Постанова
від 07.04.2014 по справі 805/3136/14
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 квітня 2014 року Справа № 805/3136/14

приміщення суду за адресою: м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Старосуд І.М., розглянувши у порядку скороченого провадження у залі суду за адресою: місто Донецьк, вулиця 50 Гвардійської дивізії, 17, адміністративну справу за позовом прокурора міста Горлівки в інтересах Держави в особі Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» до комунального підприємства «Мрія» про стягнення штрафу у розмірі 5 100,00 гривень, -

В С Т А Н О В И В:

12.03.2014 прокурор міста Горлівки звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом в інтересах Держави в особі Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» до комунального підприємства «Мрія» про стягнення штрафу у розмірі 5 100,00 гривень.

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що 09.01.2013 державним інспектором з енергетичного нагляду інспекції Держенергонагляду у Донецькій області відповідачу було видано припис № 02/12-04-016/002, на підставі статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», статті 9 Закону України «Про електроенергетику», статті 14 Закону України «Про теплопостачання», яким останнього зобов'язано виконати заходи з усунення порушень діючого законодавства з електроенергетики, надано термін виконання найбільш тривалого заходу до 18.04.2013. Припис отримано і підписано директором комунального підприємства «Мрія» Степченковою К.М. без заперечень і скріплено печаткою.

Листом від 05.02.2013 № 146, директор КП «Мрія» Степченкова К.М. звернулась до начальника Горлівського відділення Інспекції Держенергонагляду в Донецькій області Вострикова В.А. з проханням про перенесення виконання пунктів припису № 02/12-04- 016/002.

Листом від 08.02.2013 № 159-27/25, начальником Горлівського відділення Інспекції Держенергонагляду в Донецькій області Востриковим В.А. погоджено перенесення терміну виконання припису від 09.01.2013 № 02/12-04-016/002 до 01.09.2013.

Прокурор зазначає, що 08.11.2013 актом перевірки (протоколом) № 02/18-07-331/77, державний інспектор з енергетичного нагляду встановив факт невиконання відповідачем 11 з 12 пунктів припису від 09.01.2013 № 02/12-04-016/002, строк виконання якого сплинув. Акт перевірки (протокол) було складено в присутності уповноваженої особи відповідача - головного інженера КП «Мрія» Докукіної І.В та підписано нею. Припис від 09.01.2013 № 02/12-04-016/002 з моменту його складання і до теперішнього часу в судовому порядку не оскаржувався і є чинним.

22.11.2013 на підставі акта перевірки (протоколу) № 02/18-07-331/77 від 08.11.2013, старший державний інспектор з енергетичного нагляду - заступник начальника державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Донецькій області, за невиконання припису Держенергонагляду від 09.01.2013 № 02/12-04-016/002, постановою № 02/10-02-192, наклав на комунальне підприємство «Мрія» штраф у сумі 5 100,00 гривень. Постанову про накладення штрафу було надіслано відповідачу листом № 15-29/2597 від 22.11.2013 та отримано відповідачем 29.11.2013. Вказана постанова у судовому порядку не оскаржувалась та є чинною, але сума штрафу на даний час не сплачена. З вказаних підстав просив задовольнити позовні вимоги.

Ухвалою судді Донецького окружного адміністративного суду від 14.03.2014 було відкрите скорочене провадження у даній справі.

Ухвалу про відкриття скороченого провадження відповідач отримав 25.03.2014, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (арк. справи 27). В установлений законодавством строк заперечення та необхідні документи до суду не надав.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши повідомлені позивачем обставини, суд приходить до висновку, що у даному випадку наявні достатні підстави для прийняття рішення у справі.

Згідно з пунктом 2 статті 121 Конституції України, на органи прокуратури України покладені функції представництва інтересів держави в суді.

Статтями 20, 36-1 Закону України «Про прокуратуру», статтею 60 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено можливість звернення прокурора до суду в інтересах держави.

Отже, прокурор міста Горлівки представляє інтереси Держави в особі Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго», яке підпорядковано Міністерству енергетики та вугільної промисловості України і засновано на державній власності.

З матеріалів справи вбачається, що відповідач - комунальне підприємство «Мрія» (далі за текстом - КП «Мрія») зареєстроване у встановленому законом порядку в якості юридичної особи (код ЄДРПОУ 31685409, адреса: 84617, Донецька область, місто Горлівка, Центрально-Міський район, вулиця Баранова, будинок № 4), що підтверджується довідкою управління статистики у місті Горлівці (арк. справи 16).

Судом встановлено, що державним інспектором з енергетичного нагляду інспекції Держенергонагляду у Донецькій області було складено припис від 09.01.2013 № 02/12-04-016/002, на підставі статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», статті 9 Закону України «Про електроенергетику», статті 14 Закону України «Про теплопостачання», яким КП «Мрія» зобов'язано виконати заходи з усунення порушень діючого законодавства з електроенергетики, встановлено термін виконання найбільш тривалого заходу - до 18.04.2013. Припис отримано і підписано директором КП «Мрія» Степченковою К.М. без заперечень і скріплено печаткою (арк. справи 9 - 10).

Листом від 05.02.2013 №146, директор КП «Мрія» Степченкова К.М. звернулась до начальника Горлівського відділення Інспекції Держенергонагляду в Донецькій області Вострикова В.А. з проханням про перенесення виконання пунктів припису № 02/12-04- 016/002 (арк. справи 10).

Листом від 08.02.2013 № 159-27/25, начальником Горлівського відділення Інспекції Держенергонагляду в Донецькій області Востриковим В.А. погоджено перенесення терміну виконання припису від 09.01.2013 № 02/12-04-016/002 до 01.09.2013 (арк. справи 11).

Актом перевірки (протоколом) від 08.11.2013 № 02/18-07-331/77, державний інспектор з енергетичного нагляду встановила факт невиконання відповідачем 11 з 12 пунктів виданого припису від 09.01.2013 № 02/12-04-016/002, строк виконання якого сплинув. Акт перевірки (протокол) було складено в присутності уповноваженої особи відповідача - головного інженера КП «Мрія» Докукіної І.В. Примірник акту перевірки було отримано та підписано директором КП «Мрія» Тихою С.М. без заперечень і скріплено печаткою (арк. справи 12).

Припис від 09.01.2013 № 02/12-04-016/002 з моменту його складання і до теперішнього часу в судовому порядку не оскаржувався і є чинним.

На підставі акту перевірки (протоколу) від 08.11.2013 № 02/18-07-331/77, старший державний інспектор з енергетичного нагляду - заступник начальника державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Донецькій області, за невиконання припису Держенергонагляду від 09.01.2013 № 02/12-04-016/002, постановою від 22.11.2013 № 02/10-02-192, наклав на КП «Мрія» штраф у сумі 5 100,00 гривень.

Постанову про накладення штрафу було надіслано відповідачу листом від 22.11.2013 № 15-29/2597 від 22.11.2013 та отримано ним 29.11.2013, що підтверджується копією поштового повідомлення про вручення рекомендованого листа (арк. справи 15).

Постанова про накладення штрафу від 22.11.2013 № 02/10-02-192 з моменту її прийняття і до теперішнього часу в судовому порядку не оскаржувалась і є чинною, а штрафні санкції сплачені не були.

Суд зазначає, що правовідносини, які склалися між сторонами, регулюються Законом України «Про теплопостачання», Законом України «Про енергетику», Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» і прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Згідно статті 5 Закону України «Про електроенергетику», державна політика в електроенергетиці базується на таких принципах, зокрема, створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики.

Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної теплової енергії, затверджено постановою Кабінета Міністрів України від 07.08.1996 № 929 «Про посилення контролю за режимами споживання електричної і теплової енергії».

Відповідно до пункту 1 Положення, державний енергетичний нагляд за технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовувальних установок і мереж, режимами споживання електричної та теплової енергії суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд).

Також, основні правові, економічні та організаційні засади діяльності на об'єктах сфери теплопостачання та відносини, пов'язані з виробництвом, транспортуванням, постачанням та використанням теплової енергії з метою забезпечення енергетичної безпеки України, підвищення енергоефективності функціонування систем теплопостачання, створення і удосконалення ринку теплової енергії та захисту прав споживачів та працівників сфери теплопостачання визначені Законом України «Про теплопостачання» від 02.06.2005 № 2633-IV.

У відповідності до пункту 2 частини 1 статті 31 Закону, уповноважені органи застосовують до суб'єктів господарювання штрафні санкції, зокрема, за невиконання (ухилення від виконання) або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Державного агентства з енергоефективності та енергозбереження України або центрального органу виконавчої влади з державного енергетичного нагляду, або національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, - у розмірі до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Суми штрафів, що накладаються органами центрального органу виконавчої влади з державного енергетичного нагляду та органами державного регулювання, перераховуються до Державного бюджету України.

Згідно пункту 11 частини 1 статті 31 Закону, штрафні санкції, передбачені частиною 1 цієї статті, застосовуються в установленому Кабінетом Міністрів України порядку.

Такий порядок визначено Положенням «Про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання», затвердженого постановою Кабінета Міністрів України від 21.07.1999 № 1312 .

Згідно із пунктом 3 Положення, накладати на суб'єктів господарювання штрафи мають право, зокрема, Національна комісія регулювання електроенергетики; державні інспектори з експлуатації електричних станцій і мереж; державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.

Пунктом 7 Положення передбачено, що рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання (додаток 1), складеного посадовими особами НКРЕ, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду (додаток 2).

Рішення про накладення штрафу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду (пункт 8 Положення).

У відповідності до пункту 10 Положення, суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення.

У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

Положень, які б встановлювали пільги щодо сплати штрафу за порушення в сфері електроенергетики в залежності від статусу підприємства, установи, організації, чи його фінансового стану, законодавство не містить.

Як зазначалося вище, припис суб'єкта владних повноважень від 09.01.2013 № 02/12-04-016/002 відповідачем не оскаржувався та виконаний не був.

Тому, відповідно до вищенаведених вимог законодавства, невиконання припису є підставою для накладення штрафу.

Отже, суб'єктом владних повноважень, за порушення вимог законодавства - не виконання припису, на відповідача правомірно накладено штраф в порядку та розмірах, що відповідали вимогам законодавства.

Оскільки, протягом встановленого законом строку та на час розгляду справи сума штрафу сплачена не була, тому вона підлягає стягненню з відповідача.

Таким чином, суд задовольняє позовні вимоги у повному обсязі.

Згідно абзацу 9 частини 1 статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України, постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження, підлягають негайному виконанню.

Оскільки, спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 2, 11, 17 - 20, 69 - 72, 94, 162, 163, 182-2, 185 - 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов прокурора міста Горлівки в інтересах Держави в особі Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» до комунального підприємства «Мрія» про стягнення штрафу у розмірі 5 100,00 гривень - задовольнити повністю.

Стягнути з комунального підприємства «Мрія» (код ЄДРПОУ 31685409, р/р 26003028757001 в АТ «Брокбізнесбанк» у місті Києві, МФО 300249, адреса: 84617, Донецька область, місто Горлівка, Центрально-Міський район, вулиця Баранова, будинок № 4) на користь Державного бюджету України (код ЄДРПОУ 38023569, р/р 31117106700018 у ДКУ у місті Горлівка ГУДКСУ у Донецькій області, код бюджетної класифікації 21081100, МФО 834016, одержувач Державний бюджет міста Горлівки) штраф у розмірі 5 100 (п'ять тисяч сто) гривень 00 копійок.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Старосуд І.М.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.04.2014
Оприлюднено10.04.2014
Номер документу38082223
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/3136/14

Постанова від 07.04.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Старосуд І.М.

Ухвала від 14.03.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Старосуд І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні