8.2.3
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
03 квітня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/1791/14
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Кисельової Є.О.,
при секретарі: Гришиній О.Ю.,
у відсутність представників сторін:
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до державного підприємства «Підприємство Брянківської виправної колонії управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області (№11)» про стягнення податкового боргу з податку на додану вартість в сумі 930967,22 грн. за період з 19.10.2012 по 28.02.2014,
ВСТАНОВИВ:
13 березня 2014 року Алчевська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Луганській області (надалі - Алчевська ОДПІ Головного управління Міндоходів у Луганській області, позивач) звернулася до Луганського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до державного підприємства «Підприємство Брянківської виправної колонії управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області (№11)» (надалі - ДП «Підприємство Брянківської виправної колонії управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області (№11)», відповідач), в якому просить стягнути податковий борг з податку на додану вартість в сумі 924451,78 грн. за період з 19.10.2012 по 28.02.2014.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на наступне.
Державне підприємство «Підприємство Брянківської виправної колонії управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області (№11)» зареєстровано виконавчим комітетом Брянківської міської ради Луганської області, та 10.07.1995 поставлено на облік як платника податків за №08680313 в Брянківському відділенні Алчевської ОДПІ.
Станом на 28.02.2014 відповідач має податковий борг зі сплати податку на додану вартість в сумі 924451,78 грн. в тому числі пеня - 40104,69 грн., податкові зобов'язання - 884347,09 грн. з яких по деклараціям - 851697,09 грн., штрафні санкції за актом перевірки - 32650 грн.
Позивач зазначив, що податкові зобов'язання платника податків є безспірними та підтверджуються обліковою карткою з податку на додану вартість станом на 07.11.2012, податковими деклараціями з ПДВ, та актом перевірки №1635/223/08680313 від 07.11.2012.
Згідно ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами» Алчевська ОДПІ направила першу та другу податкові вимоги, які були вручені уповноваженій особі відповідача.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, до початку судового засідання надав клопотання про розгляд справи за його відсутності, а також уточнення до позовної заяви відповідно до яких збільшив позовні вимоги, та просить стягнути податковий борг з податку на додану вартість в сумі 930967,22 грн., який виник в період з 19.10.2012 по 28.02.2014 на користь державного бюджету шляхом стягнення коштів з рахунків ДП «Підприємство Брянківської виправної колонії управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області (№11)».
Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце слухання справи повідомлений належним чином, від нього до суду 31 березня 2014 року надійшла заява про розстрочення виконання судового рішення, на підставі викладеного в якій просив розстрочити виконання судового рішення по справі №812/1791/14 за позовом Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до державного підприємства «Підприємство Брянківської виправної колонії управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області (№11)» про стягнення податкового боргу з податку на додану вартість в сумі 930967,22 грн. строком на 10 років зі сплатою суми боргу рівними частками щомісячно.
Представник позивача не заперечував проти надання розстрочення податкового богу з ПДВ у сумі 930967,22 грн. строком на 10 років зі сплатою боргу рівними частками щомісячно, про що зазначив у письмову відзиві, який надійшов від нього до суду до початку судового засідання 31 березня 2014 року.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.69-72 КАС України, суд прийшов до наступного.
Судом встановлено, що відповідач - державне підприємство«Підприємство Брянківської виправної колонії управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області (№11)» зареєстровано виконавчим комітетом Брянківської міської ради Луганської області 19.04.2000, перебуває на обліку як платник податків у Брянківському відділенні Алчевської ОДПІ з 10.07.1995 за №9, та зареєстровано платником податків на додану вартість 16 листопада 2012 року, про що свідчать витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи, довідка про взяття на облік платника податків від 05.11.2012 за №4435/18-3009 та свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість серії НБ №040959 (а.с.4, 86, 88-90).
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, установлених законом.
Згідно ч. 1 ст. 51 КАС України крім прав та обов'язків, визначених у статті 49 цього Кодексу, позивач має право в будь-який час до закінчення судового розгляду збільшити або зменшити розмір позовних вимог або відмовитися від адміністративного позову. Позивач має право відмовитися від адміністративного позову у суді апеляційної чи касаційної інстанції до закінчення відповідно апеляційного чи касаційного розгляду. Позивач має право до початку судового розгляду справи по суті змінити предмет або підставу позову шляхом подання письмової заяви.
Судом встановлено, що за ДП «Підприємство Брянківської виправної колонії управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області (№11)» рахується сума податкової заборгованості по податку на додану вартість на загальну суму 930967,22 грн., з яких за основним платежем - 858212,53 грн., за штрафними санкціями - 32650, 00 грн., пеня - 40104,69 грн.
Зазначений податковий борг за основним платежем виник у зв'язку з несплатою боржником суми податкових зобов'язань самостійно визначених платником у декларації з податку на додану вартість, які знаходядться в матеріалах справи (а.с.12-46), який також підтверджується обліковою карткою з ПДВ станом на 31.03.2014.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.
У відповідності із статтею 14 Податкового кодексу України:
- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);
- податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).
Згідно із статтею 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).
Відповідно до статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини (пункт 20.1.18 пункту 20.1).
Згідно із пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Платник податків відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Платник податку у відповідності із пунктом 203.2 статті 203 Податкового кодексу України зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
Як вбачається із матеріалів справи, в порушення вимог пункту 57.1 статті 57 та пункту 203.2 статті 203 Податкового кодексу України відповідач протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку самостійно суму податкового зобов'язання, зазначену у поданих ним податкових деклараціях, в повному обсязі не сплатив, внаслідок чого за платником податків утворився податковий борг в розмірі 858212,53 грн.
Відповідно до п. 102.1.ст. 102 Податкового кодексу України контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов'язання, а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.
У разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов'язань за такою податковою декларацією протягом 1095 днів з дня подання уточнюючого розрахунку.
Відповідно до п. 123.1. ст. 123 ПК України у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, -
тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.
При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов'язання з цього податку, зменшення суми бюджетного відшкодування -
тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.
Судом встановлено, що Алчевською ОДПІ згідно п.п. 54.3.2 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України та відповідно до п. 123.1 ст. 123 Податкового кодексу України, з урахуванням положень п. 102.1 ст. 102 Податкового кодексу України на підставі акту перевірки №1635/223/8680313 від 07.11.2012 було винесно податкове повідомлення-рішення №0000102301 від 20 грудня 2012 року, яким відповідачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість в розмірі 32650,00 грн.(а.с.5-7).
Відповідно до п. 57.3 ст. 57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Зазначене податкове повідомлення - рішення було отримано уповноваженою особою відповідача 18.01.2013, у встановлений законом строк не оскаржено та на час розгляду справи сума штрафу не сплачена. (а.с.8).
Згідно із п.п 129.1.1 п.129.1 ст.129 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI пеня нараховується після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Пеня нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день його погашення, залежно від того, яка з величин, таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті згідно п.129.4 ст.129 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI.
Відповідно до вимог ст. 129 Податкового кодексу України відповідачу Алчевською ОДПІ Головного управління Міндоходів у Луганській області за несвоєчасну сплату суми узгодженого податкового зобов'язання з податку на додану вартість було нараховано пеню, яка станом на 31.03.2014 складає 40104,69 грн., що підтверджується обліковою карткою платника податків з ПДВ станом на 31.03.2014.
Відповідно до п. 59.1, 59.3, 59.4, 59.5 ст. 59 ПКУ у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.
Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Позивачем винисено відносно відповідача першу податкову вимогу від 25 жовтня 2001 року № 1/20, яку отримано відповідачем особисто 25.10.2001, що підтверджено підписом головного бухгалтера відповідача на корінці першої податкової вимоги (а.с.11).
Позивачем винисено відносно відповідача другу податкову вимогу від 28 листопада 2001 року № 2/95, яку отримано відповідачем особисто 28.11.2001, що підтверджено підписом кассира на корінці другої податкової вимоги (а.с.10).
Податкові вимоги є чинними (сторонами не надано суду доказів відкликання чи оскарження податкових вимог).
З матеріалів справи вбачається, що позивачем вживалися передбачені законодавством заходи щодо погашення податкового боргу про те, вони не призвели до повного погашення відповідачем податкового боргу.
Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України регламентовано, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 Податкового кодексу України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (підпункти 95.2 та 95.3 статті 95 Податкового кодексу України).
Таким чином, наявність у відповідача несплаченого податкового боргу з податку на додану вартість в розмірі 930967,22 грн. знайшла своє підтвердження у судовому засіданні.
Приймаючи до уваги те, що станом на дату розгляду та вирішення позову державне підприємство «Підприємство Брянківської виправної колонії управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області (№11)» у добровільному порядку податковий борг з податку на додану вартість в сумі 930967,22 грн. не сплатило, позовні вимоги податкового органу про стягнення зазначених коштів за податковим боргом з рахунків обслуговуючих такого платника, суд визнає обґрунтованими, доведеними і такими, що підлягають задоволенню.
Крім того, суд вважає за можливе задовольнити вимогу відповідача про розстрочення сплати податкового боргу з огляду на таке.
Згідно з положеннями ст. 263 Кодексу адміністративного судочинства України за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, що видав виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Суд розглядає питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення та у виняткових випадках може відстрочити або розстрочити виконання, змінити чи встановити спосіб і порядок виконання рішення.
Враховуючи матеріальні інтереси сторін, зважаючи на важке фінансове становище відповідача, суд вважає за можливе розстрочити виконання судового рішення строком на десять років, шляхом сплати боргу рівними частками щомісячно , а саме: з 26.04.2014 по 26.02.2024 включно рівними частинами щомісячно в сумі 7758,00 грн., та 26.03.2024 - 7765,22 грн.
Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 КАС України, а також те, що позивач відповідно до статті 5 Закону України "Про судовий збір" від 08 липня 2011 року № 3674-VI від сплати судового збору звільнений, судові витрати у цій справі не підлягають стягненню з відповідача.
На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 6, 7, 17, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Уточнений адміністративний позов Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до державного підприємства «Підприємство Брянківської виправної колонії управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області (№11)» про стягнення податкового боргу з податку на додану вартість в сумі 930967,22 грн. за період з 19.10.2012 по 28.02.2014, - задовольнити повністю.
Стягнути податковий борг з податку на додану вартість в сумі 930967,22 грн. (дев'ятсот тридцять тисяч дев'ятсот шістдесят сім гривень 22 копійки), який виник в період з 19.10.2012 по 28.02.2014 на користь державного бюджету (р/р31117029700017 код платежу 14010100, одержувач УДКСУ в м. Брянка в установі банку ГУДКСУ у Луганській області, код 37780550, МФО 804013) шляхом стягнення коштів з рахунків ДП «Підприємство Брянківської виправної колонії управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області (№11)» (ідентифікаційний код 08680313), у банках обслуговуючих це підприємство.
Розстрочити виконання судового рішення про стягнення податкової заборгованості з податку на додану вартість в сумі 930967,22 грн. строком на десять років, шляхом сплати боргу рівними частками щомісячно , а саме: з 26.04.2014 по 26.02.2024 включно рівними частинами щомісячно в сумі 7758,00 грн., та 26.03.2024 - 7765,22 грн.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Повний текст постанови складено та підписано 07 квітня 2014 року.
Суддя Є.О. Кисельова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2014 |
Оприлюднено | 10.04.2014 |
Номер документу | 38083464 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Є.О. Кисельова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні