Постанова
від 03.04.2014 по справі 820/5182/14
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

03 квітня 2014 р. № 820/5182/14

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Панченко О.В.

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом

Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" до Товариства з обмеженою відповідальністю "Вікон Плюс 2" про стягнення заборгованості,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач - Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Вікон Плюс 2" у дохід держбюджету штраф у сумі 3400,00грн. (три тисячі чотириста гривень нуль копійок) одержувач: р/р31110106700010, код ЄДРПОУ 37999669, код платежу до держбюджету 21081100.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що у ході перевірки ТОВ "Вікон Плюс 2" за дотриманням чинного законодавства ВВ "Держенергонагляд у Північному регіоні" встановлено, що 24 травня 2013р. інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Харківській області було проведено обстеження технічного стану, організації електроустановок та режимів споживання електричної енергії споживача ТОВ "Вікон Плюс 2", про що було складено акт №07/10-32-747. За результатами обстеження відповідачеві видано обов'язковий для виконання припис про усунення виявлених порушень, які відповідач у встановлений термін не виконав, що підтверджується актом перевірки (протоколом) №07/10-32-052 від 18.10.2013р. У зв'язку з цим, старшим держінспектором України з енергонагляду у Харківській області за порушення законодавства в галузі електроенергетики постановою № 07/10-02-071 від 22.10.2213р. відповідача притягнуто до відповідальності у вигляді штрафу. Не сплата відповідачем штрафу до держбюджету за вказаною постановою держінспектора слугувала підставою для звернення ДП "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі ВП "Держенергонагляд у Північному регіоні" до суду з даним позовом.

Представник позивача - Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні", прибув у судове засідання та склав на адресу суду заяву про розгляд справи за його відсутністю, за наданими до позову документами. В заяві останній вказав, що постанова держінспектора України з енергонагляду у Харківській області № 07/10-02-071 від 22.10.2213р. відповідачем не оскаржена, проте, і не виконана, штраф до бюджету не сплачений.

Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Вікон Плюс 2", у судове засідання повноважного представника не направив, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений судом належним чином, в порядку, передбаченому ст.ст. 33-35 КАС України, конверт із судовою кореспонденцією повернувся на адресу суду з відміткою "за закінченням терміну зберігання" (а.с. 48-52).

Відповідно до ч. 11 ст. 35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Оскільки матеріали справи містять докази, які в своїй сукупності повно та всебічно висвітлюють обставини спірних правовідносин, а визначене ч.1 ст.2 КАС України завдання адміністративного судочинства в силу імперативних приписів процесуального закону залишається незмінним при вирішенні будь-якого адміністративного спору, справа підлягає вирішенню на підставі наявних документів, відповідно до приписів ст.41, ч.4 ст.122, ч.6 ст.128 КАС України в порядку письмового провадження.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 5 Закону України "Про електроенергетику" визначено, що однією із засад державної політики в енергетиці є створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики, а також забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів.

Згідно зі ст. 9 зазначеного закону та п.1 Положення "Про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії", затвердженого постановою КМУ від 07.08.1996р. № 929, державний нагляд в електроенергетиці здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії, яка підпорядкована безпосередньо Мінпаливенерго в частині виконання функцій, покладених на Держенергонагляд, та діє у складі державного підприємства, що здійснює централізоване диспетчерське (оперативно-технологічне) управління об'єднаною енергетичною системою України, та його територіальних структурних підрозділів.

Указом Президента України "Про зміни в структурі центральних органів виконавчої влади" від 15.12.1999р. №1573/99 визначено, що Міністерство палива та енергетики України входить до складу органів виконавчої влади України.

Відповідно до ч. 1 ст. 14 Закону України «Про теплопостачання», державний нагляд у сфері теплопостачання здійснюють державні інспектори та інші органи у порядку, встановленому законом.

Відповідно до п. 1 Положення „Про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії", затвердженого КМУ від 07.08.96р. №929 із змінами та доповненнями, державний енергетичний нагляд за технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористальних установок і мереж, режимами споживання електричної та теплової енергії суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії (Держенергонагляд). Державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право застосовувати у встановленому законом порядку санкції до суб'єктів господарювання за порушення нормативно-правових актів.

Згідно ч. 8 ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», припис - це обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства.

Статтею 27 Закону України "Про електроенергетику" визначено, що суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці: за неподання інформації або подання завідомо недостовірної інформації, передбаченої в ліцензіях на виробництво, передачу або постачання електричної енергії та в нормативно-правових актах, що регулюють питання функціонування об'єднаної енергетичної системи України і споживання енергії, - штраф у розмірі до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до п.10.5. Інструкції з організації проведення обстежень електричних, тепловикористовуючих установок, теплових мереж та оформлення їх результатів, затвердженої наказом Міністерства палива та енергетики України від 24.12.2004р. №817, вимоги повинні бути виконані в повному обсязі після закінчення встановленого терміну виконання приписів. У разі, якщо суб'єкт господарювання не в змозі виконати вимоги, установлені приписом, з причин, які неможливо передбачити заходами щодо їх виконання, керівник суб'єкта господарювання не пізніше ніж за 10 днів до закінчення встановленого терміну виконання відповідного заходу звертається до відповідного структурного підрозділу Держенергонагляду з метою отримання письмового дозволу на подовження термінів виконання. Ухилення від виконання або несвоєчасне виконання Припису є порушенням, за яке суб'єкти господарювання несуть відповідальність.

За матеріалами справи судом встановлено, що державним інспектором з енергетичного нагляду Копоровим С.Ф. відповідно до ст. 5 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», ст. 9 Закону України "Про електроенергетику", ст.14 Закону України «Про теплопостачання» та Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 року №929 (із змінами та доповненнями) 23.03.2009 року проведено плановий захід з державного енергетичного нагляду на енергетичних об'єктах Товариства з обмеженою відповідальністю "Вікон Плюс2".

Вказане обстеження проведено державним інспектором з енергетичного нагляду в присутності уповноваженої особи суб'єкта господарювання - енергетика Загоруйко Вадима Миколайовича.

Результати обстеження оформлені актом від 24.05.2013 року №07/10-32-742 (а.с.6-11), котрий підписаний уповноваженою особою суб'єкта господарювання Загоруйко В.М. без зауважень та особливої думки.

За результатами обстеження, відповідачеві було видано обов'язковий до виконання припис № 07/10-32-742 від 24.05.2013р. про усунення виявлених порушень (а.с.12-14).

25.07.2012р. інспекцією Держенергонагляду у Харківській області проведено перевірку виконання припису № 07/10-32-742 від 24.05.2013р. та встановлено, що припис відповідачем не виконано, про що був складений акт перевірки (протокол) № 07/10-32-052 від 18.10.2013р.(а.с. 15).

Постановою старшого державного інспектору Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Харківській області Кислого М.Т. №07/10-02-071 від 27.10.2013р. за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання на відповідача накладено штраф у розмірі 3400,00грн. (а.с.17).

Доказів втрати зазначеним вище рішенням суб'єкту владних повноважень юридичної дії внаслідок оскарження в судовому або позасудовому порядку, доказів виконання підприємством обов'язку за згаданим правовим актом індивідуальної дії, доказів відсутності такого обов'язку за згаданим правовим актом індивідуальної дії сторонами до суду не подано, а судом самостійно при виконанні вимог ст.11 КАС України в частині офіційного з'ясування всіх обставин по справі не виявлено.

Пунктом 10 Положення "Про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 року №1312 визначено, що суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

Оскільки, до теперішнього часу штраф відповідачем до державного бюджету не сплачений, постанова старшого державного інспектору Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Харківській області Кислого М.Т. №07/10-02-071 від 27.10.2013р. в установленому законом порядку не втратила юридичної сили, суд дійшов висновку про наявність обґрунтованих підстав для стягнення штрафу у судовому порядку.

Отже, позов підлягає задоволенню. Факту порушення заявленою Державним підприємством "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" вимогою прав та охоронюваних законом інтересів відповідача у сфері публічно-правових відносин, судом під час розгляду справи не встановлено.

Керуючись ст.ст. 11, 12, 51, 71, ст. 158, ст. 159, ст. 160, ст. 161ст. 162, ст. 163, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державного підприємства ''Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" до Товариства з обмеженою відповідальністю "Вікон Плюс 2" про стягнення заборгованості - задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Вікон Плюс 2" (61003, м.Харків, просп.Московський, 2/2, кв.142, код ЄДРПОУ - 37461532) у доход держбюджету штраф у сумі 3400,00грн. (три тисячі чотириста гривень нуль копійок). Одержувач: р/р 31110106700010 відкритий на відділення УДК у Фрунзенському районі м.Харкова, МФО 851011, код ЄДРПОУ 37999669, код платежу до держбюджету 21081100.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Державного підприємства ''Національної енергетичної компанії "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляду у Північному регіоні" (61003, м.Харків, вул.Кооперативна,12, код ЄДРПОУ 34190701, р/р 26008619949099 ПАТ "Промінвестбанк", МФО 300012) сплачений при поданні позову судовий збір у розмірі 182,70 (сто вісімдесят дві гривні сімдесят копійок).

Постанова набирає законної сили згідно з ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду згідно з ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: шляхом подачі через Харківський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення (у разі застосування судом ч. 3, ст. 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, у разі повідомлення суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч.4 ст.167 цього Кодексу, про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду) апеляційної скарги з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.

Суддя Панченко О.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.04.2014
Оприлюднено11.04.2014
Номер документу38108206
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/5182/14

Ухвала від 21.03.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Постанова від 03.04.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 21.03.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні