Постанова
від 01.04.2014 по справі 816/949/14
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 квітня 2014 року м. ПолтаваСправа № 816/949/14

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Сич С.С.,

за участю:

секретаря судового засідання - Лі Н.А.,

представника відповідача - Молдавана О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Управління Пенсійного фонду України в Чорнухинському районі Полтавської області до Управління праці та соціального захисту населення Чорнухинської районної державної адміністрації про стягнення заборгованості по сплаті штрафних санкцій, -

В С Т А Н О В И В:

12 березня 2014 року Управління Пенсійного фонду України в Чорнухинському районі Полтавської області /надалі - позивач/ звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Управління праці та соціального захисту населення Чорнухинської районної державної адміністрації /надалі - відповідач/ про стягнення заборгованості по сплаті штрафних санкцій у розмірі 340 грн.

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначає, що відповідачем у порушення приписів Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" подано до Управління Пенсійного фонду України в Чорнухинському районі Полтавської області недостовірні відомості, що використовуються в системі персоніфікованого обліку, у зв'язку з чим рішеннями про застосування фінансових санкцій № 16 від 18.12.2013 та № 17 від 18.12.2013 до відповідача застосовано штрафні санкції у загальному розмірі 340 грн. Вказані рішення набрали чинності, однак, штрафні санкції, визначені вказаними рішеннями відповідачем не сплачені, що стало підставою для звернення до суду з даним позовом.

27 березня 2014 року до суду надійшли письмові заперечення, в яких відповідач пояснює, що Управлінням праці та соціального захисту населення Чорнухинської районної державної адміністрації вживалися заходи щодо погашення заборгованості по сплаті штрафних санкцій, але штрафні санкції відповідачем не сплачено через відсутність коштів.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, надіслав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував, просив суд відмовити у задоволенні позову.

Суд, заслухавши пояснення представника відповідача, вивчивши та дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, приходить до наступних висновків.

Відповідно до статті 14 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" страхувальниками відповідно до цього Закону є роботодавці: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - підприємці та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - підприємців, які обрали особливий спосіб оподаткування (єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону.

Згідно частини 1 статті 15 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" платниками страхових внесків до солідарної системи є страхувальники, зазначені в статті 14 цього Закону, і застраховані особи, зазначені в частині першій статті 12 цього Закону.

Частиною 3 статті 15 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" передбачено, що страхувальники набувають статусу платників страхових внесків до Пенсійного фонду з дня взяття їх на облік територіальним органом Пенсійного фонду, а особи, визначені частиною першою статті 12 цього Закону, - з дня набрання чинності договором про їх добровільну участь.

Судом встановлено, що Управління праці та соціального захисту населення Чорнухинської районної державної адміністрації перебуває на обліку як платник страхових внесків в Управлінні Пенсійного фонду України в Чорнухинському районі Полтавської області.

Відповідно до частини 1, 2 статті 21 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" /у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин/ органи Пенсійного фонду ведуть облік усіх застрахованих осіб та персоніфікований облік надходження страхових внесків, створюють і забезпечують функціонування єдиного державного автоматизованого банку відомостей про застрахованих осіб, здійснюють облік коштів Накопичувального фонду на накопичувальних пенсійних рахунках.

Для формування інформаційної бази системи персоніфікованого обліку використовуються відомості, що надходять від: інформаційного фонду Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів; органів державної податкової служби; роботодавців; фізичних осіб; органів реєстрації актів громадянського стану; державної служби зайнятості; фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування; компанії з управління активами; зберігача; інших підприємств, установ, організацій та військових формувань.

Інформація з бази даних системи персоніфікованого обліку, що ведеться в електронній формі, може надаватися за запитом страхувальників або застрахованих осіб у вигляді документа, що відповідає вимогам законодавства.

На кожну застраховану особу відкривається персональна облікова картка, в якій використовується постійний ідентифікаційний номер Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів.

Відповідно до пункту 5 частини 9 статті 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" /в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин/ за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою або подання недостовірних відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку та іншої звітності, передбаченої законодавством, до територіальних органів Пенсійного фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків суми страхових внесків, які були сплачені або підлягали сплаті за відповідний звітний період, за кожний повний або неповний місяць затримки подання відомостей, звітності, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а в разі повторного протягом року такого порушення - у розмірі 20 відсотків зазначених сум та не менше 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

30.08.2013 Управлінням Пенсійного фонду України в Чорнухинському районі Полтавської області проведено позапланову перевірку Управління праці та соціального захисту населення Чорнухинської районної державної адміністрації щодо достовірності формування відомостей про застраховану особу, що використовується в системі персоніфікованого обліку, поданих до Державного реєстру загальнообов'язкового державного пенсійного страхування за період 2004-2006, за результатами якої складено акт № 37 /а.с. 7-9/.

На підставі акта перевірки № 37 від 30.08.2013 начальником Управлінням Пенсійного фонду України в Чорнухинському районі Полтавської області винесено рішення про застосування фінансових санкцій за подання до органів Пенсійного фонду України недостовірних відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку № 16 від 18.12.2013, яким до відповідача застосовано фінансові санкції у розмірі 170 грн. /а.с. 5/.

17.12.2013 Управлінням Пенсійного фонду України в Чорнухинському районі Полтавської області проведено позапланову перевірку Управління праці та соціального захисту населення Чорнухинської районної державної адміністрації щодо достовірності формування відомостей про застраховану особу, що використовується в системі персоніфікованого обліку, поданих до Державного реєстру загальнообов'язкового державного пенсійного страхування за жовтень 2009 року, за результатами якої складено акт № 42 /а.с. 10-12/.

На підставі акта перевірки № 42 від 17.12.2013 начальником Управлінням Пенсійного фонду України в Чорнухинському районі Полтавської області винесено рішення про застосування фінансових санкцій за подання до органів Пенсійного фонду України недостовірних відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку № 17 від 18.12.2013, яким до відповідача застосовано фінансові санкції у розмірі 170 грн. /а.с. 6/.

Рішення про застосування фінансових санкцій за подання до органів Пенсійного фонду України недостовірних відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку № 16 від 18.12.2013 та № 17 від 18.12.2013 отримані представником відповідача 20.12.2013.

Частиною 13 статті 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" передбачено, що суми пені та штрафів, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, підлягають сплаті страхувальником, банком чи організацією, яка здійснює виплату і доставку пенсій, протягом десяти робочих днів з дня одержання відповідного рішення. При цьому в цей же строк страхувальник, банк чи організація, яка здійснює виплату і доставку пенсій, має право оскаржити зазначене рішення до вищого органу Пенсійного фонду або в судовому порядку з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це відповідного виконавчого органу Пенсійного фонду, яким прийнято це рішення.

Суду не надано доказів скасування в адміністративному або судовому порядку рішень про застосування фінансових санкцій за подання до органів Пенсійного фонду України недостовірних відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку № 16 від 18.12.2013 та № 17 від 18.12.2013.

Натомість, із пояснень представника відповідача у судовому засіданні встановлено, що вказані рішення відповідачем не оскаржувалися.

Таким чином, рішення про застосування фінансових санкцій за подання до органів Пенсійного фонду України недостовірних відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку № 16 від 18.12.2013 та № 17 від 18.12.2013 є чинними та обов'язкові для виконання відповідачем.

Згідно з пунктом 3.1 Порядку ведення органами Пенсійного фонду України обліку надходження платежів зі збору на обов'язкове державне пенсійне страхування та інших платежів, затвердженого постановою Пенсійного фонду України від 19.01.2002 № 2-4 /чинного до 01.01.2011/ з метою обліку нарахованих і сплачених сум платежів до Пенсійного фонду України на кожний поточний рік відкриваються особові рахунки для суб'єктів підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднань, бюджетних, громадських та інших установ й організацій, об'єднань громадян та інших юридичних осіб, філій, відділень та інших відокремлених підрозділів платників податків, що не мають статусу юридичної особи і розташовані на території іншої, ніж платник збору, територіальної громади, для фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, адвокатів, їх помічників, приватних нотаріусів, інших осіб, які не є суб'єктами підприємницької діяльності і займаються діяльністю, пов'язаною з одержанням доходу. Особові рахунки платників відкриваються районним (міським) органом Пенсійного фонду України щорічно.

Відповідно до 3.1 Порядку ведення органами Пенсійного фонду України обліку надходження сум платежів, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 27.09.2010 № 21-2 /чинного з 01.01.2011/, з метою обліку нарахованих і сплачених сум платежів автоматично формуються картки особових рахунків платників на підставі документів, зазначених у розділі II цього Порядку.

Пунктом 3.3 даного Порядку передбачено, що у картках особових рахунків платників, передбачених пунктом 3.2 цього розділу, відображаються дані про платника, його ознака та інформація про стан розрахунків (суми нарахованого та сплаченого платежу, суми боргу або надміру сплачені) та інше.

Витягом з картки особового рахунку Управління праці та соціального захисту населення Чорнухинської районної державної адміністрації, наявним у матеріалах справи підтверджено, що у рахунок погашення заборгованості відповідача зі сплати фінансових санкцій зараховано кошти в сумі 13 коп. /а.с.13-14/ та загальна сума боргу відповідача, у тому числі, по фінансовим санкціям становить 339 грн. 87 коп.

Отже, заборгованість відповідача за фінансовими санкціями, визначеними рішеннями № 16 від 18.12.2013 та № 17 від 18.12.2013 становить 339 грн. 87 коп.

Пунктом 7 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" встановлено, що стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.

На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

Відповідно до пункту 8.1 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1, стягнення заборгованості із сплати внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості, або застосування штрафних санкцій.

Згідно з підпунктом "в" пункту 8.2 цієї Інструкції передбачено, що органи Пенсійного фонду надсилають страхувальникам вимогу про сплату недоїмки в таких випадках, якщо страхувальник має на кінець звітного періоду борги зі сплати фінансових санкцій (штрафів) та пені.

03.02.2014 Управлінням Пенсійного фонду України в Чорнухинському районі Полтавської області винесено вимогу про сплату боргу № Ю 1, згідно якої станом на 01.02.2014 заборгованість відповідача зі сплати штрафів (фінансових санкцій) становить 339 грн. 87 коп. Дана вимога отримана відповідачем 05.02.2014 /а.с. 39/.

Відповідно до приписів частини 3 статті 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" у разі якщо страхувальник, який одержав вимогу територіального органу Пенсійного фонду про сплату недоїмки і протягом десяти робочих днів після її отримання не сплатив зазначену у вимозі суму недоїмки разом з застосованою до нього фінансовою санкцією, включеної до вимоги, або не узгодив вимогу з відповідним органом Пенсійного фонду, або не оскаржив вимогу в судовому порядку, а також у разі якщо страхувальник узгодив вимогу, але не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів після отримання узгодженої вимоги, відповідний орган Пенсійного фонду звертається в установленому законом порядку і подає вимогу про сплату недоїмки до відповідного підрозділу державної виконавчої служби. У зазначених випадках орган Пенсійного фонду також має право звернутися до суду чи господарського суду з позовом про стягнення недоїмки. У разі звернення органу Пенсійного фонду з позовом про стягнення недоїмки до господарського суду передбачені законодавством заходи досудового врегулювання спорів не застосовуються.

Із пояснень представника відповідача у судовому засіданні встановлено, що вимога про сплату боргу № Ю 1 від 03.02.2014 відповідачем не оскаржувалася. Докази оскарження вимоги про сплату боргу № Ю 1 від 03.02.2014 до суду не надано. Однак, штрафні санкції у розмірі 339 грн. 87 коп. відповідачем не сплачено.

Таким чином, заборгованість відповідача перед Управлінням Пенсійного фонду України в Чорнухинському районі Полтавської області зі сплати штрафних санкцій становить 339 грн. 87 коп. /340 грн. - 17 коп./, а не 340 грн., як зазначено позивачем у позовній заяві, що підтверджується витягом з картки особового рахунку відповідача, а також вимогою про сплату боргу № Ю1 від 03.02.2014 на суму 339 грн. 87 коп.

З огляду на вищевикладене, суд вважає за необхідне стягнути з Управління праці та соціального захисту населення Чорнухинської районної державної адміністрації на користь Управління Пенсійного фонду України в Чорнухинському районі Полтавської області заборгованість по сплаті штрафних санкцій в сумі 339 грн. 87 коп.

Відповідно до частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Позовні вимоги в частині стягнення з відповідача заборгованості по сплаті штрафних санкцій в сумі 13 коп. необґрунтовані та задоволенню не підлягають.

Таким чином, позов підлягає задоволенню частково.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в Чорнухинському районі Полтавської області до Управління праці та соціального захисту населення Чорнухинської районної державної адміністрації про стягнення заборгованості по сплаті штрафних санкцій задовольнити частково.

Стягнути з Управління праці та соціального захисту населення Чорнухинської районної державної адміністрації (ідентифікаційний код 03195180) на користь Управління Пенсійного фонду України в Чорнухинському районі Полтавської області (ідентифікаційний код 22534630) заборгованість по сплаті штрафних санкцій в сумі 339 грн. 87 коп. (триста тридцять дев'ять гривень вісімдесят сім копійок).

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови складено 07 квітня 2014 року

Суддя С.С. Сич

Дата ухвалення рішення01.04.2014
Оприлюднено10.04.2014
Номер документу38098637
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/949/14

Ухвала від 30.05.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Дюкарєва С.В.

Ухвала від 06.05.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Дюкарєва С.В.

Постанова від 01.04.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні