, державну фітосанітарну інспекцію Автономної Республіки Крим.

Держветфітослужба України для виконання покладених на неї завдань утворює регіональні служби державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні України та транспорті.

У відповідності з Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 04.05.2012 № 257 «Про затвердження положень про територіальні органи Державної ветеринарної та фітосанітарної служби України» та Наказом Держветфітослужби України від 18.07.2012 № 243 було затверджено Положення про Головне управління ветеринарної медицини в Донецькій області.

Згідно з пунктом 1 Положення про Головне управління ветеринарної медицини в Донецькій області, Головне управління ветеринарної медицини в Донецькій області підпорядковується Державній ветеринарній та фітосанітарній службі України та є його територіальним органом вищого рівня.

З огляду на викладене, суд доходить до висновку про наявність у позивача статусу територіального підрозділу центральних органів виконавчої влади та порушення з боку відповідача підвідомчості виконавчих проваджень, встановленої статтею 21 Закону України «Про виконавче провадження».

У відповідності до частини третьої статті 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною 2 статті 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

За таких обставин, суд дійшов до висновку, що відділом Державної виконавчої служби Ворошиловського районного управління юстиції у місті Донецьку не доведено законність своїх дій по винесенню постанови про відкриття виконавчого провадження від 18.02.2014 № 42090660, тобто не виконано обов'язок, покладений на нього частиною 2 статті 71 КАС України, а тому зазначені дії слід визнати незаконними та скасувати постанову від 18.02.2014 про відкриття виконавчого провадження № 42090660.

Таким чином, суд задовольняє позовні вимоги у повному обсязі.

Відповідно до статті 94 КАС України, суд присуджує всі здійснені позивачем документально підтверджені судові витрати з відповідача - відділу Державної виконавчої служби Ворошиловського районного управління юстиції у місті Донецьку.

Враховуючи викладене, суд присуджує до стягнення з відповідача - відділу Державної виконавчої служби Ворошиловського районного управління юстиції у місті Донецьку на користь позивача судові витрати по сплаті судового збору, що документально підтверджені, у розмірі 73,08 гривень (арк. справи 2).

Керуючись статтями 2, 11, 17 - 20, 69 - 72, 94, 162, 163, 185 - 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Головного управління ветеринарної медицини в Донецькій області до відділу Державної виконавчої служби Ворошиловського районного управління юстиції у місті Донецьку про визнання дій незаконними, скасування постанови від 18.02.2014 № ВП № 42090660 - задовольнити повністю.

Визнати незаконними дії державного виконавця відділу Державної виконавчої служби Ворошиловського районного управління юстиції у місті Донецьку щодо винесення постанови про відкриття виконавчого провадження від 18 лютого 2014 року № 42090660.

Скасувати постанову державного виконавця відділу Державної виконавчої служби Ворошиловського районного управління юстиції у місті Донецьку від 18 лютого 2014 року про відкриття виконавчого провадження № 42090660.

Стягнути з відділу Державної виконавчої служби Ворошиловського районного управління юстиції у місті Донецьку (код ЄДРПОУ 35035849, адреса: 83001, місто Донецьк, вулиця 50-річчя СРСР, 149) на користь Головного управління ветеринарної медицини в Донецькій області (код ЄДРПОУ 26318691, адреса: 83001, місто Донецьк, вулиця Артема, 74) витрати зі сплати судового збору у розмірі 73 (сімдесят три) гривні 08 копійок.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Старосуд І.М.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.04.2014
Оприлюднено10.04.2014
Номер документу38082113
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/3143/14

Постанова від 03.04.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Старосуд І.М.

Ухвала від 20.03.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Старосуд І.М.

Ухвала від 14.03.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Старосуд І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні