10.2.4
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
07 квітня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/1252/14
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Чиркін С.М., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом управління Пенсійного фонду України в м.Алчевську Луганської області до Приватного підприємства "Ніква-Алчевськ" про стягнення заборгованості по фінансовим санкціям, винесеним за несвоєчасну сплату страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , що виникла за період з 03.05.2012 по 13.12.2013 року в сумі 1369,99 грн. ,-
ВСТАНОВИВ:
20 лютого 2014 року на адресу Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в м.Алчевську Луганської області до Приватного підприємства "Ніква-Алчевськ" про стягнення заборгованості по фінансовим санкціям, винесеним за несвоєчасну сплату страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , що виникла за період з 03.05.2012 по 13.12.2013 року в сумі 1369,99 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що 02.07.1998 року ПП "Ніква-Алчевськ" зареєстровано ВК Алчевської міської ради Луганської області.
В управлінні Пенсійного фонду України в м.Алчевську відповідач зареєстрований як платник страхових внесків з 03.10.1991, що підтверджується відомостями з реєстраційної картки страхувальника.
На підставі пункту 4 частини 9 ст.106 ЗУ «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» до підприємства застосовано штрафні санкції в сумі 120,87 грн. та нарахована пеня в сумі 1249,12 грн. за несплату ( неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальником страхових внесків згідно рішення № 14 від 01.02.2012 року.
Боржником сума боргу по фінансовим санкціям та пені не сплачувалась.
Загальна сума несплаченої заборгованості по фінансовим санкціям до Пенсійного фонду 11.02.2014, що виникла за період з 03.05.2012 по 13.12.2013 склала 1369,99 грн.(120,87+1249,12).
Рішення про застосування штрафних санкцій вручені боржнику, про що свідчить підпис посадової особи підприємства.
Відповідач суму боргу, що зазначені у рішеннях про застосування штрафних санкцій оскаржив у встановленому законом порядку та у повному обсязі не сплатив.
Представник позивача у судове засідання не прибув, надіслав клопотання про розгляд справи без участі уповноваженого представника.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, про час, дату та місце судового засідання повідомлявся належним чином, причини неявки суду не відомі.
Суд вирішив розглядати справу в порядку письмового провадження.
Перевіривши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі доказів, наявних в матеріалах справи, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд прийшов до наступного.
Як зазначено в п.1 ч.1 ст.3 КАС України справа адміністративної юрисдикції - публічно-правовий спір у якому хоча б однією із сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства.
Пенсійний фонд України та його органи, у розумінні пункту 7 частини першої статті 3 КАС України, є суб'єктами владних повноважень, а спори за участю цих органів є публічно -правовими ,оскільки виникають за участю суб'єкта владних повноважень, що реалізує у спірних правовідносинах надані йому чинним законодавством владні управлінські функції, та відповідають визначенню "адміністративної справи ".
Відповідач - Приватне підприємство "Ніква-Алчевськ" , і.к. 13385036, дата реєстрації 03.10.1991 року (а.с.5,6-7).
З 01 січня 2011 року набрав чинності Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08 липня 2010 року № 2464 - VI, яким внесено зміни до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 р. №1058 (далі - Закон №1058).
Згідно пункту 7 розділу VІІІ «Прикінцеві та перехідні положення» вищезазначеного ЗУ стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.
На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.
Враховуючи, що позивачем до відповідача були застосовані фінансові санкції та нарахована пеня за несвоєчасну сплату страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» за період з 20.05.2008 року по 27.05.2011 року до спірних правовідносин застосовуються норми ЗУ «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» , чинні на момент їх виникнення.
Відповідно до ч.3 розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення ЗУ № 2464 з дня набрання чинності цим Законом платники страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, вважаються платниками єдиного внеску.
Перереєстрація платників страхових внесків та застрахованих осіб не здійснюється. Пенсійний фонд спільно з фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та Державною податковою адміністрацією України проводить звірення платників страхових внесків у порядку, встановленому Пенсійним фондом спільно з Державною податковою адміністрацією України за погодженням з фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Як платник страхових внесків відповідач зареєстрований в УПФУ в м.Алчевську Луганської області та з 01.01.2011 вважається платником єдиного внеску.
Відповідно до п. 6 ст. 20 Закону № 1058 страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду незалежно від виплати заробітної плати (доходу), на суми яких нараховуються страхові внески. Для страхувальників, що мають найманих працівників, базовим звітнім періодом є календарний місяць.
Згідно з ч. 12 ст. 20 Закону № 1058 страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.
Пунктом 3 ч.12 цієї статті визначено, що у разі наявності в платника страхових внесків одночасно із зобов'язаннями із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами, зобов'язання із сплати страхових внесків виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями,крім зобов'язань щодо виплати заробітної плати (доходу).
Відповідно до ч. 1 ст. 106 Закону № 1058 у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків страхувальники зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею.
П.2 ч.9 ст.106 ЗУ №1058 передбачено, що виконавчі органи Пенсійного фонду застосовують до страхувальників такі фінансові санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.
Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.
Рішенням позивача №14 від 01.02.2012 до відповідача застосовані фінансові санкції у сумі 120,87 грн. та нарахована пеня у сумі 1249,12 грн., всього 1369,99 грн. за період з 03.05.2012 по 13.12.2013 року за несвоєчасну сплату страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, нарахованих за період з 20.05.2008 по 27.05.2011.( а.с.10).
Згідно ч.13 ст.106 ЗУ №1058 про нарахування пені та накладення штрафів, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, посадові особи виконавчих органів Пенсійного фонду в порядку, встановленому правлінням Пенсійного фонду, виносять рішення, які протягом трьох робочих днів із дня їх винесення надсилаються страхувальнику, банку чи організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій.
Суми пені та штрафів, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, підлягають сплаті страхувальником, банком чи організацією, яка здійснює виплату і доставку пенсій, протягом десяти робочих днів з дня одержання відповідного рішення. При цьому в цей же строк страхувальник, банк чи організація, яка здійснює виплату і доставку пенсій, має право оскаржити зазначене рішення до вищого органу Пенсійного фонду або в судовому порядку з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це відповідного виконавчого органу Пенсійного фонду, яким прийнято це рішення.
У встановлені чинним законодавством строки відповідач рішення №14 не оскаржив, нараховану суму фінансових санкцій та пені не сплатив.
Сторонами складено акт звірки, згідно якого станом на 04.04.2014 року сума заборгованості відповідача зі сплати фінансових санкцій та пені становить 1369,99 грн. Зазначений акт підписаний уповноваженими представниками сторін та скріплений печатками.
Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги документально обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи, відповідають чинному законодавству та підлягають задоволенню в повному обсязі.
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71, 87, 94, 105, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в м.Алчевську Луганської області до Приватного підприємства "Ніква-Алчевськ" про стягнення заборгованості по фінансовим санкціям, винесеним за несвоєчасну сплату страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , що виникла за період з 03.05.2012 по 13.12.2013 року в сумі 1369,99 грн. задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з Приватного підприємства "Ніква-Алчевськ" ( і.к. 13385036) на користь управління Пенсійного фонду України в м.Алчевську Луганської області (вул.Ленінградська 43, м.Алчевськ, Луганська обл., 94204, р/р 25605301727 у ЛОУ Ощадбанку України, МФО 304665, і.к.21792347) заборгованість по фінансовим санкціям, винесеним за несвоєчасну сплату страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , що виникла за період з 03.05.2012 по 13.12.2013 року в сумі 1369,99 грн. ( одна тисяча триста шістдесят дев'ять гривень 99 коп.).
Постанова суду може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подання апеляційної скарги.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Суддя С.М. Чиркін
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.04.2014 |
Оприлюднено | 10.04.2014 |
Номер документу | 38108698 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.М. Чиркін
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні